LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hanneke Berman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:35

Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door Hanneke Berman »

Dag iedereen,

We hebben een tijdje geleden een nieuwe badkamer laten installeren en sinsdien last van lekkage van de rioolpijp die uit de kelder loopt. Iemand raadde ons aan om de aannemer te vragen langs te komen om te controleren of het iets te maken had met de installatie van de badkamer. Zij kwamen tot de conclusie dat dit niet het geval was (ik ben wel geneigd dit te geloven, omdat de buizen vrij oud zijn en de schade vrij ver zat van waar zij aan de buizen gewerkt hebben). Na de controle kregen we nog een overzicht van wat ze gedaan hadden en ze vroegen me dit te ondertekenen. Hier stond geen bedrag op dus ik ging ervan uit dat dit gewoon service was. Maar enkele dagen geleden kregen we toch een rekening vanbijna 100 euro voor het half uurtje dat ze hier waren. Ik vraag me af of dit redelijk is en of we dit wel moeten betalen?
Alle advies is welkom! Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mei 2018 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Heel redelijk denk ik. Waarom niet? En of dat nou 80, 100 of 120 euro maakt voor beantwoording van die vraag niet veel uit.

Als u vindt dat u niet hoeft te betalen, moet u daar wel argumenten voor hebben. En zo te zien heeft u die niet.
'Denken dat iets wel 'service' zal zijn' is daarvoor onvoldoende.

U moet betalen.
U mag teleurgesteld zijn in uw aannemer.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Voorrijkosten 65 euro, half uur werk 35 euro. Prima tarief. 'Denken dat het service is' gaat niet op voor de aannemer.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

tttlocke schreef:Heel redelijk denk ik. Waarom niet? En of dat nou 80, 100 of 120 euro maakt voor beantwoording van die vraag niet veel uit.

Als u vindt dat u niet hoeft te betalen, moet u daar wel argumenten voor hebben. En zo te zien heeft u die niet.
'Denken dat iets wel 'service' zal zijn' is daarvoor onvoldoende.

U moet betalen.
U mag teleurgesteld zijn in uw aannemer.
Redelijk? Je krijgt een formulier waarop staat dat zij naar de buizen hebben gekeken. Hier staat verder niets op vermeld qua kosten. Je gaat dus akkoord met hun constatering dat zij naar de buizen hebben gekeken en niets hebben gevonden, dat wordt beaamd. Je gaat niet akkoord met betaling van €100,00, aangezien dat bedrag nergens vermeld staat.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Mark1992 schreef:
tttlocke schreef:Heel redelijk denk ik. Waarom niet? En of dat nou 80, 100 of 120 euro maakt voor beantwoording van die vraag niet veel uit.

Als u vindt dat u niet hoeft te betalen, moet u daar wel argumenten voor hebben. En zo te zien heeft u die niet.
'Denken dat iets wel 'service' zal zijn' is daarvoor onvoldoende.

U moet betalen.
U mag teleurgesteld zijn in uw aannemer.
Redelijk? Je krijgt een formulier waarop staat dat zij naar de buizen hebben gekeken. Hier staat verder niets op vermeld qua kosten. Je gaat dus akkoord met hun constatering dat zij naar de buizen hebben gekeken en niets hebben gevonden, dat wordt beaamd. Je gaat niet akkoord met betaling van €100,00, aangezien dat bedrag nergens vermeld staat.
Nou en?
Dat bedrag staat toch op de factuur?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

tttlocke schreef:
Mark1992 schreef:
tttlocke schreef:Heel redelijk denk ik. Waarom niet? En of dat nou 80, 100 of 120 euro maakt voor beantwoording van die vraag niet veel uit.

Als u vindt dat u niet hoeft te betalen, moet u daar wel argumenten voor hebben. En zo te zien heeft u die niet.
'Denken dat iets wel 'service' zal zijn' is daarvoor onvoldoende.

U moet betalen.
U mag teleurgesteld zijn in uw aannemer.
Redelijk? Je krijgt een formulier waarop staat dat zij naar de buizen hebben gekeken. Hier staat verder niets op vermeld qua kosten. Je gaat dus akkoord met hun constatering dat zij naar de buizen hebben gekeken en niets hebben gevonden, dat wordt beaamd. Je gaat niet akkoord met betaling van €100,00, aangezien dat bedrag nergens vermeld staat.
Nou en?
Dat bedrag staat toch op de factuur?
Ja, een factuur die is verstuurd naar aanleiding van het tekenen waarbij niets vermeld staat?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hanneke Berman schreef:Dag iedereen,

We hebben een tijdje geleden een nieuwe badkamer laten installeren en sinsdien last van lekkage van de rioolpijp die uit de kelder loopt. Iemand raadde ons aan om de aannemer te vragen langs te komen om te controleren of het iets te maken had met de installatie van de badkamer. Zij kwamen tot de conclusie dat dit niet het geval was (ik ben wel geneigd dit te geloven, omdat de buizen vrij oud zijn en de schade vrij ver zat van waar zij aan de buizen gewerkt hebben). Na de controle kregen we nog een overzicht van wat ze gedaan hadden en ze vroegen me dit te ondertekenen. Hier stond geen bedrag op dus ik ging ervan uit dat dit gewoon service was. Maar enkele dagen geleden kregen we toch een rekening vanbijna 100 euro voor het half uurtje dat ze hier waren. Ik vraag me af of dit redelijk is en of we dit wel moeten betalen?
Alle advies is welkom! Alvast bedankt.
Nou... ik zal wel weer de azijnzeiker zijn, maar... die lekkage heeft toch niks te maken met de badkamer? Dan heeft het toch ook geen enkele relatie tot het geleverde werk en zijn zij toch ook niet aansprakelijk voor die schade? Je kunt het toch moeilijk als een 'vriendendienst' categoriseren, of wel dan?

Misschien als je hen de schade zou laten herstellen, dat het een ander verhaal wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom zou er gedacht worden dat een aannemer dit gratis zou doen? Iemand investeerd tijd, dan is het niets meer dan normaal dat hier een factuur tegenover staat.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Factuur aannemer voor controle lekkage-oorzaak?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Mark1992 schreef:
tttlocke schreef:
Mark1992 schreef:
Redelijk? Je krijgt een formulier waarop staat dat zij naar de buizen hebben gekeken. Hier staat verder niets op vermeld qua kosten. Je gaat dus akkoord met hun constatering dat zij naar de buizen hebben gekeken en niets hebben gevonden, dat wordt beaamd. Je gaat niet akkoord met betaling van €100,00, aangezien dat bedrag nergens vermeld staat.
Nou en?
Dat bedrag staat toch op de factuur?
Ja, een factuur die is verstuurd naar aanleiding van het tekenen waarbij niets vermeld staat?
Nee, een factuur is verstuurd omdat een ondernemer, die dit soort werkzaamheden inderdaad in zijn pakket heeft, de opdracht heeft gekregen werk uit te voeren. Deze ondernemer heeft die klus ingepland, is aan komen rijden en heeft de opdracht uitgevoerd. Er is een bon opgemaakt waarin de uitgevoerde acties gespecificeerd zijn.
U denkt dat het gratis is, omdat die bon geen bedrag vermeldt?

Gesloten