LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
NCSlooter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:45

Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door NCSlooter »

Wie heeft al eens mee gemaakt dat de naam die je aan tikt in het adres-boek ineens verspringt naar een andere naam zodat je naar de verkeerde persoon geld overmaakt?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, nog nooit meegemaakt. Maar wat is het nut om dit te weten?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Was het iemand anders die in uw contact personen stond?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Wie heeft al eens mee gemaakt dat de naam die je aan tikt in het adres-boek ineens verspringt naar een andere naam zodat je naar de verkeerde persoon geld overmaakt?
Zelfs als dat gebeurt, zit er nog een scherm achter met een samenvatting voor je kunt authoriseren en verstuurd.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door henk51 »

Nee nooit gebeurt. Voor ondertekenen wordt eerst nog gevraagd om de gegevens te controleren dus zou je voor 2e maal dezelfde fout moeten maken.

groten Henk

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nooit meegemaakt. Bel de bank, die kan de persoon verzoeken om terug te storten.

Cool1946
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 sep 2015 19:15

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Cool1946 »

NCSlooter schreef:Wie heeft al eens mee gemaakt dat de naam die je aan tikt in het adres-boek ineens verspringt naar een andere naam zodat je naar de verkeerde persoon geld overmaakt?
De kop bij dit bericht moet luiden :
NCSlooter geld overgemaakt naar verkeerde persoon.

Kosmo39
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2017 12:35

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Kosmo39 »

Als je een beetje oplet kan dit bijna niet gebeuren lijkt mij. Ik gebruik de app vanaf het begin en nog nooit een probleem mee gehad, ook niet met betalingen naar het buitenland.

Swiffer1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2017 17:51

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Swiffer1 »

Nu doet iedereen of dit een heel onoplettend persoon is, ik weet precies wat deze persoon bedoelt. Je wilt iets overmaken, zoekt de juiste tenaamstelling, floept ie ineens drie namen verder zonder dat je het ziet. Natuurlijk kun je dit ditect aanpassen maar t blijft opletten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door olaf79 »

NCslooter en Swiffer1 zijn vrienden van elkaar?

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Swiffer1 schreef:Nu doet iedereen of dit een heel onoplettend persoon is, ik weet precies wat deze persoon bedoelt. Je wilt iets overmaken, zoekt de juiste tenaamstelling, floept ie ineens drie namen verder zonder dat je het ziet. Natuurlijk kun je dit ditect aanpassen maar t blijft opletten.
Het is dus onzorgvuldig. Je krijgt namelijk gewoon nog een overzicht te zien, waarop je in een oogopslag kan zien dat er de verkeerde naam staat. Er komt dus 2x een verkeerde naam in beeld en dit is in mijn ogen genoeg om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt. Overkomt het je toch, dan is dit eigen schuld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door renewouters »

Swiffer1 schreef:Nu doet iedereen of dit een heel onoplettend persoon is, ik weet precies wat deze persoon bedoelt. Je wilt iets overmaken, zoekt de juiste tenaamstelling, floept ie ineens drie namen verder zonder dat je het ziet. Natuurlijk kun je dit ditect aanpassen maar t blijft opletten.
Uhm, is het raar op op te letten bij financiële transacties???

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En wat wil je dat men daar aan doet? Nog 12 extra controles?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door angel1978 »

Want als je dit doet, ook na het 2e scherm ter bevestiging, dan is het uitermate moeilijk om je geld terug te krijgen.
Op zich niet vreemd.. Doe je iets 2x, dan mag ik hopen dat het toch echt bewust is.
Zelf had ik idd uit mijn adresboek gekozen.
Belangrijkste woord even vet gedrukt
Het banknummer van mijn dochter, wat opgeslagen was onder HAAR naam!
idd, in JOUW adresboek
Maar het was wel haar oude nummer, wat inmiddels blijkbaar vergeven was aan een andere cliënt.
in JOUW adresboek
Op het controlescherm stond nog altijd HAAR naam!
uit JOUW adresboek
Alleen aan het nummer had ik kunnen zien dat het niet klopte want ze was al een poos overgestapt van ABN AMRO naar ING.
Dom... Daar had ik niet op gelet.
Dus en niet opgelet en het adresboek niet bijgewerkt.. En nu wil je hier de bank de schuld van geven?
Zomaar even terugboeken door de bank zelf mogen ze niet.
Ook al stond daar duidelijk de naam van mijn dochter opgegeven: de nummerinformatie is heilig.
Je wilt dat de bank zomaar in andermans bankrekening gaat zitten graaien, zonder toestemming van de eigenaar?

atlas1302

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Hoe moeilijk kunnen simpele dingen zijn, of bent u niet een beetje te gehaast...nog even dit en oh ja nog even dat en dan sluipt het controleren van een rekening uit het adresboek er van zelf in, u dacht dat u het allemaal goed deed op dat moment en u droomde dat het ging lukken. De volgende dag bleken uw dromen bedrog...ze schrijven er niet voor niets een liedje over.

Wij uit het vliegtuigmakersvak zeggen altijd, check, CHECK and RECHECK zo hebben wij dat geleerd tenminste en dat werkt altijd, geloof me maar :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben ik dan de enige "ouwe l*l" die gewend is om nummers uit zn hoofd te leren ??, handig als je bij het millieustation je BSN in moet toetsen, maar zo weet ik ook van de meeste bankrekeningen in mijn omgeving (kinderen) om zijn minst de laatste 3..4 cijfers uit mijn hoofd. Die moderne telefoons en apps zijn heel handig maar ze maken je ook ontzettend lui.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik denk dat ik nog zeer ouderwets ben aangezien ik niet aan internet bankieren doe.
Geld overmaken met de ouderwetse ACG.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rabo-Bankieren App: geld overgemaakt naar verkeerde persoon

Ongelezen bericht door renewouters »

Dieke83 schreef:Ik denk dat ik nog zeer ouderwets ben aangezien ik niet aan internet bankieren doe.
Geld overmaken met de ouderwetse ACG.
En de relevantie van dit antwoord is???

Gesloten