LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banking Tools werkt niet meer!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
FredCo
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2017 00:29

Banking Tools werkt niet meer!

Ongelezen bericht door FredCo »

Het huishoudboekje-programma Banking Tools is inmiddels aan versie 5 toe. Deze versie is alleen nog maar aan te schaffen d.m.v. een abonnementstructuur (30 euro per jaar). Dit is volgens de makers nodig vanwege de vele wijzigingen bij de banken waarop de software steeds aangepast moet worden.
Ik heb dit abonnement afgesloten en meteen opgezegd. Vooraf nagevraagd wat de status van het programma zou zijn na opzegging. Dit was het antwoord:

"Op het moment dat u uw abonnement zou stoppen, kunt u nog steeds de software blijven gebruiken, maar u kunt geen nieuwe transacties meer importeren. Ook kunt u geen updates meer downloaden."

Dit blijkt nu na het verlopen van het abonnement onjuist. Het is alleen mogelijk om de "voorbeeldadministratie" te bekijken, maar mijn eigen administratie is volledig ontoegankelijk. Dat ik geen nieuwe transacties kon importeren en nieuwe updates kan downloaden was bekend, maar dat ik helemaal niet meer bij mijn eigen administratie kan is absurd!

Los van deze zeer klantonvriendelijke handelwijze ben ik van mening dat het afdwingen van een jaarlijkse fee zonder alternatief zeer ongewenst is. Je zou op zijn minst verwachten dat je de software met zijn functionaliteit OP DAT MOMENT kunt blijven gebruiken. Dat voor nieuwe functionaliteit betaald moet worden, is logisch, maar als ik kies voor de huidige stand van zaken, dan moet dat in mijn ogen mogelijk zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Banking Tools werkt niet meer!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

FredCo schreef:Het huishoudboekje-programma Banking Tools is inmiddels aan versie 5 toe. Deze versie is alleen nog maar aan te schaffen d.m.v. een abonnementstructuur (30 euro per jaar). Dit is volgens de makers nodig vanwege de vele wijzigingen bij de banken waarop de software steeds aangepast moet worden.
Ik heb dit abonnement afgesloten en meteen opgezegd. Vooraf nagevraagd wat de status van het programma zou zijn na opzegging. Dit was het antwoord:

"Op het moment dat u uw abonnement zou stoppen, kunt u nog steeds de software blijven gebruiken, maar u kunt geen nieuwe transacties meer importeren. Ook kunt u geen updates meer downloaden."

Dit blijkt nu na het verlopen van het abonnement onjuist. Het is alleen mogelijk om de "voorbeeldadministratie" te bekijken, maar mijn eigen administratie is volledig ontoegankelijk. Dat ik geen nieuwe transacties kon importeren en nieuwe updates kan downloaden was bekend, maar dat ik helemaal niet meer bij mijn eigen administratie kan is absurd!

Los van deze zeer klantonvriendelijke handelwijze ben ik van mening dat het afdwingen van een jaarlijkse fee zonder alternatief zeer ongewenst is. Je zou op zijn minst verwachten dat je de software met zijn functionaliteit OP DAT MOMENT kunt blijven gebruiken. Dat voor nieuwe functionaliteit betaald moet worden, is logisch, maar als ik kies voor de huidige stand van zaken, dan moet dat in mijn ogen mogelijk zijn.
Het is niet netjes, maar de software was gratis en je kunt dus niets claimen.

FredCo
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2017 00:29

Re: Banking Tools werkt niet meer!

Ongelezen bericht door FredCo »

Gratis? Hoe kom je daarbij? Ik heb gewoon 30 euro per jaar betaald.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Banking Tools werkt niet meer!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar nu wilt u stoppen met betalen? Of hoe moet ik dit dan zien? Dan kunt u dus inderdaad geen gebruik meer maken van de software, want uw licentie is verlopen. U heeft namelijk nooit de software gekocht.

FredCo
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2017 00:29

Re: Banking Tools werkt niet meer!

Ongelezen bericht door FredCo »

Volgens mij is hier geen woord Russisch bij:

"Op het moment dat u uw abonnement zou stoppen, kunt u nog steeds de software blijven gebruiken, maar u kunt geen nieuwe transacties meer importeren. Ook kunt u geen updates meer downloaden."

Deze tekst is door een medewerker zelf geschreven. Ik ging er dus vanuit dat ik de software "as is" kon blijven gebruiken. Dit is niet zo. Het stoppen van het abonnement zorgt ervoor dat je NIETS meer kunt.

Gesloten