LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
anthony.coeriel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2017 10:02
Contacteer:

Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door anthony.coeriel »

ik wil graag een betalingsregeling treffen van 25 eur per maand op de afrekening van €160,49.
2 keer aan toe gebeld naar Klantenservice voor het fatsoenlijk treffen van de betalingsregeling. 2 keer aan toe krijg ik te.....we gaan niet verder dan 4 termijnen van €41,- want onze systemen kunnen niet meer dan dat aanbieden. Ongelooflijk!!! En het ergste van alles is dat ze resoluut in zijn en mij de betalingsregeling niet willen laten treffen dat 2 maanden langer is dan wat zij eisen dat ik moet aflossen. En daarbij komt ook nog de onheuse behandeling van de medewerkers....1ste zei net zols bij de bijstand dat ik maar bij vrienden en familie maar moet vragen om maar toch die 41eur per maand te betalen en die 2e bemoeit zich met dat ik ben vertrokken van ze naar E.On (bij nader inzien een hele goede keus!!!) gaat hii zich ff bemoeien van ja ik heb recht ip opzegvergoeding bij nieuwe Leverancier.

Ik heb van beiden een opname van gemaakt. 1ste hoor je mijn stem en die laatste was met beiden[\b]

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Essent staat in de verkoop, misschien zijn de medewerkers gefrustreerd?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door taxikemperman »

1) bij elektra, gas en waterbedrijven heb je al een zogenaamde betalingsregeling. Dit heet voorschot. Dit kan jezelf aanpassen. Persoonlijk heb ik deze bij alke bedrijven te hoig staan zodat ik niet hoef bij te betalen en elk jaar geld terug krijg.
2) een betalingsregeling is een gunst, geen recht. Elk bedrijf mag zijn eigen regels maken en ook kosten daarvoor rekenen. Ben je daar niet mee akkoord dan zal he het bedrag in één keer moeten betalen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door newmikey »

anthony.coeriel schreef:ik wil graag een betalingsregeling treffen van 25 eur per maand op de afrekening van €160,49.
2 keer aan toe gebeld naar Klantenservice voor het fatsoenlijk treffen van de betalingsregeling. 2 keer aan toe krijg ik te.....we gaan niet verder dan 4 termijnen van €41,- want onze systemen kunnen niet meer dan dat aanbieden. Ongelooflijk!!! En het ergste van alles is dat ze resoluut in zijn en mij de betalingsregeling niet willen laten treffen dat 2 maanden langer is dan wat zij eisen dat ik moet aflossen. En daarbij komt ook nog de onheuse behandeling van de medewerkers....1ste zei net zols bij de bijstand dat ik maar bij vrienden en familie maar moet vragen om maar toch die 41eur per maand te betalen en die 2e bemoeit zich met dat ik ben vertrokken van ze naar E.On (bij nader inzien een hele goede keus!!!) gaat hii zich ff bemoeien van ja ik heb recht ip opzegvergoeding bij nieuwe Leverancier.

Ik heb van beiden een opname van gemaakt. 1ste hoor je mijn stem en die laatste was met beiden[\b]

Het moet niet véél gekker worden! U bet een wanbetaler die graag een betalingsregeling wil treffen maar stelt daarbij uw eigen eisen? Ik vind 4 termijnen keurig, uiteindelijk jaagt u ze op administratiekosten met elke termijn. U heeft uw prioriteitenlijstje verkeerd geordend en staat niet in uw recht. Om dan ook nog eens een bedrijf van onheus en onbeschoft gedrag te beschuldigen, moet u wel een hele grote plaat beton voor de kop hebben...

