Extra administratiekosten CJIB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ossefom

Extra administratiekosten CJIB

Ongelezen bericht door Ossefom » 02 feb 2017 20:07

Wie kan ons antwoord geven

wij hebben vandaag een mail gekregen van het werk met de mededeling dat er boven de bekeuring en administratie kosten van cjib extra administratie kosten berekend zullen worden

Mag dit zomaar gedaan worden??

Kunnen wij hier bezwaar op maken??

Dirkie

Re: Extra administratiekosten CJIB

Ongelezen bericht door Dirkie » 03 feb 2017 09:20

Ossefom schreef:Wie kan ons antwoord geven

wij hebben vandaag een mail gekregen van het werk met de mededeling dat er boven de bekeuring en administratie kosten van cjib extra administratie kosten berekend zullen worden

Mag dit zomaar gedaan worden??

Kunnen wij hier bezwaar op maken??
Blijkbaar heeft U met een auto van de zaak een bekeuring gekregen. En voor de afhandeling berekent Uw werkgever kosten. Wat staat er in uw contract hierover? En als U dat weet, weet U waarschijnlijk ook of U hier bezwaar tegen kunt maken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 03 feb 2017 11:31

Ik zou de titel van het topic even aanpassen, dit zijn administratieve kosten van je werkgever of de leasemaatschappij van keuze, niet een 2e vorm van kosten gerekend door het CJIB. En of het mag hangt inderdaad af van je werkgever, dus van wat in de arbeidsvoorwaarden cq het leasereglement staat. Ik heb er wel eerder van gehoord, het is niet abnormaal voor bedrijven, maar het is vaak wel bedrijfsspecifiek. Even je arbeidsvoorwaarden checken, of een lid van de OR aanschieten zal je de antwoorden voor deze specifieke situatie geven.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 03 feb 2017 14:40

Het ontvangen en doorsturen is extra werk en dat mag gezien de aantallen van sommige lease rijders best doorberekend worden.
Als ze het niet doen betalen de goede nette voor de slordige die veel werk veroorzaken.

Ik ben voor extra kosten als je een auto van de zaak iets misbruikte.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 04 feb 2017 10:14

Heb het 1x met een huurauto gehad van europcar, zij rekenden 25 euro voor het maken van een kopie en het doorsturen naar mij. Bedrag aan administratiekosten was nog bijna hoger dan de bekeuring :D

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman » 04 feb 2017 10:54

Volgende keer toch even de voorwaarden lezen?
Artikel 13 - Overheidsmaatregelen en informatie aan autoriteiten
1. Voor rekening van huurder zijn alle sancties en gevolgen van maatregelen die in verband met het ter beschikking hebben door huurder c.q. gebruiken van het voertuig van overheidswege worden opgelegd, tenzij deze verband houden met een defect dat bij aanvang van de huur reeds aanwezig was of de sancties verband houden met omstandigheden die in de risicosfeer van verhuurder liggen.
2. Indien deze sancties en maatregelen aan verhuurder worden opgelegd, is huurder gehouden verhuurder op diens eerste verzoek schadeloos te stellen, waarbij huurder aanvullend de kosten van administratie verschuldigd wordt, met een minimum van € 25,- (inclusief BTW). Verhuurder dient die kosten zoveel mogelijk te beperken. Indien verhuurder in verband met enige gedraging
of nalaten van huurder, zoals een verkeersovertreding, informatie aan autoriteiten verstrekt, is huurder gehouden de daarmee gepaard gaande kosten te vergoeden, met een minimum van € 10,- (inclusief BTW).

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 04 feb 2017 11:12

je zult mij er niet over horen hoor, was ook niet om te klagen, maar wilde als voorbeeld geven dat het in meer situaties dan auto van de zaak of lease gebeurt. Ik reed te hard, dus ik ben verantwoordelijk voor de daarbij behorende kosten.

Gesloten