LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stofzuigertje

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed het volgende;

De oude leverancier moet nog eind afrekening maken.
Was dat bijbetalen of terug krijgen en wanneer?
Het kan zijn dat de vorige leverancier iets teveel heeft afgeschreven waardoor voor de nieuwe leverancier tekort geld is.

U wacht nu op geld terug van oude vermoedelijk en word door nieuwe afgesloten wegens niet kunnen afboeken!
Bij te laat overboeken dus afgesloten.... maar doe het vandaag nog.
De volgende maand kunnen ze ook niet afboeken maar ....

als de vorige teveel berekende... die storneren en je hebt weer geld voor de huidige....
Dan moeten die maar alles opnieuw berekenen.
Ik vermoed dat daar het echte probleem zit, 2x energie betalen en 1x afnemen en de oude die te laat stopte met de kosten per maand en de eind afrekening.....

Tot 8 weken kun je de vorige leverancier storneren en dan heb je wel genoeg voor de nieuwe!
Ja, niet netjes maar als je tekort hebt en toch overstapte, dan moet je helaas wel.

Ik had dit advies liever niet gegeven maar gezien de dreiging van huidige leverancier.... toch maar storneren vorige leverancier en een extra lastige en trage eind afrekening van hun!

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

NeoDutchio schreef:Als u door aanbieder 1 wordt afgesloten kunt u niet bij een andere terecht. Het afsluiten is namelijk een dwangmiddel om te betalen, en niet om snel even over te stappen. Anders zou het wel heel makkelijk zijn voor bv fraudeurs (ik zeg niet dat u dat bent), maar die zouden dan elke keer als afsluiting dreigt kunnen overstappen en iedereen kan fluiten naar de centen. Energiebedrijven werken op dat punt samen, bij de een afgesloten worden betekend bij de ander ook gewoon betalen.

De energiemaatschappij blijft bij het standpunt, dan kunt u hoog of laag springen. De enige manier om alles af te wenden is te betalen. Als ik voor het eerst naar een nieuwe supermarkt ga kan ik ook niet beginnen over een uitgestelde betaling of afbetaling. Kan ik bij de kassa niet betalen krijg ik niks mee.
NeoDutchio schreef:Het lijkt er mij ook meer op dat er bij nummer 1 een schuld is die de afsluiting aangevraagd heeft. Nu dat nummer 2 dit doorgeeft (daar is ts immers klant) wordt het te heet onder de voeten en wil naar nummer 3 vluchten. Dan hebben we dus een schuld bij nummer 1 die al dusdanig is dat er afgesloten wordt en nummer 2 wordt dus ook niet betaald. Aangezien er geen geld is, zal nummer 3 dus ook niet betaald kunnen worden.
Ze hebben me meermaals aangegeven dat het om einde contract gaat en aangegeven dat ik maar een spoed aanmelding bij een ander moet doen omdat ik dan via de netbeheerder word afgesloten. Ik ben van mening dat wat u vertelt grote onzin is mbt dit en die vergelijking... is een lachertje.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic bijdrage verwijderd

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

stofzuigertje schreef:Ik vermoed het volgende;

De oude leverancier moet nog eind afrekening maken.
Was dat bijbetalen of terug krijgen en wanneer?
Het kan zijn dat de vorige leverancier iets teveel heeft afgeschreven waardoor voor de nieuwe leverancier tekort geld is.

U wacht nu op geld terug van oude vermoedelijk en word door nieuwe afgesloten wegens niet kunnen afboeken!
Bij te laat overboeken dus afgesloten.... maar doe het vandaag nog.
De volgende maand kunnen ze ook niet afboeken maar ....

als de vorige teveel berekende... die storneren en je hebt weer geld voor de huidige....
Dan moeten die maar alles opnieuw berekenen.
Ik vermoed dat daar het echte probleem zit, 2x energie betalen en 1x afnemen en de oude die te laat stopte met de kosten per maand en de eind afrekening.....

