LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overdracht woning bij de notaris

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Overdracht woning bij de notaris

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
Priekie schreef:Het gaat ons in eerste instantie niet om een schade vergoeding maar om wie er nu verantwoordelijk is voor de levering. Het antwoord van stofzuigertje daar hebben wij wat aan.
:mrgreen: ware het niet dat dat antwoord onjuist is. De verkopende bank is hier helemaal niet verantwoordelijk voor. De enige verantwoordelijke is degene die verantwoordelijk is voor de betreffende inschrijving.
daar hebben vraagstellers wel meer last van, die onjuiste antwoorden bedoel ik!!!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overdracht woning bij de notaris

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
Moneyman schreef: :mrgreen: ware het niet dat dat antwoord onjuist is. De verkopende bank is hier helemaal niet verantwoordelijk voor. De enige verantwoordelijke is degene die verantwoordelijk is voor de betreffende inschrijving.
daar hebben vraagstellers wel meer last van, die onjuiste antwoorden bedoel ik!!!
Klopt. Aan de rest van de reageerders de uitdaging om ze in voorkomende gevallen te verbeteren.

stofzuigertje

Re: Overdracht woning bij de notaris

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De eigenaar is altijd verantwoordelijk voor doorhalen Hypotheek akte.
Of dit nu persoon of bedrijf is maakt niets uit.
Bij niet meer bestaan eigenaar word de bank die beslag legde juridische eigenaar.

Alleen bij art 238 BW dus veiling regelde de verkopende Notaris dit.
Ik vermoed dat de bank eigenaar is geworden en een niet verkoopbaar pand met oud beslag heeft aangeboden en daarmee verantwoordelijk is voor alle
extra kosten wegens het niet op tijd kunnen leveren!

Vraag de verkopende bank eens om hier een reactie te plaatsen want hun kant van het verhaal ontbreekt en ik wil niet zomaar iemand beschuldigen.
Tevens zien ze dan het probleem en de naam is gelukkig nog niet hier geplaatst.

Een bericht hier kan meer schade opleveren dan de reclame opleverde!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Overdracht woning bij de notaris

Ongelezen bericht door Jefdus »

Niet de eigenaar is verantwoordelijk, maar de verkopende partij. Uiteraard is dat wel vaak dezelfde partij.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overdracht woning bij de notaris

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Bij niet meer bestaan eigenaar word de bank die beslag legde juridische eigenaar.
Nogmaals: onzin. De beslaglegger wordt nooit "juridisch eigenaar". Stop aub eens met adviseren op zaken waar je totaal geen verstand van hebt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overdracht woning bij de notaris

Ongelezen bericht door kweenie »

Priekie schreef:Het gaat ons in eerste instantie niet om een schade vergoeding maar om wie er nu verantwoordelijk is voor de levering.
Heel simpel, dat is degene met wie je de koopafspraak hebt gemaakt. Die moet ervoor zorgen dat hij op de afgesproken datum de woning kan leveren. Lukt dat niet, dan is diegene in gebreke en kun je de maatregelen nemen die in het voorlopige koopcontract zijn opgenomen.

Wie op dit moment formeel eigenaar is, is voor jou niet van belang. Ik zou bij wijze van spreken ook het huis van mijn buurman kunnen gaan verkopen. Niet heel handig, als ik het huis niet op de afgesproken datum zou kunnen leveren, maar het zou wel kunnen.

Gesloten