LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

Ontbinding contract door energieleverancier binnen 3 weken

Probleem:

Ik ben afgelopen maand overgestapt van energieleverancier, 13-07-2017 is mijn nieuwe contract ingegaan bij de nieuwe leverancier.

Nou is de automatische afschrijving mislukt en ik kreeg een herinnering per e-mail op 26-07-2017 waarin ze mij 14 dagen, voor 9 augustus 2017 de tijd geven om dit alsnog te voldoen.

Vervolgens krijg ik op 27-07-2017, en dag later per e-mail, een "aankondiging afsluiting energie" waarin staat dat ze me in gebreke stellen en sommeren dat ik per direct dit moet gaan overmaken anders sluiten ze me af op 3 augustus en dat ze de netbeheerder op de hoogte hebben gesteld van mijn wanprestatie.

Mijn view:

Nou vraag ik mij af of dit allemaal wel zo mag. Naar mijn gevoel is dit een wanprestatie/contractbreuk van de energieleverancier en moeten ze me toch eerst de tijd geven tot 9 augustus 2017 om dit alsnog te voldoen voordat ze mij in gebreke kunnen stellen. Ze slaan ook vervolgens een groot gedeelte van hun incassotraject over. Op de site staat dat men eerst 2 andere stappen volgt en de rekening 2 maal verhoogt met incassokosten en dan bij het uitblijven van de betaling kunnen overgaan tot afsluiting. Ik heb deze stappen ook helemaal niet gezien alleen een herinnering met een termijn van 14 dagen.

Vraag:

Mijn vraag is dan ook wat ik hier nu het beste mee zou kunnen doen en of deze energieleverancier wel correct handelt zo met haar 2 e-mails en dat afsluiting nu niet meer te voorkomen is.

Mijn handelen nu:

Ik sta op het punt, omdat de energieleverancier me zegt dat ze correct handelen en me toch af gaan sluiten op 3 augustus hoe dan ook, om een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier te doen om afsluiting door de netbeheerder te voorkomen. Dit advies gaf de klantenservice van de energieleverancier mij ook. Vervolgens heb ik nog maar een 3e keer contact gezocht via e-mail en dit uitgelegd maar ik wil nu niet meer bij deze energieleverancier blijven.

Ik moet ook gewoon het termijn over de maand augustus aan hun betalen. Ik moet nu dus 2 termijnen betalen (juli/augustus) voor een aansluiting van 3 weken en ze willen me ook niet tegemoet komen ivm met de dubbele kosten voor augustus (die had ik eerder ook al met de overstap naar hun, juli en augustus zijn ook aan de oude leverancier betaald die het allemaal nog moet verrekenen met de eindnota, geen geweldige overstap service is dat) en willen me niet tegemoet komen met de werkelijk gemaakte kosten door die in rekening te brengen. Ik moet nu in augustus dus aan 3 energieleveranciers betalen omdat ik nu ook een spoedaanvraag moet doen. Ik kom dus zo wie zo ook nog eens in de betalingsproblemen.


Uw advies is van harte welkom.

Groet,

Nintendo
Laatst gewijzigd door nintendo op 01 aug 2017 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

U moet betalen, 3 of 9 augustus maakt niet het verschil en het is geen wanprestatie waardoor u onder de overeenkomst uit kan. U kunt overstappen maar ontvangt u ook nog een boete factuur.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door Harm.calc »

nintendo schreef: . . . een herinnering per e-mail op 26-07-2017 waarin ze mij 14 dagen, voor 9 augustus 2017 de tijd geven om dit alsnog te voldoen.
Vervolgens krijg ik op 27-07-2017, en dag later per e-mail, een "aankondiging afsluiting energie" waarin staat dat ze me in gebreke stellen en sommeren dat ik per direct dit moet gaan overmaken . . .
Ik weet niet of bovengenoemde datums onderdeel uitmaken van uw overeenkomst met de niet genoemde energieleverancier. Overeenkomst (contract) en de voorwaarden van de leverancier (algemene, bijzondere, aanvullende) is hetgeen waar beide partijen zich aan dienen te houden.

