LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Ah, wederom aannames zie ik. Wellicht ook handig om te vermelden dat gisteren de case is heropend omdat de RET klantenservice deze zonder terugkoppeling had gesloten.

Mijn klacht is dus niks mee gedaan.

Ik wil graag vermelden dat ik een keurige opvoeding heb genoten en mensen graag behandel zoals ik ook behandeld wil worden. Dit houd dus in dat ik keurig de mensen te woord sta bij zowel bureau schade als klantenservice. Dit is voor mij gewoon een principekwestie.

Ik zat in 1 klap en grote mond zonder vervoer. Iets wat ik moet oplossen, wat met een ongeluk natuurlijk kan gebeuren.

Krijg je dan een grote mond op de koop toe, dan moet je toch wel van zeer goede huize komen om hier niet kwaad om te worden.

Een ieder die dit ontkent, is het dan ook nog nooit overkomen.

Maar, evengoed dank voor jullie getoonde moeite in het reageren op dit draadje. Ik wacht de verdere afhandeling uiteraard af.

Iedereen fijne kerst!

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is mij inderdaad nog nooit overkomen. Wel van die mensen die beginnen te schreeuwen na een ongeval (overigens was ik getuige), maar aangezien ik daar geen zak om gaf (ik was de persoon die als eerste de dader aansprak) en rustig het gesprek aan probeerde te gaan, was dit schreeuwen zo voorbij. Veel valt of staat met de juiste benadering. Veelal is er emotie in het spel, zelf snap ik emoties niet, en dat laat ik meestal buiten beschouwing.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Tals1979 schreef:Ik zat in 1 klap en grote mond zonder vervoer. Iets wat ik moet oplossen, wat met een ongeluk natuurlijk kan gebeuren.
Is de veroorzaker dan niet thuis??

atlas1302

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik wil graag vermelden dat ik een keurige opvoeding heb genoten en mensen graag behandel zoals ik ook behandeld wil worden
De RET behandeld u net zoals iedereen keurig netjes en hebben nergens schijt aan zoals u dat fijntjes zegt, integendeel hebben ze u al de vergoeding toegezegd.

Nu u begint te commanderen omdat een chaffeur en niet de hele RET de woorden heeft uitgesproken die u graag had willen horen, vind ik niet zo fraai. Een karretje van een paar honderdjes is natuurlijk al snel total loss. de bus had alleen maar een streep lakschade dus...ik vraag me wel af.

Bovendien is met die gladheid niet te rijden daarom vraag ik mij af waarom u het autootje dan mist, neem lekker de BUS

Verwijderd

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Tals1979 schreef:Ah, wederom aannames zie ik. Wellicht ook handig om te vermelden dat gisteren de case is heropend omdat de RET klantenservice deze zonder terugkoppeling had gesloten.

Mijn klacht is dus niks mee gedaan.

Ik wil graag vermelden dat ik een keurige opvoeding heb genoten en mensen graag behandel zoals ik ook behandeld wil worden. Dit houd dus in dat ik keurig de mensen te woord sta bij zowel bureau schade als klantenservice. Dit is voor mij gewoon een principekwestie.

Ik zat in 1 klap en grote mond zonder vervoer. Iets wat ik moet oplossen, wat met een ongeluk natuurlijk kan gebeuren.

Krijg je dan een grote mond op de koop toe, dan moet je toch wel van zeer goede huize komen om hier niet kwaad om te worden.

Een ieder die dit ontkent, is het dan ook nog nooit overkomen.

Maar, evengoed dank voor jullie getoonde moeite in het reageren op dit draadje. Ik wacht de verdere afhandeling uiteraard af.

