Radar

toggle menu

Great Dealz / Direct Solutions BV

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Great Dealz / Direct Solutions BV

door raymond.den-toom » 27 mei 2017 12:43

Mijn vrouw heeft (telefonisch) bij Great Dealz een voucher gekocht voor een hotel overnachting. Met de verkoper aan de telefoon is overeengekomen dat de voucher teruggestuurd kon worden als de geselecteerde hotels niet aan onze verwachtingen voldeden.
Na ontvangst van de voucher het aanbod bekeken en dat voldeed niet aan onze verwachtingen; dus de voucher, conform afspraak teruggestuurd.
Na een paar weken ontvingen wij, op mijn e-mailadres?? een aanmaning van Direct Solutions. Op deze email heb ik op 15 mei 2017 de situatie uitgelegd en verondersteld dat e.e.a. op een abuis berust. Hier heb ik geen antwoord ontvangen.
Vervolgens ontving ik op 27 mei 2017 een sommatie, waarbij de vordering met € 40,00 incassokosten is verhoogd, terwijl op de website (https://directsolutionsbv.nl/veelgestelde-vragen) staat:
"Wat als ik niet betaal?
Direct Solutions neemt verder geen stappen bij het ontbreken van toenadering. Wij vormen enkel een 'veilige zone' voordat een opdrachtgever haar rechten zoekt bij een incassobureau. Wij proberen voor ieder tijd te nemen de situatie te bespreken. Dit wilt ook zeggen dat er geen kosten bijkomen voor de debiteur. Enkel de hoofdsom."


Ik ben uiteraard niet van plan om te betalen, omdat de voucher teruggestuurd is.
Heeft iemand hier ervaring mee.

raymond.den-toom
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 mei 2017 11:55

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door NeoDutchio » 27 mei 2017 19:01

Heeft u bewijs dat de voucher weer ingeleverd mocht worden? Dit is namelijk zeer ongebruikelijk. hoeveel topics moeten er nog komen over vouchers? Hiermee proberen bepaalde hotels hun bezetting op de rustige momenten omhoog te krijgen. Uiteraard is dit nooit op het moment dat het u schikt.

Terug naar uw probleem, heeft u het verzendsbewijs van het terug sturen? Heeft u contact gehad met de verkoper dat deze het terug heeft ontvangen? Zo niet, staat u niet sterk.
NeoDutchio
 
Berichten: 2023
Geregistreerd: 17 jan 2014 22:39

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door DirectSolutionsB.V. » 29 mei 2017 18:48

Geachte heer den Toom,

Wij gaan ervan uit dat er niet veel mensen zullen zijn met die ervaring. Want u heeft van Great Dealz eerst een factuur gekregen, daarna een herinnering en als laatste is u een aanmaning verzonden. U heeft niet gereageerd. Tegelijkertijd heeft u de vouchers niet teruggestuurd of is het niet aantoonbaar dat u dit verzonden heeft.

Hierna hebben wij u gevraagd enkel de hoofdsom over te maken om op die manier een normalisatie mogelijk te maken. Hier heeft u ook niet op
gereageerd. Na u de kans gegeven te hebben is dit doorgevoerd naar ons incasso-afdeling. Deze werken wel volgens de Nederlandse Incasso Wetten. Het proces loopt nog steeds in uw nadeel, wel kunt u altijd aangeven om enkel de hoofdsom te betalen om een normalisatie te bereiken.

Voor inhoudelijke vragen en toenadering mag u onze opdrachtgever benaderen. Great Dealz is een organisatie die altijd open staat voor toenadering, net als wij. Gegevens voor contact is u al reeds bekend. Openstaan voor toenadering voorkomt rente en andere onnodige kosten.

Met vriendelijke groeten,

team Direct Solutions B.V.
DirectSolutionsB.V.
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 mei 2017 16:40

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door GerritHartholt » 30 mei 2017 19:26

Geachte meneer den Toom, beste Raymond.

Sinds ik eind april 2017 op mijn weblog mijn ervaringen met All Great Dealz heb vermeld, hebben veel mensen dit gelezen en helemaal bijzonder hebben veel mensen daar op gereageerd met hun ervaringen met All Great Dealz. Zoals het er nu naar uit ziet bent u niet de enige die niet te spreken is over de handelwijze van All Great Dealz en hun manier van communiceren. Tijdens een zoektocht kwam ik er daarna achter dat op diverse fora geklaagd wordt over All Great Dealz.