Tot 8 weken kun je de vorige leverancier storneren en dan heb je wel genoeg voor de nieuwe!
Ja, niet netjes maar als je tekort hebt en toch overstapte, dan moet je helaas wel.

Ik had dit advies liever niet gegeven maar gezien de dreiging van huidige leverancier.... toch maar storneren vorige leverancier en een extra lastige en trage eind afrekening van hun!
U heeft het verkeerd. Het gaat om de handelingen van de leverancier zoals al meerdere malen aangegeven.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op offtopic reactie verwijderd

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het probleem lijkt me als volgt:
-De vorige leverancier wacht nog op het voorschot van Juli en zal later het teveel betaalde bedrag vergoeden.
-De nieuwe leverancier wacht op het voorschot van Juli en Augustus.
-Door het te laat (mogelijk niet de eerste keer) betalen van de vorige leverancier zal deze TS als wanbetaler hebben aangemerkt.
-Door het te laat betalen heeft huidige leverancier een incassotraject gestart waarbij TS voor 10 augustus dient te betalen.
-Huidige leverancier komt erachter dat TS is aangemerkt als wanbetaler en besluit tot afsluiting over te gaan, aangezien TS een betalingsachterstand heeft bij 2 leveranciers tegelijk.

Een heel vervelende situatie voor TS maar deels door eigen (verwijtbaar) handelen. Een directe oplossing zie ik niet, behalve even op duidelijke wijze uw verhaal doen bij de huidige leverancier en eventueel vragen of dit verhaal klopt. Mogelijk zal men het begrijpen en het originele incassotraject doorzetten.

De enige andere oplossing is direct betalen, maar zoals u zelf al aangeeft is dit nu niet mogelijk.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

Nogmaals ik zoek advies over het feit hoe de nieuwe leverancier handelt en of dit wel zo mag.

- 14 dagen herinnering op 26 juli omdat de automatische afschrijving mislukt is waar de stappen in staan over het incassotraject wat ik ook ge copy/paste heb van hun website
- Vervolgens een ingebrekestelling en sommatie tot betalen voor 3 augustus op 27 juli en einde levering bij het uitblijven van de betaling voor 3 augustus.

Ze geven mij dus niet die 14 dagen de tijd om dit te betalen en vervolgen ook niet het incassotraject maar springen gelijk naar de laatste stap ingebrekestelling en aankondiging einde levering binnen 1 dag omdat ik niet voor 14 augustus betaald zou hebben..?? Dit gaat veel en veel te snel, net of ik de gehele maand al klant bij hun ben en dat men daar van uit gaat met de 2e mail wat ik zou kunnen begrijpen als ik al maanden bij hun klant zou zijn en hun al gedurende langere tijd weiger te betalen maar dat is niet het geval.

De vraag is of dit zo mag lopen. Ik snap heel goed dat ik moet betalen en zal ook zeker gebeuren.

13 juli:
Start levering

26 juli:
Geachte heer <snip>,

Onlangs hebben wij geprobeerd onderstaand bedrag van uw rekening <snip> af te schrijven. Helaas is dit niet gelukt.

Indien u wenst dat wij het bedrag opnieuw proberen af te schrijven, reageer dan op deze email.

Wilt u liever zelf betalen? Klik hier om via iDEAL te betalen. Of zorg dat <snip> voor 9 augustus 2017 is bijgeschreven op rekening <snip>, onder vermelding van dossiernummer <snip>.

Betaal op tijd, voorkom verhoging
Als wij geen volledige betaling voor 9 augustus 2017 ontvangen, zijn wij genoodzaakt de vordering op te hogen met de wettelijke incassokosten. Deze bedragen 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Te betalen na 1e verhoging: <snip>
Te betalen na 2e verhoging: <snip>
27 juli:
Geachte heer <snip>,

Op dit moment staat er een bedrag open, wat reeds betaald had moeten zijn. Wij stellen u daarom thans in gebreke.

