LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wmhar
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2017 18:36

Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door wmhar »

Ik heb een keuken gekochten en betaald inclusief plaatsing daarvan. Hierbij is van alles misgegaan, i.e. waterschade, uitval van elektriciteitsgroep, slechte afwerking; kieren van meer dan een cm, schade aan kasten. slechte verfkwaliteit, onnodig stukwerk, slechte plaatsing plinten

Ik heb mijn beklag gedaan bij keukenverkoper, klachtenkompas etc zonder gewenst resultaat omdat Keukenkampioen alles aan mij verweet. Daarop mijn klacht bij geschillencommissie neergelegd. De expert van de geschillencommissie neemt in zijn rapport allerlei zaken aan zonder inmeetrapport in zijn rapport op te nemen. Hij geeft het advies op gaten en kieren van meer dan 1 cm met kit weg te werken. Dit is zeker geen goed advies wanneer inmeetrapport aangeeft dat de muren uit de hoek zijn.

De geschillencommissie heeft een rapport opgemaakt waar niets overgenomen van mijn documenten/verweer, nl. inmeetrapport. Dit inmeetrapport melde dat alles te lood en vlak was. Ook heb ik gemeld dat ik alles aan Keukenverkoper had uitbesteed en dus ook aan Keukenkampioen betaald. Ik heb uitdrukkelijk gemeld dat ik niets zelf heb aangestuurd of uitbesteed. Nu wordt in het uiteindelijke rapport van de Geschillencommissie weer aangegeven dat ik zelf de meterkast zou hebben veranderd etc. Daarnaast is hun conclusie en oordeel op foute aannames gebaseerd van hun expert.

Dus hoe onafhankelijk is de expert van de Geschillencommisie en de Geschillencommisie als zij maar 1 partij serieus nemen? Hoe kan ik de geschillencommissie toch mijn opmerkingen mee laten nemen in hun oordeel? Het oordeel zoals het er nu ligt is nl. gebaseerd op een rapport dat vol staat met aannames, die niet correct zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ga naar de zitting. Daar kunt u alles vertellen wat u wil.
De deskundige is er niet om te oordelen maar om zijn vakkundige mening te geven aan de commissie.

wmhar
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2017 18:36

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door wmhar »

Dank Crazyme: Situatie dat ik al naar de zitting ben geweest. Ik heb dit aangegeven.

De deskundige ging er bij een oud huis vanuit dat muren niet vlak en niet in het lood konden zijn. Het inmeetrapport geeft aan dat mijn muren wel vlak en te lood waren. Ook neemt de Geschillencommissie woorden van Keukenkampioen over. Ik zou zelf klussen hebben uitgevoerd, bijv. meterkast aanpassingen en stukwerk. Die heb ik nooit gedaan omdat ik dit had uitbesteed aan Keukenkampioen. Zij huren dan Keukenman in. Beide zeggen nu dat ik zelf mensen heb ingehuurd. Geschillencommissie heeft dit overgenomen in eindoordeel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer het oordeel er ligt kunt u daar niets meer aan veranderen. De geschillencommissie is onpartijdig.
Alleen slechte verliezers twijfelen daaraan.

Wanneer er echt onoorbare zaken zijn gebeurd kunt u naar een advocaat stappen om de uitspraak aan te vechten.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:Wanneer er echt onoorbare zaken zijn gebeurd kunt u naar een advocaat stappen om de uitspraak aan te vechten.
B.v. in het geval ze onjuiste uitgangspunten hanteren, lees: dat TS zelf bezig geweest is, terwijl hij zelf weet, dat dat niet zo iets.
Ik zou daar wel zsm advocaat de commissie alsnog bewijs van laten vragen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door crazyme »

De discussie wie verantwoordelijk is voor de uitvoering van ingehuurd werk komt vaker voor.
Keukenkampioen levert de keuken en stelt de keukenman voor als klussenbedrijf voor de voorbereidingen.
U bent vrij om een ander bedrijf in te schakelen.

De geschillencommissie moet wel een basis hebben om aan te nemen dat u opdrachtgever bent voor die klussen en de keukenman dus geen onderaannemer was van keukenkampioen.

Dat zal uit de koopovereenkomst moeten blijken en dit had u tijdens de procedure ter tafel moeten brengen.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Keukenkampioen levert de keuken en stelt de keukenman voor als klussenbedrijf voor de voorbereidingen.
Lekkere constructie. De keukenman is niet CBW erkend, en als dat de tegenpartij is , kun je dus niet naar de geschillencommissie.