Bent u ook benaderd door All Great Dealz Hotelbon Vouchers ?
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2017/04/bent-u-ook-benaderd-door-great-dealz.html

Als het gaat om tips (u vraagt om tips), biedt de website van AvroTros Radar enige tips, hier staan naar mijn indruk nuttige tips.
Wat te doen bij opdringerige telemarketing: 10 tips
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/wat-te-doen-bij-opdringerige-telemarketing-10-tips/

Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Meneer den Toom het beste.

Groet Gerrit Hartholt.

P.S. Ik heb All Great Dealz om bewijs gevraagd dat ik aan een enquete van hun zou hebben meegewerkt (via die enquete zouden ze aan mijn naam telefoonnummer en adresgegevens zijn gekomen), tot op heden heb ik dat bewijs niet gekregen.
GerritHartholt
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 10 jul 2015 22:30
Woonplaats: Dedemsvaart

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door john.rhee-van » 29 aug 2017 20:16

DirectSolutionsB.V. schreef:Geachte heer den Toom,

Wij gaan ervan uit dat er niet veel mensen zullen zijn met die ervaring. Want u heeft van Great Dealz eerst een factuur gekregen, daarna een herinnering en als laatste is u een aanmaning verzonden. U heeft niet gereageerd. Tegelijkertijd heeft u de vouchers niet teruggestuurd of is het niet aantoonbaar dat u dit verzonden heeft.

Hierna hebben wij u gevraagd enkel de hoofdsom over te maken om op die manier een normalisatie mogelijk te maken. Hier heeft u ook niet op
gereageerd. Na u de kans gegeven te hebben is dit doorgevoerd naar ons incasso-afdeling. Deze werken wel volgens de Nederlandse Incasso Wetten. Het proces loopt nog steeds in uw nadeel, wel kunt u altijd aangeven om enkel de hoofdsom te betalen om een normalisatie te bereiken.

Voor inhoudelijke vragen en toenadering mag u onze opdrachtgever benaderen. Great Dealz is een organisatie die altijd open staat voor toenadering, net als wij. Gegevens voor contact is u al reeds bekend. Openstaan voor toenadering voorkomt rente en andere onnodige kosten.

Met vriendelijke groeten,

team Direct Solutions B.V.
john.rhee-van
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 aug 2017 20:07

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door john.rhee-van » 29 aug 2017 20:21

geachte mevrouw,mijnheer
Ik heb wel vreemdere dingen meegemaakt bij directsolutions. Mijn vriendin werd diverse malen gebeld dat zij 200 euro schuld zou hebben bij een telefoonmaatschappij. Op het laatst toen u ging dreigen heeft zij maar betaald. Compleet ten onrechte. Ik zou dat geld zo spoedig mogelijk weer terug op haar rekening zien. Deze ellende gebeurde 24082017
john.rhee-van
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 aug 2017 20:07

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door Liona » 03 nov 2017 20:46

Directsolutions heeft wel lef zeg!! Melden dat vast niet veel mensen deze ervaring hebben. Ik werd zojuist gebeld door een van die mafkezen van Directsolutions met de mededeling dat ik een bedrag had openstaan. Of ik het ff voor aanstaande maandag 17.00 uur wil betalen. Ik heb niks openstaan, ik heb geen aanmaningen ontvangen en ik mocht niks vragen of zeggen. Ik werd gevraagd 1 minuut stil wilde zijn en kreeg een verhaal te horen dat van geen kanten klopte. Toen ik na 2 minuten toch aangaf dat ik een paar vragen voor hem had, ratelde hij gewoon door. Ik kon praten en vragen wat ik wilde maar hij draaide gewoon een voorgelezen verhaal af. Ik werd (was en ben nog steeds) witheet!! Ik heb werkelijk geschreeuwd dat hij nu moest stoppen met praten en dat ik nu aan de beurt was. Hij ging onverstoord verder mijn zijn verhaal. Ik heb GEROEPEN of dit gesprek werd opgenomen, maar hij ratelde gewoon door. Ik ben gaan schelden en toen nam mijn man de telefoon maar over. Mijn man zei: "ik geloof dat mijn vrouw duidelijk was" ........ hij ratelde gewoon door. Mijn man herhaalde zijn woorden ....... u raadt het al ...... hij ging gewoon verder met en onverstaanbaar verhaal. Mijn man zag geen andere oplossing dan de hoorn erop te gooien. Ik heb "in mijn tijd" nog geprobeerd te melden dat ik een dossier van hem verwacht, maar ook dat heeft hij niet tot zich door laten dringen. Maandag maar even bellen met Directsolutions en het hele verhaal doorgeven aan de rechtsbijstand. Van mij krijgen ze geen cent.

