LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Leihcim321 schreef:Zover ik weet stond er gewoon een legale versie van Windows 7 of 8 op. Zoals je wellicht snapt kon ik de geïnstalleerde versie niet gratis upgraden naar Windows 10 omdat deze door de hackers gesloopt was en ik dus een nieuwe installatie moest doen.

Een heel fijne zondag allemaal :)
Dit vind ik vreemd, eerlijk gezegd. Je commentaar impliceert namelijk wel degelijk dat je met een gecrackte versie van Windows werkte.

Als dat niet zo was: Hoe weet je dan niet welke OS je had, zeker als deze gewoon legaal was? Als je kennis van PC's dermate gelimiteerd is snap ik al helemaal niet dat je software ging piraten.
Leihcim321 schreef:Daar staat alleen dat ik nog geen Windows 10 had. En dat ik die dus heb aangeschaft.
Begrijpend lezen is ook een vak. Ik ga van mijn zondag genieten.
Ik ben taal- en letterkundige. Begrijpend lezen doet men - in dit specifieke geval - gewoon goed. Kan zijn dat je je hebt versproken, maar goed...

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:Daar staat alleen dat ik nog geen Windows 10 had. En dat ik die dus heb aangeschaft.
Begrijpend lezen is ook een vak. Ik ga van mijn zondag genieten.
Dat staat nergens, anders had je dit ook niet geschreven.
Het hele OP is gewoon niet juist, zoals ik al eerder vermeld had.
Ik lees gewoon goed, maar je wil wederom een draai aangeven, om je .....te verdoezelen.
Leihcim321 schreef:
john18 schreef:
Leihcim321 schreef:Heb ook maar een legale versie van windows 10 aangeschaft, anders begin je natuurlijk gelijk met een beveiligingsachterstand :D.
Is dat misschien niet de reden dat je gehackt bent? :wink:
Geen idee, maar ik neem geen enkel risico meer (of iig zo min mogelijk).
Ik heb mijn lesje geleerd.
Overduidelijk:
newmikey schreef:
Leihcim321 schreef: Heb ook maar een legale versie van windows 10 aangeschaft, anders begin je natuurlijk gelijk met een beveiligingsachterstand :D.
Goh, en dat was u zo maar "vergeten" te melden bij het openen van dit topic? Werpt een heel ander licht op het gebeurde...U heeft dus eigenlijk waarschijnlijk uzelf pootje gelicht. Ik vind het toch wel kras hoor, een gehackte versie van een besturingssysteem en daar dan betalingen op gaan verrichten - je moet maar durven.

Gelukkig heeft u dit feit ook voor PayPal achtergehouden, zullen we maar zeggen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

Sorry Leihcim321 uit jouw eigen teksten haal ik uit dat jij voldoende verstand hebt van jouw pc. Je weet precies hoe het is met de logbook
Volgens het beveiligingslogboek wordt er elke minuut meerdere malen een inbraakpoging gedaan.
Gelukkig weten ze de gebruikersnaam niet en proberen ze alleen Admin etc
Je weet blijkbaar hoe ze hacken :shock:.
Ik heb nu een applicatie geïnstalleerd die ip's banned op na 3 foutieve RDP login pogingen.
Voldoende verstand om ip te bannen.
Te traceren naar websites en (ik denk) routers etc. Locatie is variërend van Leeuwarden tot Thailand.
Zelfs ip traceren.
Ja ik heb idd zelf weer hetzelfde statische DMZ IP adres aan de pc toegekend zodat ik hem zelf ook via internet kan benaderen.
Bent een beetje thuis in routers. Nou je weet toch meer dan de gemiddelde gebruiker en zelfs meer dan voldoende om te weten welke besturingssysteem je had!
Dus of het aan de versie van het OS heeft gelegen of aan malware of alleen een zwak wachtwoord. Ik weet het niet.
Je weet waar de zwakte punten zijn En ohhh OS :shock: :shock: :shock: :shock: Ja daar komt dan toch echt de aap uit de mooi. Je illegale os

Nee dit zegt genoeg!

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Iedereen bedankt :). Ik laat dit onderwerp voor wat het is. Het probleem is opgelost. Ik ben inderdaad handig met computers en Windows besturingssystemen, werk er al letterlijk al decennia mee. Dat verklaart misschien mijn laksheid en als gevolg daarvan de kwetsbaarheid van het betreffende prive multimedia systeem en vooral het ongeloof dat mij zoiets zou overkomen. Had helaas geen idee hoe gevaarlijk dit kon zijn dus lesje geleerd. Gotta move on. Eind goed al goed :)
XoXoXo

@john tot afgelopen weekend heb ik nooit beveiligingslogboeken van Windows bekeken of geanalyseerd.. Dat leer je snel als je zoiets overkomt en je je beveiliging wilt/moet opschroeven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Leihcim321 schreef: Ja ik heb idd zelf weer hetzelfde statische DMZ IP adres aan de pc toegekend zodat ik hem zelf ook via internet kan benaderen.
DMZ naar je PC IP adres is wel het domste wat je kunt doen, je zet dan je complete PC open op het internet. Het is leuk als je de RDP poort gaat controleren maar wat doe je met alle andere poorten? (immers heb je alles openstaan).

