LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe moeilijk is het om van bank te veranderen? Ik bedoel dan alleen de lopende rekening en spaarrekening?

Ik heb nu een rekening bij ING. Aangezien deze bank blijkbaar niets van de economische crisis heeft geleerd en 0 maatschappelijk inzicht heeft wil ik bij hen weg. Dit naar aanleiding van het feit dat de topman 50% meer extra beloning krijgt en dat Jeroen van de Veer probeerd recht te lullen wat door iedereen als krom wordt gezien.
Dus kost het veel moeite om over te stappen en zijn er meer forumleden met deze plannen?
Laatst gewijzigd door juliomariner op 12 mar 2018 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schijnt een eitje te zijn met de overstapservice. Google maar eens.

Ben ook bij de ING, maar heb niet het plan over te stappen, want of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt. Doet allebei pijn.

Maar dat het schandalig us wat er gebeurt, ben ik volledig met u eens.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, ik ben niet van plan over te stappen. Maar weet jij wat de top bij andere banken precies verdienen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met de overstapservice worden 13 maanden lang de betalingen doorgestuurd. Ook zullen zij de bedrijven aanschrijven waar u automatische incasso's hebt lopen. Enkel de bedrijven die geld storten moet u zelf benaderen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

ZeerPrivé schreef: Maar weet jij wat de top bij andere banken precies verdienen?
Het gaat mij niet zozeer om de hoogte van de beloning maar dat ze dit in een keer met 50% verhogen en dat bij een bank die we met zijn allen op de been hebben gehouden.
Ik snap ook wel dat de particuliere klanten niet zo veel indruk bij hen maken omdat het grootste deel draait op de zakelijke klanten en institutionele beleggingen

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:Hoe moeilijk is het om van bank te veranderen? Ik bedoel dan alleen de lopende rekening en spaarrekening?

Ik heb nu een rekening bij ING. Aangezien deze bank blijkbaar niets van de economische crisis heeft geleerd en 0 maatschappelijk inzicht heeft wil ik bij hen weg. Dit naar aanleiding van het feit dat de topman 50% meer extra beloning krijgt en dat Jeroen van de Veer probeerd recht te lullen wat door iedereen als krom wordt gezien.
Dus kost het veel moeite om over te stappen en zijn er meer forumleden met deze plannen?
Moeilijk is het niet. Je gaat naar de bank van je keuze, opent een rekening, en maakt gebruik van de overstapservice. Houd er wel rekening mee dat niet ieder bedrijf waar je mee te maken hebt geïnformeerd wordt dat je van rekening bent veranderd. De overige bedrijven zul je zelf moeten informeren, dwz als je een automatische incasso hebt, dan kun je het rekeningnummer online veranderen.

Houdt er ook rekening mee dat het een of twee maanden kan duren voor alles gladjes verloopt. Je zult op beide rekeningen dus voldoende saldo moeten hebben.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door mahadma »

Maak aan de hand van je afschriften (bekijk een heel jaar) een lijstje van wie je geld ontvangt, betaald en of gemachtigd hebt. Open een nieuwe rekening, activeer deze, laat eerst daar je inkomen op storten en stuur emails naar alle betrokkenen of wijzig de gegevens op "mijn ............", laat dan de oude rekening een maand of 3, 4 staan, je vergeet altijd wel wat en dan opheffen die handel.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door grun »

juliomariner schreef:Hoe moeilijk is het om van bank te veranderen? Ik bedoel dan alleen de lopende rekening en spaarrekening?
Ik ben 5 jaar geleden overgestapt van ING naar de ASN bank. Het is niet moeilijk, in het begin moet je wat formulieren invullen, na een paar dagen wordt je gebeld door een coach van de overstapservice die het hele proces met je doorneemt. Dat laatste klinkt ingewikkelder dan het is. Automatische incasso's worden vanzelf omgezet, daar heb je geen werk van.

Ik wilde bij ING weg omdat ik als oud Postbank klant nooit zelf voor de ING gekozen heb. Daarnaast hadden ze in die tijd vrij veel storingen waardoor ze online regelmatig niet te bereiken waren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door renewouters »

Een iets ouder bericht: https://www.businessinsider.nl/asn-bank ... ij-555638/

Bij ASN zijn ze dus ook niet vies van geld verdienen. Als ASN klant meer voor je CEO dan een ING klant voor hun CEO.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door kweenie »

juliomariner schreef:
ZeerPrivé schreef: Maar weet jij wat de top bij andere banken precies verdienen?
Het gaat mij niet zozeer om de hoogte van de beloning maar dat ze dit in een keer met 50% verhogen en dat bij een bank die we met zijn allen op de been hebben gehouden.
Ik vind het zelf juist beter dat een topman eerst laat zien wat hij kan en pas als hij heeft laten zien dat hij de onderneming echt wat te bieden heeft, een hogere beloning krijgt. Beter dan hoger beginnen met het risico dat bij niets toevoegt.