Wat me opvalt is dat de automatisch incasso mislukt is. Nou dat begint al goed. Op je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever te laat komen :roll: . Begrijpelijk dat leverancier dan op z'n hoede is.
Bij een herinnering op de 26 zou ik dat geld direct overmaken. Geen risico lopen straks "in de kou" te zitten. He, een dag later krijgt je eigenlijk die waarschuwing al. Maar, daar ga je even geen gehoor aan geven.

En dan eindig je met de opmerking dat je sowieso in betalingsproblemen komt. Het lijkt dat je weinig geld hebt, dat jij je geldverkeer zodanig geregeld hebt dat je dit verhaal er niet bij kunt gebruiken. Waarom heb je dan niet op safe gespeeld en, ja nogmaals, waarom niet de 27e je betaling gedaan?

Wie is deze energie leverancier? Als dit hun handelen, en jij vindt dit onterecht, dan moet dat een waarschuwing zijn voor toekomstige klanten.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:U moet betalen....
Juist
En de energieleverancier moet zich aan de regels houden.
Ik denk dat een stap in de richting van een oplossing is om de naam van deze energieleverancier te noemen.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

sylvesterb schreef:U moet betalen, 3 of 9 augustus maakt niet het verschil en het is geen wanprestatie waardoor u onder de overeenkomst uit kan. U kunt overstappen maar ontvangt u ook nog een boete factuur.
Ik geloof niet dat ik een boete factuur krijg als de leverancier het contract ontbind. En hoezo is het geen wanprestatie volgens u als ze mij een herinnering sturen met 14 dagen de tijd om deze te betalen en ze daar zelf niet aan houd en vervolgens de dag er na mij in gebreke stellen dat ik niet voor 9 augustus heb betaald terwijl het 27 juli is?
Harm.calc schreef:
Ik weet niet of bovengenoemde datums onderdeel uitmaken van uw overeenkomst met de niet genoemde energieleverancier. Overeenkomst (contract) en de voorwaarden van de leverancier (algemene, bijzondere, aanvullende) is hetgeen waar beide partijen zich aan dienen te houden.
Ik begrijp niet echt wat u hiermee bedoeld.
Wat me opvalt is dat de automatisch incasso mislukt is. Nou dat begint al goed. Op je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever te laat komen :roll: . Begrijpelijk dat leverancier dan op z'n hoede is.
Heel simpel geen geld meer over omdat ik ook 2 facturen aan de oude leverancier heb moeten betalen. Sommige mensen hebben het niet ruim.
Bij een herinnering op de 26 zou ik dat geld direct overmaken. Geen risico lopen straks "in de kou" te zitten.
Als ik het geld had gehad dan had ik dit direct gedaan.
He, een dag later krijgt je eigenlijk die waarschuwing al. Maar, daar ga je even geen gehoor aan geven.

Tuurlijk heb ik daar ook op gereageerd omdat dit direct de dag er na komt dat ze me een herinnering stuurt en 14 dagen geeft om dit alsnog te voldoen en deze "aankondiging afsluiting energie" valt binnen die 14 dagen.
En dan eindig je met de opmerking dat je sowieso in betalingsproblemen komt. Het lijkt dat je weinig geld hebt, dat jij je geldverkeer zodanig geregeld hebt dat je dit verhaal er niet bij kunt gebruiken. Waarom heb je dan niet op safe gespeeld en, ja nogmaals, waarom niet de 27e je betaling gedaan?
Niet genoeg geld door de overstap zoals boven genoemd en een andere afschrijf datum wat verkeerd valt. Maar dat is de vraag ook helemaal niet. Ik weet heus wel dat ik te laat ben maar om zo snel te gaan afsluiten en niet meer kunnen voorkomen en dat zelfs binnen de betalingstermijn die ze me eerst gaven dat is echt wel raar. Dit kan gewoon niet zo snel.
Wie is deze energie leverancier? Als dit hun handelen, en jij vindt dit onterecht, dan moet dat een waarschuwing zijn voor toekomstige klanten.
Ik ben hier niet om een energieleverancier zwart te maken, ik ben hier voor advies.
16again schreef:
sylvesterb schreef:U moet betalen....
Juist
En de energieleverancier moet zich aan de regels houden.
Ik denk dat een stap in de richting van een oplossing is om de naam van deze energieleverancier te noemen.
En dat is precies het probleem of de energieleverancier zich wel aan de regels houd mbt die 14 dagen betalingstermijn en dan de dag na deze melding maar even in gebreke stellen en afsluiten.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door witte angora »

Op het moment dat je betaald hebt krijg je toch weer gas en licht? Dan betaal je toch niet voor drie weken? Daarbij krijg je een eindafrekening over het werkelijke verbruik. Wat je teveel betaald hebt krijg je terug.