Indien wij geen volledige betaling van u ontvangen, dan zullen wij op 3 augustus 2017 de netbeheerder opdracht geven de energielevering te beëindigen. De hoge kosten hiervan zijn voor uw rekening.

De netbeheerder is van uw wanbetaling op de hoogte gebracht.

Wij sommeren u het volledig openstaande bedrag van <snip> per direct aan ons over te maken op rekeningnummer <snip> (onder vermelding van dossiernummer <snip>).

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ja, het mag zoals u hierboven leest. Aanbieder 2 heeft u in eerste instantie een ultimatum gestelt waarbinnen betaald moet zijn. Omdat u niet betaald heeft krijgt u een aantekening die aanbieder 1, waar ook nog een bedrag openstaat, lucht van gekregen heeft. U loopt dus meerdere maanden achter bij 2 aanbieders. Om die reden is besloten tot afsluiting omdat er teveel schulden zijn.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat het wel mag, als de tweede mail het gevolg is van een registratie als wanbetaler door de eerste leverancier. Dat verandert namelijk de situatie en vergt dus ook een andere afwikkeling van de zaak.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door alfatrion »

nintendo schreef:Nou vraag ik mij af of dit allemaal wel zo mag. Naar mijn gevoel is dit een wanprestatie/contractbreuk van de energieleverancier en moeten ze me toch eerst de tijd geven tot 9 augustus 2017 om dit alsnog te voldoen voordat ze mij in gebreke kunnen stellen.
We moeten twee dingen van elkaar scheiden: 1. eventuele incassokosten en 2. eventueel afsluiten.
Voor beiden is vereist dat u in verzuim bent, hierna moet je de veertiendaagse aanmaningsbrief ontvangen. Los daarvan staat het verhaal over afsluiten, ook daarvoor moet u in verzuim zijn en ook dan geld dat u moeten aanschrijven. Beiden is in uw geval gebeurt. Het klinkt allemaal als erg onvriendelijk, maar dat staat wel los van of dit mag of niet. Uw zienswijze is in ieder geval onjuist, u moet parallel denken.

Je komt in verzuim doordat je niet op het afgesproken moment hebt betaald of op het moment dat je een ingebrekestelling hebt ontvangen en niet voor de gestelde termijn hebt betaald. (Wees er op bedacht dat de termijn ingebrekestelling hier wordt misbruikt, omdat het zo ernstig klinkt.)
nintendo schreef:Ik sta op het punt, omdat de energieleverancier me zegt dat ze correct handelen en me toch af gaan sluiten op 3 augustus (...)
Dan al? Ik vind dat onredelijk snel, ik dat niet eerder dan 9 augustus (op de 14 dagen grens) verwachten.
nintendo schreef:hoe dan ook, om een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier te doen om afsluiting door de netbeheerder te voorkomen. Dit advies gaf de klantenservice van de energieleverancier mij ook. Vervolgens heb ik nog maar een 3e keer contact gezocht via e-mail en dit uitgelegd maar ik wil nu niet meer bij deze energieleverancier blijven.
Je wil staat achter de deur. Ik zou snel betalen, leen het geld desnoods. Misschien is het ook een idee om bij de schuldhulpverlening langs te gaan.
nintendo schreef:Ik moet ook gewoon het termijn over de maand augustus aan hun betalen. Ik moet nu dus 2 termijnen betalen (juli/augustus) voor een aansluiting van 3 weken en ze willen me ook niet tegemoet komen ivm met de dubbele kosten voor augustus (die had ik eerder ook al met de overstap naar hun, juli en augustus zijn ook aan de oude leverancier betaald die het allemaal nog moet verrekenen met de eindnota, geen geweldige overstap service is dat) en willen me niet tegemoet komen met de werkelijk gemaakte kosten door die in rekening te brengen. Ik moet nu in augustus dus aan 3 energieleveranciers betalen omdat ik nu ook een spoedaanvraag moet doen. Ik kom dus zo wie zo ook nog eens in de betalingsproblemen.
Wat was je motivatie om bij de eerste energieleverancier weg te gaan?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

