LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sommatiekosten Billink B.V.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door renewouters »

john18 schreef:Maar 25 euro is wel hoog. Want de eerste brief hoort wettelijk kosteloos te zijn zonder verhogingen en dan de 2de gewoon 2 keer een sommatie.
Dus een bedrijf moet maar onder de kostprijs proberen zijn geld te krijgen? Wat mij betreft worden alle gemaakte kosten inclusief de voor het bedrijf gebruikelijke marge op de uurtarieven 1 op 1 doorbelast aan wanbetalers. Helaas worden zielige consumenten tot in de treure beschermd door de NL wet.... (en mogen klanten die wel gewoon netjes op tijd betalen bijdragen in de kosten).

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een bedrijf doet zaken met in acht neming van de wet, simpel...

Altijdleerling
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2017 13:11

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door Altijdleerling »

Nadat ik de 'service' van Billink zelf ervaren heb mis ik in de discussie toch vooral dat Billink de herinneringsberichten via de mail verstuurt. Ik weet niet meer of dat Billink bij aanmelding toetst of dat het wel jou email adres is, maar dat lijkt me toch een vereiste. Daarna stuurt Billink naar eigen zeggen berichten en beweren dat zij kunnen zien dat 'berichten ontvangen en meerdere malen geopend zijn'. Dat lijkt me dan weer stug want mailservers, de machines die er achter zitten, melden maar 1x dat iets gelezen is. Meer bewijs dan een eigen lijstje kunnen ze ook niet leveren en dat is uiteraard geen bewijs dat er zowiezo iets verstuurd is en aangekomen. Maar daar wel 2x E12,50 per bericht voor rekenen. Dat zie je dan wanneer je de 'Ingebrekestelling' dan wel middels een brief gaat ontvangen. Het proces sluit mijnsinziens niet en is niet transparant.
Waar ik nog verbaasder over ben is de BTW berekening op die 'Ingebrekestelling' , want men stelt dat er een gedeelte 6% en een gedeelte 21% berekent wordt maar geeft niet aan wat waarover berekent wordt. Ik heb alle bedragen geprobeert en met elkaar vergeleken, maar ik kom geen enkele keer op het bedrag dat Billink in rekening brengt. Dat leg ik nog bij de Belastindienst voor.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef:Vooraf betalen geeft minder problemen.
Als de winkel failliet gaat dan zijn duizenden de dupe.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Altijdleerling schreef:Dat leg ik nog bij de Belastindienst voor.
En wat denk je daar mee te bereiken? Je kunt het toch ook aan hun vragen?
Beste oplossing is gewoon op tijd betalen, als jouw werkgever je salaris niet betaald wordt je ook pissig....

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door john18 »

sylvesterb schreef:
Altijdleerling schreef:Dat leg ik nog bij de Belastindienst voor.
En wat denk je daar mee te bereiken? Je kunt het toch ook aan hun vragen?
Beste oplossing is gewoon op tijd betalen, als jouw werkgever je salaris niet betaald wordt je ook pissig....
Dat is totaal anders! Het betreft hier een bestelling bij x en rekening bij y op mail. Ja eigen fout, betreft vergeten van rekening , niet realiseren van bestelling x en rekening van y of eigenschuld en noem maar op. Maar het gaat om de in rekening gebrachte kosten! en zoals hierboven genoemde percentage wat mij niet is opgevallen, dat zal ik navragen of het hetzelfde was.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door renewouters »

Als mensen gewoon de rekeningen betalen scheelt dat toch een hoop energie....

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Sommatiekosten Billink B.V.

Ongelezen bericht door john18 »

renewouters schreef:Als mensen gewoon de rekeningen betalen scheelt dat toch een hoop energie....
:roll: En als de rekening niet klopt? Of niet voldoet aan de wettelijke eis? Er mag altijd naar gevraagd worden, naar verduidelijking, uitleg of anders.

Gesloten