Iedereen fijne kerst!
scontra schreef: ik durf er een duizendje op te verwedden dat de troubleshooter, die namens de RET bij mevrouw thuis is geweest om de gegevens op te nemen, wel degelijk excuses namens de RET heeft aangeboden.
Deze RET medewerker heeft mevrouw ook uitgelegd hoe het e.e.a. verder zal verlopen en haar de gegevens verstrekt die zij nodig zou kunnen hebben.
Beste scontra, ik stuur je in een pb mijn rekeningnummer door waar je dat duizendje naar toe mag sturen :wink:

Er worden hier door iedereen gewoon nogal wat aannames gedaan en het lijkt er op dat er hier mensen zijn die vinden dat TS niet moet zeuren dat zijn auto total loss is gereden en vervolgens een grote bek van de chauffeur krijgt en ook het gevoel krijgt dat het door RET niet op een goede manier wordt opgelost. Maar niemand was erbij toen de aanrijding plaats vond, niemand was erbij om te zien hoe de chauffeur reageerde en niemand was erbij toen TS met de RET belde en hoe RET op dit verhaal reageerde. Het moge duidelijk zijn dat TS totaal niet te spreken is over hoe deze situatie in zijn totaliteit wordt afgehandeld door de verantwoordelijken van dit ongeluk. Laten we daar op in gaan, in plaats van allemaal maar aannames te doen.

atlas1302

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door atlas1302 »

TS heeft zelf helemaal niet gezien dat een bus tegen haar karretje leunde vanwege de gladheid, overmacht dus.
Ze heeft het verhaal van een buurvrouw moeten horen, uit derde hand dus en wie weet dan wat zij allemaal heeft gezegd en beweerd en heeft gezien??

Mevrouw wil de chauffeur aanpakken op zijn gedrag, dat is waar het nu eigenlijk omdraait.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

JohnTheBassist schreef:


Beste scontra, ik stuur je in een pb mijn rekeningnummer door waar je dat duizendje naar toe mag sturen :wink:

Er worden hier door iedereen gewoon nogal wat aannames gedaan en het lijkt er op dat er hier mensen zijn die vinden dat TS niet moet zeuren dat zijn auto total loss is gereden en vervolgens een grote bek van de chauffeur krijgt en ook het gevoel krijgt dat het door RET niet op een goede manier wordt opgelost. Maar niemand was erbij toen de aanrijding plaats vond, niemand was erbij om te zien hoe de chauffeur reageerde en niemand was erbij toen TS met de RET belde en hoe RET op dit verhaal reageerde. Het moge duidelijk zijn dat TS totaal niet te spreken is over hoe deze situatie in zijn totaliteit wordt afgehandeld door de verantwoordelijken van dit ongeluk. Laten we daar op in gaan, in plaats van allemaal maar aannames te doen.
@John.........

Ik heb uw aanwezigheid bij het voorval blijkbaar gemist, of doet u ook alleen maar aannames op de door Ts. beschreven situatie ??
Ik heb mijn 'duizendje' gezet op het 'namens de RET aanbieden van excuses" voor de ontstane situatie door de RET-medewerker die bij Ts. is thuis geweest.
Dat aanbod staat er overigens nog steeds, maar alleen omdat ik er van overtuigd ben dat het excuus wel degelijk is aangeboden door de RET-medewerker, anders zou ik toch niet zo dom zijn.
U maakt echter geen schijn van kans op dit 'duizendje' aangezien u alleen maar geloof hecht aan het verhaal van de alsmaar door jengelende Ts.
Lees eens de reacties van Ts. goed door en u zult er achter komen dat alles al is geregeld en de afronding (de betaling is toegezegd) binnenkort zal plaatsvinden.
Maar dat is voor deze Ts. niet voldoende, bij Ts. moet 'barbertje' hangen en misschien gebeurt dat ook wel, maar daarover zal de RET in het geheel niets naar buiten brengen en dat is niet meer als terecht lijkt mij.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef: Lees eens de reacties van Ts. goed door en u zult er achter komen dat alles al is geregeld en de afronding (de betaling is toegezegd) binnenkort zal plaatsvinden.
Maar dat is voor deze Ts. niet voldoende, bij Ts. moet 'barbertje' hangen en misschien gebeurt dat ook wel, maar daarover zal de RET in het geheel niets naar buiten brengen en dat is niet meer als terecht lijkt mij.
Dit is dus exact wat ik er uit haal en wat mijn indruk is. Alles is geregeld, maar er moet zelfs een topic op dit forum worden geopend om de chauffeur maar aan de schandpaal te nagelen. Zoals ik al eerder aangaf begrijp ik de boosheid best wel. Maar of dit de weg is om stoom af te blazen? Wie het weet mag het zeggen. Mijn mening is dat dingen soms niet altijd gaan zoals je zou willen, en dat mensen af en toe wat moeten kunnen incasseren. Maar aangezien ik er niet bij was... weet ik niet of mijn mening relevant is.

