LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurauto via Car del Mar

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BJP
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2017 07:46

Huurauto via Car del Mar

Ongelezen bericht door BJP »

Beste Lezer,

Via Car del Mar een auto gehuurd met het all inclusive plus pakket.
All Risk met restitutie van het eigen risico uitgebreid met glas- en bandenschade (All-Inclusive Plus pakket)h
De uitbreiding met glas- en bandenschade (All-Inclusive Plus pakket) bevat, aanvullend op het All Risk met restitutie van het eigen risico (All-Inclusive pakket):Restitutie van het eigen risico, ook bij (spiegel)glas- en wielen/bandenschade

Car del Mar had een auto voor mij klaar staan in Zuid-Afrika via First Car.
Onderweg een ongeval gehad met mijn auto.
Naderhand enige onkosten vergoed gehad en vervangend vervoer gekregen.

Enkele maanden later krijg ik via omwegen een factuur van omgerekend € 11.000 euro. Waarbij mijn naam niet eens klopt op de facuur.
Direct in combinatie met een incassoprocedure.
Ik word er van beticht schade te hebben gemaakt, dat klopt. Punt twee van beschuldiging is het gebruiken vervoeren van pakketten, race activiteiten.

Dit is absoluut niet aan de orde.

Ik ben van mening dat a) de aanklacht niet gegrond is b) het bedrag vergoed moet worden via CAr del Mar.

Klopt dit?

B
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2017 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Huurauto via Car del Mar

Ongelezen bericht door rvjapio »

Zou u deze vraag niet tot Car del Mar moeten richten?

BJP
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2017 07:46

Re: Huurauto via Car del Mar

Ongelezen bericht door BJP »

Die trekken hun handen hier momenteel vanaf.
Volgens hun wordt overal ter wereld in de dergelijke gevallen iets ingehouden op mijn creditcard, wat ik weer vergoedt krijg.
In zake de factuur willen ze niks betekenen.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Huurauto via Car del Mar

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rvjapio schreef:Zou u deze vraag niet tot Car del Mar moeten richten?
Nee dat hoeft hij niet. Iemand probeert hem aansprakelijk te stellen kennelijk via een incasso preocedure, een merkwaardige situatie. Zonder vonnis van de rechtbank is TS helemaal niet verplicht om schade te betalen, eerst zal de schuldvraag vast gesteld moeten worden, pas als duidelijk is dat TS aansprakelijk is, dan kan TS kijken of hij deze aansprakelijkheid kan verhalen op de autoverhuurder of de verzekeraar van de huurauto. Sowieso moet TS dan ook nog uitzoeken of de aansprakelijkheid rechtsgeldig is in Nederland aangezien het voorval in zuid Afrika heeft plaatsgevonden.

TS zou dus bezwaar moeten maken tegen de incasso procedure maar het is onduidelijk wie er achter de incasso procedure zit. Dat zou TS eerst uit moeten zoeken. Daarna kan TS in verzet komen tegen de incasso en de aansprakelijkheid.

Mocht er geld ingehouden worden op de creditcard, dan moet u direct bezwaar maken bij de uw creditcard organisatie.

Gesloten