Pagina 1 van 1

Great Dealz / Direct Solutions BV

Geplaatst: 27 mei 2017 13:43
door raymond.den-toom
Mijn vrouw heeft (telefonisch) bij Great Dealz een voucher gekocht voor een hotel overnachting. Met de verkoper aan de telefoon is overeengekomen dat de voucher teruggestuurd kon worden als de geselecteerde hotels niet aan onze verwachtingen voldeden.
Na ontvangst van de voucher het aanbod bekeken en dat voldeed niet aan onze verwachtingen; dus de voucher, conform afspraak teruggestuurd.
Na een paar weken ontvingen wij, op mijn e-mailadres?? een aanmaning van Direct Solutions. Op deze email heb ik op 15 mei 2017 de situatie uitgelegd en verondersteld dat e.e.a. op een abuis berust. Hier heb ik geen antwoord ontvangen.
Vervolgens ontving ik op 27 mei 2017 een sommatie, waarbij de vordering met € 40,00 incassokosten is verhoogd, terwijl op de website (https://directsolutionsbv.nl/veelgestelde-vragen) staat:
"Wat als ik niet betaal?
Direct Solutions neemt verder geen stappen bij het ontbreken van toenadering. Wij vormen enkel een 'veilige zone' voordat een opdrachtgever haar rechten zoekt bij een incassobureau. Wij proberen voor ieder tijd te nemen de situatie te bespreken. Dit wilt ook zeggen dat er geen kosten bijkomen voor de debiteur. Enkel de hoofdsom."


Ik ben uiteraard niet van plan om te betalen, omdat de voucher teruggestuurd is.
Heeft iemand hier ervaring mee.

Re: Great Dealz / Direct Solutions BV

Geplaatst: 27 mei 2017 20:01
door NeoDutchio
Heeft u bewijs dat de voucher weer ingeleverd mocht worden? Dit is namelijk zeer ongebruikelijk. hoeveel topics moeten er nog komen over vouchers? Hiermee proberen bepaalde hotels hun bezetting op de rustige momenten omhoog te krijgen. Uiteraard is dit nooit op het moment dat het u schikt.

Terug naar uw probleem, heeft u het verzendsbewijs van het terug sturen? Heeft u contact gehad met de verkoper dat deze het terug heeft ontvangen? Zo niet, staat u niet sterk.

Re: Great Dealz / Direct Solutions BV

Geplaatst: 29 mei 2017 19:48
door DirectSolutionsB.V.
Geachte heer den Toom,

Wij gaan ervan uit dat er niet veel mensen zullen zijn met die ervaring. Want u heeft van Great Dealz eerst een factuur gekregen, daarna een herinnering en als laatste is u een aanmaning verzonden. U heeft niet gereageerd. Tegelijkertijd heeft u de vouchers niet teruggestuurd of is het niet aantoonbaar dat u dit verzonden heeft.

Hierna hebben wij u gevraagd enkel de hoofdsom over te maken om op die manier een normalisatie mogelijk te maken. Hier heeft u ook niet op
gereageerd. Na u de kans gegeven te hebben is dit doorgevoerd naar ons incasso-afdeling. Deze werken wel volgens de Nederlandse Incasso Wetten. Het proces loopt nog steeds in uw nadeel, wel kunt u altijd aangeven om enkel de hoofdsom te betalen om een normalisatie te bereiken.

Voor inhoudelijke vragen en toenadering mag u onze opdrachtgever benaderen. Great Dealz is een organisatie die altijd open staat voor toenadering, net als wij. Gegevens voor contact is u al reeds bekend. Openstaan voor toenadering voorkomt rente en andere onnodige kosten.

Met vriendelijke groeten,

team Direct Solutions B.V.

Re: Great Dealz / Direct Solutions BV

Geplaatst: 30 mei 2017 20:26
door GerritHartholt
Geachte meneer den Toom, beste Raymond.

Sinds ik eind april 2017 op mijn weblog mijn ervaringen met All Great Dealz heb vermeld, hebben veel mensen dit gelezen en helemaal bijzonder hebben veel mensen daar op gereageerd met hun ervaringen met All Great Dealz. Zoals het er nu naar uit ziet bent u niet de enige die niet te spreken is over de handelwijze van All Great Dealz en hun manier van communiceren. Tijdens een zoektocht kwam ik er daarna achter dat op diverse fora geklaagd wordt over All Great Dealz.

Bent u ook benaderd door All Great Dealz Hotelbon Vouchers ?
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2017/04/bent-u-ook-benaderd-door-great-dealz.html

Als het gaat om tips (u vraagt om tips), biedt de website van AvroTros Radar enige tips, hier staan naar mijn indruk nuttige tips.
Wat te doen bij opdringerige telemarketing: 10 tips
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/wat-te-doen-bij-opdringerige-telemarketing-10-tips/

Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Meneer den Toom het beste.

Groet Gerrit Hartholt.

P.S. Ik heb All Great Dealz om bewijs gevraagd dat ik aan een enquete van hun zou hebben meegewerkt (via die enquete zouden ze aan mijn naam telefoonnummer en adresgegevens zijn gekomen), tot op heden heb ik dat bewijs niet gekregen.