@alfatrion, het is niet onredelijk snel. Als aanbieder 1 de procedure al opgestart heeft kan het dus zijn dat brieven elkaar kruizen. Dat aanbieder 2 netjes 2 weken uitstel gaf voor betalen en vlak daarna komt het bericht binnen dat er afgesloten moet gaan worden op aanvraag van aanbieder 1 komt het dus dicht op elkaar.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

NeoDutchio er is geen achterstand bij aanbieder 1 zoals u en meerdere mensen denken. Ik heb dan ook de eindnota gekregen en krijg dan ook geld terug. Daarmee zijn deze speculaties nu afgesloten en hoeft u dit niet telkens weer te herhalen na het meermaals negeren dat daar geen achterstand is.
alfatrion schreef: We moeten twee dingen van elkaar scheiden: 1. eventuele incassokosten en 2. eventueel afsluiten.
Voor beiden is vereist dat u in verzuim bent, hierna moet je de veertiendaagse aanmaningsbrief ontvangen. Los daarvan staat het verhaal over afsluiten, ook daarvoor moet u in verzuim zijn en ook dan geld dat u moeten aanschrijven. Beiden is in uw geval gebeurt. Het klinkt allemaal als erg onvriendelijk, maar dat staat wel los van of dit mag of niet. Uw zienswijze is in ieder geval onjuist, u moet parallel denken.
Ah ok, hoe ik denk in stappen en dat afsluiting de laatste stap is is niet correct. Dat is duidelijk, zo dacht ik inderdaad. Het leek me ook het meest logische, dus niet.
nintendo schreef:
Ik sta op het punt, omdat de energieleverancier me zegt dat ze correct handelen en me toch af gaan sluiten op 3 augustus (...)
Dan al? Ik vind dat onredelijk snel, ik dat niet eerder dan 9 augustus (op de 14 dagen grens) verwachten.
Haalde net de brieven van de netbeheerder uit de bus, contract zal beëindigt worden op 14 augustus dan word ik afgesloten binnen 1-10 dagen. Betalingsregeling treffen of overstappen geeft ze aan. Dus dit loopt dan wel correct als ik dit bekijk op uw manier.
nintendo schreef:
hoe dan ook, om een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier te doen om afsluiting door de netbeheerder te voorkomen. Dit advies gaf de klantenservice van de energieleverancier mij ook. Vervolgens heb ik nog maar een 3e keer contact gezocht via e-mail en dit uitgelegd maar ik wil nu niet meer bij deze energieleverancier blijven.
Je wil staat achter de deur. Ik zou snel betalen, leen het geld desnoods. Misschien is het ook een idee om bij de schuldhulpverlening langs te gaan.
Lenen is geen optie jammer genoeg, erg jammer dat de leverancier niet mee wil werken. Ik had al gelezen dat ik afsluiting ook wel kan voorkomen via de schuldhulpverlening en ik kan dit bedrag ook wel voor de 14e betalen maar of ik nu hier nog wel wil blijven. Het voelt allemaal zo onvriendelijk en naar mijn mening maak je je nieuwe klanten daar echt niet happy mee. Voor mij is uiteindelijk overstappen de oplossing.
Wat was je motivatie om bij de eerste energieleverancier weg te gaan?
Mijn jaarcontract liep af en het kon elders goedkoper. Ik heb het al niet ruim dus een paar tientjes minder per maand betalen leek me een goed idee maar aan elk voordeel zit een nadeel. Tja.

