LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door pieterenien »

Natuurlijk en spijtig genoeg bent u in de werkwijze van dit soort lieden getrapt en kunt u zich nergens meer op beroepen. Helaas kent ons land nog veel te veel van deze Jacobse en Van Es-figuren!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
crazyme schreef:http://www.wetrecht.nl/koopovereenkomst/

Bij een koopovereenkomst zonder vooraf overeengekomen prijs moet een redelijke prijs worden betaald.

De vraag is hier of 800 euro wel redelijk is.
Nee, de voorafgaande vraag zou moeten zijn of er sprake is van een koopovereenkomst. En dat is niet het geval. Er is hier sprake van een overeenkomst van opdracht.
Gelukkig maakt dat voor het resultaat weinig uit, want:
De opdrachtgever is verplicht om de opdrachtnemer loon te betalen indien hij de overeenkomst van opdracht bedrijfsmatig sluit. Is er niet afgesproken hoe hoog dat loon is, dan wordt dat op de gebruikelijke wijze berekend. Is er geen gebruikelijke wijze om het loon te berekenen, dan wordt een redelijk loon betaald.
Dus het komt er op neer dat de topicstarter alsnog protest kan aantekenen tegen dit bedrag? Hoe moet dit protest er uit zien, dwz welke zaken moeten er in vermeld worden?

Er staat ook een bedrag van 335 euro (of zoiets) voor een cilinderslot. Dat is ook veel en veel te hoog. Kan de topicstarter hier ook nog iets mee?

Mocht een protest niks uithalen, bij welke instantie kan de TS vervolgens een klacht indienen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je kunt hen natuurlijk gaan sommeren om (een deel van) je geld terug te krijgen. Maar de kans dat dat lukt is niet heel groot, dergelijke bedrijven doen dit niet voor het eerst en evenmin per ongeluk. Dan zul je moeten procederen. En dat zou ik niet zo maar doen. Het is geen standaard case dus je zult juridische hulp nodig hebben. Zie het als een dure les, zou mijn advies zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door crazyme »

Door te betalen wek je op zijn minst de indruk dat je het tarief redelijk vindt. Achteraf klagen lijkt mij ook zinloos.

Wanneer het een ander overkomt kan deze de stelling innemen dat hij redelijke kosten wel wil betalen (en dat ook doen)

Womo
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2010 08:14

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door Womo »

Vanmorgen is de slotenmaker bij mij geweest: kosten € 65 incl btw. Hij was een half uurtje bezig geweest. Amper schade. Zo kan het dus ook. De factuur komt nog per email.

Google maar eens op Rambam slotenmakers. Dan weet je genoeg over belachelijk hoge prijzen.

koosjerAap
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2018 08:42

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door koosjerAap »

Kennissen van ons hadden zich laatst ook buitengesloten op een zondagavond, ze hebben hierop een aantal 24/7 slotenmakers gebeld en de prijzen waren allemaal over de 500 voor een zondagavond klusje. Ze hebben het maar even opgegeven die avond en zijn bij kennissen gaan overnachten om maandag een goedkope slotenmaker te laten langs komen. De prijzen zijn dus helaas niet zo raar te noemen op sommige tijden.

PeteruitZeeland
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2018 17:07

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door PeteruitZeeland »

Mijn advies om contact op te nemen met het juridisch loket. Zij zoeken dergelijke zaken voor je uit. Succes!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeteruitZeeland schreef:Mijn advies om contact op te nemen met het juridisch loket. Zij zoeken dergelijke zaken voor je uit. Succes!
Wat moet er uitgezocht worden en wat is er gebeurd dat juridisch niet mag?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door bprosman »

en de prijzen waren allemaal over de 500 voor een zondagavond klusje.
Voor dat geld overnacht je in het Okura inclusief diner en roomservice.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat wel, maar de volgende ochtend zit je voordeur nog steeds dicht. Maar met een voordelig hotel en een normaal dagtarief ben je inderdaad al gauw goedkoper uit.

Tjob
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2018 19:41

Re: Slotenmaker rekent ruim 800 euro voor klusje van half uur

Ongelezen bericht door Tjob »

Gisteren is het slot van mijn garagedeur vervangen door iemand van Slotenmaker.nl

Had op slotenmaker Goes gegoogled, kreeg een lokaal telefoonnummer dus dacht dat het ook iemand uit Goes was maar blijkt door te schakelen naar 06 nummer dat niet meer antwoord.
De kosten waren maar liefst 600 euro, ik mocht er 2 uur niet aankomen dus pas de volgende dag geprobeerd. Het slot past helemaal niet, deur zat niet op slot en kan dat ook niet.

Telefoonnummer is niet meer bereikbaar, op apps wordt niet gereageerd.
Als ik op de website een recensie probeer te schrijven krijg ik bericht dat omdat het negatief is het 5 dagen on hold wordt gehouden.

De kwitantie blijkt na nadere studie helemaal geen adresgegevens te hebben, alleen een KvK nummer dat ook wel niet zal kloppen.
Hij vroeg ook of ik alleen woonde, dus kans dat er nog wordt ingebroken ook.
het geld is afgeschreven op naam van C&M*SLOTENMEESTER BREDA NLD

Gesloten