Het zou trouwens kunnen zijn, aangezien de bus alleen een kras had en er wat verf op zat, dat de chauffeur niet eens in de gaten had dat hij ergens tegen aan is gereden. Als je op platgereden sneeuw glijdt kunnen de banden af en toe ook best een schurend geluid maken als je aan het glijden bent...

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

scontra schreef:Maar dat is voor deze Ts. niet voldoende, bij Ts. moet 'barbertje' hangen en misschien gebeurt dat ook wel...
Denk dus zelf, dat dat al lang gebeurd is; immers: gewoon je *** houden over een aanrijding!!
En: er waren natuurlijk wél mensen bij; misschien wel 20 man in de bus, waarvan de meesten een smartphone op zak gehad zullen hebben en niets anders omhanden hadden: de RET heeft m.i. gewoon verlies genomen; ergens centen gaan brengen gebeurt immers pas op het allerlaatst.

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Wat een stel aparte lui zitten er in dit topic. Wilde in eerste instantie niet meer reageren, maar doe het toch nog 1 keer.

Ik heb nergens een naam, busnummer, kenteken, lijn of halte genoemd. Dus over het aan de schandpaal nagelen: daar slaan jullie zelf volledig de plank mis.

Ten tweede, was mijn vraag: is het zinvol om aangifte te doen. Niet of ik gelijk heb of niet. En als jullie ipv allerlei aannames nou eens echt zouden lezen, dan hadden jullie ook gelezen dat ik het antwoord al 2 pagina`s terug had.

Omdat er een aantal van jullie een groot wirwar van aannames deden, is mijn originele verhaal geheel buiten beeld verdwenen.

Ik wens jullie dan ook een fijne kerst. Vergeet niet om indiaantje te spelen voor jullie wilde indianenverhalen. Ik zal nog eens een JURIDISCHE vraag stellen op dit forum, want ja, aangifte blijft een JURIDISCHE aangelegenheid.

Bedankt voor het lachen. Ik vogel het verder zelf uit!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door witte angora »

Tals1979 schreef:Ik heb nergens een naam, busnummer, kenteken, lijn of halte genoemd. Dus over het aan de schandpaal nagelen: daar slaan jullie zelf volledig de plank mis.
Maar je wil dus wel aangifte doen om hem via de Rechterlijke Macht aan te pakken...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

Tals1979 schreef:
Ten tweede, was mijn vraag: is het zinvol om aangifte te doen. !

NEE!!!! want alles is al geregeld, de dader is bekend, de verantwoordelijkheid is genomen, de excuses zijn aangeboden en het schadebedrag zal binnenkort worden uitgekeerd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tals1979 schreef:Wat een stel aparte lui zitten er in dit topic. Wilde in eerste instantie niet meer reageren, maar doe het toch nog 1 keer.

Ik heb nergens een naam, busnummer, kenteken, lijn of halte genoemd. Dus over het aan de schandpaal nagelen: daar slaan jullie zelf volledig de plank mis.

Ten tweede, was mijn vraag: is het zinvol om aangifte te doen. Niet of ik gelijk heb of niet. En als jullie ipv allerlei aannames nou eens echt zouden lezen, dan hadden jullie ook gelezen dat ik het antwoord al 2 pagina`s terug had.

Omdat er een aantal van jullie een groot wirwar van aannames deden, is mijn originele verhaal geheel buiten beeld verdwenen.

Ik wens jullie dan ook een fijne kerst. Vergeet niet om indiaantje te spelen voor jullie wilde indianenverhalen. Ik zal nog eens een JURIDISCHE vraag stellen op dit forum, want ja, aangifte blijft een JURIDISCHE aangelegenheid.

Bedankt voor het lachen. Ik vogel het verder zelf uit!
Dat vroeg u dus helemaal niet.

U vroeg wat wijsheid was. En wat het forum u aanraadde. En u hebt raad gekregen.