Dat je nu in de betalingsproblemen zit heb je toch echt aan jezelf te wijten, sorry. Je hebt het er zelf over dat je nog een schuld hebt bij een eerdere energieleverancier! Dat doe je toch zeker zelf?

Wat ik me afvraag is: welke energieleverancier wil jou afsluiten? De allereerste, of degene waar je nu net drie weken zit? Want bij de allereerste staat er ook nog een termijn open, als ik jouw verhaal goed begrijp. Vervolgens komt de huidige, waar je nu drie weken zit, en waar je ook nog niks betaald hebt, en nu wil je alweer overstappen?

Twee tips:
betaal gewoon op tijd
lees je eerst eens in voordat je van alles loopt te roepen.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

witte angora schreef:Op het moment dat je betaald hebt krijg je toch weer gas en licht? Dan betaal je toch niet voor drie weken? Daarbij krijg je een eindafrekening over het werkelijke verbruik. Wat je teveel betaald hebt krijg je terug.
Ja ja dat begrijp ik allemaal wel. Dat is ook niet het probleem.
Dat je nu in de betalingsproblemen zit heb je toch echt aan jezelf te wijten, sorry.
Misschien. Wat ik niet wist met overstappen is dat ik dan 2 maanden dubbel zou moeten betalen. Dus juli en augustus aan beide. Dit gaat niet lekker in elkaar over natuurlijk. Mijn fout omdat ik niet gespaard heb maar ik heb ook wel het gevoel dat de overstapservice niet goed is bij deze leverancier.
Je hebt het er zelf over dat je nog een schuld hebt bij een eerdere energieleverancier! Dat doe je toch zeker zelf?
Die heb ik niet.
Wat ik me afvraag is: welke energieleverancier wil jou afsluiten? De allereerste, of degene waar je nu net drie weken zit?
Waar ik 3 weken zit omdat de eerte termijn gestorneerd is door onvoldoende saldo.
Twee tips:
betaal gewoon op tijd
Soms zijn er momenten dat het niet kan door de situatie.
lees je eerst eens in voordat je van alles loopt te roepen.
Ik weet precies hoe dit loopt bij deze leverancier. Hier heeft u een copy/paste.
Als de automatische incasso niet lukt, of als wij je betaling niet voor de vervaldatum ontvangen, dan ontvang je van ons een kosteloze herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om de betaling te voldoen. Hierna volgt een aanmaning met € 15,- kosten. Na de aanmaning heb je nog 7 dagen om het totale bedrag te betalen. Hierna volgt een ingebrekestelling met € 25,- kosten. Ook nu heb je nog 7 dagen tijd om het totale bedrag te betalen.
En alstublieft, laat die opmerking van het lezen maar weg als u dat zelf niet eens doet met mijn Op.
Laatst gewijzigd door nintendo op 01 aug 2017 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moet het niet juni en juli of juli en augustus zijn? Niet juni en augustus?

Als u niet kan overmaken, dan zal dat ook wel de reden zijn dat de automatische incasso is mislukt. Klopt dat?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry nintendo, ik vind je verhaal wel erg raar. Je maakt mij niet wijs dat een energieleverancier zich zomaar ineens niet aan haar eigen voorwaarden houdt. Er is meer aan de hand. Ofwel de eerste energieleverancier, waar je al weg bent, heeft je aangemeld voor afsluiting, of er speelt iets heel anders dat je verzwijgt. Ook apart dat je de energieleverancier niet wil noemen, dat geeft ook wel te denken.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voordat u nig meer dingen gaat doen wat heel veel geld gaat kosten: u bent buiten de herroepingsrechtdatum. Nu opzeggen en overstappen betekend een afkoopsom. U staat nu ook te boek als wanbetaler, als een nieuwe aanbieder u al als klant accepteerd zal er een waarborg gestort moeten worden.
Het beste en veiligste nu om te doen is direct betalen en zorgen dat u uw financiën op orde krijgt.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

Nijogeth schreef:Moet het niet juni en juli of juli en augustus zijn? Niet juni en augustus?

