LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht op inzage dossier UWV?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
shisha2412
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 12:08

Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door shisha2412 »

Ik heb al meer dan 2 jaar geprobeerd om mijn dossier van uwv te kunnen bemachtigen, maar het schijn heel moeilijk om daar in te kunnen kijken.
Ik heb zelf mijn rechtshulp bij SUR gevraagd, maar die kan mij ook niet helpen.
Ik wil alleen maar inkijken wat er over mij geschreven staan? Om dat in die jaren erg veel tegenwerkingen heb.
Waarom kan dit niet, op eind 2015 kreeg ik zelf een telefoon van een pief van uwv, en die verklaart dat het onmogelijk om in te kijken.
Ik heb daar toch recht op? of niet?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

stofzuigertje

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pas als je een protest indien tegen een uitspraak moeten zij met bewijzen komen.

Ze mogen alles in de map doen maar of dat de waarheid is blijkt pas bij een zaak.
Nu kan er alles in, ook vermoedens en die zullen bij definitieve zaak eruit gehaald worden of van bewijs voorzien.

Een regel, ik twijfel aan de info die ik kreeg kan voorkomen!

shisha2412
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 12:08

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door shisha2412 »

Beste stofzuigertje, maar ik kom er niet aan. Kreeg zelf telefoon thuis dat het niet mogelijk is.
Ik hoop dat een van de UWV er dit ook leest en mij een tip geeft hoe ik hier in kan komen.
Zelf niet met je DIGID.
Gr. shisha2412

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @shisha2412, mocht u bedoelen dat u uw hele dossier digitaal in wilt zien via de UWV website dan kan dat inderdaad niet.
Maar uw papieren dossier is voor u wel degelijk ter inzage. Zie dit https://perspectief.uwv.nl/artikelen/wa ... ns-bij-uwv artikel uit het magazine van het UWV.

shisha2412
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 12:08

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door shisha2412 »

Hallo Klaas Jan, maakt niet uit, als ik maar in kan kijken wat voor nare dingen in staat.
Ik zal even kijken op de link die ik van je kreeg. bedankt.
Gr.

shisha2412
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 12:08

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door shisha2412 »

Hallo Klaas Jan, ik heb ingekeken, maar dat is voor misbruik maken van je gegevens.
Ik wil alleen maar inzage krijgen in mijn gegevens, en waarom is het zo moeilijk?
Ik heb het gevoel dat ik jaren door UWV benadeeld was.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door john18 »


Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

shisha2412 schreef:Hallo Klaas Jan, ik heb ingekeken, maar dat is voor misbruik maken van je gegevens.
Ik wil alleen maar inzage krijgen in mijn gegevens, en waarom is het zo moeilijk?
Ik heb het gevoel dat ik jaren door UWV benadeeld was.
Hallo, hebt u het wel goed gelezen? Zoals @john18 ook al aangeeft heeft u gewoon recht op inzage. Dit staat ook in de info van mijn link hierboven:
Welke gegevens kan je inzien? Door de Wbp heb je het recht om je eigen gegevens te bekijken, dit is het inzagerecht. Dit geldt alleen voor je eigen gegevens. Als iemand persoonlijke werkaantekeningen als geheugensteuntje gebruikt, vallen deze aantekeningen niet onder het inzagerecht. Maar als diegene deze aantekeningen vervolgens opslaat in een dossier of verstrekt aan anderen, heb je het recht om ook deze aantekeningen in te zien. Wil je jouw dossier bij UWV inzien? Schrijf dan een brief aan het UWV-kantoor dat je uitkering behandelt. Er wordt dan een afspraak met je gemaakt. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Lees meer over je rechten op uwv.nl.

Dus een brief schrijven naar het UWV en een afspraak maken. Succes.

stofzuigertje

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als iemand eerst zijn huis verbouwde, vele onzin sollicitaties heeft gedaan.... cursus volgde en na 28 maanden begon.....
Gewoon WW opmaken en gratis opleiding.....
Ik heb het over een werkloze bouwvakker die nu als ZZPer teveel werk heeft!

Ja, eigen huis eerst en dan opleiding en nu totaal geen probleem maar wat denk je dat de UWV medewerker van deze profiteur heeft genoteerd?
Een steiger kopen en niet huren voor je eigen huis?????
Daarom zal ook bij deze persoon er een flink verschil zitten tussen officieel genoteerde en persoonlijke aantekeningen van UWV medewerker!
Maar je hebt recht op inzage maar dan krijg je niet alles te zien maar alleen wat zij tonen.....
Er blijven altijd dingen achter.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Maar je hebt recht op inzage maar dan krijg je niet alles te zien maar alleen wat zij tonen.....
Er blijven altijd dingen achter.....
Onzin, ik heb bij een ISP gewerkt en les 1 voor de helpdesk is "klanten mogen de notities inlezen, hou hier rekening mee". Wanneer er een verzoek kwam voor inzage (kwam niet zoveel voor) draaide wij alle notities op papier uit en daar werd niets in aangepast. Het is ook niet toegestaan om dit soort zaken te wijzigen en het zijn interne notities, het is niet dat de klant je hierna voor smaad kan aanklagen omdat je een vermoeden hebt genoteerd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door renewouters »

Klaas Jan schreef: Dus een brief schrijven naar het UWV en een afspraak maken. Succes.
Een brief????

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:
Klaas Jan schreef: Dus een brief schrijven naar het UWV en een afspraak maken. Succes.
Een brief????
Ja, dat staat toch in het citaat van het UWV in mijn bericht zelf zoals u kunt lezen.

shisha2412
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2017 12:08

Re: Recht op inzage dossier UWV?

Ongelezen bericht door shisha2412 »

Oké, ik ben blij dat heel veel mensen hierop reageert, maar een brief schrijven naar de UWV heb ik reeds op 2015 gedaan en na lange tijd +/- 2 maanden later werd ik door een persoon die bij de UWV werkte gebeld en met de mededeling dat het niet mogelijk om in mijn eigen dossier in te kijken.
En kreeg een smoes dat het zo veel is dat ik maanden bezig ben om in te kijken en daarom is het onmogelijk.

Mijn verhaal was dat ik thuis zit wegens een probleem met mijn oude werkgever, ik mag van de neuroloog en de huisarts niet hoger dan 2 meter op een lader werken. Dit kom door mijn duizeling aanval ( later is gebleken dat ik nek hernia heeft)
Deze werkgever laat mij steeds op een ladder werken totdat ik er afvalt en 8 hechtingen op mijn hoofd kreeg.
Zo doende ben ik naar huis gestuurd door mijn ARBO arts, en afwachten voor de uitslag, maar ik was te stom om na 6 maanden thuis te zitten om ergens anders te gaan werken. Ik had achteraf gewoon thuis moeten zitten en de WAO in blijven, maar deze stomme man ging zelf werken.
Dus werken bij een particuliere bedrijf en ik viel bijna van de dak, opgeroepen door de Arbo arts, 100% Afgekeurd, maar nu kom ik niet in de WAO, maar moet getest worden voor de WIA, nee daar kom ik niet in gelukkig dacht ik, maar ik kon niet meer bij mijn oude werkgever werken, daar ben je voor afgekeurd.
Je wordt niet beloon, omdat je wil werken, maar je wordt steeds gepest. door de UWV. Detail laat ik achterwegen. ik heb later met tussen pose bij een goed bedrijf gewekt tot mij 65 jaar.
Daarom wil ik hier in kijken, maar helaas.
Ik ben nu zo moe dat ik geen zin meer om een brief te schrijven.en weer maanden wachten op antwoordt.

Gesloten