Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Quincyqueen

Re: Klachten over bewindvoerder Finta Bewind uit Meppel

Ongelezen bericht door Quincyqueen » 22 sep 2017 09:41

Hallo

Ik heb ook veel problemen. Zit midden in rechtzaken met finta bewind en heb de bijna de zelfde klachten.

myrthe.dorgelo

Ongelezen bericht door myrthe.dorgelo » 31 jul 2019 10:57

Dit bedrijf weet precies hoe ze hetniet moeten doen!!

Als je met ze belt, luisteren ze vooral niet naar je, en moet je hen laten uitpraten terwijl jezelf aan twoord bent.
Duurd t te lang verbreken.ze de l ij n.
Bel je terug nemen ze niet op, bel je daarna anoniem word r gewoon opgenomen.
Inhoudelijk word niet gereageerd op vragen mail op mail op mail.
Er is nooit genoeg saldo terwijl na maanden eindelijk de beheerrekening ingezien kan worden en dan is r saldo genoeg.
Aanvragen voor instanties vergeten ze ook steeds, spaargeld word weggeboekt maar geen.inzage in etc.
Zomaar alle adresgegevens veranderen zonder enig overleg of melden van.
En als je dreigt met radar/kassa oid dan krijg je een boxe mail dat dit nietprofessioneel is en ik moet stoppen met dreigen met radar/kassa
Maar dan ineens kan er wel intern vanalles geregeld worden.
Respectloos doen van alles achter je rug om, ging van fikara naar finta en vorige contactpersoon was ook ineens mn nieuwe bij nieuw bewind finta :-s
Zonder er duidelijk over te zijn wie ze werkelijk is!!
Mailcontact staat normaal 2 dgn voor om te reageren vanuit hen.
Stuur je een mail, krijg je reactie en antwoord je terug, kun je erdie donder van op aan dat je volgende reactie pas over 2 dgn zal zijn.
Bankzaken van dochter waar niemand meer in kan zelfs geen nieuwe pas voor kan aanvragen omdat sinds finta dr op zit, alles zomaar word veranderd.
En dan komen ze met een *** verhaal van algemene lijn abn, terwijl wij al 10 x bij banknzijn geweest.
Totaalplaatje nog niet compleet daar, en achtwrlijke aannames die ze maken zomasr uit nijs, gebaseerd op hersenspinsels die nergens over gaan.
[Verwijderd] , heb gelukkig alle mails en tevens ook telefoongesprekken, en alles word doorgespeeld naar radar/kassa etc

Niemand aan te raden dit, ze helpen je e er der de vernieling in dan oprecht te doen wat ze moeten doen.
[Verwijderd]

Nu deze weer, contactpersoon met vakantie.
Wel dik betalen ervoor maar dan niemand die er is die week.
En dit is al de 3/4e x in 3/4 maand.

Dan krijg je zon mail bv

Hierbij deel ik u mede dat ik volgende week 1 weekje niet aanwezig ben, vanaf maandag 29 juli tot en met maandag 5 augustus. Uw vragen kan ik tot a.s. donderdag 25 juli behandelen.

Tijdens mijn afwezigheid kunnen alleen spoedzaken worden opgepakt door mijn collega's.
Extra geld aanvragen worden in deze periode NIET in de handeling genomen, alle lopende en periodieke
betalingen zullen op de afgesproken data worden uitbetaald. De overige zaken zal ik na 6 augustus weer
behandelen.

[Verwijderd] waardeloos, geen woorden voor.
Daar betaal je ze dan ook voor om niks te doen

