LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
rijschoq
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2015 10:07

Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door rijschoq »

Een artikel uitgezocht waarvan op de site van de webshop letterlijk stond dat er meer dan 10 op voorraad was en dat de levering binnen twee dagen was. Dit besteld en via ideal betaald. Dit was trouwens de enige mogelijkheid om te betalen. Vervolgens kwam een order bevestiging met de mededeling dat de order in backorder is geplaatst met een onbekende levertijd. En volgens de algemene voorwaarden kan je pas na het verstrijken van de wettelijke uitlevertermijn een aanvraag indienen voor terugbetaling.

Op de website van de internetwinkel stond hetzelfde artikel trouwens nog steeds met de mededeling dat er meer dan 10 in voorraad was. Geprobeerd om deze te bestellen en dat kon ook nog gewoon. Op het punt dat er daadwerkelijk betaald moet worden heb ik het natuurlijk geannuleerd. Dit voelt niet goed aan. Na wat googelen blijkt dat dit een heel gangbare methode is. Typ aub even "webwinkel zonder vorrraad" of "webwinkel dropshifting" in een zoekmachine en dan ziet u wat ik bedoel.

Even kort samenvattend: Er wordt aangegeven dat het op voorraad is. De belofte was om het binnen twee dagen te bezorgen en er werdt vooraf betaling verlangt. Dat is de basis waarop ik mijn bestelling hebt geplaatst. Vervolgens wordt het in backorder geplaatst... Mijn inziens is dit een vorm van fraude maar wat zijn uw gedachten of ervaringen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door marnix »

Dat kom ik ook steeds vaker tegen, een prachtige site met duizenden foto's en als je wat bestelt, blijkt het ineens uit china ofzo te moeten komen.
Spullen worden meestal wel geleverd maqar het kan weken duren. Nog afgezien van het invoerrechten-risico.
Het lijkt of men op een zolderkamer een computer heeft staan en daarmee een handel opzet in artikelen die ze zelf niet in huis hebben.
Heel storend, ik ben ineens fan van paypal geworden hierdoor..

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over welke webwinkel gaat het?

stofzuigertje

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze webwinkel, mits NL winkel even vragen of ze hier willen uitleggen wat 10 stuks op voorraad betekende.......

Als minder en traag bestellen kan het wel maar bij nu nog steeds meer dan 10 is misleiding.
Weten we gelijk welke webshop de voorraad niet goed of regelmatig bij houd.

Ook zij mogen dus hier reageren dus stuur hun een link naar dit topic.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan mogen ze meteen uitleggen, waarom ze dwingend herroepingsrecht beperken.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

marnix schreef:Dat kom ik ook steeds vaker tegen, een prachtige site met duizenden foto's en als je wat bestelt, blijkt het ineens uit china ofzo te moeten komen.
Spullen worden meestal wel geleverd maqar het kan weken duren. Nog afgezien van het invoerrechten-risico.
Het lijkt of men op een zolderkamer een computer heeft staan en daarmee een handel opzet in artikelen die ze zelf niet in huis hebben.
Heel storend, ik ben ineens fan van paypal geworden hierdoor..
Dat lijkt niet zo, maar dat IS zo. En op voorraad betekent op voorraad bij hun leverancier in China. Nou ja, leverancier, waarschijnlijk kopen ze het voor de helft of nog minder bij Aliexpress.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 11 mar 2018 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms kun je kiezen;

Gratis bezorgen en via Chinese Post of wel Porto betalen en binnen 2 dagen...
Maar zonder naam kan ik niets beoordelen en wacht op webwinkel of vragen steller....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het enige dat help tegen deze praktijken is 'namen noemen' en daar niet meer kopen.

Interessant is natuurlijk wel dat dit soort praktijken mede mogelijk gemaakt worden door doorgeslagen regelgeving: een wettelijke levertermijn, in het leven geroepen om de consument te beschermen, wordt betrekkelijk straffeloos door de ondernemer zo uitgelegd: 'u bestelt, en dan hebben wij ruim de tijd om aan onze leveringsplicht te voldoen, u wacht maar af; bedankt overheid!'
Meer regelgeving is niet altijd de oplossing.

miniprutser
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2018 16:07

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door miniprutser »

Ik heb dit hetzelfde ervaren bij Bonprix. Je bestelt in het weekend een jasje en broek. Dit wordt bevestigd met levering binnen 48 uur. Na twee dagen bericht. Het jasje wat u besteld heeft is weer leverbaar en wordt zo spoedig mogelijk geleverd. Ik had dus nog geluk. Ik heb wel een klacht ingediend en het geantwoord was. We kunnen altijd uw levering annuleren en excuses voor het ongemak. Maar waarom er eerst aanwezig werd bevestigd daar kreeg ik geen antwoord op.
Ik koop er dus nooit meer wat. Dat hebben ze wel bereikt. Zootje als administratie.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door Boesta »

stofzuigertje schreef:Soms kun je kiezen;

Gratis bezorgen en via Chinese Post of wel Porto betalen en binnen 2 dagen...
Maar zonder naam kan ik niets beoordelen en wacht op webwinkel of vragen steller....
?????????

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Na vooraf betalen wordt artikel in backorder geplaatst.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Met een beetje beschaving in je lijf overleg je even met de klant.
Wij hebben ook een webwinkel en hebben de aantallen die op voorraad zijn achter het artikel staan. Helaas komt het af en toe voor dat een artikel niet op voorraad is omdat wij hebben gezien dat het beschadigd is en verwijderd. Daarop zijn we dan vergeten om het af te boeken.

Tijdens het samenstellen van de verzending constateren we dat we niet alles kunnen leveren. We nemen direct via e-mail contact op met de klant. Samen met de klant zoeken we naar een oplossing.
Het is allemaal niet zo moeilijk maar tegenwoordig heb je steeds meer louche webwinkels. Het is ook lastig om te controleren wie betrouwbaar is en wie niet.
Ik loop al een tijd met het idee om een website te lanceren waar je dit soort websites op kunt vermelden. Wil je iets kopen. Check dan eerst die website.
Dat zou al veel webwinkels wakker maken en ik zou binnen notime een webwinkel kunnen beginnen in kogelbrieven, denk ik.
Maar het idee is er.

Gesloten