LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marckie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2018 21:31

Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Ongelezen bericht door Marckie »

Beste forum,

Ik ben met mijn auto aangehouden. Volgens de surveillant was mijn auto niet verzekerd. Bekeuring gekregen - verzekering gebeld voor wam-verklaring en deze opgestuurd. 2 jaar later kreeg ik een oproep om bij de rechter te verschijnen. Hier bleek dat er een verkeerde datum op de verklaring stond. Boete €500 maar €100 korting omdat het zolang geduurd had. Vonnis onherroepelijk.
1 week later kreeg ik de juiste wam-verklaring opgestuurd van mijn verzekering.

Nu komt het probleem om het al betaalde geld terug te vorderen, omdat de boete onterecht bleek.
Na talloze telefoontjes een cassatieadvocaat ingeschakeld. Omdat ik teveel verdien mowt ik deze advocaat zelf betalen met kosten rond de €350.
Hoe kan ik mijn geld nu wel terug krijgen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Ongelezen bericht door yan »

Kosten voor de advocaat kunnen ook worden verhaald.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt proberen het geld terug te vorderen bij de veroorzaker. Dat kan de verzekeraar zijn die verzaakt heeft de verzekering tijdig door te geven zodat het voor de politie direct duidelijk was dat de auto wel verzekerd is.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Ongelezen bericht door KR1275 »

Bezwaar maken met de WAM-verklaring van de verzekeraar en u zult in het gelijk worden gesteld. Het moet allemaal wel schriftelijk en volgens de regels van CJIB of de rechter.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt die eerste Wam verklaring niet even bekeken voordat u hem opstuurde?

Hille
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2017 18:36

Re: Onterechte bekeuring onverzekerd autorijden

Ongelezen bericht door Hille »

De zogenaamde artikel 34 verklaring WAM wordt rechtstreeks verzonden door de verzekeraar. Ik zou de verzekeraar vragen om te bevestigen dat zij een foutje hebben gemaakt. Dat kunt u dan gebruiken om uw gelijk te halen. SUCCES

Gesloten