LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
doerian67
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018 08:56

Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door doerian67 »

Goedemorgen...

Ik zal mijn verhaal even in het kort vertellen en de probleem waar ik momenteel mee zit.
Ik woon in een appartementen complex dat bestaat uit 24 woningen.. nou woont er hier een bewoner die tegen mij aangifte heeft gedaan voor diefstal/witwassing...nou is deze aangifte onterecht omdat ik dit niet heb gedaan. maar omdat ik nu natuurlijk helemaal word doorgelicht en ze tot nu toe niks kunnen bewijzen en het meer zijn woord tegen mijn woord word heb ik inmiddels wel drie dagen vast gezeten en heb ik fysiek en geestelijk hier enorme klappen mee opgelopen... maar nu heb ik inmiddels van andere bewoners gehoord dat hij dus deze leugens over mij verspreid hier in het gebouw en aangezien deze zaak nog loopt is mijn vraag wat kan ik hier tegen doen...? Kan ik hiervan aangifte doen..?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door mahadma »

doerian67 schreef:Goedemorgen...

Ik zal mijn verhaal even in het kort vertellen en de probleem waar ik momenteel mee zit.
Ik woon in een appartementen complex dat bestaat uit 24 woningen.. nou woont er hier een bewoner die tegen mij aangifte heeft gedaan voor diefstal/witwassing...nou is deze aangifte onterecht omdat ik dit niet heb gedaan. maar omdat ik nu natuurlijk helemaal word doorgelicht en ze tot nu toe niks kunnen bewijzen en het meer zijn woord tegen mijn woord word heb ik inmiddels wel drie dagen vast gezeten en heb ik fysiek en geestelijk hier enorme klappen mee opgelopen... maar nu heb ik inmiddels van andere bewoners gehoord dat hij dus deze leugens over mij verspreid hier in het gebouw en aangezien deze zaak nog loopt is mijn vraag wat kan ik hier tegen doen...? Kan ik hiervan aangifte doen..?
Hier kunt u niets tegen doen, gekletst wordt er toch, dat houdt je niet tegen.

Ik verwacht niet dat u hiervan aangifte kunt doen, vooral niet als meerderen het doen. Maar zolang u niet schuldig bent bevonden bent u onschuldig.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door thecure »

Tuurlijk kan dat, smaad of laster

Maar de vraag is waarom hij dat doet. Iemand begint hier toch niet zomaar mee. Waar rook is, is vuur.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je zonder enig bewijs en op een beschuldiging van één persoon 3 dagen gevangen wordt gezet.
Volgens de wetgeving kan de politie je maximaal 21 uren vasthouden (In het geval je niet meewerkt aan het lopende onderzoek), anders slechts 15 uren.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Zeker voor diefstal en witwassen. Dat eerste zal dan met bewijs moeten gebeuren, je kan niet zomaar zeggen “hij is een dief” en je witd gearresteert.
De witwassing kan een onderzoek opleveren als er toeleiding tot is (stel je hebt een uitkering maar wel een tesla model x dan word alles uitgezocht)

Maar als je al 3 dagen vast hebt gezeten dan moet hij toch wel met een enorm goed onderbouwend verhaal dat hebben gedaan.

Als je onschuldig word bewezen dan kan je hem sowieso aanklagen voor smaad en laster, weet niet of dat nu al kan. Misschien dat alfatron daar iets meer van weet

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat u kunt doen is een advocaat nemen en een procedure beginnen wegens smaad en laster waarin u uw schade verhaald op deze persoon.

Overigens had u al recht op een advocaat het moment dat u vastgezet wordt en voordat u voorgeleid werd aan de rechter commisaris. Het is mij onduidelijk of u deze ook had maar die had toch vrij makkelijk bezwaar kunnen maken indien er geen ondersteunend bewijs was. Op basis van een enkele aangifte kan iemand niet vastgezet worden, daar is echt meer voor nodig.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 25 mei 2018 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, zo op het oog vreemd verhaal, kan topicstarter het nog toelichten ?

stofzuigertje

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een claim voor 3 dagen onterecht vastzitten zijn standaard bedragen voor...