Bedankt trouwens dat u dit wel serieus neemt, stel ik zeer op prijs.
Laatst gewijzigd door nintendo op 01 aug 2017 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Na het opnieuw alles nalezen blijven er toch steeds vragen komen. U zegt wel dat bij afsluiting het contract ontbonden wordt, maar is dat wel zo? Het contract wordt pas ontbonden als er voldaan is aan alle verplichtingen, oftewel de betalingen. U zult pas weer aangesloten worden door de netwerkbeheerder als 1 de schuld is betaald, 2 de aansluitkosten zijn betaald en 3 er een nieuw contract ligt.

Ook het 'wegrennen' en denken dat u bij een andere aanbieder nu wel terecht kunt is een misrekening. Als u deze leverancier al niet eens kunt betalen, wat denkt u dat er gaat gebeuren als u er een derde partij bij gaat halen? Het wordt alleen maar onoverzichtelijker, er komen meer schuldeisers en u zakt steeds verder weg.

U zoekt hier hulp, dat is al meerdere malen gegeven, alleen niet wat u verwacht schijnbaar. U maakt er een potje van en de enige manier om schoon schip te maken is de eerste aanbieder achter de vodden zitten dat de eindafrekening komt en direct de tweede te betalen en te blijven totdat u de financiën onder controle heeft. En voordat u weer begint te roepen dat u dat geld niet heeft en nergens zou kunnen lenen, heel hard: dat is uw probleem. U weet welke kosten er betaald moeten worden en als het u niet lukt om ook maar een klein buffertje te hebben voor noodgevallen is het heel verstandig om alles op papier te gaan zetten en te kijken waar het mis gaat.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Laat ik eens een poging wagen. U heeft een interessant verhaal. Ik merk ook dat ik ver meega in het advies van Alfatrion.

13 juli jl. ben u een overeenkomst aangegaan met een energieleverancier. Hier ontstaan rechten en plichten voor beide partijen. Zij leveren u elektriciteit en u betaalt hun daarvoor geld. Niet meer, niet minder.

De automatische afschrijving is mislukt vanwege onvoldoende saldo op uw rekening. Op zichzelf geen probleem, kan de beste gebeuren. Dit is echter opgemerkt bij de energieleverancier en deze geeft aan dat u in gebreke bent. Wat ook zo is, u komt uw verplichting niet na. (Ik lees dat u dat zelf ook prima weet, dus ik ga hier niet te diep op in)

Ik lees in uw OP dat u suggereert dat de energieleverancier in gebreke is (of wanprestatie levert), maar dit is niet het geval. Uw energieleverancier heeft op basis van jullie overeenkomst de verplichting om u elektriciteit te leveren. Pas wanneer ze dat niet meer doen zijn ze in gebreke en kan gesproken worden van wanprestatie aan de kant van de energieleverancier.

In de algemene voorwaarden die u met de energieleverancier bent overeengekomen vind u veel informatie over de betalingsverplichting, de betalingsherinnering en de extra kosten. Wellicht ook over het ontbinden van de overeenkomst en het afsluiten door de netwerkbeheerder. Ik vermoed dat daarom een aantal forumleden u vragen welke energieleverancier het betreft.

Ik voel er niets voor om wettelijke bepalingen te quoten, maar hier vind u in artikel 5 sub f een grond waarop afsluiting plaats zou kunnen vinden. http://wetten.overheid.nl/BWBR0030164/2013-08-01.

Een en ander worden ook in jip en janneke taal uitgelegd op Consuwijzer. Een onderdeel van ACM
https://www.consuwijzer.nl/energie/ener ... geschakeld
https://www.consuwijzer.nl/energie/ener ... citeit-gas

Ik heb geen logische verklaring waarom u op 26 juli 14 dagen de gelegenheid krijgt om de vordering te voldoen en dit een dag later wordt omgezet naar een 'aankondiging afsluiting energie'. Is er telefonisch contact geweest waarin u heeft aangegeven hoe dan ook niet binnen de gestelde 14 dagen te betalen? Dit zou namelijk betekenen dat u dan in verzuim bent. Dit is zo bepaalt in artikel 6:82 lid 2 BW http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel82

Maar hier kunnen dus bepalingen over opgenomen zijn in de algemene voorwaarden. Lees deze nog eens goed na.

Voor zover mijn kennis strekt dien je iemand een redelijke termijn te geven om alsnog aan zijn verplichting te voldoen wanneer deze in gebreke blijft. Alleen al omdat je zelf die deadline in het leven heb geroepen en je daarmee aantoont dat je iemand een (fatsoenlijke) laatste waarschuwing mee hebt gegeven. Hiermee kom je ook wat netter over bij een rechter.

Tuurlijk is mijn advies zo spoedig mogelijk betalen, maar ik kom niet uit een ei en weet dat niet iedereen een buffer klaar liggen voor dergelijke situaties. Of het nu via een betalingsregeling met het incassobureau wordt geregeld of op het moment dat de bij de afsluiting daadwerkelijk alsnog een gedeelte kunt afbetalen om de afsluiting te voorkomen. (Bij het afsluiten is namelijk een deurwaarder aanwezig)

Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om snel met een nieuwe energieleverancier in zee te gaan om afsluiting te voorkomen. U zinkt hierdoor alleen maar verder weg in de schulden, want deze nieuwe energieleverancier zal u ook weer in gebreke gaan stellen en zo is het einde straks zoek. (Misschien bent u bekend met het RTL programma De Deurwaarders)

Hoe dan ook, er wordt veel geroepen op dit forum en het ene advies is meer waard dan het andere. Het is allemaal vrijblijvend, want niemand hier is uw belangenbehartiger. Desalniettemin is het goed bedoeld aangezien hier niemand betaald wordt om te posten. (voor zover ik weet :) )

Ik wens u veel succes en sterkte met deze kwestie.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic bijdragen verwijderd

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door witte angora »

2. Indien de schuldenaar tijdelijk niet kan nakomen of uit zijn houding blijkt dat aanmaning nutteloos zou zijn, kan de ingebrekestelling plaatsvinden door een schriftelijke mededeling waaruit blijkt dat hij voor het uitblijven van de nakoming aansprakelijk wordt gesteld.
Kortom, als de topicstarter telefonisch net zo tekeer is gegaan als hier op het forum (en bedenk: gesprekken worden opgenomen), dan kan het zijn dat de stekker er per direct door de energieboer uit wordt getrokken? Dan was de aanvankelijke datum 3 augustus wat overhaast en is dat recht gezet met 14 augustus en afsluiting kort daarna.

Dan zijn we er uit.

Dik kans trouwens dat de betreffende energieboer heeft meegelezen maar doelbewust niet heeft gereageerd. En dat er om die reden een herstelmail is verstuurd met 14 augustus.

Het wordt dus betalen (en dat kan hij, heeft hij inmiddels aangegeven) en overstappen naar een andere leverancier (wat hem ook gezegd is door de telefoon) want de huidige 'mot' hem niet meer. En dat verbaast me niks.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

Voor de mensen die het interessant vinden;

De definitieve afsluiting en einde levering was op 16 augustus en had bericht hier over ontvangen op 15 augustus.

Ik heb verder geregeld dat ik de termijnen over de maanden juli en augustus niet hoef te betalen. Ik krijg een rekening met werkelijk gemaakte kosten die ik dan nog moet voldoen. Door eenzijdige opzegging door de leverancier komt ze niet in aanmerking voor een opzegvergoeding.

Ik heb me aangemeld bij een nieuwe leverancier en deze sluit netjes aan op de dag van einde levering. Ik hoef verder ook géén waarborgsom te betalen aan de nieuwe leverancier die is gaan leveren op 16 augustus jl.

Het is voor mij goed uitpakt en heb het probleem van afsluiting weten te voorkomen waardoor deze zaak verder is afgesloten alhoewel ik het maar een rare zaak vind en deel deze conclusie met mijn netbeheerder.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald offtopic bericht verwijderd

Gesloten