Als je enkel RDP gebruikt op je PC moet je enkel die poort forwarden met DMZ zet je je PC compleet open op het internet, dit is vragen om gehacked te worden.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:Iedereen bedankt :). Ik laat dit onderwerp voor wat het is. Het probleem is opgelost. Ik ben inderdaad handig met computers en Windows besturingssystemen, werk er al letterlijk al decennia mee. Dat verklaart misschien mijn laksheid en als gevolg daarvan de kwetsbaarheid van het betreffende prive multimedia systeem en vooral het ongeloof dat mij zoiets zou overkomen. Had helaas geen idee hoe gevaarlijk dit kon zijn dus lesje geleerd. Gotta move on. Eind goed al goed :)
XoXoXo

@john tot afgelopen weekend heb ik nooit beveiligingslogboeken van Windows bekeken of geanalyseerd.. Dat leer je snel als je zoiets overkomt en je je beveiliging wilt/moet opschroeven.
Je hebt een bedrijf in een slecht daglicht geplaatst, ofwel de fout bij jezelf is.

Misschien heeft dan PayPal toch verkeerd gereageerd, met de valse gegevens welke je hebt verstrekt.
Om het onderwerp te laten voor wat het is, kan in mijn ogen niet, want hier is meer gaande.

Een bericht naar PayPal brengt misschien meer licht op de zaak!

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:
Bedankt, heb ik gedaan! :lol: :lol:

Met de gegevens van dit topic! en het IP, kan PayPal wel iets mee! :wink:
Laatst gewijzigd door mp2017 op 10 sep 2017 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:
Bedankt, heb ik gedaan! :lol: :lol:

Met de gegevens van dit topic!
Tja. Wat kan ik zeggen. Ik hoop dat je daarmee bereikt wat je wilt. Ik kan je aanraden er wel een paar dagen intensief achteraan te bellen :lol:

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:
mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:
Bedankt, heb ik gedaan! :lol: :lol:

Met de gegevens van dit topic!
Tja. Wat kan ik zeggen. Ik hoop dat je je grammatica in dat bericht beter op orde hebt dan hier op het forum :wink:
Anders begrijpen ze er waarschijnlijk ook vrij weinig van :lol:
Begrijpen het wel, dat je de zaak belazerd hebt.
Iemand heeft a geschreven dat je begrijpend lezen niet voldoende is. :lol:
Vervolg blijft niet uit.
Nog een prettige avond!

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:
Bedankt, heb ik gedaan! :lol: :lol:

Met de gegevens van dit topic! en het IP, kan PayPal wel iets mee! :wink:
Welk ip? De IP-adressen in het plaatje dat ik heb gepost zijn aanvallers. Bedankt dat je je hard maakt voor mijn zaak.

http://i.imgur.com/F5vRlki.jpg

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Leihcim321 schreef:
mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:
Bedankt, heb ik gedaan! :lol: :lol:

Met de gegevens van dit topic! en het IP, kan PayPal wel iets mee! :wink:
Welk ip? De IP-adressen in het plaatje dat ik heb gepost zijn aanvallers. Bedankt dat je je hard maakt voor mijn zaak.

http://i.imgur.com/F5vRlki.jpg
Paypal doet niets met die IP adressen.

Als jij een PC met open poorten online gooit wordt je binnen de zeer korte tijd aangevallen. Je kunt de abuse afdeling die behoord bij die IP adressen mailen, maar veelal zitten ze achter een VPN en die aanbieders leven van dit soort criminelen.

De enige tip voor TS is om DMZ zo snel mogelijk te schakelen op zijn PC, dit is gewoon heel dom om zo in te stellen. Zet enkel de poort voor RDP open en blokkeer bijvoorbeeld alle buitenlandse IP adressen. Of nog beter maakt eerst een VPN tunnel en whitelist dit IP adres.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:
mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:Mp een fijne avond. Doe ze bij Paypal de hartelijke groeten van me. :lol:
Bedankt, heb ik gedaan! :lol: :lol:

Met de gegevens van dit topic! en het IP, kan PayPal wel iets mee! :wink:
Welk ip? De IP-adressen in het plaatje dat ik heb gepost zijn aanvallers. Bedankt dat je je hard maakt voor mijn zaak.

http://i.imgur.com/F5vRlki.jpg

Neen , je vergeet je postings, dat je met een illegale versie van Windows gewerkt heeft.
Dus zoals ik vele keren heb vermeld, dat dit aan jou is, en niet aan PayPal.
Je heeft gewoon de zaak in het OP belazerd, en de mensen die mij onderuit gehaald hebben , reageren nu niet meer, omdat ze nu weten, dat dit een fake is . :wink:
sylvesterb schreef: Paypal doet niets met die IP adressen.

.
Als fraude gepleegd wordt wel. :wink:

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

sylvesterb schreef: De enige tip voor TS is om DMZ zo snel mogelijk te schakelen op zijn PC, dit is gewoon heel dom om zo in te stellen. Zet enkel de poort voor RDP open en blokkeer bijvoorbeeld alle buitenlandse IP adressen. Of nog beter maakt eerst een VPN tunnel en whitelist dit IP adres.
Yup, heb dmz uitgezet. Luisterport aangepast naar een niet std port en 1 port forwarding rule ingesteld op de router.
Het aantal aanvallen was direct van 5 per minuut naar 0. Al heeft 1 ip gister de port gevonden en 1,5 uur geprobeerd er in te komen. Aangezien ze de gebruikersnaam niet weten kwamen ze niet eens in de buurt. Leerzaam allemaal.

Edit: idd nog kijken hoe ik de Windows firewall kan tweaken zodat buitenlandse of iig onbekende IP-adressen geblokt kunnen worden. Dat lukt me nog niet helemaal:( VPN of gateway/proxy moet ik me nog op inlezen.

Gesloten