TK21

Ongelezen bericht door TK21 » 06 nov 2019 14:42

Wij waren op 28 Oktober bij de rechtbank voor de derde keer om weg te gaan bij FINTA, zij hebben nu 2 keer allelei leugens over onze verteld dat wij maken nieuwe schulden dat wij stom zijn en niet luisterd, gebruiken prive medische gegevens te krijgen WAT ZIJ willen, niet zeggen dat zij fouten maken zoals dwang bevel bij de GBLT, verkeerd bedrijven betalen zo nieuwe schulden komen bij de juist bedrijven, zeggen dat wij CURATELE hebben om dingen te blokkeren, stoppen en starten abonnementen, mensen dood verklaren aan Ziggo om een abonement te stoppen, alles tekenen in onze namen met GEEN toestemming, plaatsen onze op CURATELE BEWIND REGISTER met verhaal dat wij ZWAAR BEPERKT ZIJN, GEEN medicatie of reis kosten voor ziekenhuis bezoeken toen Ik ben chronische ziek, Spelletjes doen met GGZ toen ik geen klant ben bij hun meer, heven GEEN bewijs te geven aan de rechtbank omdat zij ZO profeesionelle zijn en alles goed is, GEEN MAANDELIJKS OVERZICHTEN, GEEN SCHULDEN LIJSTEN OF OVERZICHTEN GEVEN, GEEN VERANTWOORDING GEZIEN OF GETKEND. Wij hebben vaak bewijs dat ZIJ fouten maakt en dingen niet betaald maar zij willen niet antwoorden. Bellen krijgen wij verhalen dat de bewindvoerder is ziek of op vakantie, dat alles fout is gegaan door onze, geld is kwijt, geld is gekregen door hun in onze namen maar wij zien niets van en FINTA zeggen dat derde partijen zoals gemeente of belastingdienst liegd en dat zij GEEN GELD HEBBEN GEHAD. Onze gezondheid gaat achteruit en de huisarts heeft de Sociaal team binnen gebracht en FINTA maakt afspraken en nu brekt deze afspraken en nu negeerd onze, begeleiding die zit tussen onze en hun door slecht communicatie, gemeente en huisarts. FINTA kunnen niemand vertrouwen zij geven meer stress en mensen krijgen geen inzicht in hun finanicien, geld is gevraagd overal in de naam van de klant toen je weet niet voor wat of waarom omdat de klant heeft NOOIT toestemming of handtekening te geven. Leugens, verhalen, spelletjes en meer problemen en stress is alles wat FINTA geeft. Wij moeten 4 weken wachten voor de uitspraak of gaan wij in hoger beroep met advocaat. (Onaardig taalgebruik verwijderd ^SI)

Petra001

Ongelezen bericht door Petra001 » 12 dec 2019 12:47

Hallo...

Ik las het bericht van Finta bewindvoerder en ik heb eigenlijk gewoon een vraag. Hoe start ik een gelijkwaardige topic op, want ik heb ook problemen met mijn curator die de pan uit reizen en het ergste is ik ben echt "ziek" echt "ziek" zelfs zo erg dat ik uiit het leven wilt stappen en sta met mijn rug tegen de muur.

Ik kan verder niet veel zeggen over Finta, maar een gewaarschuwd persoon telt voor 2 en die ga ik dan beslist niet de hand schudden voor een samenwerking. Nu is mijn wel opgevallen dat de meeste bewindvoerders/curators een leuke babbel hebben, maar puntje bepaald zijn het monsters.

PvR

Berteman

Ongelezen bericht door Berteman » 12 dec 2019 22:47

De organisaties die bestaan van bewindvoering zijn er niet omdat ze zo begaan zijn met hun klanten maar het gaat puur om de inkomsten. De kosten die aan de bewindvoeringbureaus worden betaald, liegen er soms niet om.

Sinds twee jaar ben ik bewindvoerder voor een familielid. Wanneer de zaken op orde zijn, dat kost dat niet meer dan een half uurtje per maand: checken of de vaste lasten zijn betaald en af en toe een rekening betalen. De jaarlijkse verantwoording die bij de rechtbank moet worden aangeleverd kost een uurtje, een machtiging bij de rechtbank vragen voor bijzondere, grote uitgaven is ook het werk niet.

Mijn advies bij bewindvoering: vraag een familielid of een goede bekende die je vertrouwd of die bewindvoerder wil worden en laat dat vastleggen bij de rechtbank. En als het goed is, doen zij dat zonder dat zij een vergoeding eisen. Voor een familielid of goede bekende doe je dat gewoon.

Plaats reactie