Zoals ik al eerder schreef, als u zich daar beter door voelt, ga aangifte doen. En stop met jammeren.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik begrijp bestaat de grote bek uit 'wijffie', klopt dat? Niet zo netjes, maar in sommige kringen, en zeker bepaalde leeftijden, heeft dat niks met een grote bek te maken. En dan een auto die total-loss is, terwijl de bus alleen maar een kras heeft (en wat verf van de auto)? En de RET de schade meteen vergoedt? Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat de chauffeur niet eens in de gaten had dát hij ergens tegen aan is gegleden.

En daarvoor wil je aangifte doen? Nota bene in zulke omstandigheden? Dan kun je klagen dat de bus door is gereden, maar er stond er ook al een die niet weg kon. Werd de weg soms geblokkeerd door beide bussen? Dan kan hij moeilijk blijven staan. Plus dat het bij de bushaltes waarschijnlijk megadruk was vanwege het feit dat veel mensen eerder naar huis gingen... de man moest ook zijn werk doen. Dan kun je wel de halve maatschappij stil willen leggen vanwege een kras, maar kom op... Verplaats je eens in zijn situatie...

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Tals1979 schreef:Ten tweede, was mijn vraag: is het zinvol om aangifte te doen.
Zie b.v. deze site:
Artikel 261 (Sr): smaad en smaadschrift
1. Het opzettelijk iemands eer of goede naam aanranden, door telastleggging van een bepaald feit, met als doel daar openbare bekendheid aan te geven.
M.i. dus volstrekt zinloos; immers: iig geen opzet bewezen.
Je zult je ook nog moeten kunnen verweren tegen mogelijk verweer van de chauffeur, dat jij begonnen bent.
Er is b.v. ook geen reputatieschade.

Je bent b.v. ook geen ambtenaar in funktie; art 267 Sr.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

witte angora schreef:Wat ik begrijp bestaat de grote bek uit 'wijffie', klopt dat? Niet zo netjes, maar in sommige kringen, en zeker bepaalde leeftijden, heeft dat niks met een grote bek te maken. En dan een auto die total-loss is, terwijl de bus alleen maar een kras heeft (en wat verf van de auto)? En de RET de schade meteen vergoedt? Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat de chauffeur niet eens in de gaten had dát hij ergens tegen aan is gegleden.

En daarvoor wil je aangifte doen? Nota bene in zulke omstandigheden? Dan kun je klagen dat de bus door is gereden, maar er stond er ook al een die niet weg kon. Werd de weg soms geblokkeerd door beide bussen? Dan kan hij moeilijk blijven staan. Plus dat het bij de bushaltes waarschijnlijk megadruk was vanwege het feit dat veel mensen eerder naar huis gingen... de man moest ook zijn werk doen. Dan kun je wel de halve maatschappij stil willen leggen vanwege een kras, maar kom op... Verplaats je eens in zijn situatie...
Om nog een duit in het zakje te doen.
Stond de auto van TS wel goed geparkeerd??

atlas1302

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Precies, ik wilde TS niet meteen afkraken met dit soort vragen maar de bushalte was wel heel erg dichtbij. Plaats eens een fotootje van de situatie en de TOTALE verwoesting van uw voertuig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
Tals1979 schreef:
Ten tweede, was mijn vraag: is het zinvol om aangifte te doen. !

NEE!!!! want alles is al geregeld, de dader is bekend, de verantwoordelijkheid is genomen, de excuses zijn aangeboden en het schadebedrag zal binnenkort worden uitgekeerd.
"JA" als u de zaak wilt verknallen.
Bij aangifte zal de RET haar huidige standpunt herzien en de hakken in het zand zetten, om vervolgens de door u gestarte procedure af te wachten.
Op de uitbetaling zult u dan ook moeten wachten tot de procedure volledig is afgerond en het schade bedrag opnieuw is vastgesteld.
Gerechtelijke molens lopen heel erg langzaam, maar dat zal voor u geen enkel obstakel vormen om 'slachtoffer' te worden van u eigen "gram".

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door Rinustp »

Als RET niets doet kun je ook nog contact opnemen met de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) Misschien kunnen zij iets doen. De chauffeur is verplicht de zaak eerst af te handelen voordat hij verder mag rijden. Bij RET weten ze dat ook. Bij ILT kun je, volgens mij, een klacht indienen tegen het RET.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geparkeerde auto beschadigd door RET bus die doorrijdt

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 31 dec 2017 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten