LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
HPM
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2018 18:19

Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door HPM »

Ik huur sinds vijf jaar opslagruimte. Eerst was dit bij CityBox, maar die werd drie jaar geleden overgenomen door Shurgard.
In het begin betaalde ik € 80 per maand, maar met de prijsverhoging per 1 juni a.s. vragen ze voor dezelfde ruimte € 120 per maand. Dit is een verhoging van 50% in vijf jaar.

In de aankondiging zeggen ze dat deze prijsverhoging ingegeven wordt om de 'kwaliteit en service' op pijl te houden, maar deze 'kwaliteit en service' zijn de afgelopen jaren alleen maar ingeperkt! Zo kon ik eerst 24/7 terecht, terwijl dat nu tot van 06.00 tot 23.00 u is.

Ik heb al contact met Shurgard NL gehad, en die verwijzen mij door naar de plaatselijke vestigingsmanager, die dan weer geen enkele invloed op het prijsbeleid heeft...

Wat zijn mijn rechten en wat kan ik hiertegen inbrengen behalve mijn ongenoegen kenbaar maken?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat zijn mijn rechten en wat kan ik hiertegen inbrengen behalve mijn ongenoegen kenbaar maken?

Uw recht is OF betalen OF vertrekken daar.

Uw ongenoegen kenbaar maken: schrijf een brief en een email naar de directie. Maar bedenk dat je met stroop meer vliegen vang als met azijn.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door Moneyman »

HPM schreef:Ik huur sinds vijf jaar opslagruimte. Eerst was dit bij CityBox, maar die werd drie jaar geleden overgenomen door Shurgard.
In het begin betaalde ik € 80 per maand, maar met de prijsverhoging per 1 juni a.s. vragen ze voor dezelfde ruimte € 120 per maand. Dit is een verhoging van 50% in vijf jaar.

In de aankondiging zeggen ze dat deze prijsverhoging ingegeven wordt om de 'kwaliteit en service' op pijl te houden, maar deze 'kwaliteit en service' zijn de afgelopen jaren alleen maar ingeperkt! Zo kon ik eerst 24/7 terecht, terwijl dat nu tot van 06.00 tot 23.00 u is.

Ik heb al contact met Shurgard NL gehad, en die verwijzen mij door naar de plaatselijke vestigingsmanager, die dan weer geen enkele invloed op het prijsbeleid heeft...

Wat zijn mijn rechten en wat kan ik hiertegen inbrengen behalve mijn ongenoegen kenbaar maken?
En hoe vaak had je tussen 23.00 en 06.00 uur in je box willen zijn...? :roll:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door gosewijn »

En hoe vaak had je tussen 23.00 en 06.00 uur in je box willen zijn...?

Er zijn mensen die in de nacht werken ,dan zou ik mij dat wel kunnen voorstellen dat het lastig is. :oops: :D :D :D :D :D

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is een flinke verhoging, inderdaad. Je hebt geen huurbescherming of iets dergelijks, kennelijk mag het. Maar waarom blijf je daar? Voor dit geld zou je toch ook eens voor een garage kunnen kijken op een afgesloten plek. Veel meer ruimte, en veel goedkoper. En als je eerlijk bent, en goed naar de voorwaarden kijkt... is het daar wel zo veilig als je denkt? En dan 5 jaar lang iedere maand zo'n bedrag ophoesten voor zo'n kleine ruimte...

Ik heb ze ook wel eens gehuurd bij Shurgard, voor een verhuizing. Eerste maand is gratis, 14 dagen opzegtermijn, na 14 dagen wist ik wel hoe lang ik dat ding nodig had. Dus voor nog geen twee tientjes maakte ik het mezelf wat makkelijker. Plus dat je in die tijd gratis een aanhanger meekreeg. Met die aanhanger heb ik dus mezelf verhuisd, over een afstand van 150 kilometer. Drie keer rijden en klaar. Dus voor 2 tientjes en drie keer benzine was ik over. Dat zou me nu ook niet meer gaan lukken. Maar goed, ik ben dan ook een ouwe sjacheraar.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door scontra »

De economie trekt aardig aan en overal om ons heen vliegen de prijzen omhoog.
Vraag en aanbod zullen hier ook wel in meespelen.
U kunt bezwaar maken, maar dat zal weinig effect hebben.
Het zal er op neerkomen dat het 'slikken of vertrekken' wordt, maar waar kunt u dan terecht en tegen welke kosten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:Het is een flinke verhoging, inderdaad. Je hebt geen huurbescherming of iets dergelijks, kennelijk mag het. Maar waarom blijf je daar? Voor dit geld zou je toch ook eens voor een garage kunnen kijken op een afgesloten plek. Veel meer ruimte, en veel goedkoper. En als je eerlijk bent, en goed naar de voorwaarden kijkt... is het daar wel zo veilig als je denkt? En dan 5 jaar lang iedere maand zo'n bedrag ophoesten voor zo'n kleine ruimte...

Ik heb ze ook wel eens gehuurd bij Shurgard, voor een verhuizing. Eerste maand is gratis, 14 dagen opzegtermijn, na 14 dagen wist ik wel hoe lang ik dat ding nodig had. Dus voor nog geen twee tientjes maakte ik het mezelf wat makkelijker. Plus dat je in die tijd gratis een aanhanger meekreeg. Met die aanhanger heb ik dus mezelf verhuisd, over een afstand van 150 kilometer. Drie keer rijden en klaar. Dus voor 2 tientjes en drie keer benzine was ik over. Dat zou me nu ook niet meer gaan lukken. Maar goed, ik ben dan ook een ouwe sjacheraar.
Een goed afgesloten garageboex voor veel minder dan 120 euro/maand? Waar vind je die?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier in het dorp 85 euro, althans vorig jaar was dat nog zo. Je moet alleen even verder kijken dan de grote namen. Hier zie je er zelfs een voor 75 euro, alleen is dit een gewone garage. Heb in 2 minuten tijd ook nog drie andere gevonden, tussen de 60 en 79 euro. Voor het verschil sluit je een extra inboedelverzekering af, of een aanvulling op je huidige, en klaar. En ik vermoed zo dat de eigen inboedelverzekering nog goedkoper is dan wat je verplicht bij Shurgard betaalt.

https://www.huurwoningen.nl/huren/halst ... telstraat/

Hier in Amersfoort op een afgesloten terrein vanaf 125 euro:
https://www.huurwoningen.nl/huren/utrec ... shoeklaan/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door scontra »

renewouters schreef:
Een goed afgesloten garagebox voor veel minder dan 120 euro/maand? Waar vind je die?
Zeer waarschijnlijk nergens, want een garagebox met zo'n stalen kanteldeur is in een fractie van een seconde open. :shock:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door witte angora »

Die boxen van shurgard zijn nog sneller en geruislozer open. Slotje doorknippen, en klaar...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De eerste maand bij Shurgard kost maar een euro. Als je nou elke maand verhuist binnen Shurgard? Of mag dat niet van de kleine lettertjes?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:Die boxen van shurgard zijn nog sneller en geruislozer open. Slotje doorknippen, en klaar...
Hoe doe je dat, zo'n cilinderslot doorknippen? :D

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
witte angora schreef:Die boxen van shurgard zijn nog sneller en geruislozer open. Slotje doorknippen, en klaar...
Hoe doe je dat, zo'n cilinderslot doorknippen? :D
:wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt natuurlijk ook van af wat je wilt opslaan en hoe lang je het wilt opslaan. Ik zou mijn winterkleren bijvoorbeeld niet zo gauw willen opslaan in een vochtige garage. En echt waardevolle dingen ook niet. Maar als je alleen dingen opslaat die je normaal ook in je schuur zou opbergen, dan is een garage oid natuurlijk wel prima. En als het gaat om een periode van vijf jaar of langer, dan zou je ook kunnen overwegen om een garage of kelder te kopen. Ik zie regelmatig garages te koop staan voor niet al te veel geld. En zo af en toe ook een kelder in een appartementencomplex; vaak kurkdroog, mede omdat de verwarmingsbuizen door die kelders lopen en het er dus nooit koud of vochtig wordt. Niet in hartje centrum Amsterdam natuurlijk, maar daar zal die shurgard ook niet zitten.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is het dus. Je bent aan Shurgard een behoorlijk bedrag per maand kwijt. De topicstarter noemt 120 euro per maand, daar komen als het goed is nog verplichte kosten voor een soort inboedelverzekering bij. Een paar jaar geleden was dat bij Shurgard 15 euro. Dan ben je dus in een jaar tijd zo'n 1500 euro kwijt om je spullen op te slaan.