Mucha

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Verwijderd

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door Verwijderd »

anthony.coeriel schreef:ik wil graag een betalingsregeling treffen van 25 eur per maand op de afrekening van €160,49.
2 keer aan toe gebeld naar Klantenservice voor het fatsoenlijk treffen van de betalingsregeling. 2 keer aan toe krijg ik te.....we gaan niet verder dan 4 termijnen van €41,- want onze systemen kunnen niet meer dan dat aanbieden. Ongelooflijk!!! En het ergste van alles is dat ze resoluut in zijn en mij de betalingsregeling niet willen laten treffen dat 2 maanden langer is dan wat zij eisen dat ik moet aflossen. En daarbij komt ook nog de onheuse behandeling van de medewerkers....1ste zei net zols bij de bijstand dat ik maar bij vrienden en familie maar moet vragen om maar toch die 41eur per maand te betalen en die 2e bemoeit zich met dat ik ben vertrokken van ze naar E.On (bij nader inzien een hele goede keus!!!) gaat hii zich ff bemoeien van ja ik heb recht ip opzegvergoeding bij nieuwe Leverancier.

Ik heb van beiden een opname van gemaakt. 1ste hoor je mijn stem en die laatste was met beiden[\b]


U bepaalt niet hoe een betalingsregeling er uit hoort te zien. Als Essent zou willen dat u in 1 keer het hele bedrag betaalt dan heeft u dat te doen. Een betalingsregeling is sowieso al uit coulance, dus wees blij dat ze u dit aanbod doen. Ik zou het met beide handen aangrijpen. Dan maar een keer een maand geen kaas op brood.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door scontra »

anthony.coeriel schreef:! En het ergste van alles is [/u]dat ze resoluut in zijn en mij de betalingsregeling niet willen laten treffen dat 2 maanden langer is dan wat zij eisen dat ik moet aflossen.
Foute gedachtegang, het ergste is niet dat u niet op uw wenken bedient wordt, maar dat u een betalingsachterstand heeft en daarmee uw contractuele verplichting niet nakomt.
Om deze betalingsachterstand in te lossen biedt Essent u de mogelijkheid (een gunst) om dit in 4 termijnen alsnog recht te trekken, maar u wilt dat Essent zich aan uw wensen of eisen schikt en 6 termijnen toestaat.
Jammer voor u, maar voor een dergelijke achterstand is 4 termijnen als maximum gesteld en daar zult u aan moeten voldoen.
Doet u dat niet dan loopt de rekening alleen maar op, aangezien Essent dan zal overgaan tot een vordering op u met allerlei bijkomende incassokosten.
Zonde van het geld, dat toch al niet ruimschoots voor handen is. U komt tevens te boek te staan als wanbetaler en dat kan in de toekomst weer gevolgen hebben als u van leverancier zou willen wisselen, want geen enkel bedrijf zit op een wanbetaler te wachten.
Wees verstandig anders trekt u aan het kortste eindje en wordt het probleempje alleen maar groter, accepteer het aanbod van 4 termijnen en u bent in de kortste keren van Essent af en kunt verder met uw nieuwe energieleverancier.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Aangezien mijn collegee reaguurders al flink hebben huisgehouden wil ik het wat rustiger houden
Energie behoord tot de vaste lasten die elke maand terugkomen
Dat de eindafrekening het wat hoger uitkomt overkomt ons allemaal wel.
Maar dit is blijkbaar een uitschieter
Advies, licht uit als je weggaat, kachel op 18 als je niet thuis bent kijk voor energie zuinige lampen, thermostaat op 20, en wassen als de wasmand vol is
En wat betreft die 25 euro als afbetaling
De kosten om dit in orde maken zijn een veelvoud hiervan.

Mucha

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door thecure »

wilhelmima1 schreef:Aangezien mijn collegee reaguurders al flink hebben huisgehouden wil ik het wat rustiger houden
.
Dat valt mee vind ik. Wat moeten we dan zeggen? De waarheid is hard.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door Julie4444 »

thecure schreef:
wilhelmima1 schreef:Aangezien mijn collegee reaguurders al flink hebben huisgehouden wil ik het wat rustiger houden
.
Dat valt mee vind ik. Wat moeten we dan zeggen? De waarheid is hard.
Exact.

