LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Webber »

dannydbr schreef:De betaling ging iedere maand via een ideal link in de mail.
Om een of andere reden heb ik deze mail niet gekregen.
Het gaat niet om een grote achterstand, maar om 2 maanden, een bedrag van totaal 224 euro.
Heb nog gebeld met het energiebedrijf om als nog de betaling te doen.
Die antwoorden gelijk met, er niks mogelijk het contract hebben we beëindigd u moet een andere leverancier zoeken.
Met de monteur van stedin was ook niks mogelijk.
Die zei u heeft hier bericht van ontvangen.
.
Om welk energiebedrijf gaat het als ik vragen mag?
Want na twee maanden achterstand het contract beëindigen en door Stedin de energie laten afsluiten is eerlijk gezegd niet gebruikelijk.

dannydbr
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:42

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door dannydbr »

moederslink schreef:
dannydbr schreef:.....

Ondertussen heeft hij de elektra afgesloten toen ik beneden aan kwam en liep ik hem tegemoet op trap.
De man vertelde dat het gas en stroom komt afsluiten en vroeg direct daarop waar de gasmeter was.
Toen ben ik met hem gesprek aangegaan of nog wat kon regelen. Eigenlijk nog een lang verhaal wat er niet toe doet
Vraagje :
- wat wilde u dan nog regelen?
- waarom doet dat lange verhaal er niet toe?
Kwam dit rauw op uw dak of had u dit misschien wel zien aankomen?

Desalniettemin:
om op uw vraag terug te komen :
*deze man had niet zomaar binnen mogen komen : hij had buiten moeten blijven wachten , desnoods de deur moeten dichtdoen en na 5 min opnieuw moeten aanbellen.
* u kunt hier zeker een klacht over indienen bij Stedin zelf. Ik vind dit nogal ongehoord zoals dit gegaan is.
Wat ik wilde regelen is de 2 aflopen maanden betalen, maar daar was het niet mee opgelost, zei de meneer van het energiebedrijf. Dus daarna nog een lang verhaal aan de telefoon over wel of niet ik wel hier bericht van gehad.
Waarop ik nog zei: had even gebeld. Zei hij doodleuk: hebben we ook gedaan.
Toen vroeg ik hem dan een nieuw contract te maken, maar dat kan weer na een maand.
En ja dit kwam rauw op mijn dak.
Maar goed ik ben ondertussen weer aangesloten en heb niet zonder gezeten.
Heb hier van de aardige buurman stroom gekregen.

Trouwen ik was in marokko met vakantie bij schoonouders.
Stroom kost daar 5 euro per maand ( effe een lijntje trekken maar)

dannydbr
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:42

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door dannydbr »

Webber schreef:
dannydbr schreef:De betaling ging iedere maand via een ideal link in de mail.
Om een of andere reden heb ik deze mail niet gekregen.
Het gaat niet om een grote achterstand, maar om 2 maanden, een bedrag van totaal 224 euro.
Heb nog gebeld met het energiebedrijf om als nog de betaling te doen.
Die antwoorden gelijk met, er niks mogelijk het contract hebben we beëindigd u moet een andere leverancier zoeken.
Met de monteur van stedin was ook niks mogelijk.
Die zei u heeft hier bericht van ontvangen.
.
Om welk energiebedrijf gaat het als ik vragen mag?
Want na twee maanden achterstand het contract beëindigen en door Stedin de energie laten afsluiten is eerlijk gezegd niet gebruikelijk.
Energieflex was dat.

nu zit ik bij NLE

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door mahadma »

U had na het missen van de "links" met uw contractnummer ook al 1 of 2 maanden kunnen betalen, gewoon per overschrijving. U heeft hoe dan ook die twee "links" gemist maar ook niet gezien op uw afschriften, dus u had eerder kunnen ingrijpen. Mocht u langer als een x tijd op vakantie gaan is "gedateerd" (= voorgeprogrammeerd op datum) overschrijven een advies als u de betaling zelf in de hand wilt houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door moederslink »

dannydbr schreef:
Webber schreef:
dannydbr schreef:De betaling ging iedere maand via een ideal link in de mail.
Om een of andere reden heb ik deze mail niet gekregen.
Het gaat niet om een grote achterstand, maar om 2 maanden, een bedrag van totaal 224 euro.
Heb nog gebeld met het energiebedrijf om als nog de betaling te doen.
Die antwoorden gelijk met, er niks mogelijk het contract hebben we beëindigd u moet een andere leverancier zoeken.
Met de monteur van stedin was ook niks mogelijk.
Die zei u heeft hier bericht van ontvangen.
.
Om welk energiebedrijf gaat het als ik vragen mag?
Want na twee maanden achterstand het contract beëindigen en door Stedin de energie laten afsluiten is eerlijk gezegd niet gebruikelijk.
Energieflex was dat.

