LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat heel erg opvalt is dat Thuisbezorgd.nl zelf niets uitlegt op hun site bij wie je moet zijn als je niet tevreden bent. Erg klantonvriendelijk. In de tussentijd pakken ze wel een flinke commissie per bestelling: 13%

Andrevr
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2018 23:04

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door Andrevr »

Ik zie in een huis aan huis blad staan dat je bij Pavarotti in Zoetermeer ook kunt bestellen en dan laten thuis bezorgen via Thuisbezorgd.nl.
Ik ben toen gaan kijken wat de prijsverschillen waren van daar eten of thuis bezorgen. Dit komt neer op 0,50 cent per pizza die je meer betaald + 2,50 bezorgkosten. Vreemd op de site van Thuisbezorgd.nl staat dat de prijzen gelijk zijn aan het restaurant.
Schijnbaar lezen restaurants ook de voorwaarden niet van Thuisbezorgd.nl! Of Thuisbezorgd.nl controleert de restaurants niet. Als ze hun geld maar krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zijn uiteraard dezelfde prijzen die men rekent als er bezorgd wordt, niet als er bij het restaurant gegeten wordt.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Bob Schurkjens schreef:Wat heel erg opvalt is dat Thuisbezorgd.nl zelf niets uitlegt op hun site bij wie je moet zijn als je niet tevreden bent. Erg klantonvriendelijk. In de tussentijd pakken ze wel een flinke commissie per bestelling: 13%
Dat hoeven ze ook niet ze zijn enkel een doorgeefluik waar de ondernemer van profiteert en daar ook voor moet betalen.
i.p.v. lokaal te adverteren in een krant zetten ze hun producten op thuisbezorgd en betalen daar commissie voor en de klant kan gewoonweg rechtstreeks bestellen bij het restaurant.

Het gaat gewoon zo klant komt op thuisbezorgd en kiest zijn woonplaats en wat ie wil eten, kiest een restaurant uit wat ie lust en die open is dan heb je diverse opties om te betalen ideal etc gaat via het platform omdat anders elk restaurant zijn eigen ideal aansluiting moet hebben das veel te duur.

Na bevestiging en keuze van betalen rolt er bij de ondernemer uit zijn printer een bon met de bestelling waarop staat waar, wat er besteld is, evt genoemde bezorgtijd en betaling.

Indien dit Ideal of PayPal of CC is krijgt de ondernemer dit elke week uitbetaald via Thuisbezorgd, betaald de klant contant dan doet ie dat aan de deur of evt. met pin indien de ondernemer dat doet.

Dus ten allen tijde doe je gewoon zaken met de ondernemer, levert ie niet of heb je klachten kun je dat wel melden bij Thuisbezorgd maar de oplossing zal van de ondernemer moeten afkomen en bij veel klachten wordt ie gewoon niet meer vermeld op thuisbezorgd.

Het is voor etens tentjes uiteraard duurder zo en sommige rekenen dat door in de prijs, terwijl anderen dezelfde prijs hanteren terwijl weer anderen bv 5 euro bezorgkosten gaan rekenen.
Feit blijft dat zo'n groot gebied bestrijken met reclame veel duurder is dan op deze wijze je diensten aanbieden, maar het is en blijft de keus van de ondernemer welke prijzen hij hanteert.

Persoonlijk vind ik ook dat de prijzen hetzelfde moeten zijn maar ja sommige ondernemers maken de keus om het zo te doen.
Hier zit ook een shoarmazaak die rekent 5 euro bezorgkosten want hij heeft thuisbezorgd op zich niet nodig maar haalt er toch extra klanten mee binnen daarom doet ie het en reclame is duurder en door de 5 euro te vragen haalt ie zijn commissie er toch wel uit elke keer.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

R. Proctor schreef:
Bob Schurkjens schreef:Wat heel erg opvalt is dat Thuisbezorgd.nl zelf niets uitlegt op hun site bij wie je moet zijn als je niet tevreden bent. Erg klantonvriendelijk. In de tussentijd pakken ze wel een flinke commissie per bestelling: 13%
Dat hoeven ze ook niet (...)
Naast de constructie van de tussenpersoon, is er de constructie met verkoper-koper, waarbij de verkoper de opdracht uitbesteed. Dit maakt uit voor bij wie je moet zijn. Als er niets wordt aangegeven over de rol van Thuisbezorgd.nl, dan zou ik zeggen dat Thuisbezorgd.nl optreed als zijnde verkoper.