Overigens zegt het salaris van de top weinig over of je geld al dan niet nuttig wordt besteed. Ik ben bij diverse grote ondernemingen 'binnen' geweest en was regelmatig verbaasd over hoeven mensen er niet of nauwelijks productief bezig waren, de kantjes er vanaf lopen of de dagen aftellen tot de pensioendatum... Aan zulke mensen wordt vaak vele malen meer geld verspild dan aan de topmannen.

Als ik een lijstje zou maken met bedrijven waar ik klant van zou willen zijn, dan zou dat dus een heel ander lijstje zijn dan de ranglijst van topsalarissen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door sjohie »

juliomariner schreef:Hoe moeilijk is het om van bank te veranderen? Ik bedoel dan alleen de lopende rekening en spaarrekening?

Ik heb nu een rekening bij ING. Aangezien deze bank blijkbaar niets van de economische crisis heeft geleerd en 0 maatschappelijk inzicht heeft wil ik bij hen weg. Dit naar aanleiding van het feit dat de topman 50% meer extra beloning krijgt en dat Jeroen van de Veer probeerd recht te lullen wat door iedereen als krom wordt gezien.
Dus kost het veel moeite om over te stappen en zijn er meer forumleden met deze plannen?
Overstappen kan best, de meeste banken hebben een "overstapservice" om je erbij te helpen, en dan is het een kwestie van de afschrijvingen van het afgelopen jaar ff checken, om te zien of ze allemaal over zijn gekomen. Collega van me is naar SNS gegaan vanaf ik meen de Rabo, ging prima verder.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door mp2017 »

FF googelen en je vind dit topic, misschien interessant voor jou:

viewtopic.php?t=100160t=100160

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Overstappen is simpel. Ik ben jaren geleden al overgestapt naar een andere bank en dat is zonder enig probleem verlopen. Doen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar niet vergeten om vooraf even je volledige transactiegeschiedenis te downloaden! Daarmee heb je namelijk meteen een overzicht van mensen en instanties die het laatste jaar van je rekening gebruik hebben gemaakt en dan loop je minder risico dat je iemand vergeet in te lichten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:Hoe moeilijk is het om van bank te veranderen? Ik bedoel dan alleen de lopende rekening en spaarrekening?

Ik heb nu een rekening bij ING. Aangezien deze bank blijkbaar niets van de economische crisis heeft geleerd en 0 maatschappelijk inzicht heeft wil ik bij hen weg. Dit naar aanleiding van het feit dat de topman 50% meer extra beloning krijgt en dat Jeroen van de Veer probeerd recht te lullen wat door iedereen als krom wordt gezien.
Dus kost het veel moeite om over te stappen en zijn er meer forumleden met deze plannen?
Heeft u er met uw betaalrekening en uw spaarrekening enig nadeel van dat ING haar topman meer wil gaan betalen.
De kosten die het hebben van een betaalrekening bij ING met zich brengt zijn in ieder geval niet duurder dan bij andere banken.
Uw spaarrekening levert nergens meer op dan het kleine beetje dat u nu bij de ING krijgt.
Al met al zult u er geen enkel persoonlijk voor- en/of nadeel van ondervinden door over te stappen naar een andere bank en weet u trouwens hoe de topbestuurders van die andere banken gespekt worden door de raad van commissarissen :?: Nee toch :!: :!:
Maak je als kleine particuliere klant toch niet druk om dit soort zaken en het bedrijfsleven, waar het grote geld wordt verdient, juicht dit gedrag alleen maar toe.

atlas1302

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Mooi, als de banken al die particuliertjes toch niet fijn vinden zou ik massaal overstappen naar Revolut of N26. Eigen IBAN rekening en gratis Mastercard, handig voor het buitenland en Aliexpress om maar wat te noemen.

Je eigen bank houd je gewoon aan met een minimaal bedrag, en je behoud pinpas en Ideal betalingen. Gewoon de boel verdelen iets meer hier dan daar, de Nederlandse banken bulken toch van het geld en spaarrente ...hoeveel procent ook alweer?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door witte angora »

atlas1302 schreef:spaarrente ...hoeveel procent ook alweer?
Spaarrente? Wat is dat ook alweer? :roll:

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:Heeft u er met uw betaalrekening en uw spaarrekening enig nadeel van dat ING haar topman meer wil gaan betalen.
Opheffen van rekening gaat ook voornamelijk om de signaal functie.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef: Die steun is al in 2014 volledig terugbetaald. Wat is de relevantie nu dan nog?
Gewoon het principe dat ze er nog steeds niets van hebben begrepen.
Ik weet ook wel dat de ING niet wakker ligt als er een paar duizend particuliere klanten weggaan want daar hebben ze toch bijna niets aan.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
Moneyman schreef: Die steun is al in 2014 volledig terugbetaald. Wat is de relevantie nu dan nog?
Gewoon het principe dat ze er nog steeds niets van hebben begrepen.
Ik weet ook wel dat de ING niet wakker ligt als er een paar duizend particuliere klanten weggaan want daar hebben ze toch bijna niets aan.
Daarom, die paar duizend die bij de ING weggaan worden wel weer aangevuld door klanten die elders weer ontevreden zijn.

Gesloten