Ik heb op de datum van dat telefoongesprek waarin ik gezegd zou hebben voor 1 jaar een hotelbon gekocht. Deze heb ik na dat jaar via mail opgezegd. Ik heb daarna via de mail nog wat agressieve verkoop vragen via mail ontvangen. Op alle mails gereageerd en gemeld dat ze dit niet mogen doen en dat ze op moeten houden omdat ik anders de rechtsbijstand erbij zou halen. Daarna zijn de agressieve verkoopmails gestopt. Ik ben blij dat ik deze mails goed heb bewaard. Het is wel jammer dat we met z'n allen zo scherp moeten zijn en alles zo wantrouwig moeten archiveren.
Liona
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 03 nov 2017 19:01

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door aroos » 15 nov 2017 02:29

Vanmiddag overkwam mij hetzelfde. Ze wilden geld innen vlg een openstaand bedrag uit 2015. Ook ik zou aanmaningen gemist hebben.
Ze konden mij niet beloven dat ik de vermeende aanmaningen te zien zou krijgen. Zij waren de bemiddelaars, een tussenstap om deurwaarders en een negatieve BKR registratie te voorkomen.
Ik neem zeker contact op met de politie.
Bedankt voor de tip. Ik ben blij dat ik even gegoogled heb, was er bijna ingetuind.
aroos
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 nov 2017 02:08

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door debbie.jonker-sibilo » 15 nov 2017 23:05

Ook ik ben vandaag gebelt had een bedrag open staan van 2015?wat inmiddels was opgelopen naar om en bij 200 euro het ging om een email i.v.m. Een vakantie die ik had moeten afmelden zodat ik niet van de aktie gebruik zou maken.
Als ik het bedrag van 89,00 zou overmaken zou ik geen deurwaarder aan mijn deur krijgen.
Ik vroeg nog waarom ze dan zo laat reageren mw. Vertelde mij dat er meerdere herrineringsmails naar mij gestuurd zijn?
Onderhandeling ging alleen via hun?
Wat nu te doen ik zit niet te wachten op een deurwaarder.
debbie.jonker-sibilo
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 nov 2017 22:15

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door Lady1234 » 15 nov 2017 23:11

Gewoon compleet negeren. Als ze u bellen, gesprek afbreken. Nergens op ingaan. Er komt helemaal geen deurwaarder. Die komt pas als er een rechtzaak gestart wordt en dat gebeurt niet.
Lady1234
 
Berichten: 334
Geregistreerd: 02 nov 2017 16:04

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door MKuiper87 » 20 nov 2017 14:44

Afgelopen vrijdag werd ik ook gebeld door dit bedrijf. Net als andere gebruikers van dit forum zou ik een open bedrag hebben staat dat was opgelopen tot bijna 200 euro. Voor iets waarvan ik 100% zeker weet dat ik mij heb afgemeld en tot nu toe nooit meer iets van heb gehoord. (zal gaan om een bedrag uit de zomer van 2016). Heb dus niets open staan, nooit aanmeldingen ontvangen etc. Ook bij mij aan de telefoon waren ze erg aanvallend, ik mocht er niets tegen in brengen en hij moest en zal zijn praatje doen. Ook erg onduidelijk verhaal met vele dingen die niet kloppen.

Ik zal vandaag voor 17.00 uur moeten betalen. Heb een mail van ze ontvangen met weinig extra informatie alleen welk bedrag ik zal moeten storten, maar er staat bijvoorbeeld niet eens in waarvoor dat dan is. Het zaakje klopt van geen meter, en ik zal het dan ook niet betalen. Ook ik ga er desnoods de rechtsbijstand bijhalen en aangifte bij de politie doen.
MKuiper87
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 20 nov 2017 14:31

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door Michelle90 » 21 nov 2017 11:58

Ik ben vandaag ook gebeld. Heel agressief. Politie gebeld maar doet er niks tegen zo lang je niks hebt betaald. Heel eng :s
Michelle90
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 nov 2017 11:48

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door Dagobert1952 » 04 dec 2017 18:17

Wij zijn vandaag ook gebeld. Zelfde taal als hierboven. Wat nu?
Dagobert1952
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 dec 2017 18:01

RE: Great Dealz / Direct Solutions BV

door Guardian72 » 12 dec 2017 15:21

Guardian72
 
Berichten: 6747
Geregistreerd: 04 jun 2008 12:37

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Overig juridisch / financieel