LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stofzuigertje

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een vakman die nu 21% BTW teruggave misloopt en het risico op versleten apparaten of gebruik van net iets verkeerde spijkers...

Mijn Hornbach huismerk kan wel alles aan en is instelbaar op diepte en kracht...
Dit bouwbedrijf, helaas geen naam want ik zou deze dan zeker overslaan.....

En met schelden zou ik gewoon op jou mobiel zijn 06 nummer blokkeren....
Hij koos er zelf voor niets te testen en stuur maar op... zijn risico... en zijn probleem.

Hij kan niets eisen, gebruikte zooi is zelden met garantie en dan vaak flink duurder!
Van een particulier is het een loterij en kun je nooit garantie claimen of geld terug....vooral als hij een ander merk spijkers gebruikte!

atlas1302

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door atlas1302 »

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... OSQrv3vBhX

Ik heb even gekeken en nieuw vind ik de prijs best meevallen, dus als bouwbedrijf zijnde had ik gewoon nieuw in de doos gekocht.
BTW vrij en een beetje kosten gecreëerd , dus het klusbedrijf blaft hard. U weet ook niet in welk hout de spijkers worden gejast.

Maar hij doet het in ieder geval, dus de de machine is goed en voor de rest ziet deze handige Harry het maar.

Sylvana83
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:18

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Dit was een “de walt” zelf is mijn zzp timmerman en kiezen wij inderdaad ook voor nieuwe machine’s. Met een btw teruggave scheelt het uiteindelijk niet zoveel en je hebt garantie. maar goed sommige mensen kiezen daar niet voor maar ben hier zo klaar mee... en als je ziet hoe ze soms de machines gebruiken.... dat is daarom ook de reden dat ik niet na weken geld terug ga geven. Hij heeft waarschijnlijk zijn klus klaar en machine flink onderhande genomen en nu wil hij zijn geld terug haha. Maar dat is ook maar een aanname natuurlijk. Ik voel mij alleen iets geruster als ik weet dat ik ook in mijn recht sta.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Sylvana83 schreef:De spijkers zijn van hemzelf. Maar er valt niet met hem te praten. Wij blijven netjes maar deze meneer is alleen maar aan het schelden en dreigen. Dat er kwaliteitsverschil in spijkers zitten dat klopt helemaal. Deze meneer heeft echter een bouwbedrijf en zou dat toch moeten weten. Hij wil niks anders horen dat wij zijn geld terug geven.
Het 'spijkeren' in 'waaibomenhout' of in tropisch hardhout is een groot verschil. Misschien zit daar voor hem het probleem? Zijn manier van optreden is in ieder geval verdacht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sylvana83 schreef:De spijkers zijn van hemzelf. Maar er valt niet met hem te praten. Wij blijven netjes maar deze meneer is alleen maar aan het schelden en dreigen. Dat er kwaliteitsverschil in spijkers zitten dat klopt helemaal. Deze meneer heeft echter een bouwbedrijf en zou dat toch moeten weten. Hij wil niks anders horen dat wij zijn geld terug geven.
Dat u er nog tijd en moeite in steekt. De machine werkt. Het ligt aan de maat nagels en de ondergrond in combinatie met de sterkte van de slagkracht. Een ondernemer hoort te weten waarop te letten.

stofzuigertje

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dankzij dit topic heb ik mijn zeer voordelige Hornbach huismerk uitgetest op Bankirai plank en kan nu keurig het handgereedschap ophangen aan de half ingeschoten spijkers! :P

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Als er spijkers worden geslagen in keihard tropisch hout dan zal de machine dat niet aankunnen.

beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

Wat ook nog een mogelijkheid is is dat de koper een identiek defect apparaat in bezit heeft en nu op deze manier probeert een werkende machine te verkrijgen voor helemaal niets.
Ik verkoop zelf gebruikte laptops en ben hier ook eens mee geconfronteerd. Na ruim een week kwam een koper terug met de mededeling dat het apparaat defect zou zijn. Controleren en inderdaad defect. Omdat ik niet stom ben breng ik altijd een semi transparante lakzegel aan op de schroefjes in de bodem. Alle schroefjes waren los geweest, er is dus aan gesleuteld en dan ben ik er klaar mee. De koper werd pisnijdig en vertrok scheldend met achterlaten van het apparaat. Hij zou naar de politie gaan en mij overal zwart maken.
De koper had, zo bleek achteraf, de moeite genomen om de laptop te demonteren en het hele moederbord om te zetten. Nooit meer wat van gehoord.
Zo'n spijkertacker van DeWalt is ook maar twaalf torxschroeven lossen en het binnenwerk ligt los. Omwisselen is misschien een uurtje werk.

ierland
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2008 11:16

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door ierland »

Niet meer reageren lijkt mij het beste. Als de koper vervelend blijft doen, dan kan je zelf aangifte doen.

atlas1302

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door atlas1302 »

stofzuigertje schreef:Dankzij dit topic heb ik mijn zeer voordelige Hornbach huismerk uitgetest op Bankirai plank en kan nu keurig het handgereedschap ophangen aan de half ingeschoten spijkers! :P
Goed idee stoff. :lol:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door sylvesterb »

beeperhorrie schreef:Wat ook nog een mogelijkheid is is dat de koper een identiek defect apparaat in bezit heeft en nu op deze manier probeert een werkende machine te verkrijgen voor helemaal niets.
Alles kan, maar gezien de koper behoorlijke termijnen neemt om terug te reageren lijkt me dit niet echt van toepassing. Soms is het handig om een topic geheel te lezen.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Je kunt eventueel bij Marktplaats navragen of deze persoon bekend staat, met het geen wat je is overkomen. Heb in het verleden, ook een keer zoiets gehad op Marktplaats. Meteen contant opgezocht met Marktplaats. Daar was de persoon toen bekend. Dat zou eventueel een optie kunnen zijn.
Bij de consuwijzer staat dat het herroepingsrecht niet geldig is voor kopen of verkopen via Marktplaats. Tevens als je hebt aangegeven dat langs kan komen om te testen. De koper toch liever niet wilt. Dan is het ook zijn keuze geweest.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

beeperhorrie schreef:Wat ook nog een mogelijkheid is is dat de koper een identiek defect apparaat in bezit heeft en nu op deze manier probeert een werkende machine te verkrijgen voor helemaal niets.

Zo'n spijkertacker van DeWalt is ook maar twaalf torxschroeven lossen en het binnenwerk ligt los. Omwisselen is misschien een uurtje werk.
Tuurlijk, voor een apparaat in deze prijsklasse ga je al die moeite en tijd investeren :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je een apparaat verkoopt op internet is het altijd handig om een foto te maken van het serienummer als dat er op staat. Desnoods zet je het serienummer ook in de artikelomschrijving. Ik doe dat met fotoapparatuur.

rialtho
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:26

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door rialtho »

Waarom staat dit topic in de email met als tekst "wasmachine verkocht voor €200 en nu defect, koper wil geld terug" met een foto van een wasmachine, terwjl het over iets heel anders gaat (tacker op accu) ?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Mark1992 »

rialtho schreef:Waarom staat dit topic in de email met als tekst "wasmachine verkocht voor €200 en nu defect, koper wil geld terug" met een foto van een wasmachine, terwjl het over iets heel anders gaat (tacker op accu) ?
Waar zie jij een e-mail betreffende een wasmachine staan?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Machine verkocht via marktplaats, product is nu defect

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de Radar-nieuwsbrief van afgelopen maandag.

Ik kijk nooit naar de verwijzingen naar het forum en deze misser was me niet opgevallen. Het geeft aan hoe goed de internetredactie de topics op het forum leest.

Gesloten