Als u niet kan overmaken, dan zal dat ook wel de reden zijn dat de automatische incasso is mislukt. Klopt dat?
Inderdaad, mijn fout. Geen juni maar juli. En ja, er is gestorneerd door te weinig saldo en dat is er nu nog steeds.
witte angora schreef:Sorry nintendo, ik vind je verhaal wel erg raar. Je maakt mij niet wijs dat een energieleverancier zich zomaar ineens niet aan haar eigen voorwaarden houdt.
Dezelfde vraag stel ik aan de leverancier. Dit is precies het probleem wat ik nu heb. Daarom ben ik ook hier voor advies. Ik zou de e-mails zo kunnen toevoegen hier.
Er is meer aan de hand. Ofwel de eerste energieleverancier, waar je al weg bent, heeft je aangemeld voor afsluiting, of er speelt iets heel anders dat je verzwijgt.
Er is niet meer aan de hand. De nieuwe leverancier doet dit binnen 3 weken zoals aangegeven. Niets meer en minder.
Ook apart dat je de energieleverancier niet wil noemen, dat geeft ook wel te denken.
Ik zie geen reden om die te noemen. Ik zie nl. niet waarom en het maakt ook helemaal geen verschil.
NeoDutchio schreef:Voordat u nig meer dingen gaat doen wat heel veel geld gaat kosten: u bent buiten de herroepingsrechtdatum. Nu opzeggen en overstappen betekend een afkoopsom.
Ik zeg niet op, de leverancier verbreekt het contract en eindigt op 3 augustus 2017.
U staat nu ook te boek als wanbetaler, als een nieuwe aanbieder u al als klant accepteerd zal er een waarborg gestort moeten worden.
Het beste en veiligste nu om te doen is direct betalen en zorgen dat u uw financiën op orde krijgt.
Zoals aangegeven kan ik dit nu niet betalen, dat lijkt me wel duidelijk. Ook weigert de leverancier een betalingsregeling. Ik heb uiteraard deze opties al onderzocht en de enigste oplossing is dus met spoed een andere leverancier.

Maar legt u mij eens uit hoe ik een wanbetaler ben terwijl de betalingstermijn tot 9 augustus loopt. Het is nu 1 augustus. Is dit op basis van een mislukte incasso? naar mijn idee ben ik dat nog niet.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

Anyway, bedankt voor de snelle reacties en voor die misschien nog gaan komen. Het is een rare situatie en daarom ben ik hier dus en snap heel goed dat ik nu een achterstand heb en moet betalen maar om gelijk van een 14 dagen herinnering de ene dag en de andere dag de mededeling krijg dat ik per 3 augustus word afgesloten vind ik gewoon raar.

Ik ga eens kijken of ik kan slapen, dat heb ik nl. nog niet gedaan vannacht. Dat zult u misschien wel begrijpen.

Gegroet.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er al over uitsluiting en afsluiting wordt gesproken staat u te boek als wanbetaler. En nergens lees ik terug dat de leverancier het contract gaat ontbinden, wel dat er afgesloten gaat worden. Met afsluiten wordt letterlijk afsluiten bedoeld, oftewel de knop om zodat u geen gebruik meer kunt maken van stroom. Het opnieuw aansluiten daarna kan pas na complete betaling van de factuur plus de aansluitkosten. Even snel voor die tijd overstappen naar een andere aanbieder is geen mogelijkheid.
Een betalingsregeling is geen recht en al helemaal ongebruikelijk bij het betalen van het eerste voorschot.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is dus de enige mogelijkheid dat de eerste leverancier je als wanbetaler heeft aangemerkt en tot afsluiting overgaat, maar dat de communicatie over het afsluiten kennelijk via de huidige leverancier loopt. Of dat de huidige gewoon gereageerd heeft op het feit dat je als wanbetaler aan bent gemerkt.