Er is overigens nu een alternatief voor restaurants dat genoegen neemt met een commissie van 6%.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:
R. Proctor schreef:
Bob Schurkjens schreef:Wat heel erg opvalt is dat Thuisbezorgd.nl zelf niets uitlegt op hun site bij wie je moet zijn als je niet tevreden bent. Erg klantonvriendelijk. In de tussentijd pakken ze wel een flinke commissie per bestelling: 13%
Dat hoeven ze ook niet (...)
Naast de constructie van de tussenpersoon, is er de constructie met verkoper-koper, waarbij de verkoper de opdracht uitbesteed. Dit maakt uit voor bij wie je moet zijn. Als er niets wordt aangegeven over de rol van Thuisbezorgd.nl, dan zou ik zeggen dat Thuisbezorgd.nl optreed als zijnde verkoper.

Er is overigens nu een alternatief voor restaurants dat genoegen neemt met een commissie van 6%.
Thuisbezorgd is enkel een platform voor ondernemers om hun etenswaren aan een groter publiek aan te bieden
Thuisbezorgd is geen VERKOPER of ga je nu ook nog verkondigen dat ze zelf een chinees, shoarma, friet, Italiaan etc. zijn en andere ondernemers hun eten laten maken en bezorgen want dat zeg je feitelijk.

Bij niet nakomen overeenkomst kan je wel een klacht indienen bij Thuisbezorgd waarop hun de ondernemer wel aanspreken en evt. de ondernemer verwijderen bij veel klachten maar meer kunnen hun ook niet doen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onjuist. BBC bezorgt geen pakketjes, maar besteed dat uit. Dat doet er niets af aan het feit dat BBC de partij is waar je een overeenkomst mee sluit, daarom is BCC aansprakelijk voor de gedragingen van PostNL alsof het die gedragingen zelf heeft gedaan.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:Onjuist. BBC bezorgt geen pakketjes, maar besteed dat uit. Dat doet er niets af aan het feit dat BBC de partij is waar je een overeenkomst mee sluit, daarom is BCC aansprakelijk voor de gedragingen van PostNL alsof het die gedragingen zelf heeft gedaan.
Ik zal maar uitgaan vab BCC ipv BBC.
BCC is aansprakelijk voor de juiste levering ja, jij hebt als klant niks te maken met wie het bezorgt dat klopt.

In dit verhaal is BCC ook juist degene die het spul levert nl de winkelier.

Thuisbezorgd is geen winkelier thuisbezorgd is ook geen restaurant, Ze zijn enkel en alleen een platform om gemakkelijk online eten te kunnen bestellen bij de restaurants.
Dus is thuisbezorgd ook niet verantwoordelijk voor de bezorging maar het betreffende restaurant.

Das nu hetzelfde naar de markt gaan en een kilo bananen kopen bij de groenteboer en bij de Marktmeester gaan klagen dat de bananen niet lekker waren dan moet je bij de groenteboer zijn die levert jou de producten en daar betaal jij aan, die marktkoopman mag daar wel staan voor een bedrag maar dat wil niet zeggen dat de marktmeester verantwoordelijk is voor de producten van de groenteboer.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijkend naar de definities op de site van Thuisbezorgd.nl lijkt het mij duidelijk dat ze tussenpersoon zijn, geen verkoper.
1. Definities
Aanbod: het product –en dienstenaanbod van het Restaurant dat door de Klant via het Platform bij het Restaurant kan worden besteld.

Bestelling: een bestelling van de Klant via het Platform bij het Restaurant van het door de Klant geselecteerde Aanbod.

Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaats via het Platform.

Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en het Restaurant met betrekking tot een Bestelling en de bezorging of het afhalen van de Bestelling.

Platform: de website(s), apps, tools en andere apparaten van Takeaway.com en aan haar gelieerde bedrijven en zakelijke partners waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.

Restaurant: een bedrijf dat maaltijden, dranken en aanverwante artikelen bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van Overeenkomsten het Platform gebruikt.

Restaurantinformatie: de informatie van het Restaurant met betrekking tot, onder andere, bedrijfs -en contactgegevens, algemene informatie, productaanbod (maaltijden, bijgerechten, opties en dranken), prijzen voor ieder afzonderlijk product (inclusief BTW), bedrijfslogo, grafisch materiaal, bezorggebied (inclusief postcodes), bezorgkosten en minimale bestelbedragen.

Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door Takeaway.com worden aangeboden aan de Klant, onder meer bestaande uit het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar het relevante Restaurant.

