LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Tomeh46
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2017 19:06

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door Tomeh46 »

Leo The Emperor schreef:Een van de (weinige) verplichtingen van de consument in het consumentenrecht is dat u binnen bekwame tijd dient te klagen.

Ik weet niet wanneer u bij de energiewacht heeft geklaagd, maar u post hier de vraag ruim 1,5 jaar na het voorval.
Dat is echt te laat om nog een aanspraak op een vergoeding te maken
ik post hier de vraag omdat we al een half jaar er niet uitkomen met Energiewacht en hun daarbij een incassoburaeu hebben ingeschakeld.

Tomeh46
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2017 19:06

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door Tomeh46 »

scontra schreef:
Tomeh46 schreef:Ik zou graag wat juridisch advies willen inwinnen.

Vorig jaar december wou onze C.V ketel niet meer op de gewenste druk komen wat het nodig heeft. Wij hebben hier energiewacht over ingelicht

Groetjes Tom.
@Tomeh46,

Geef u eens precies aan welk onderdeel er kapot was zodat de druk in de installatie wegviel.
Was het per ongeluk toevallig het "expansievat" dat kapot was en is vervangen. (dat mooie roodgekleurde drukketeltje). !!

Het gaat om de drukregelaar die in de C.V ketel zit en het was ook garantie want dat staat ook op de bon nadat de monteur is geweest. Het is een veel voorkomend probleem bij dit type ketel.

Tomeh46
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2017 19:06

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door Tomeh46 »

stofzuigertje schreef:Jan 2014 aankoop dec 2015 stuk en binnen 2 jaren onderhoud elke 2 jaren dus in Jan 2016 was onderhoud nodig.

In dat geval is het wel een garantie claim als ze de ketel verkocht en geplaatst hebben.
U had eerder moeten melden en niet na 1.5 jaar hier want nu word het lastig met bewijzen.

Maar ik weet nog steeds niet wat er stuk was, een expansie tank ernaast is geen ketel... en bij teveel druk dus te hoog vullen kan er ook schade ontstaan.
Er is dus meer info nodig van de vermoedelijke oorzaak, wat defect was en dus het onderdeel.
Zo kan ik geen uitspraak doen maar met gecorrigeerde datums zoals ik nu begreep is het net aan garantie mits ik meer weet zodat ik kan uitsluiten dat het geen gevolg is van externe zaken zoals over vullen met meer als 2.5 bar koud.


ik ben er al vanaf het moment dat de C.V ketel stuk ging er mee bezig en probeerde er eerst met Energiewacht eruit te komen. Maar hun hebben besloten een incassobureau in te schakelen. Kijk de monteur heeft bevestig dat dit binnen de Garantie valt en dat ook op de factuur vermeld. Alleen waarom zouden wij de voorrijkosten moeten betalen plus reparatiekosten.

stofzuigertje

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij spoed reparatie of weekend kosten kan ik daar nog iets bij voorstellen......
Maar normale garantie reparatie, wacht maar tot het incasso bedrijf naar de rechtbank gaat en laat het maar lekker oplopen als je zeker weet dat je gelijk hebt.

Het bedrijf en incasso bureau willen niets doen en bij winst wegens tijdig in de 2 jaren gemelde garantie claim lopen zij het risico op hoge gerechtelijke kosten waar het incasso bedrijf naar jou toe gaat mee dreigen.
Maar niet U maar de verliezer dus als je zeker weet dat het garantie claim was, gewoon nog enige tijd afwachten en vraag als je gezeur incasso zat bent wanneer de door hun beloofde zitting rechtszaak nu eindelijk komt....

Als ze dan nogmaals dreigen met kosten, gewoon zeggen dat als je niet verliest het voor hun is!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik kan het niet rijmen, op 10 januari 2014 is de CV ketel kapot gegaan, en dit is op 15 december 2015 gemeld. Voor garantietermijnen is de aanschafdatum van belang, en die kan ik zo snel nergens vinden. Dus TS, hoe oud was de ketel toen deze op 10-01-2014 kapot ging?

stofzuigertje

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

10 jan 14 gekocht en geplaatst...
15 dec 15 kapot...

gewoon tikfout en ik had al gecorrigeerd bericht geplaatst.
Maar de rekening, dat is in geheel 2016 en dit jaar nog niet afgehandeld....
Hij was dus tot 10 jan 2016 in garantie dus op tijd voor garantie claim.

De rekening is onterecht volgens mijn!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:10 jan 14 gekocht en geplaatst...
15 dec 15 kapot...

gewoon tikfout en ik had al gecorrigeerd bericht geplaatst.
Maar de rekening, dat is in geheel 2016 en dit jaar nog niet afgehandeld....
Hij was dus tot 10 jan 2016 in garantie dus op tijd voor garantie claim.

De rekening is onterecht volgens mijn!
Hoe weet jij dat als ik vragen mag? TS zegt het in deze post nl niet zo (duidelijk). Daarin staat letterlijk Op 10 Januari 2014 is de C.V ketel stuk gegaan en op 15 december 2015 hebben we er een melding over gemaakt bij Energiewacht.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door jonis »

sjohie schreef:
stofzuigertje schreef:10 jan 14 gekocht en geplaatst...
15 dec 15 kapot...

gewoon tikfout en ik had al gecorrigeerd bericht geplaatst.
Maar de rekening, dat is in geheel 2016 en dit jaar nog niet afgehandeld....
Hij was dus tot 10 jan 2016 in garantie dus op tijd voor garantie claim.

