LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Khalid212
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2017 19:35

Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Ongelezen bericht door Khalid212 »

Ik sta onder bewind. Kan ik stoppen zonder dat het consequenties voor de schuldsanering?
Ik zit in de mnsp.

dries.walker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2017 11:27
Contacteer:

Re: Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Ongelezen bericht door dries.walker »

Bewindervoerder is toch aangewezen door een rechter?

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Ongelezen bericht door Statler »

Nee wie moet er dan de Mnsp regelen voor u.
Zelf mag u dat niet doen, u bent handelingsonbevoegd tav de Mnsp.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Ongelezen bericht door moederslink »

Khalid212 schreef:Ik sta onder bewind. Kan ik stoppen zonder dat het consequenties voor de schuldsanering?
Ik zit in de mnsp.
U zult via de kantonrechter dit bewind eventueel kunnen stoppen en gezien de schulden die dan voor uw eigen verantwoording zullen komen zal geen rechter hierin meegaan , denk ik.
En waarom zou u ook stoppen? Als u niet tevreden bent over deze bewindvoerder kunt u wel om een andere bewindvoerder vragen, ook via de rechter.

Khalid212
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2017 19:35

Re: Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Ongelezen bericht door Khalid212 »

Mijn mnsp is al geregeld door schuldhulpverlening van de gemeente, zit nu al 2 jaar , mijn bewindvoerder doet alleen vast lasten betalen.
Ik heb zelf een bewindvoerder gekozen, vrijwilliger.

eai
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 13:06

Re: Heeft bewindvoering stoppen invloed op schuldsanering?

Ongelezen bericht door eai »

De bewindvoerder is bevoegd om de MSNP te regelen, dus zonder bewindvoerder zal de MSNP niet akkoord gaan om het traject verder voort te zetten.

Als u het niet goed kunt vinden met uw bewindvoerder, dan raad ik u aan om dit aan te kaarten bij de schuldhulpverlener en evt. hulpverlening in uw omgeving. De schuldhulpverlener van de gemeente kunt u het beste advies geven hier over en kijken naar andere mogelijkheden/oplossingen.

In het ergste geval kan je om een andere bewindvoerder vragen bij de rechter, maar de kans dat de rechter hiermee akkoord gaat zal niet heel groot zijn, daar je in dit traject zit en er dan een kans is dat het traject in gevaar komt.

Probeer het positief te zien. Als het goed is ben je over 1 jaar uit de schulden.. en ga dan kijken hoe je het beste er voor kan zorgen dat je weer zelfstandig je financiën kan beheren (je zit niet zonder reden onder bewind en in de MSNP).

Succes!

Gesloten