Het feit dat een betalingsregeling niet mogelijk is zegt ook al heel veel: je hebt het veel te lang op zijn beloop gelaten en/of de schuld is veel groter dan je wil zeggen en/of je hebt een structureel betalingsprobleem bij de eerste leverancier. Kennelijk ging je ervan uit dat je van de problemen af zou zijn als je je bij een andere leverancier aan zou melden? Dat is dus niet gelukt. En dat gaat je ook niet lukken bij weer een andere leverancier.

Om afsluiting te voorkomen zul je dus vandaag nog beide leveranciers moeten betalen. Zo simpel is het. Maar uit het feit dat je nog geen enkele poging in die richting hebt gedaan, maar hier wel om 'hulp' zoekt, maak ik op dat je dat ook niet gaat doen. Jouw keuze. Er is maar één mogelijkheid: betalen, en dát is dus precies wat je niet van plan bent te gaan doen.

Hoe je het ook wendt of keert: je verhaal klopt niet, en je vertelt volgens mij niet het hele verhaal.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ts
Als je gaat(huur) verhuizen heb je ook een maand dubbele huur.
Zorg eerst dat je je financiën op orde hebt voordat je dit soort acties(overstappen) onderneem.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

NeoDutchio schreef:Als er al over uitsluiting en afsluiting wordt gesproken staat u te boek als wanbetaler.
Daar twijfel ik niet aan als de leverancier haar incassotraject volgt. Naar mijn idee heeft ze dat niet gedaan. Leest u hier boven maar hoe ze dit doet en vergelijk het maar met mijn verhaal van de 2 e-mails.
En nergens lees ik terug dat de leverancier het contract gaat ontbinden, wel dat er afgesloten gaat worden. Met afsluiten wordt letterlijk afsluiten bedoeld, oftewel de knop om zodat u geen gebruik meer kunt maken van stroom. Het opnieuw aansluiten daarna kan pas na complete betaling van de factuur plus de aansluitkosten. Even snel voor die tijd overstappen naar een andere aanbieder is geen mogelijkheid.

Zo werkt een energieleverancier niet. Afsluiten is einde contract. Heeft de klantenservice ja ook aangegeven en dat ik nu met spoed een andere leverancier moet nemen.
Een betalingsregeling is geen recht en al helemaal ongebruikelijk bij het betalen van het eerste voorschot.
Dat wist ik al. Maar ook niet het probleem. Ik heb het alleen geprobeerd omdat ik geen saldo heb. Als deze leverancier normaal haar incassotraject had gevolgd had ik het wel kunnen betalen en dan neem ik de incassokosten voor lief. Dit doet ze niet.

Nogmaals, dit hebben ze gedaan nadat het termijn gestorneerd werd:
*14 dagen brief op 26 juli
* Aankondiging afsluiting energie op 27 juli
* Einde contract op 3 augustus