Ts is een wanbetaler die overduidelijk denkt dat hij rechten heeft die hij niet heeft, terwijl hij zelf zijn verplichtingen niet nakomt.. en dan ook nog het bedrijf probeert zwart te maken. Dat de topicstarter geen recht heeft van zeuren en blij moet zijn met wat hem is aangeboden mag ook gewoon zo gezegd worden.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door Harm.calc »

thecure schreef:
wilhelmima1 schreef:Aangezien mijn collegee reaguurders al flink hebben huisgehouden wil ik het wat rustiger houden
.
Dat valt mee vind ik. Wat moeten we dan zeggen? De waarheid is hard.
Wat mensen wel eens vergeten is dat er een grote groep mensen is die op een nagenoeg lege portemonnee leven. Beter kan ik het even niet verwoorden. Zij moeten elke maand elke tientje 2 keer opdraaien alvorens uit te kunnen geven. En als je je dat realiseert, wil nog niet zeggen dat je weet wat dat elke maand maar weer voor je inhoudt. Ik heb halverwege de jaren 90' een tijdje van 25 gulden per week moeten zien rond te komen. Creatief, alleen, honger, hulp van anderen, dat lukte mij best wel omdat ik wist dat het maar tijdelijk zou zijn. Maar we zijn 20 jaar verder, een euro waarvoor je nog amper voor krijgt wat destijds 2 kwartjes koste, en als je ook nog een gezin hebt dan kan het erg moeilijk voor je zijn.
Dan mag je best gefrustreerd raken en soms onredelijk tegen zaken aankijken :|

Voorschot een betalingsregeling? Wat dacht je van betaling na levering. Denk niet dat energieleveranciers er op zitten te wachten elke maand een rekening te moeten produceren van wat zij die maand aan gas en elektra hebben geleverd.

Klopt, de betalingsregeling die TS aangeboden heeft gekregen is een gunst. Is dat het juiste woord voor een handeling om mensen niet verder in de sh*t te helpen?

Op TS na hebben we allemaal gelijk. Maar de toonzetting kan dan toch wel ietsjes anders? Kijk, als TS in reactie blijft tieren, dan mag de toon wel iets duidelijker zijn. Maar goed, dat vind ik :)
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik in een andere situatie zit.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door renewouters »

Maar ook mensen die wat minder geld hebben te besteden kunnen toch aan financiële planning doen en kosten bijhouden. Juist als je weinig te besteden hebben zou ik zeggen. Mijn moeder heeft lang van een bijstandsuitkering moeten leven en juist daardoor hield ze alle per dag bij en daardoor kwam ze nooit voor verassingen te staan.

En v.w.b. die 160 euro die TS moet betalen: als je dagelijks of wekelijks het energieverbruik bijhoudt weet je precies waar je aan toe bent en kan je gedurende het hele jaar maandelijks een paar euro apart leggen. En tegenwoordig is dit ook nog eens bijna oneindig veel makkelijker dan in de tijd dat mijn moeder dit moest doen. Veel banken bieden de mogelijkheid om verschillende spaardoelen aan te geven, en spreadsheets maken alle cijfers inzichtelijk.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Onheuse en onbeschofte behandeling Essent Klantenservice

Ongelezen bericht door Harm.calc »

redhead55 schreef:Oke, ik ben zelf klant bij Essent. Via "mijn Essent" en dan " verbruiksmanager" controleer ik elke 2 maanden aan de hand van mijn meterstanden of het termijnbedrag nog "in de pas" loopt. Is het advies "verlagen" dan laat ik het ongewijzigd. Is het advies "verhogen" dan doe ik tussendoor een extra check om te zien of het advies nog steeds verhogen is. Zo'n verhoging is dan overigens maar een paar euro per maand. Net weer de eindafrekening gehad : 118 euro terug. Zo kun je dus ook grip houden. Je moet er alleen wel wat moeite voor doen. En je kunt zelf op die manier op elk gewenst moment je termijnbedrag aanpassen. Nu moet TS naast zijn normale termijn bij de nieuwe leverancier, 4 maanden lang (1/3 jaar) extra 41 euro betalen. Per saldo dus duurder uit per maand gedurende 1/3 jaar waardoor de kans bestaat op nieuwe schulden.
Top antwoord! Zo kan het ook :)
Dat TS na z'n onvrede te hebben gespuid toch een reactie krijgt waar hij mogelijk iets mee kan.

Gelijk krijgen of iemand misschien kunnen helpen, zeg maar wat een mooier gevoel opleverd
:D

Gesloten