nu zit ik bij NLE
Energieflex werkt met prepaid energie.
Je koopt een tegoed en waardeert dit weer op als dit tegoed bijna op is . Wanneer je na 30 dagen niet hebt opgewaardeerd word je zondermeer afgesloten. Staat helder in hun voorwaarden.
Dus ja dan kun je zelfs bij 2 mnd achterstand afgesloten worden.
U had dit dus wel kunnen weten en u de kosten kunnen besparen.
Maar daar ging het topic niet over .... 8)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Energieflex werkt ook met vaste contracten. Waardeloos bedrijf. Ik heb er ook een contract gehad. Welkomstpremie betalen ze niet uit na einde contract. Etc.

Topicstarter geeft aan dat hij twee acceptgiro-emails niet heeft ontvangen van Energieflex. Hoe had hij dan tijdig moeten betalen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij maakt het energiebedrijf, of het type contract niet zoveel uit. Stedin is de netbheerder, niet de energieleverancier. Maar goed, in dit huishouden is het blijkbaar ok/gewoon dat een zesjarig ventje om 09.30 op een maandagmorgen alleen beneden is, en de deur open mag doen. Tsja, dan vind ik deze reactie wel wat overtrokken, ik bedoel dit is toch ook een optelsom van de eigen keuzes voor een prepaid energiecontract en het alleen laten van een kleuter. Voor wat het waard is, ik zou eens even een goed gesprek met de jonge portier houden over het weer dichtdoen van de deur als hij papa of mama gaat halen, en eerst de eigen administratie op orde maken, voordat je gaat wijzen naar een monteur die zonder kennis van relevante wetgeving etc, zich volgens mij toch netjes/correct heeft gedragen. Ik bedoel, het mannetje stond ook niet huilend aan het bed ofzo.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door renewouters »

Bob Schurkjens schreef:Energieflex werkt ook met vaste contracten. Waardeloos bedrijf. Ik heb er ook een contract gehad. Welkomstpremie betalen ze niet uit na einde contract. Etc.

Topicstarter geeft aan dat hij twee acceptgiro-emails niet heeft ontvangen van Energieflex. Hoe had hij dan tijdig moeten betalen?
Als je 2 maanden geen rekening krijgt kan je natuurlijk ook zelf aan de bel trekken.... Als het andersom is zijn mensen er altijd als de kippen bij.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt. Ik was er als de kippen bij toen Energieflex weigerde mijn 245 euro welkomstpremie uit te betalen. Het is me uiteindelijk gelukt met een klacht op Klachtenkompas, maar wat een onfatsoenlijk en schunnig bedrijf. Ook als je de litanie aan klachten leest op o.a. Energieleveranciers.nl

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:Volgens mij maakt het energiebedrijf, of het type contract niet zoveel uit. Stedin is de netbeheerder, niet de energieleverancier.
Klopt helemaal.
sjohie schreef:Maar goed, in dit huishouden is het blijkbaar ok/gewoon dat een zesjarig ventje om 09.30 op een maandagmorgen alleen beneden is, en de deur open mag doen. Tsja, dan vind ik deze reactie wel wat overtrokken, ik bedoel dit is toch ook een optelsom van de eigen keuzes voor een prepaid energiecontract en het alleen laten van een kleuter.
Mijn zoontje van 6 is ook vaak genoeg alleen beneden. Dat is niet zo bijzonder toch? Uit de OP blijkt duidelijk dat hij de deur juist NIET open mag doen, maar dat desondanks toch gedaan heeft. Dat levert ongetwijfeld reden op voor een goed gesprek met zoonlief, maar maakt nog steeds niet dat de monteur zonder toestemming binnen mag treden.
sjohie schreef:... voordat je gaat wijzen naar een monteur die zonder kennis van relevante wetgeving etc, zich volgens mij toch netjes/correct heeft gedragen.
Die monteur hoort gewoon die kennis te hebben, dat is basale basiskennis voor hen. En dat weten ze donders goed, weet ik uit mijn eigen nogal ruime ervaring met binnentredende Stedin-monteurs. En zolang je wederrechtelijk binnen treedt, gedraag je je zéker niet netjes en correct.

