LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dat kan toch anders
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2018 15:42

Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door dat kan toch anders »

Goede middag,

Door post.nl is er een pakket onder mijn afdak bezorgd.
Omdat ik herstelende was van een hernia en niet thuis was op die datum.
Vond ik 2 dagen later geen pakket onder mijn afdak.
Om een lang verhaal kort te maken.
Heb post.nl aansprakelijk gesteld voor het kwijtraken van mijn product ter waarde van 350,-.
Daar moet je al veel moeite voor doen en wat krijg je van post.nl als antwoord.
Sorry voor het ongemak wij zullen er in de toekomst op letten dat dit niet meer zal gebeuren,dat was het!!!!!!
en tot overmaat van ramp twee weken later weer het zelfde weer een pakket weg ,ditmaal van 79,- euro en weer hetzelfde verhaal.
voel mij heel erg benadeeld en ook machteloos.
wat kan ik nu nog ondernemen tegen post.nl om mijn geld terug te krijgen?
wie weet raad

mvg.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als ontvanger van een pakket heeft u geen enkele macht iets te ondernemen. Hooguit kan dit de verzender. Wel kunt u de verzender meedelen dat u geen pakket heeft ontvangen. Hiervoor is de verzender verantwoordelijk. Dit ontslaat u van uw betalingsverplichting.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door mahadma »

Was dit pakket met handtekening voor ontvangst of een gewoon pakketje?
wat kan ik nu nog ondernemen tegen post.nl om mijn geld terug te krijgen?U bent GEEN partij voor de post.nl, de verzender kan een klacht indienen, die kan (mits verzekerd verzonden) een claim indienen.
U kunt de verzender aanspreken op niet ontvangen pakket. En het bestelde alsnog te leveren of het betaalde terug te storten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door Brahms »

Juist, probleem bij de verzender neerleggen, deze heeft het contract voor verzenden met Post.nl

ita
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2014 23:21

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door ita »

"U kunt de verzender aanspreken op niet ontvangen pakket. En het bestelde alsnog te leveren of het betaalde terug te storten.
mahadma"
 
En dat lukt ook niet wanneer -zoals in mijn geval- een brievenbuspakketje, waarvoor door mij getekend moest worden, kapot en leeggehaald
door de brievenbus wordt geduwd en waarbij de bezorger zelf tekent voor ontvangst.
Het pakketje is dan immers ontvangen en ook de verzender staat dan machteloos.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door Cro »

ita schreef:"U kunt de verzender aanspreken op niet ontvangen pakket. En het bestelde alsnog te leveren of het betaalde terug te storten.
mahadma"
 
En dat lukt ook niet wanneer -zoals in mijn geval- een brievenbuspakketje, waarvoor door mij getekend moest worden, kapot en leeggehaald
door de brievenbus wordt geduwd en waarbij de bezorger zelf tekent voor ontvangst.
Het pakketje is dan immers ontvangen en ook de verzender staat dan machteloos.
Een pakket waarvoor de bezorgen heeft getekend is gewoon het probleem van de verkoper. Dit valt zeker niet als zijnde bij jou bezorgt aan te merken. Dat de verkoper niet verzekerd verzonden heeft en daardoor mogelijk ook niets te verhalen heeft is zijn bedrijfsrisico, niet het risico voor jou als consument. Helaas kan gelijk hebben wel lastiger zijn dan gelijk krijgen in een situatie als deze hier geschetst.

stofzuigertje

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Onleesbaar ja... maar U mag ook het postagent schap gelijk opgeven en daar afhalen, gaat zelden fout en je hoeft niet thuis te blijven.
Binnen bepaalde tijd ophalen en geen risico op diefstal of vochtig worden onder afdakje....

Verwijderd

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door Verwijderd »

De verzender is verantwoordelijk dat het pakket goed bij u aan komt, niet PostNL. Verzender heeft hiervoor PostNL ingeschakeld, dus PostNL heeft ten aanzien van verzender een wanprestatie geleverd. Verzender dient u uw geld terug te geven en verzender dient dit dan op te nemen met PostNL. Dus u moet nu bij verzender aankloppen.

dat kan toch anders
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2018 15:42

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door dat kan toch anders »

Allemaal bedankt voor jullie reacties, maar de afzenders zijn geen bedrijven, maar particulieren via M.P., begrijp uit de reacties dat ik dus gewoon de spullen kwijt ben. Kan echt niet bij de afzenders gaan aankloppen,die kunnen er ook niets aan doen.
@snuffel1 u oordeelt terwijl u niets van de situatie weet.Ik denk zeker niet dat de postbezorger de pakketten niet bezorgd heeft.Maar post.nl verwijt ik dat ze alles behalve klant vriendelijk zijn.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

dat kan toch anders schreef:Door post.nl is er een pakket onder mijn afdak bezorgd.
Dat hoort de postbode niet te doen en is een onrechtmatige daad waardoor u de postbode aansprakelijk kunt houden. Ik denk dat u zijn werkgever ook nog wel aansprakelijk kunt houden.

De standpunten hierboven hebben betrekking op de wanprestatie, niet de onrechtmatige daad.
ita schreef:En dat lukt ook niet wanneer -zoals in mijn geval- een brievenbuspakketje, waarvoor door mij getekend moest worden, kapot en leeggehaald
door de brievenbus wordt geduwd en waarbij de bezorger zelf tekent voor ontvangst.
Het pakketje is dan immers ontvangen en ook de verzender staat dan machteloos.
Dat pakket is niet bezorgd.

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: Pakket kwijt maar geen vergoeding PostNL

Ongelezen bericht door badgirl »

snuffel1 schreef:En ja hoor post.nl krijgt weer de bont gekleurde piet toe geschoven want Ts was er er even niet (twee dagen) maar besteld wel goederen die binnen korte termijn geleverd gaan worden en ook geleverd zijn. Sec gezien kan het pakket door iedereen gestolen zijn maar wij als brave inwoners van ons landje zullen dat never nooit doen maar pakketbezorgers van post.nl wel en zijn de gebeten hond en zijn bij voorbaat schuldig als een pakket niet naar de wensen van de ontvanger bezorgd wordt.
sec gezien heeft de bezorger een pakket achtergelaten bij de voordeur. En dat mag niet....
Er wordt door de schrijver van deze topic niet gezegd, dat de bezorger het heeft gestolen.

Gesloten