Maar wat is de waarde van de spullen die je er op slaat? Als je het geld hebt om een garage te kopen heb je er verder weinig kosten aan, terwijl die garage altijd wel zijn waarde blijft houden, en misschien ook nog wel in waarde stijgt.

En als je denkt dat het bij Shurgard zo veilig is, vergeet het maar. Na 18.00 uur is er doorgaans geen personeel meer. Mensen kunnen in principe dus hun gang gaan. Druk is het sowieso niet, ik heb het in die tijd nooit meegemaakt dat er meer dan twee anderen aanwezig waren, op drie verdiepingen, terwijl het op die verdiepingen ook nog een doolhof is. Letterlijk. Slotje doorknippen, box leeghalen, en wegwezen. En als de echte eigenaar na een paar weken eens in zijn box komt kijken, zijn de camerabeelden al lang gewist, laat staan dat je weet wanneer het gebeurd moet zijn.

Een box in een woonwijk heeft nog iets van sociale controle, en desnoods hang je er binnen een camera op met bewegingsmelder, met een verbinding naar je telefoontje, dat schijnt tegenwoordig ook allemaal te kunnen.

mvgrd
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:14

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door mvgrd »

Helemaal mee eens. Ik huur al jaren bij Shurgard Tilburg op basis van 50% korting actie, en krijg ieder jaar een verhoging van 14%. Nemen of stikken, dat is de houding van Shurgard. Dat ik een perfecte huurder ben, nooit overlast bezorg, of nooit problemen oplever met automatische incasso, boeit ze niet. Overduidelijk hebben ze liever mensen die 1 maand huren voor 1 euro, en de bijkomende kosten van contract en sleutel, en dan weer weg zijn, dan hun vaste klanten te behouden. Regio kantoor mag niets beslissen, alleen het hoofdkantoor beslist en die reageert niet op mails. Zal ze een biet zijn. Je word uitgenodigd voor een zinloos flauwekul gesprekje in categorie pappen en nathouden op het regiokantoor, waar ze je vertellen dat je naar een kleinere unit toekan ( als ik dat had gewild, had ik die wel gehuurd) en anders pech gehad, ga maar weg. Contract van 50% vervalt bij verhuizing, dus ik kan nu niet eens naar een andere Shurgard ( die er vroeger niet was ivm overname). Nou geloof me, dat is niet wat er verteld is toen ik het contract afsloot. Zo lang u bij Shurgard huurt, blijft de korting, maar dat weten ze nu ineens spontaan niet meer. Dus : wie een droge, met bestelbus rechtstreeks toegankelijke ruimte heeft van 27 m2 (breedte min 3 meter ivm aanhanger) in regio Waalwijk/Drunen/Vlijmen/Den Bosch ; graag reageren. Ik ga liever vandaag dan morgen weg bij Shurgard, maar een garagebox is voor ons gewoon te klein. Electra en water niet nodig.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door witte angora »

mvgrd schreef:Dus : wie een droge, met bestelbus rechtstreeks toegankelijke ruimte heeft van 27 m2 (breedte min 3 meter ivm aanhanger) in regio Waalwijk/Drunen/Vlijmen/Den Bosch ; graag reageren.
Ik zou zeggen: neem eens contact op met een makelaar. Mensen hier op het (landelijke en niet eens zo goed bezochte ) forum zullen weinig voor je kunnen betekenen. Je kunt ook eens je oor te luisteren leggen in een plaatselijke biljartclub of iets dergelijks. Het zou zomaar kunnen dat er ergens een boer is met een flinke schuur waar hij niks mee doet.

stofzuigertje

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens de Crisis was er veel leegstand en daarom meer dan 5 jaren geen prijzen verhoogd.

Nu zit vrijwel alles vol, en soms moet je naar andere vestiging.
De Tijden, na de overname gelden nu de regels van huidige eigenaar, maar als je tussen 23.00 en 6.00 erin wilt kan dat, een CV monteur die onderdelen opslaat moet er wel bij kunnen in koude winter bij storingen, doen vele bedrijven zo, dus gewoon aanmelden als je goederen opslaat waar je 24/7 bij moet kunnen.