Overigens , als alles betaald is aan de keukenwinkel , heb je blijkbaar geen overeenkomst met keukenman en is deze geen partij in het geschil.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

wmhar schreef:Die heb ik nooit gedaan omdat ik dit had uitbesteed aan Keukenkampioen. Zij huren dan Keukenman in. Beide zeggen nu dat ik zelf mensen heb ingehuurd. Geschillencommissie heeft dit overgenomen in eindoordeel.
Heeft de Kampioen dat misschien namens jou gedaan?? dan kun je iig niet (zo makkelijk) tegenspreken, dat jij niet zelf bezig bent geweest.
Handigheid van de (dames en) heren??

IrmgardF.
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2017 11:31

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door IrmgardF. »

Volgens mij is de Geschillencie helemaal niet onpartijdig !
Bij mij is er niet naar mijn klacht gekeken maar alleen gekeken of er geleverd was wat op de bon stond. Na herstel van enkele klachten was dat wel zo.
Maar dat was mijn klacht helemaal niet!!!!
Mijn klacht was dat de voorlichting en absoluut fout was. Ik wilde een aanrechtblad wat op de spoelbak lag en je die spoelbak dus niet kon zien. Dat kon niet bij het blad wat ik uitgezocht had maar wel op het alternatief blad. "Opleg" schreef de verkoper. Dat klonk logies! Weet jij veel, als klant!!!
Opleg bleek achteraf iets anders te betekenen.
Nu zit ik met een spoelbak die op de aanrecht ligt. Afschuwelijk lelijk en vooral niet mijn keuze!!!
Maar wel veel goedkoper voor keukenkampioen !!!
Klagen bij keukenkampioen leverde alleen een onbeschofte behandeling op.
De geschillencie vond het wel meevallen!!! en keek alleen naar de bon en niet naar de klacht.
Klagen bij geschillen cie hielp niet: geen antwoord.
Ook de Klachten coördinator geschillencie liet mijn klacht onbeantwoord!!
Hoezo onpartijdig?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef: Overigens , als alles betaald is aan de keukenwinkel , heb je blijkbaar geen overeenkomst met keukenman en is deze geen partij in het geschil.
Dat hoeft natuurlijk niet, de betaling zegt niet wat de keukenwinkel daarmee automatische ook aansprakelijk is voor de werkzaamheden van een derden, dit ligt helemaal aan de overeenkomst.

Dit punt "De deskundige ging er bij een oud huis vanuit dat muren niet vlak en niet in het lood konden zijn" lijkt mij simpel feitelijk aantoonbaar. Los dat ik het niet helemaal volg want TS zegt dat ze juist wel vlak en in het lood zijn, maar wie het dit dan bepaald? TS had toch niets gedaan?

stofzuigertje

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meld de Keuken Kampi"OEN" dat dit hier online voor geheel Nederland leesbaar is en wat ze uit coulance gaan doen.
De Mandemakers groep staat hier helaas om bekend!

Als ze in de uitzending willen, zorg dat je zelf niets gaat herstellen en maak vooral nu al goede foto's.
Stuur ze even via E mail een link naar dit Topic over deze volgens hun perfecte keuken en laat zij hun kant van het verhaal eens hier schrijven.
Een Radar uitzending kan net als Youp van 't Hek een groot Buckler effect om hun omzet hebben!

Dus geef ze de kans om hun kant van het verhaal te vertellen en waarom de vrijwel altijd door in ingehuurde dochter firma niet onder hun voorwaarden zou vallen?

Zelf vermoed ik dat de geleverde keuken foutloos was, alleen de montage en inmeten.... en wie heeft dat inmeten gedaan?
En als ze geen coulance geven, dan mogen andere die ook niet altijd tevreden waren voor de uitzending ook hun keuken tonen op TV...
Wedden dat ze dat geen leuke actie van mij vinden, die uitnodiging om hier hun kant te vertellen....?

Groeten van volgens vele het meest irritante forum lid, en daar zal Ben Mandemakers het volledig mee eens zijn!

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door Appie83 »

Er ligt nu een oordeel en het enige wat TS kan doen als hij het hier niet mee eens is, is naar de rechter gaan. Volgens mij binnen 2 weken na het ontvangen van het schriftelijke besluit. Hoger beroep is bij de geschillencommissie niet mogelijk. Let op: Bij de rechter wordt alleen gekeken of de geschillencommissie in redelijkheid tot zijn beslissing heeft kunnen komen. Dit houdt in dat de rechter alleen kijkt of de geschillencommissie een besluit heeft genomen die ernstige gebreken bevat zoals het niet in acht nemen van de beginselen van goede procesorde, zoals het niet toepassen van hoor en wederhoor, onpartijdigheid en niet voldoende motiveren etc. Ook kijkt de rechter of de dwingende consumentenwetgeving is toegepast.