De rekening is onterecht volgens mijn!
Hoe weet jij dat als ik vragen mag? TS zegt het in deze post nl niet zo (duidelijk). Daarin staat letterlijk Op 10 Januari 2014 is de C.V ketel stuk gegaan en op 15 december 2015 hebben we er een melding over gemaakt bij Energiewacht.

Openingspost:
Op 10 januari 2014 hebben wij een Remeha C.V gekocht bij Energiewacht en door hun ook laten installeren.
en de kop is:
C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door sjohie »

jonis schreef:
sjohie schreef:
stofzuigertje schreef:10 jan 14 gekocht en geplaatst...
15 dec 15 kapot...

gewoon tikfout en ik had al gecorrigeerd bericht geplaatst.
Maar de rekening, dat is in geheel 2016 en dit jaar nog niet afgehandeld....
Hij was dus tot 10 jan 2016 in garantie dus op tijd voor garantie claim.

De rekening is onterecht volgens mijn!
Hoe weet jij dat als ik vragen mag? TS zegt het in deze post nl niet zo (duidelijk). Daarin staat letterlijk Op 10 Januari 2014 is de C.V ketel stuk gegaan en op 15 december 2015 hebben we er een melding over gemaakt bij Energiewacht.

Openingspost:
Op 10 januari 2014 hebben wij een Remeha C.V gekocht bij Energiewacht en door hun ook laten installeren.
en de kop is:
C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan
En in de latere post van TS waar ik naar link en uit quote, staat wat anders. Dus zeg het maar ,wat is waar?

stofzuigertje

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Topic starter maakte een foutje!
Ik begreep dit wel en plaatse daarom mijn stukje extra duidelijk....

Gewoon binnen 2 jaren na plaatsen defect gegaan en toch factuur gestuurd en als ze weigeren die te seponeren en incasso firma inschakelen die ook niet verder kijkt word het ooit wel eens een dure rechtszaak.

Ik wens ondanks zijn foutje hier hem veel succes want als hij dan geen foutjes maakt en de bon van monteur wat op welke datum is vervangen met aankoop bon erbij.....
Dan moet hij wel nu naar mijn luisteren....

1 Declareer je reiskosten.
2 Declareer kosten voor vrije dag die je moet opnemen.
3 Declareer eventuele juridische kosten als je die maakte.
4 Declareer telefoon en porto kosten voor het protest tegen deze foute beslissing van hun.

Zorg dat je er niet op achteruit gaat en laat ons horen hoe jij hebt gewonnen, 99,9% zeker!

Tomeh46
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2017 19:06

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door Tomeh46 »

Vandaag eindelijk de uitspraak gekregen! We zijn in ons gelijk gesteld! Bedankt voor de vele reacties. Gr Tom

stofzuigertje

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij niet controleren of het uitgevoerde in de garantie periode was... maar de rekening wel... dan krijg je dit soort dure fouten.

Slechte naam voor deze firma omdat ze niet op klachten reageerden.....
Wel leuk dat het nu goed gekomen is, en onderhoud, ik heb een poetser met staalborstel gezien en die mocht nieuwe brander laten monteren door collega, dus niet elke officiële onderhoudsfirma is even goed!

De landelijk werkende en eigendom energie firma heeft schoonmakers een spoed cursus gegeven en dat koste meer dan het opleverde....
Verder zijn er enkele merken en types die 4 of 5 jaren onderhoud voorschrijven zoals AWB, maar dan wel even jaarlijks het pijpje onderaan voor condenswater afvoer schoon spoelen, kan iedereen zelf doen....

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door mp2017 »

scontra schreef:
Tomeh46 schreef:Ik zou graag wat juridisch advies willen inwinnen.

Vorig jaar december wou onze C.V ketel niet meer op de gewenste druk komen wat het nodig heeft. Wij hebben hier energiewacht over ingelicht

Groetjes Tom.
@Tomeh46,

Geef u eens precies aan welk onderdeel er kapot was zodat de druk in de installatie wegviel.
Was het per ongeluk toevallig het "expansievat" dat kapot was en is vervangen. (dat mooie roodgekleurde drukketeltje). !!

Als het expansievat kapot is, moet TS steeds bijvullen.
Als het expansievat is, dan is nog de vraag, is dit met het vernieuwen van de CV ketel ook vernieuwd, of het oude gebruikt van de bestaande CV.
Als het zo is, dan heb je natuurlijk geen garantie, want dit is geen onderdeel van de CV ketel.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: C.V Ketel binnen de 2 jaar garantie stuk gegaan

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

scontra schreef:
Tomeh46 schreef:Ik zou graag wat juridisch advies willen inwinnen.

Vorig jaar december wou onze C.V ketel niet meer op de gewenste druk komen wat het nodig heeft. Wij hebben hier energiewacht over ingelicht

Groetjes Tom.
@Tomeh46,

Geef u eens precies aan welk onderdeel er kapot was zodat de druk in de installatie wegviel.
Was het per ongeluk toevallig het "expansievat" dat kapot was en is vervangen. (dat mooie roodgekleurde drukketeltje). !!
Waarschijnlijk i.d.d. het expansievat (dat ook wit kan zijn) en misschien valt dat buiten de garantie van de ketel en heel misschien is dat wel een onderdeel van de vorige ketel en helemaal niet vervangen bij de installatie van de nieuwe ketel.

Gesloten