LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Gerjan van Berlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2018 21:03

Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door Gerjan van Berlo »

Defecte lamp in verpakking1.jpg
(94.26 KiB) 1946 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Eind december heb ik, tegen vooruitbetaling van € 129,00, bij Sfeerhuiswinkel.nl een hanglamp besteld. Omdat ik op het moment van bezorging niet thuis was heb ik deze op 11-01-2018 afgehaald bij een GLS depot in Weert.

Bij thuiskomst bleek de lamp zwaar beschadigd in de verpakking te zitten. Ik heb de heer [naam verwijderd] van Sfeerhuiswinkel.nl direct per e-mail (met foto) hiervan op de hoogte gebracht. Diezelfde dag krijg ik het volgende bericht van hem:
“Wat een pech. Het pakket ( hanglamp) is wel 7 keer in en uit de vrachtwagen gepakt. En dan nog in een ruimte met veel andere pakketten. Dat er dan wat fout kan gaan is aanwezig. Ik stel voor om de kosten 50/50 te doen. Ik kan u weer een nieuwe lamp regelen.”

Ik heb direct gemaild dat ik met dit voorstel (uiteraard) niet akkoord ging. Hierop kreeg ik deze reactie:
“Ok. De bestelde lamp is niet meer op voorraad.
U kunt de bestelde lamp retour sturen volgens de algemene voorwaarden van de Sfeerhuiswinkel.
http://sfeerhuiswinkel.nl/algemene-voorwaarden.”


Op 13-01-2018 heb ik de defecte lamp met Post.nl verstuurd. Echter kreeg ik op 01-02-2018 het pakket retour met daarop de mededeling “niet afgehaald”. Ik stuurde de volgende e-mail:
“Met verbazing ontving ik mijn pakket retour dat ik op 13-01-2018 aan u verzonden heb.
De inhoud van het pakket was de lamp, welke ik tegen vooruitbetaling bij u besteld heb en defect is geleverd. Afgesproken was dat ik de lamp zou kunnen retourneren, geheel overeenkomstig de algemene voorwaarden van de Sfeerhuiswinkel.
Bij het retour zenden van de defecte lamp heb ik aan alle gestelde voorwaarden voldaan, d.w.z. de verzendkosten (ondanks uw defecte levering) voor mijn rekening genomen, vooraf een melding en een foto gestuurd van het defecte artikel en het pakket voorzien van een track&trace code verzonden aan het volgende adres:
[adresgegevens verwijderd]
Volgens deze zelfde algemene voorwaarden zou het aankoopbedrag dan binnen 14 dagen gestort worden op mijn bankrekening.
Dat het pakket door u of door uw medewerkers niet opgehaald is, doet natuurlijk geen afbreuk aan het feit dat ik aan al mijn verplichtingen heb voldaan. Ik zie dan ook graag het aankoopbedrag van € 129,00 per omgaande op mijn rekening tegemoet.”

Op 02-02-2018 ontving ik het volgende bericht, inclusief taalfouten:
“Er is bij mij geen bericht achtergelaten van de post over u retour pakket in mijn brievenbus.
Daar u mij geen track en trace heeft gestuurd kon ik niet weten dat er pakket op te halen was.
Voor het terug sturen van een pakket bent u zelf verantwoordelijk.
Het termijn van 14 dagen is inmiddels verstreken.
Ik vertrouw erop hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.”


Bij navraag bij Post.nl kreeg ik te horen dat het pakket op 16-01-2018 om 17.00 uur was aangeboden, maar de geadresseerde had de bezorger gevraagd om het pakket mee retour te nemen en af te leveren bij een afhaalpunt. Daar zou hij het op een later tijdstip ophalen.
Dit heeft hij natuurlijk bewust niet gedaan, zodat de defecte lamp na 14 dagen weer aan mij retour gezonden werd.
Dit wetende heb ik de heer [naam verwijderd] direct laten weten niet akkoord te gaan met deze hele gang van zaken en nogmaals gesommeerd om het geld over te maken.
Zijn antwoord:
“Zoals ik u al meedeelde is er niets aangetroffen van een ophaalkaart van de post in mijn brievenbus.
En dat ik van u geen track en trace heb ontvangen. Onderstaande tekst stuurde u vandaag aan mij:
"”Zoals uit bijgesloten track & trace bewijs blijkt dat ik het pakket op 13 januari 2018 aan u verzonden heb.
Ditzelfde pakket is op 16 januari om 17.00 uur bij u aangeboden, doch u heeft het niet aangenomen. Wél heeft u de bezorger gevraagd om het pakket mee retour te nemen en af te leveren bij een afhaalpunt. Daar zou u het op een later tijdstip ophalen.
Dit heeft u willens en wetens niet gedaan, zodat de defecte lamp na 14 dagen weer aan mij retour gezonden is.""
Reactie op u tekst:
Ik heb geen bezorger gesproken en/of iemand gezien, dus ook niets afgesproken.
In de track en trace staat niets beschreven over u bovengenoemde tekst.
Alleen dat het pakket niet opgehaald is.( zie bijlage afbeelding)
De track en trace van Post.nl in u mail van vandaag komt te laat.
Dat had u mij moeten toe sturen op de dag van de verzending.
Voor het terug sturen van een pakket bent u zelf verantwoordelijk.
Het termijn van 14 dagen is inmiddels verstreken.