Als deze persoon blijft roddelen en weigerde te stoppen is ook brief vrijspraak ophangen toegestaan en melden dat hij valse beschuldigingen zonder bewijs onterecht U lastig viel.
Met 24 woningen dus 22 keer brieven bezorgen en jezelf en de dader overslaan is toegestaan.....

Ik heb ervaring met fietsendief die ze op marktplaats verkocht, maar hij had bewijs van aankoop bij Politie die aan hoogste bieder gevonden en niet als gestolen fietsen verkocht... gewoon van mensen die fiets miste maar geen aangifte deden en bij later zien pas maanden later.......
Ook die is vrijgesproken en ik vermoed dat hij denkt dat U ook iets gelijkwaardig doet.

Gewoon publiceren die vrijspraak en ook vermelden wie jou heeft aangegeven...... 22x kopie vrijspraak in elke brievenbus werkte veel beter, is hij als enige dubieuze die valse beschuldigen bleef verspreiden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze mogen iemand max 9 uur vasthouden (maar tijd tussen 0.00-9.00 wordt niet gerekend) lees ik hier. Daarna moet een (hulp)officier van justitie beslissen of iemand in verzekering wordt gesteld tot max 3 dagen. Dat laatste is de termijn die ik bij u lees, dus ik neem dan aan dat een OvJ dit zo besloten heeft? Voor die drie dagen krijg je sinds 1 maart vorig jaar ook een advocaat ter bijstand aangewezen, dus die zou ik even bellen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt aangifte doen wegens het doen van een valse aangifte.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij een arrestatie en vastzetten voor maar liefst 3 dagen moet er een arrestatiebevel zijn geweest met een proces verbaal .
Dan heeft een OVJ al een beslissing genomen , maar dan moet u ook al een piket advokaat zijn toegewezen of u had uw eigen advokaat.
Ook moet u al zijn voorgeleid aan de rechter commissaris.
Het is n.m.m onmogelijk op grond van slechts 1 aangifte van 1 iemand uit uw flat met een of ander kletsverhaal iemand zomaar 3 dagen vast te zetten. Dan is er meer aan de hand lijkt mij.
Misschien wilt u het e.e.a nog verder verduidelijken en/ of toelichten?
Als deze arrestatie onterecht was moet en kunt u aangifte tegen deze persoon uit de flat doen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef:Bij een arrestatie en vastzetten voor maar liefst 3 dagen moet er een arrestatiebevel zijn geweest met een proces verbaal .
Dan heeft een OVJ al een beslissing genomen , maar dan moet u ook al een piket advokaat zijn toegewezen of u had uw eigen advokaat.
Ook moet u al zijn voorgeleid aan de rechter commissaris.
Het is n.m.m onmogelijk op grond van slechts 1 aangifte van 1 iemand uit uw flat met een of ander kletsverhaal iemand zomaar 3 dagen vast te zetten. Dan is er meer aan de hand lijkt mij.
Misschien wilt u het e.e.a nog verder verduidelijken en/ of toelichten?
Als deze arrestatie onterecht was moet en kunt u aangifte tegen deze persoon uit de flat doen.
Zoals je al aangeeft heeft TS niet 3 dagen vastgezeten door de aangifte van de buurman. Dat is wellicht de trigger geweest, maar de argumentatie om die 3 dagen te rechtvaardigen zijn uiteindelijk elders vandaan gekomen. Ik denk niet dat je de buurman voor de arrestatie kunt aanklagen, wel voor smaad en laster. De valse aangifte wordt verder door Justitie afgehandeld. Daar staat TS buiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verspreid leugens tegenover andere bewoners..

Ongelezen bericht door moederslink »

YEP :D

Gesloten