Takeaway.com: Takeaway.com European Operations B.V. handelend voor zichzelf en namens elke rechtspersoon of persoon die direct of indirect, controleert, wordt gecontroleerd door of onder de gemeenschappelijke controle valt van Takeaway.com Group B.V.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

R. Proctor schreef:Thuisbezorgd is geen winkelier thuisbezorgd is ook geen restaurant, (...)
Dat maakt dus niet uit. Het gaat er puur om wat je afspreekt met elkaar. In dit geval wordt afgesproken dat ze een tussen (zie post MM), maar als dat niet hadden gedaan, dan waren ze zelf een verbintenis aangegaan en hadden ze voor de uitvoer daarvan de hulp van anderen ingeroepen.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:
R. Proctor schreef:Thuisbezorgd is geen winkelier thuisbezorgd is ook geen restaurant, (...)
Dat maakt dus niet uit. Het gaat er puur om wat je afspreekt met elkaar. In dit geval wordt afgesproken dat ze een tussen (zie post MM), maar als dat niet hadden gedaan, dan waren ze zelf een verbintenis aangegaan en hadden ze voor de uitvoer daarvan de hulp van anderen ingeroepen.
Dat is iets wat ik constant al zeg maar das niet waar want thuisbezorgd is verantwoordelijk zijn je eigen woorden.

Thuisbezorgd is enkel een platform als tussenpersoon niks meer niks minder

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

R. Proctor schreef:Dat is iets wat ik constant al zeg (...)
Nee, dat schreef je niet.
R. Proctor schreef:(...) maar das niet waar want thuisbezorgd is verantwoordelijk zijn je eigen woorden.
Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef ALS ze hierover niets communiceren, DAN...

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door john18 »

alfatrion schreef:
R. Proctor schreef:Dat is iets wat ik constant al zeg (...)
Nee, dat schreef je niet.
R. Proctor schreef:(...) maar das niet waar want thuisbezorgd is verantwoordelijk zijn je eigen woorden.
Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef ALS ze hierover niets communiceren, DAN...
alfatrion schreef: Naast de constructie van de tussenpersoon, is er de constructie met verkoper-koper, waarbij de verkoper de opdracht uitbesteed. Dit maakt uit voor bij wie je moet zijn. Als er niets wordt aangegeven over de rol van Thuisbezorgd.nl, dan zou ik zeggen dat Thuisbezorgd.nl optreed als zijnde verkoper.
Het gaat over thuisbezorgd en zijn constructie. Niet over andere mogelijke constructie. Door andere dingen erbij te halen die niet relevant is op dit topic komt er een onnodige discussie. En maakt het verwarrend voor anderen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

john18 schreef:Het gaat over thuisbezorgd en zijn constructie.
Punt is dat proctor niet naar de juridische constructie keek om tot een oordeel te komen. Het maakt mij niet uit of ze een "platform" zijn of niet, als ze afspreken een overeenkomst te sluiten tussen twee andere partijen, dan zijn ze een tussenpersoon en anders zijn ze gewoon zelf de verkoper.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Thuisbezorgd.nl bezorgt niets maar moet wel betalen.

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alfatrion schreef:
john18 schreef:Het gaat over thuisbezorgd en zijn constructie.
Punt is dat proctor niet naar de juridische constructie keek om tot een oordeel te komen. Het maakt mij niet uit of ze een "platform" zijn of niet, als ze afspreken een overeenkomst te sluiten tussen twee andere partijen, dan zijn ze een tussenpersoon en anders zijn ze gewoon zelf de verkoper.
Ik heb een woord in mijn mond maar zal hem niet noemen.
Ik kijk logisch jij enkel en alleen met wetboekjes gooien want iets anders lukt niet.

Ik zeg al meerdere malen dat Thuisbezorgd een platform is en dat Thuisbezorgd geen verkoper is maar jij wilt dat niet begrijpen en blijft gooien dat Thuisbezorgd het moet vergoeden want ze zijn de leverancier nou nogmaals dat zijn ze niet.

website klant besteld bij een willekeurig restaurant die aangesloten zit bij Thuisbezorgd, bij bestellen ga jij een overeenkomst aan met het restaurant en betaal jij ook aan het restaurant , daarna krijg jij je eten geleverd van het Restaurant dus hou toch eens op met het juridische niet kloppende geneuzel dat TB wel verantwoordelijk is, NEE ze zijn enkel het platform, precies idem dito met marktplaats etc etc allemaal platformen.

Gesloten