Mijn advies zou zijn, overleg met een advocaat of een dergelijk 'beroep' verstandig is. Een voorgevoel van onpartijdigheid is niet voldoende, zeker niet omdat de geschillencommissie bestaat uit een voorzitter, iemand van de branche en iemand van een consumentenorganisatie. Ook de deskundige wordt aangesteld door de commissie en zou geen banden mogen hebben met keukenkampioen. Wel zou het besluit van de organisatie niet goed gemotiveerd kunnen zijn doordat uit het besluit blijkt dat ze uw argumenten niet hebben meegewogen.

stofzuigertje

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het inhuren van plaatselijke ZZPer zouden ze gelijk hebben....

Maar deze dochter firma die uitsluitend voor de Mandemakers groep werkte.... dan is dat gewoon Keukenkampioen moet oplossen.
Op papier is het aparte firma maar gezien de reclame op hun busjes.....

Gewoon jammer voor hun en stuur ze vooral de Email want coulance is voor hun ook beter en sneller dan dure en lastige rechtszaak.
Wel is aanmelden mogelijk, en kan nog even duren dus doe beide waarbij intrekken rechtszaak mogelijk is.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

stofzuigertje schreef:Bij het inhuren van plaatselijke ZZPer zouden ze gelijk hebben....

Maar deze dochter firma die uitsluitend voor de Mandemakers groep werkte.... dan is dat gewoon Keukenkampioen moet oplossen.
Integendeel; zo gewoon was dat iig helemaal niet in het geval van de fam. Puister in de bekende uitzending van Zembla; zie viewtopic.php?f=31&t=178823&p=2481721&h ... r#p2481721

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Naast het feit dat ik er van overtuigd ben dat de geschillencommissie onpartijdig is heb ik maar 1 advies als u hiermee verder wilt.

Contra-expertise

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Henk Toeter schreef:Contra-expertise
Zie voor een (bekende) contra-expert: viewtopic.php?f=31&t=177795&p=2470851&h ... a#p2470851.
Dat was idd een succes.

Echter: zoals hierboven aangegeven, ligt er in het onderhavige topic al een uitspraak van de Geschillencommissie, welke de mogelijkheden van TS beperkt; (1-0 voor keukenboer).
Net zoals die voor de z.g. verzekeraar in het geval in bovengenoemde post, nadat de expert de afgebrande boerderij had laten slopen.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Is dit niet gewoon reclame wat je nu doet?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Henk Toeter schreef:Is dit niet gewoon reclame wat je nu doet?
Reclame??

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door juliomariner »

stofzuigertje schreef:Meld de Keuken Kampi"OEN" dat dit hier online voor geheel Nederland leesbaar is en wat ze uit coulance gaan doen.
De Mandemakers groep staat hier helaas om bekend!

Als ze in de uitzending willen, zorg dat je zelf niets gaat herstellen en maak vooral nu al goede foto's.
Stuur ze even via E mail een link naar dit Topic over deze volgens hun perfecte keuken en laat zij hun kant van het verhaal eens hier schrijven.
Een Radar uitzending kan net als Youp van 't Hek een groot Buckler effect om hun omzet hebben!

Dus geef ze de kans om hun kant van het verhaal te vertellen en waarom de vrijwel altijd door in ingehuurde dochter firma niet onder hun voorwaarden zou vallen?

Zelf vermoed ik dat de geleverde keuken foutloos was, alleen de montage en inmeten.... en wie heeft dat inmeten gedaan?
En als ze geen coulance geven, dan mogen andere die ook niet altijd tevreden waren voor de uitzending ook hun keuken tonen op TV...
Wedden dat ze dat geen leuke actie van mij vinden, die uitnodiging om hier hun kant te vertellen....?

Groeten van volgens vele het meest irritante forum lid, en daar zal Ben Mandemakers het volledig mee eens zijn!
sorry maar ben ik de enige die niets snap van dit warrige verhaal van onze stofzuiger ( in zijn woorden get meedt irritante forumlid. Deze uitspraak kan ik trouwens van harte onderschrijven)

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Is geschillencommissie werkelijk onpartijdig?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De rechter toetst de uitspraak van de geschillencommissie marginaal, dat wil zeggen dat hij alleen kijkt of de uitspraak onaanvaard is. Het komt niet vaak voor, maar het komt wel voor dat een rechter een uitspraak van de geschillencommissie vernietigd. Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar ik kan me voorstellen dat het goedkoper is om naar de kantonrechter te gaan zonder advocaat, zelfs als je verliest.

https://blog.iusmentis.com/2008/09/05/d ... -gastpost/

Gesloten