en dit is de werkwijze in hun voorwaarden:
Als de automatische incasso niet lukt, of als wij je betaling niet voor de vervaldatum ontvangen, dan ontvang je van ons een kosteloze herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om de betaling te voldoen. Hierna volgt een aanmaning met € 15,- kosten. Na de aanmaning heb je nog 7 dagen om het totale bedrag te betalen. Hierna volgt een ingebrekestelling met € 25,- kosten. Ook nu heb je nog 7 dagen tijd om het totale bedrag te betalen.
witte angora schreef:Dan is dus de enige mogelijkheid dat de eerste leverancier je als wanbetaler heeft aangemerkt en tot afsluiting overgaat, maar dat de communicatie over het afsluiten kennelijk via de huidige leverancier loopt. Of dat de huidige gewoon gereageerd heeft op het feit dat je als wanbetaler aan bent gemerkt.
Wat bent u nu allemaal aan het fantaseren. Mijn huidige leverancier doet dit.
Het feit dat een betalingsregeling niet mogelijk is zegt ook al heel veel: je hebt het veel te lang op zijn beloop gelaten en/of de schuld is veel groter dan je wil zeggen
Ze doen dit gewoon niet.
en/of je hebt een structureel betalingsprobleem bij de eerste leverancier.
Helemaal niet.
Kennelijk ging je ervan uit dat je van de problemen af zou zijn als je je bij een andere leverancier aan zou melden? Dat is dus niet gelukt. En dat gaat je ook niet lukken bij weer een andere leverancier.
Nee hoor. Mijn jaar contract liep gewoon af en heb de goedkoopste gezocht.
Om afsluiting te voorkomen zul je dus vandaag nog beide leveranciers moeten betalen. Zo simpel is het.
Fantast. 1 achterstand bij mijn nieuwe leverancier. Is het nu nog niet duidelijk?
Maar uit het feit dat je nog geen enkele poging in die richting hebt gedaan,
Dus contact leggen en het probleem bij de leverancier uitleggen en proberen een betalingsregeling te treffen is "geen enkele poging doen"??
maar hier wel om 'hulp' zoekt,
Advies, ik betwist hun incassotraject. Zie boven in deze post en verder.
maak ik op dat je dat ook niet gaat doen. Jouw keuze. Er is maar één mogelijkheid: betalen, en dát is dus precies wat je niet van plan bent te gaan doen.
Waar komt u vandaan.. uit China? Ik zeg helemaal niet dat ik niet ga betalen, tuurlijk ga ik betalen. Wat is dit nu ook weer een onzin van u.
Hoe je het ook wendt of keert: je verhaal klopt niet, en je vertelt volgens mij niet het hele verhaal.
Het verhaal klopt inderdaad niet hoe de leverancier dit doet en volgens u is dit mijn schuld. Het moet niet gekker worden natuurlijk. Ik vertel het verhaal zoals het is. Er is niet iets meer, u moet mij maar gewoon geloven. Begrijp niet zo goed waarom u zo achterdochtig doet en denkt dat ik het hele verhaal niet vertel of zo. Waarom zou ik in godsnaam hier over liegen, ik ben geen tiener. Ik ga maar verder ook niet meer reageren op u, u denkt maar wat u wilt.

U heeft er een leuke schep boven op gedaan waar ik me weer druk over kan maken. Dank u wel witte angora.

nintendo
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 apr 2011 05:21

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door nintendo »

Als je gaat(huur) verhuizen heb je ook een maand dubbele huur.
Gaat mij niet om het dubbele maar om de werkwijze na stornering.
Zorg eerst dat je je financiën op orde hebt voordat je dit soort acties(overstappen) onderneem.
Had dit niet verwacht zo. Kunt u ook wel lezen hier boven.

Night night.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic bijdragen verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u door aanbieder 1 wordt afgesloten kunt u niet bij een andere terecht. Het afsluiten is namelijk een dwangmiddel om te betalen, en niet om snel even over te stappen. Anders zou het wel heel makkelijk zijn voor bv fraudeurs (ik zeg niet dat u dat bent), maar die zouden dan elke keer als afsluiting dreigt kunnen overstappen en iedereen kan fluiten naar de centen. Energiebedrijven werken op dat punt samen, bij de een afgesloten worden betekend bij de ander ook gewoon betalen.

De energiemaatschappij blijft bij het standpunt, dan kunt u hoog of laag springen. De enige manier om alles af te wenden is te betalen. Als ik voor het eerst naar een nieuwe supermarkt ga kan ik ook niet beginnen over een uitgestelde betaling of afbetaling. Kan ik bij de kassa niet betalen krijg ik niks mee.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het lijkt er mij ook meer op dat er bij nummer 1 een schuld is die de afsluiting aangevraagd heeft. Nu dat nummer 2 dit doorgeeft (daar is ts immers klant) wordt het te heet onder de voeten en wil naar nummer 3 vluchten. Dan hebben we dus een schuld bij nummer 1 die al dusdanig is dat er afgesloten wordt en nummer 2 wordt dus ook niet betaald. Aangezien er geen geld is, zal nummer 3 dus ook niet betaald kunnen worden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken

Ongelezen bericht door Julie4444 »

TS, als je het advies niet wenst te horen moet je dat zelf weten, maar je moet gewoon betalen.

Gesloten