Op 6 februari 2018 heb ik het nog één keer geprobeerd met de volgende mail:
“Ik wil u met deze e-mail één korte zakelijke vraag stellen: “Hoe gaat u deze zaak oplossen?””

Hierop heb ik geen enkele reactie meer ontvangen.
Intussen gaat het mij allang niet meer om het geld, maar het feit dat iemand hiermee weg komt is voor mij bijna onacceptabel. Daarom mijn vraag………….WIE KAN MIJ VERDER HELPEN !?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2018 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door mahadma »

Werkt de info (06 nummer) van deze pagina? http://sfeerhuiswinkel.nl/contact

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door Mark1992 »

U hoeft alleen maar aan te tonen dat u het pakket binnen 14 dagen heeft verzonden. Dat het pakket niet is afgehaald is verder niet uw probleem.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mij wordt niet duidelijk of u tijdig een beroep heeft gedaan op uw herroepingsrech. Het versturen van een pakket is nog geen verklaring dat u de overeenkomst wilde herroepen. Misschien heeft u dat wel gedaan, maar heeft u dat stuk niet met ons gedeeld.

Ik ben van mening dat u het beste een beroep kunt doen op uw recht op een conforme levering. U heeft recht op vergoeding van alle kosten die u heeft gemaakt. Het product is duidelijk aangekomen bij de verkoper, dat hij het product niet ophaalt is voor zijn risico en rekening. Strik genomen moet de verkoper het product (laten) ophalen. U kunt de verkoper laten weten dat u een beroep doet op de wettelijke garantie, dat u het product in de nieuw staat hersteld wilt hebben, de overeenkomst ontbonden is als dat niet kan en u vergoeding van de gemaakte kosten wilt. Ik denk alleen dat de verkoper niet vrijwillig meewerkt en u in actie zult moeten komen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door thecure »

mahadma schreef:Werkt de info (06 nummer) van deze pagina? http://sfeerhuiswinkel.nl/contact
staat ook een adres, even langsgaan lijkt me.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door thecure »


Gerjan van Berlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2018 21:03

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door Gerjan van Berlo »

Beste Alfatrion en Markt 1992,
het probleem is inderdaad dat de verkoper op geen enkele manier meewerkt. Ik weet dat ik volledig in mijn recht sta, maar welke acties kan ik nog ondernemen om hem daadwerkelijk aan zijn verstand te peuteren dat hij het geld terugstort?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan een jurist opzoeken en die een brief laten versturen.
Je kan een incassobureau in de arm nemen (vergoeding daarvoor is 48,40).
Je kan een deurwaarder een dagvaarding laten bezorgen.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door BMF »

Vervelend dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Zelf betaal ik alleen met creditcard of Paypal. Mocht je het bestelde niet ontvangen of is er iets aan de hand dan zorgen deze bedrijven dat je je geld terug krijgt.
Bij Ideal heb je die bescherming niet. Sns heeft ook zoiets en is het product 180 dagen verzekerd.

Je kunt een klacht plaatsen op Klacht.nl en als je zeker weet dat het klusbedrijf van dezelfde eigenaar is daar ook nog de klacht op de website plaatsen.
Succes., ik hoop dat je je geld terug krijgt. Een ander product moet je niet meer willen van dat bedrijf.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door JvandeW »

De gegeven informatie en gestelde voorwaarden met betrekking tot het herroepingsrecht voldoen niet aan de gestelde eisen volgens de wet waardoor de termijn voor herroepen wordt verlengd tot 12 maanden of 14 dagen nadat de verkoper een modelformulier ontbinding verstrekt (Artikel 6:230o lid 2), dient de verkoper de kosten voor retourneren te dragen (Artikel 6:230s lid 2 BW) als ook dient de verkoper de verzendkosten voor de zending terug te betalen bij ontbinding (Artikel 6:230r lid 1 BW).

Al is het wellicht inderdaad beter om een beroep te doen op de conformiteit van het geleverde artikel zoals Alfatrion ook al aangaf. Van bovengenoemd kun je wel een melding maken bij de ACM: https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons
BMF schreef:Je kunt een klacht plaatsen op Klacht.nl en als je zeker weet dat het klusbedrijf van dezelfde eigenaar is daar ook nog de klacht op de website plaatsen.
Succes., ik hoop dat je je geld terug krijgt. Een ander product moet je niet meer willen van dat bedrijf.
Het klusbedrijf staat er volledig buiten dus die zou ik er ook absoluut niet bij betrekken. Overigens zou ik eerder aanraden klachten op https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond te plaatsen. Klacht.nl is een commercieel bedrijf dat winst maakt op jouw klachten en tevens zeer slecht om gaat met nepklachten en onwaarheden. Dat is ook niet eerlijk tegenover de bedrijven.

Gerjan van Berlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2018 21:03

Re: Sfeerhuiswinkel.nl weigert defecte levering te vergoeden

Ongelezen bericht door Gerjan van Berlo »

Dankzij een bij rechtswinkel.nl aangesloten raadsman heb ik vandaag het aankoopbedrag bijgeschreven gekregen op mijn bankrekening. Deze raadsman heeft de zaak in handen genomen en zijn gage compleet verhaald op sfeerhuiswinkel.nl.
Het heeft mij dus geen geld meer gekost, alleen de moeite. Hiermee is voor mij deze zaak gesloten!!
Alle belangstellenden erg bedankt......

Gesloten