LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Mansterkas schreef:......... En nu herinner ik me ook dat de tweede betaling wel gelukt was. Ik heb dat ook nog gezegd en de medewerker heeft vervolgens gevraagd of ik de bon wilde.......
Bedankt voor uw terugkoppeling!
Als de betaling de 2e x wel is gelukt is dit dan ook zichtbaar in uw bankafschrift.
Dus nu gaat het zeer waarschijnlijk allemaal goedkomen!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mansterkas schreef:Ik heb telefonisch contact gehad met de bedrijfsleider van het betreffende tankstation.
Neem gesprekken altijd op!
Mansterkas schreef:Zij gaf aan dat de tankstations allemaal een nieuw pinsysteem hebben waar heel veel problemen mee zijn. Toen ik mijn kant van het verhaal deed stelde ik o.a. ook de vraag waarom de medewerker mij niet terugriep. De bedrijfsleider gaf aan dat de problemen met het pinapparaat zo ver gaan dat sommige apparaten bij zowel de klant als de medewerker aangeeft dat een betaling gelukt is terwijl dat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik was ook niet de eerste bij wie dit gebeurd was.
Daar heb je een goede reden om extra kosten niet te hoeven betalen.

stofzuigertje

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hopelijk heb je gesprek via jou mobiel opgenomen als bewijs.

Alleen het getankte bedrag betalen en niet de incasso kosten en wel aan de pomp en niet via deurwaarder of zo.
Als je 2e keer betaling geslaagd zie mag je er vanuit gaan dat er betaald is.

De hier genoemde hogere bedragen gelden voor doorrijden zonder betalen en dat is hier niet het geval.
Een slecht werkend systeem, en als ik een bon heb word het moeilijk bewijsbaar.
Zelf betaal ik vaak contant , of bij alleen maar Pin pomp Tango en zo.

Controleer of het niet later is afgeschreven en is blijven hangen.....
U is ter goeder trouw na 2 pogingen en melding betaald.

De boete is onterecht en neem altijd dit soort gesprekken op, vrijwel elke smart phone kan dit.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:De hier genoemde hogere bedragen gelden voor doorrijden zonder betalen en dat is hier niet het geval.
Volgens mij is dat nu juist wél de discussie...

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Mansterkas »

Ik heb het gesprek opgenomen. Ik weet van mezelf dat ik te goeder trouw heb gehandeld, dat ik binnen ben geweest, dat daar dus camerabeelden van zijn. Dit overkomt mij niet nogmaals. Dank u allen voor de reacties. Tot een volgende vraag.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door gewicht »

Mansterkas, op 28 okt plaatste u dezelfde vraag bij Kassa, waren die antwoorden dan niet voldoende ? Nog wel diverse "Top"antwoorden.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door mp2017 »

gewicht schreef:Mansterkas, op 28 okt plaatste u dezelfde vraag bij Kassa, waren die antwoorden dan niet voldoende ? Nog wel diverse "Top"antwoorden.
Ik wist niet, dat het verboden is, om op verschillende fora de zelfde vraag te stellen. :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:
webshopeigenaar14 schreef:
moederslink schreef: Als hij gelijk gezien heeft dat er idd niets is afgeschreven , zoals hij zegt, dan rij je toch terug nd pomp , diezelfde donderdag of op vrijdag en lost het dan gelijk toch op?
Ik denk dat TS het nagekeken en gezien heeft nadat hij een brief kreeg.
Zou goed kunnen. En maakt het gelijk op zaterdag over, zonder protest :o
Hij had dan ook gisteren, zaterdag , naar die pomp kunnen gaan.
Tot nu toe reageert de TS niet , dus dan weten we er ook het fijne niet van, helaas !
Hij heeft het getankte bedrag overgemaakt, niet de extra kosten.

stofzuigertje

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms zijn de antwoorden totaal anders... ik kom daar bijvoorbeeld niet en nu weet ik dat hij slim genoeg was voor opname gesprek als bewijs.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Goh die zielige deurwaardertjes zijn er snel bij zeg tegenwoordig, ja het gaat slecht hè in die branche dus ff snel scoren en poen binnenhalen, wat een land is dit toch aan het worden, als je allemaal leest over incassobureaus en malafide deurwaarders etc. man man wat een wereld!!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Agnes Jongeriussen schreef:Goh die zielige deurwaardertjes zijn er snel bij zeg tegenwoordig, ja het gaat slecht hè in die branche dus ff snel scoren en poen binnenhalen, wat een land is dit toch aan het worden, als je allemaal leest over incassobureaus en malafide deurwaarders etc. man man wat een wereld!!!
Die deurwaarder doet gewoon prima zijn werkt, hij krijgt een opdracht vanuit het tankstation om een persoon die weg rijdt zonder te betalen te achterhalen en het geld alsnog binnen te halen. De fout ligt bij het tankstation (en misschien een klein beetje bij TS).

