LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
voorcaroline
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2018 22:50

Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door voorcaroline »

Enige zondagen geleden hebben mijn ouders pech gehad met hun auto.
Hierbij hebben we de wegenwacht ingeschakeld. Omdat ze geen lid waren, zijn ze op dat moment ook lid geworden.
Echter zijn ze zeer onkundig geholpen, sterker nog, achteraf zijn ze niet geholpen.
De monteur ter plaatse heeft even proefgereden met de auto. Ongeveer 2 kilometer. Hij gaf aan dat hij dacht dat er roest in de turbo zat. Hij deelde mijn vader mede dat hij veilig naar huis kon rijden. Mijn vader gaf nog aan dat hij zelf aan het brandstoffilter dacht, maar hier was geen sprake van zei de monteur. Het brandstoffilter was volgens hem in orde.
Een eventuele storing moest mijn vader bij de garage laten uitlezen, maar voor dat moment kon mijn vader in ieder geval veilig naar huis.
De wegenwacht is weer vertrokken en mijn vader van ruim 70 jaar is onderweg gegaan naar huis. Onderweg na zo’n 5 kilometer weer dezelfde problemen. Mijn vader heeft de auto weer 10 minuten stilgezet. Daarna weer verder gereden. Na een kleine 5 km weer hetzelfde…
Op deze manier heeft hij 4 keer stilgestaan. Uiteindelijk bij mensen aangebeld en gebeld naar mij (ik was inmiddels met mijn moeder onderweg naar een afspraak waar mijn ouders naartoe onderweg waren voordat ze pech kregen)
De mobiel van mijn vader was leeg.
Ik heb een kennis kunnen regelen die mijn vader en auto op een auto-ambulance opgehaald heeft. Vertrouwen in nogmaals de ANWB bellen was er inmiddels niet meer.

Ik ben ook van mening dat de monteur zeer slecht gehandeld heeft.
Vind het een zeer onprettig gevoel dat mijn vader door de anwb weer op pad gestuurd is met de boodschap dat hij veilig naar huis kon rijden. Nou, niet was minder waar!
Inmiddels staat de auto bij onze eigen monteur: Van enige vorm van roest bij de turbo is geen enkele sprake! Sterker nog, technisch niet eens mogelijk.
Het brandstoffilter bleek volledig dicht geslibd te zitten. Als de monteur het brandstoffilter gecontroleerd had, had dit meteen moeten opvallen.

Voor kundige wegenwachthulp willen wij uiteraard betalen en lid worden. Wij zijn zeer zeer teleurgesteld in deze gang van zaken. Vooral het feit dat ANWb monteurs iemand 'veilig' weer op weg sturen wat dus absoluut niet veilig was!

Na een klacht ingediend te hebben, kreeg ik uiteindelijk een verschrikkelijke arrogante bal aan de lijn, die kennelijk zich verschool achter de regels.
Het bedrag voor pechhulp werd van de rekening afgehaald, maar lid worden, dat kon niet ongedaan gemaakt worden.

Nou, tussen kunnen en willen zit een verschil!!!
Bovendien op directe vragen n.a.v. dat die prutser van een monteur verzaakt had t.a.v. het brandstoffilter kreeg ik geen rechtsteeksantwoord.
Ik moest de rechtsbijstand er maar op zetten!

MENSEN WORDT GEEN LID VAN DE ANWB! Alleen al gezien de service, het vinden dat ze gewoon 'gelijk' hebben en daar heb je je als consument maar naar te schikken.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen in tekst en titel verwijderd/aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Iedereen kan een fout maken, ook een wegenwachter. Maar als de auto er daarna nog 4 keer mee ophield, waarom dan niet terug gebeld? Op dat moment had er nog iets te regelen kunnen zijn. Of ze hadden alsnog kunnen zorgen dat uw vader weer verder kon, of ze hadden het lidmaatschap kunnen annuleren. Nu is er pas op een later moment contact geweest, dan is er niets meer aan te doen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door witte angora »

voorcaroline schreef: Het bedrag voor pechhulp werd van de rekening afgehaald, maar lid worden, dat kon niet ongedaan gemaakt worden.
Uit deze quote begrijp ik dat je vader geen lid van de wegenwacht was, maar dat hij dit werd omdat hij aan de kant van de weg stond. Klopt dat?