Verder is bedrijfsruimte nu schaars geworden.
Mijn pand in 2009 gekocht voor €125.000,- is 8x via herindelen aan ZZPers verkocht als kleine bedrijfsruimtes voor €60.000,- tot €85.000,- afgelopen jaren, de rest komt binnenkort dus totaal 20 bedrijven die via VVE constructie stroom, water en riool zijn aangesloten....
1 hoofd aansluiting voor mezelf en 19x verkopen, de 20 deuren en ramen, en de muren zijn niet gratis... ook de toilet en keukenblokken... en boven ruimte maar wel leuk werk voor Oost Europese bouwvakkers die er ook illegaal woonden....

Van €125.000,- na ombouw naar €1.600.000,- bij 19x verkoop en ik heb gratis!
Hoewel sommige kopers klagen over mij als VVE beheerder... 1 dak is goedkoper dan 20 daken, en de isolatie, warm in winter en koeler in zomer.... gelijk meegenomen en vol met panelen dus de stroom......
Verder is afname 1 grote meter stroom en gas voordeliger dan per unit.....

Ook Deze verhuurder heeft een WC, verlichting en verwarming want lees maar eens de voorwaarden.
Ook de van 6.00 tot 23.00 bewaking met camera en het kantoortje met personeel is ook niet gratis...
Shurgard heeft hun voorwaarden, en ik doe eigenlijk hetzelfde.

Een gezamenlijke verzekering, gas, water en stroom aansluiting en ook riool...... dus voordeel voor de kopers binnen de VVE.
Ik heb straks als er meer dan 10 verkocht zijn niets meer te vertellen... 1/20 en dat is voldoende en als beheerder moet ik dan doen wat de meerderheid zegt!

Ik had ooit een webshop en magazijn, nu die weg gedaan en de verkoop van 12 units brengt meer op dan hard werken!
Bij 19 verhuur en 1 zelf houden dus dikke winst met uitslapen en niets doen!

conclusie:
Ik weet hoe de bedrijfsruimte is gestegen, van de units die ik zelf aanbood van €60.000,- naar €85.000,- en ook nog een mannetje op kantoortje, reclame maken en sloten verkopen, dus verhaal van 1e maand gratis met verplicht duur slot kopen?????
Ook de gangen boven stofzuigen, verlichting en verwarming nog betalen en bij leegstand afgelopen jaren moest die wel betaald worden!
En wat doe je met gescheiden mensen die er illegaal overnachten?
Ja, een flinke ruimte huren voor opslag en daar ruim voor 23.00 uur binnen gaan en tot na 6.00 uur uitslapen?
Ik heb diverse ontruimingen gezien.... maar daarbij wel Boter op mijn hoofd... ik liet ze in de nachten doorwerken en overdag slapen want dat mag wel!
Overnachten in werkruimte mag namelijk volgens de APV niet, maar werken wel!

De lampen met beweging melders en camera's zijn ook niet gratis en helaas noodzakelijk!
Ondanks het automatische hek en eigen afgesloten terrein had ook ik regelmatig beelden van personen die er niet hoorden!
Het maken van de ruimtes en alle bijkomende kosten zijn bepaald niet gratis... en de leegstand van afgelopen jaren was ook niet prettig dus terecht dat ze nu 50% verhogen.....!

Ik ging van eerste van €60.000,- ook naar straks €90.000,- en slechts 1 bedrijf heeft huurkoop afgesproken omdat hij niet met de bank rond kwam....
Daar ga ik dan volgende jaar de huurprijs flink verhogen zodat hij vlak voor die datum hopelijk wel een hypotheek voor zal krijgen..... want hoewel ik niet meer hoef te hebben, dat is de manier om banken onder druk te zetten voor gezonde bedrijven....!

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

witte angora schreef:
tttlocke schreef:
witte angora schreef:Die boxen van shurgard zijn nog sneller en geruislozer open. Slotje doorknippen, en klaar...
Hoe doe je dat, zo'n cilinderslot doorknippen? :D
:wink:
Een Smilie is geen antwoord!

Romes76
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018 20:53

Re: Exorbitante prijsverhogingen Shurgard

Ongelezen bericht door Romes76 »

Hier ook een belachelijke verhoging van Shurgard sinds deze maand. Van €127 naar €148 :? !! Als langdurige gebruiker ben je gewoon de klos. Vind het gewoon absurd dat dit mag. Er is zeker niets tegen in te brengen? Ik ga wel naar iets anders zoeken. Misschien beter een garage kopen en daarna weer verkopen ofzoiets.

Gesloten