LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop failliet Men At Work

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Saiko013
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:35

Aankoop failliet Men At Work

Ongelezen bericht door Saiko013 »

Dag allemaal,

Ik heb op 21-6 een aankoop gedaan naar aanleiding van een nieuwsbrief van Men At Work waarin men een opheffingsuitverkoop aankondigt.
Nu is de keten enkele dagen later ineens failliet verklaard en je begrijpt; tot op heden niets ontvangen van mijn, al via IDEAL vooruit betaalde, bestelling.
Navraag bij de winkels levert op dat ik me moet wenden tot de curator. Die heeft aangegeven dat ik me moet inschrijven en dat ik daarmee op de crediteurenlijst sta.....

Nu begrijp ik dat bedrijven, leveranciers etc. op hun geld moeten wachten, maar ik als consument val daar dan ook onder? Dat vind ik vreemd.
Zeker gezien de winkels nog wel open zijn en verkoop genereren en ik dus al wel heb betaald maar geen goederen ontvang.

Wat zijn mijn rechten hier in? Ik dacht dat er een duidelijk verschil is tussen consument en bedrijven. Wie heeft advies?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Aankoop failliet Men At Work

Ongelezen bericht door Cro »

Om het enigszins versimpelt uit te leggen:

Op het moment van failliet gaan is Men at Work eigenlijk een niet meer functioneel bedrijf geworden waarbij de middelen die op dat moment aanwezig waren in de faillissementsboedel zijn gevallen. Hier zal ook uw vooruit betaling bijzitten.

De curator zal even zeer waarschijnlijk geen bestellingen meer uitleveren gedaan voor faillissementsdatum want die bestelde goederen kan hij nu nog een keer verkopen vanuit de boedel, in bijvoorbeeld een faillissementsverkoop om daarmee extra inkomsten te genereren voor de boedel.

Helaas voor u zijn uw verdere rechten beperkt. U zal aangemerkt worden als concurrente schuldeiser. In veruit de meeste gevallen betekent dit dat u en de meeste andere gedupeerden niets meer zal terug zien van de vordering. Ik zou dus ook zeggen, schrijf het in uw hoofd vast af, want de kans is zeer klein dat u nog iets gaan terug zien. Les voor de volgende keer: betaal niet vooruit bij een internet bestelling. Mocht dit wel noodzakelijk zijn betaal dan met een betaalwijze waarbij de aankoop verzekerd wordt. Bijvoorbeeld via Paypal of een Credit Card.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Aankoop failliet Men At Work

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Saiko013 schreef:Dag allemaal,

Ik heb op 21-6 een aankoop gedaan naar aanleiding van een nieuwsbrief van Men At Work waarin men een opheffingsuitverkoop aankondigt.
Nu is de keten enkele dagen later ineens failliet verklaard en je begrijpt; tot op heden niets ontvangen van mijn, al via IDEAL vooruit betaalde, bestelling.
Navraag bij de winkels levert op dat ik me moet wenden tot de curator.
Moraal van het verhaal: Bij een opheffingsuitverkoop niet online kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aankoop failliet Men At Work

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom zou u als consument meer rechten hebben dan andere crediteuren ?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aankoop failliet Men At Work

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:Waarom zou u als consument meer rechten hebben dan andere crediteuren ?
Je hebt dezelfde rechten als sommige andere crediteuren maar de preferente schuldeisers gaan voor. En meestal is daarna niet veel (of niets) meer over.

stofzuigertje

Re: Aankoop failliet Men At Work

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een normale opruiming lees, gewoon winkeldochters waar ze graag vanaf willen maar Opheffingsuitverkoop, dat is op=op en risico...
bij die regel weet je dat deze firma een leeg verkoop heeft en je ook niets meer terug kunt sturen!

Als je bij Opheffingsuitverkoop iets koopt in normale winkel is het ook vaak na paar dagen zo leeg dat ze voor de rest deur op slot draaien.
Alleen achteraf betalen was een oplossing en dat is Ideaal niet!

Gesloten