Je teleurstelling begrijp ik. Maar wat NeoDutchio al aangaf: mensen kunnen fouten maken. Ik heb zelf uitsluitend goede ervaringen met de ANWB. Dat je na deze ervaring van het lidmaatschap af wil snap ik, maar dat is bij mijn weten inderdaad niet mogelijk. Gaat het alleen om het lidmaatschap zonder pechhulp? Dat kost, meen ik, 15 euro, en het biedt evengoed veel voordelen. Maak daar gebruik van, zou ik zeggen! Mocht je vader het op willen zeggen, dat moet dan voor 15 november van het lopende jaar.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Een brandstoffilter dat dichtslibt is gebrek aan onderhoud....
Blijft natuurlijk vervelend dat uw vader met de auto is gestrand en, volgens hem, door de wegenwacht niet goed genoeg is geholpen.
Misschien iets vaker naar "uw monteur" gaan voor regulier onderhoud?

v.d.Heyden

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Jesa H »

Ik vraag me af hoe lang uw vader zijn auto niet heeft laten onderhouden om een dichtgeslibt filter te krijgen... Lijkt me logisch dat een monteur eerder oorzaken zou zoeken bij dingen die voor de hand liggen, tenzij de bestuurder zelf al aangeeft dat hij jarenlang zijn auto niet heeft laten onderhouden?

stofzuigertje

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat een dicht filter 99% zeker achterstallig onderhoud is.

Heeft U geen grote beurt gedaan of heeft de garage tijdens de laatste grote beurt dit vergeten?
Als een garage een grote beurt doet zonder brandstof filter is de claim daar te leggen.
Of ga je volgende keer naar betere garage als ze het maar half uitvoeren voor de volle prijs?

Als ik een kaartje van garage zie en redelijk recent uitgevoerde grote beurt zou ik het filter ook niet vervangen en als oorzaak zien.
Niet de ANWB maar jou garage is schuldig tenzij je alleen de olie laat verversen bij APK en verder bezuinigde....

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door mahadma »

(Na een klacht ingediend te hebben, kreeg ik uiteindelijk een verschrikkelijke arrogante bal aan de lijn, die kennelijk zich verschool achter de regels.) Die persoon aan de telefoon was er a niet bij en b de regels gelden voor twee partijen. De betiteling van arrogante enz. zegt mi meer over de schrijver als de ANWB medewerker.

Het bedrag voor pechhulp werd van de rekening afgehaald, ( logisch toch) maar lid worden, dat kon niet ongedaan gemaakt worden (u moet voor 15 november 2018 telefonisch opzeggen. Anders bent u te laat)

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Appie83 »

witte angora schreef:Mocht je vader het op willen zeggen, dat moet dan voor 15 november van het lopende jaar.
De ANWB heeft dit aangepast, je kan nu, na 1 jaar lidmaatschap, elke moment opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

Ik begrijp niet waarom u vader de ANWB niet heeft gebeld toen hij weer stil is komen te staan. De ANWB had dan hoogstwaarschijnlijk de auto afgesleept.
Overigens begrijp ik wel waarom de ANWB wegenwacht niet dacht aan een verstopt brandstoffilter. Dit is meestal wel te merken als je de auto start, bij stationair draaien en bij het rijden.

jooplangeveld
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:26

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door jooplangeveld »

In Frankrijk pech gehad. Stond op de camping en wagen deed niets meer. ANWB gebeld en wagen werd opgehaald door plaatselijke garage. Tegen de tijd dat ik naar huis ging wagen opgehaald. Startte prima. Bobine e.d. vervangen. Rekening 1200 euro. Terug naar de camping. Na een paar dagen alles opgeladen ennn wagen deed niets. Met plaatselijk boer wagen met caravan opgetrokken met een tractor en naar huis. Wagen niet meer uitgezet. Tanken met draaiende motor en weer verder.
Thuis gekomen garage na laten kijken. Bleek een aarde draad los te zitten. ANWB gebeld met klacht omdat zij de garage aangewezen hadden voor reparatie. Rekening opgestuurd en ANWB heeft contact met mij gezocht. Hun verhaal was dat zij met zoveel garages zaken doen, er kan altijd een rotte appel tussen zitten. Het duurde even maar ANWB betaalde netjes alles terug.
Natuurlijk kan er eens wat fout gaan maar om nu de mensen op te roepen geen lid te worden.....
Ben nu 40 jaar lid en altijd netjes geholpen. Bovenstaand probleem ook netjes opgelost.
En idd, je kan niet verwachten dat ANWB als een garage een wagen repareert die achterstallig onderhoud heeft.

HvanEmmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2018 14:57

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door HvanEmmen »

30 jaar lid en dan zo behandeld worden door de ANWB

Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal niet het ANWB lid voorop stelt.
Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en men geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.
En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.
Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door berndv »

HvanEmmen schreef:
11 okt 2019 16:54
30 jaar lid en dan zo behandeld worden door de ANWB
misschien dan ook handig om te melden hoe u behandeld bent? Is maar een idee hoor.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HvanEmmen schreef:
11 okt 2019 16:54
30 jaar lid en dan zo behandeld worden door de ANWB

Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal niet het ANWB lid voorop stelt.
Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en men geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.
En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.
Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.
Waarom zou iemand die 30 jaar lang lid is anders behandeld moeten worden dan iemand die 1 jaar lid is? Ik ben nu zo'n 20 jaar lid en nooit problemen ondervonden. Zelfs een aanrijding (buiten mijn schuld) in een vervangende auto van Logicx is netjes opgelost.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kom maar met het hele verhaal en bewijzen van uw gelijk.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben zo'n 34 jaar lid van de Anwb en ik word gelukkig nog steeds keurig behandeld.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door witte angora »

Me too.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door scontra »

Sinds 1969 lid van de ANWB en heb ook zo lang het wegewachtlidmaatschap en ben tot heden, gelukkig maar een enkel keer, altijd netjes en correct behandeld en verder geholpen.

sake1987

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben lid geworden op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde 1983. Over iedere grote organisatie vind je klachten. Maar als je na een ongeluk de auto totaal los hebt op de snelweg bij München, ben je dolgelukkig als je ANWB lid bent.

sake1987

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door sake1987 »

breien schreef:
11 okt 2019 18:24
Ik ben geen lid van de ANWB. De wegenwacht komt niet voor noodreparaties aan benenwagens.
Ze hebben hele mooie wandel schoenen waar je als lid een mooie korting op krijgt

sake1987

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hypo63 schreef:
11 okt 2019 18:46
sake1987 schreef:
11 okt 2019 18:30
breien schreef:
11 okt 2019 18:24
Ik ben geen lid van de ANWB. De wegenwacht komt niet voor noodreparaties aan benenwagens.
Ze hebben hele mooie wandel schoenen waar je als lid een mooie korting op krijgt
Dan heb je nog bar weinig tot niets aan de wegenwachthulp van de ANWB.
Jawel hoor als ze je dan laten lopen heb je goede schoenen

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Slechte ervaring met ANWB pechhulp

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Tja als je dan toch aan het schoppen bent neem dan meteen de vaste monteur en je pa mee.
Brandstoffilters komen niet zomaar dicht te zitten (behalve bij echte slopers eigenlijk nog nooit gezien, pomp geeft het eerder op).
Het kan gebeuren door extreem achterstallig onderhoud en/of het tanken van iets te goedkope benzine. de meeste auto's hebben er eentje (en soms twee) en ik vermoed dat de meeste garages de sok in de tank bij voorkeur helemaal nooit vervangen.
Bij goed onderhoud komt zo'n filter nooit dicht te zitten (vandaar dat anwb monteur daar ongetwijfeld niet aan gedacht had, en uw vader wellicht wel omdat deze de geschiedenis van de auto iets beter kende).
Roest in de turbo kan inderdaad niet maar het lijkt mij dat de monteur eerder iets van vervuiling of roet zal hebben gezegd en bij auto's die weinig hebben gereden of veel korte stukken kan dat wel voorkomen.

Gesloten