LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mart de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2017 18:21

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door Mart de Jong »

Brahms schreef:
Vreemde manier van doen, eerst advies vragen, familieomstandigheden uitvoerig belichten en vooral je hart luchten, nu weer alles willen verwijderen......

Brahms. Ik wil u vragen om bij de feiten te blijven.
Ik heb gepost met de vraag om mee te denken over de beste manier van handelen in een best ingewikkeld verhaal. Niet voor niets heb ik gepost in de categorie juridisch.
Als u mijn oorspronkelijke post leest zult u zien dat het daarin gaat over Floor, haar gastgezin en de twee betrokken organisaties, te weten het Nederlandse China Plus en het Chinese Dragon Education. Familie-omstandigheden heb ik niet belicht, laat staan uitvoerig. Wel ben ik daar later naar gevraagd.
Als ik mijn hart wil luchten, dan doe ik dat, nadat Floor veilig geland is, bij China Plus en niet op dit forum. De informatie die ik gedeeld heb, was en is mijns inziens nodig om het verhaal compleet te hebben.

Mijn vraag op dit moment is welke mogelijkheden er zullen zijn voor juridische actie tegen China Plus (procederen tegen een Chinese organisatie lijkt mij kansloos).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door moederslink »

Mart de Jong schreef: Inderdaad is de Topictitel fout. Voor zover ik kan zien is die niet meer te veranderen. Maar dat heeft mijns inziens met de inhoud van de casus weinig van doen. Als deze post kan dienen als waarschuwing voor anderen doe ik uiteraard geen poging om hem te verwijderen (als dat überhaubt zou kunnen natuurlijk) ............. Maandagavond is Floor terug in NL.
U kunt de topictitel zelf veranderen en het in uw OP ook zelf veranderen. Ik had gegoogled naar Teacher Plus en was daardoor op het verkeerde been gezet.
Desalniettemin gaat het idd om de inhoud vd casus.
Als er een getekend contract ligt met een afkoopsom van € 500 lijkt mij , juridisch gezien , dat dit nu niet eenzijdig kan worden opgehoogd naar € 1000 en zal alleen deze € 500 betaald moeten worden en blijft het daarbij.
Dat het daar zo rottig is verlopen doet vlg mij verder niets af aan het feit dat er een getekend contract ligt en dat er nu sprake is van contractbreuk.
Mogelijk kunt u met dit verhaal en het contract eens naar het Juridisch loket gaan ?
Verder heeft u nu met uw post gewaarschuwd tegen deze organisatie en dat is goed denk ik. Ik heb geen idee of er juridisch verder nog wat tegen te doen is , maar wellicht dat het JL nog wat mogelijkheden ziet ?
Voor Floor is het een intimiderende nare situatie geweest, maar gelukkig is ze morgenavond weer veilig terug.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door thecure »

Mart de Jong schreef:
Dank voor alle nuttige adviezen. Alle off topic discussies ben ik minder van gecharmeerd geraakt, maar blijkbaar is dat onvermijdelijk.
Ik ga nu kijken hoe ik deze conversatie weer van de site kan krijgen.
het gehalte off topic valt reuze mee, de forumbezoekers mogen toch wel weten hoe de vork in de steel zit? vooral als de post nogal wat vragen oproept.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door Brahms »

Mart de Jong schreef:@Brahms, ik wil u vragen om bij de feiten te blijven.
Ik heb gepost met de vraag om mee te denken over de acties die het beste genomen kunnen worden in dit best ingewikkelde verhaal
Wilt u dan zo goed zijn om de juiste feiten te vermelden, en de topictitel aan te passen ?
Zo heel ingewikkeld lijkt me de zaak nu ook weer niet, E 500,- betalen als daarvoor getekend is.
Dochter Floor weer terug en het probleem is opgelost.
(Off topic, maar toch belangrijk, ik zou mijn 18 jarige dochter nooit naar China laten gaan, maar dat terzijde......)

Mart de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2017 18:21

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door Mart de Jong »

Brahms schreef:
Wilt u dan zo goed zijn ........ de topictitel aan te passen ?
Geen idee hoe dat moet. Ik heb u overigens niet eerder over de topictitel gehoord, wel over uitgebreid familieomstandigheden belichten en vooral mijn hart willen luchten, maar dat terzijde. En nogmaals vind ik de vraag via welk programma Floor is uitgezonden voor de inhoud van het verhaal minder relevant.

Mart de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2017 18:21

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door Mart de Jong »

Brahms schreef:
Wilt u dan zo goed zijn om de juiste feiten te vermelden, en de topictitel aan te passen ?
Zo heel ingewikkeld lijkt me de zaak nu ook weer niet, E 500,- betalen als daarvoor getekend is.
Dochter Floor weer terug en het probleem is opgelost.
Daar hebt u een goed punt en zo simpel zou het inderdaad zijn als het contract met een Nederlandse partij getekend was. Dat is niet het geval: het contract is tussen Floor en de Chinese organisatie; de Nederlandse organisatie heeft alleen bemiddeld.
De Chinese organisatie heeft door haar gedrag duidelijk gemaakt om Floor niet voor het afgesproken bedrag te willen laten gaan. Zij hebben geprobeerd haar een schuldbekentenis voor het dubbele bedrag te laten tekenen. Het heeft er alle schijn van dat zij de gastmoeder geïnstrueerd hebben tegen te houden nadat de gastmoeder haar uit het gezin zette en bleek dat haar koffers al gepakt waren. En zij hebben Floor per app gedreigd haar te laten arresteren door de politie.
E 500 betalen en probleem opgelost: zo simpel is het daar dus niet gegaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik lees zo langzamerhand wel erg veel veronderstellingen en aannames van TS.
Wordt ze gearresteerd of zit ze morgen niet in het vliegtuig dan wordt het een ander verhaal.
Nu is het erg veel van horen zeggen, van een meisje van net 18 jaar, compleet alleen aan de andere kant van de wereld.

nientje1980
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 feb 2008 16:50

Re: Ziek tijdens Teacher Plus-programma via China Plus

Ongelezen bericht door nientje1980 »

Ik ben wel benieuwd of dit meisje onderhand veilig thuis is gekomen.

Gesloten