Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
breien

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door breien » 11 okt 2019 18:42

Zelfs met ledenkorting zijn ANWB-wandelschoenen mij te duur. Ik vind de wandelschoenen van het balletclubje heel goed.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 11 okt 2019 18:46

sake1987 schreef:
11 okt 2019 18:30
breien schreef:
11 okt 2019 18:24
Ik ben geen lid van de ANWB. De wegenwacht komt niet voor noodreparaties aan benenwagens.
Ze hebben hele mooie wandel schoenen waar je als lid een mooie korting op krijgt
Dan heb je nog bar weinig tot niets aan de wegenwachthulp van de ANWB.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 11 okt 2019 18:51

Hypo63 schreef:
11 okt 2019 18:46
sake1987 schreef:
11 okt 2019 18:30
breien schreef:
11 okt 2019 18:24
Ik ben geen lid van de ANWB. De wegenwacht komt niet voor noodreparaties aan benenwagens.
Ze hebben hele mooie wandel schoenen waar je als lid een mooie korting op krijgt
Dan heb je nog bar weinig tot niets aan de wegenwachthulp van de ANWB.
Jawel hoor als ze je dan laten lopen heb je goede schoenen

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 » 11 okt 2019 18:56

Tja als je dan toch aan het schoppen bent neem dan meteen de vaste monteur en je pa mee.
Brandstoffilters komen niet zomaar dicht te zitten (behalve bij echte slopers eigenlijk nog nooit gezien, pomp geeft het eerder op).
Het kan gebeuren door extreem achterstallig onderhoud en/of het tanken van iets te goedkope benzine. de meeste auto's hebben er eentje (en soms twee) en ik vermoed dat de meeste garages de sok in de tank bij voorkeur helemaal nooit vervangen.
Bij goed onderhoud komt zo'n filter nooit dicht te zitten (vandaar dat anwb monteur daar ongetwijfeld niet aan gedacht had, en uw vader wellicht wel omdat deze de geschiedenis van de auto iets beter kende).
Roest in de turbo kan inderdaad niet maar het lijkt mij dat de monteur eerder iets van vervuiling of roet zal hebben gezegd en bij auto's die weinig hebben gereden of veel korte stukken kan dat wel voorkomen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 11 okt 2019 19:24

Ze komen ook voor reparaties aan rolstoelen. Daar hoef je zelfs geen lid voor te zijn.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w » 11 okt 2019 20:51

Sommige mensen verwachten veel te veel van de Wegenwacht. De monteurs zijn geen tovenaars. Ze doen hun best om je met een (nood)reparatie weer op weg te helpen en als dat niet lukt dan zorgen ze dat de auto wordt afgesleept. Omdat de mogelijkheden tot stellen van de diagnose wat beperkt zijn zonder volledig uitgeruste garagewerkplaats wordt je soms helaas weer de weg op gestuurd terwijl de oorzaak van het stilvallen nog niet is opgelost. Als je dan opnieuw strandt, mag je altijd opnieuw bellen en dan wordt je opnieuw 'geholpen' (waarschijnlijk afgesleept).

Ik ben lid sinds ik op mijn 18e mijn eerste autootje kocht. Helaas heb ik hun hulp al meermaals nodig gehad. Maar gelukkig is dat alle keren goed verlopen. Al moet je in het buitenland soms wel erg veel geduld hebben. Dat ligt dan vooral aan de lokale partners en niet zozeer aan de ANWB.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 11 okt 2019 22:40

HvanEmmen schreef:
11 okt 2019 16:54
30 jaar lid en dan zo behandeld worden door de ANWB

Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal niet het ANWB lid voorop stelt.
Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en men geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.
En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.
Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.
"De ANWB is een vereniging met zo'n 4,5 miljoen leden. De bondsraad is de algemene ledenvergadering van die vereniging. De bondsraad bestaat uit afgevaardigden van de leden van de twaalf provinciale afdelingen waaruit de vereniging bestaat. Het aantal bondsraadsleden per afdeling is afhankelijk van het aantal leden per afdeling. De bondsraad keurt de begroting en jaarrekening van de vereniging goed, stelt wijzigingen vast in de statuten en de reglementen, en stelt de contributie vast.

De bondsraad zet zich actief in voor de belangen van ANWB-leden, de ANWB en de samenleving. Naast vertegenwoordiging van de leden in halfjaarlijkse bondsraadsvergadering, nemen de leden van bondsraad ook deel aan diverse andere overleggen en bijeenkomsten binnen de ANWB. Zo bespreken zijn bijvoorbeeld de richting van een meerjarenplan, of geven zij input over specifieke thema’s of voor specifiek projecten."

Dus: wordt actief in de vereniging om de boel te verbeteren als het nu allemaal zo slecht is (volgens jou).

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 okt 2019 22:52

Je kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen bij de ANWB. Als flexibele vrijwilliger, als mentor of consul; er zijn zoveel mogelijkheden. Ik ben zelf als flexibele vrijwilliger bezig. En geloof me, als je dit een paar keer gedaan hebt krijg je een heel ander, positief beeld van de ANWB. Opmerkelijk is dat vrijwilligers erg serieus worden genomen: naar input wordt altijd goed geluisterd, en het wordt gewaardeerd dat je betrokken bent. Natuurlijk kunnen er fouten gemaakt worden, maar dat wordt altijd wel weer recht gezet.

Hier wat info: https://www.anwb.nl/lidmaatschap/vrijwi ... ger-worden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 okt 2019 22:57

breien schreef:
11 okt 2019 18:42
Zelfs met ledenkorting zijn ANWB-wandelschoenen mij te duur. Ik vind de wandelschoenen van het balletclubje heel goed.
Ik zie het al helemaal voor me: jij wandelt niet, maar danst en swingt over 's Heeren wegen van A naar B. Daar zijn wandelschoenen inderdaad niet zo geschikt voor. :wink:

Alhoewel het in dit topic eigenlijk over pechhulp zou moeten gaan.

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu » 12 okt 2019 16:43

v.d.Heyden schreef:
04 jan 2018 11:48
Een brandstoffilter dat dichtslibt is gebrek aan onderhoud....
Blijft natuurlijk vervelend dat uw vader met de auto is gestrand en, volgens hem, door de wegenwacht niet goed genoeg is geholpen.
Misschien iets vaker naar "uw monteur" gaan voor regulier onderhoud?

v.d.Heyden
Nog een mogelijkheid is dat er onlangs verouderde brandstof is getankt. In dat geval helpt een nieuw filter ook maar tijdelijk. Dan helpt alleen het volledige brandstofsysteem, inclusief de tank, te reinigen of te vervangen.

breien

Ongelezen bericht door breien » 12 okt 2019 17:00

Vermoedelijk is het autoprobleem van de pappa van TS allang verholpen en is pappa ook al over het trauma heen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 14 okt 2019 11:40

Zonet de ANWB hier op het werk gehad. Top service. Rem liep aan, remschijf bijna roodgloeiend. Monteur was hier binnen het uur, remschijf was nog niet eens volledig afgekoeld. Is een klein half uur aan het sleutelen geweest, rem is weer los, maar het probleem is niet volledig verholpen, het kan zo wel weer een paar 1000 kilometer goed gaan, maar ik moet wel bij de garage langs om het echte probleem te verhelpen. Wat dat nu precies is, kon de beste man ook niet exact achterhalen, maar dat maakt mij ook niet uit, ik kan nu in ieder geval thuis komen en morgen de auto bij de garage brengen.

Plaats reactie