Je stelling dat het slecht gaat in de incasso branche slaat nergens op. Deze deurwaarder doet gewoon wat hij behoort te doen net zoals de vele incasso bureau's.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Agnes Jongeriussen schreef:Goh die zielige deurwaardertjes zijn er snel bij zeg tegenwoordig, ja het gaat slecht hè in die branche dus ff snel scoren en poen binnenhalen, wat een land is dit toch aan het worden, als je allemaal leest over incassobureaus en malafide deurwaarders etc. man man wat een wereld!!!
Haha het blijft toch het makkelijkst: wijs maar naar de deurwaarder. Leuk voor verjaardagspraat bij Henk en Ingrid en Agnes, maar in het echte leven zit het nét wat genuanceerder in elkaar.

stofzuigertje

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn goede en matige Deurwaarders, en die laatste werken vaak tevens als incasso firma en komen regelmatig hier langs.

Ik zou er voor zijn dat Deurwaarders en Incasso bedrijven los komen te staan en niet meer op 1 brief papier werken.
Zelfde eigenaar is geen probleem maar dubbel brief papier en misbruik maken van Deurwaarder voor Incasso werk vind ik niet goed.

Als Moneyman toch dit beide wil kan hij op ander IP adres hier als Geldman ook online gaan.... :mrgreen:
Nu is het niet altijd duidelijk met die dubbele kantoren waarbij de incasso afdeling dreigde met volgende week hun deurwaarder langs te sturen,
vaak zonder tijd en datum.....!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Er zijn goede en matige Deurwaarders, en die laatste werken vaak tevens als incasso firma en komen regelmatig hier langs.
Onzin weer. De suggestie dat alleen matige deurwaarders (whatever that may be) tevens als incassokantoor werken is gewoon hilarisch.
stofzuigertje schreef: Ik zou er voor zijn dat Deurwaarders en Incasso bedrijven los komen te staan en niet meer op 1 brief papier werken.
Zelfde eigenaar is geen probleem maar dubbel brief papier en misbruik maken van Deurwaarder voor Incasso werk vind ik niet goed.

Als Moneyman toch dit beide wil kan hij op ander IP adres hier als Geldman ook online gaan.... :mrgreen:
Nu is het niet altijd duidelijk met die dubbele kantoren waarbij de incasso afdeling dreigde met volgende week hun deurwaarder langs te sturen,
vaak zonder tijd en datum.....!
En ook dit stuk toont eerder een dikke duim dan kennis van zaken. Je kunt veel beter te maken hebben met een incassobureau van een deurwaarder dan een die niet van een deurwaarder is. De eerste staat namelijk onder hetzelfde uiterst strenge toeZicht en tuchtrecht als een gerechtsdeurwaarder, de tweede kan doen en laten wat hij wil. De excessen in het nieuws gaan vrijwel altijd juist over incassobureaus die niet van een deurwaarder zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door gosewijn »

zijn er snel bij zeg tegenwoordig, ja het gaat slecht hè in die branche dus ff snel scoren en poen binnenhalen, wat een land is dit toch aan het worden, als je allemaal leest over incassobureaus en malafide deurwaarders etc. man man wat een wereld!!!

Goh die zielige deurwaardertjes Volkomen gelijk.
Worden vaak uitgescholden ,bedrijgt ,aangevallen etc. In de meeste gevallen doen ze gewoon goed werk waar ze voor betaald worden ,maar misschien heeft u ervaring hier mee.
Maar bij sommige personen is een honkbalknuppel goedkoper en doeltreffend , maar ja, hebben we weer een ander probleem. :shock: :wink:

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Mansterkas »

Goedenavond, omdat u tijd gestoken heeft in mij te adviseren wil ik u graag de (voorlopige) afloop nog laten weten. Ik heb mijn kant van het verhaal gemaild naar het hoofdkantoor van de betreffende keten. Dit met een cc naar het incassobureau. Per omgaande kreeg ik een mail van het incassobureau dat ze mijn betaling van 28euro hadden ontvangen en dat ze daarmee mijn dossier sloten. Van het hoofdkantoor kreeg ik een mail dat mijn mail in behandeling is. Nu inmiddels een week of twee. Dus dat wacht ik nog af (de excuses ;-)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door witte angora »

Mansterkas schreef:Goedenavond, omdat u tijd gestoken heeft in mij te adviseren wil ik u graag de (voorlopige) afloop nog laten weten. Ik heb mijn kant van het verhaal gemaild naar het hoofdkantoor van de betreffende keten. Dit met een cc naar het incassobureau. Per omgaande kreeg ik een mail van het incassobureau dat ze mijn betaling van 28euro hadden ontvangen en dat ze daarmee mijn dossier sloten. Van het hoofdkantoor kreeg ik een mail dat mijn mail in behandeling is. Nu inmiddels een week of twee. Dus dat wacht ik nog af (de excuses ;-)
Eind goed al goed dus. Ik denk dat het incassoburo inmiddels ook op de hoogte is gebracht van wat er gaande is. Een andere manier om het geld binnen te harken zal er niet zijn denk ik. Maar het moet niet de klant zijn die voor de kosten opdraait. De schade verhalen ze maar op de leverancier van die prutzooi.

Gesloten