sake1987

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Gaat zoals gewoonlijk weer een heel andere kant op met deze topic. :D
Als men over het wel of niet oké van een energiebedrijf wil praten open een ander topic.
De vraag was of de monteur zo maar naar binnen mocht.
Antwoord NEE.
Wordt gelijk het gezin weer in twijfel getrokken, ook mijn kinderen waren toen ze 8 waren wel eens alleen beneden ( en dan lagen mijn vrouw of ik niet op bed maar waren even boven of achter bezig.) En ook zij deden de voordeur wel eens open om ons dan te roepen.

De monteur van Stedin heeft geen bevoegdheid om zonder begeleiding van een opsporingsambtenaar / gerecht deurwaarder met gerechtelijk bevel binnen te komen.
Als hij het fatsoen had gehad even te wachten tot de volwassene beneden was gekomen en deze toestemming had gegeven, was er niks aan de hand geweest.
En nee niet de ouders of het kind de schuld geven maar de hork van Stedin en zeker een officiële klacht indienen.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door NoNo123 »

sake1987 schreef: De vraag was of de monteur zo maar naar binnen mocht.
Antwoord NEE.
<knip>
De monteur van Stedin heeft geen bevoegdheid om zonder begeleiding van een opsporingsambtenaar / gerecht deurwaarder met gerechtelijk bevel binnen te komen.
Dat staat haaks op de AV van netbeheerders waarin staat:

Artikel 4 Bijzondere verplichtingen van de contractant

4.2 De contractant is gehouden, voor zover zulks redelijkerwijs nodig is, aan de netbeheerder zijn medewerking te
verlenen bij de toepassing en de uitvoering van het in de aansluit- en transportovereenkomst bepaalde en de controle
op de naleving daarvan, en wel in het bijzonder door:
<knip>
b. aan personen, die van een door de netbeheerder uitgegeven legitimatiebewijs of machtiging zijn voorzien, toegang
te verlenen tot het perceel - mede ten behoeve van de uitvoering van een van overheidswege op de netbeheerder
rustende verplichting - van 08.00 tot 20.00 uur, behoudens op zon- en feestdagen, alsmede in geval van dringende
reden ook op andere dagen en buiten deze uren


bron

sake1987

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sake1987 »

NoNo123 schreef:
sake1987 schreef: De vraag was of de monteur zo maar naar binnen mocht.
Antwoord NEE.
<knip>
De monteur van Stedin heeft geen bevoegdheid om zonder begeleiding van een opsporingsambtenaar / gerecht deurwaarder met gerechtelijk bevel binnen te komen.
Dat staat haaks op de AV van netbeheerders waarin staat:

Artikel 4 Bijzondere verplichtingen van de contractant

4.2 De contractant is gehouden, voor zover zulks redelijkerwijs nodig is, aan de netbeheerder zijn medewerking te
verlenen bij de toepassing en de uitvoering van het in de aansluit- en transportovereenkomst bepaalde en de controle
op de naleving daarvan, en wel in het bijzonder door:

<knip>
b. aan personen, die van een door de netbeheerder uitgegeven legitimatiebewijs of machtiging zijn voorzien, toegang
te verlenen tot het perceel - mede ten behoeve van de uitvoering van een van overheidswege op de netbeheerder
rustende verplichting - van 08.00 tot 20.00 uur, behoudens op zon- en feestdagen, alsmede in geval van dringende
reden ook op andere dagen en buiten deze uren


bron

Precies na toestemming van een volwassene en niet door een klein kind te imponeren

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zesjarige zoontje van de contractant is toch niet de contractant? Hoe moeilijk is dat om te begrijpen? De rest doet er niet toe.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Ik ben het er helemaal mee eens dat het nogal onfatsoenlijk van deze Stedin medewerker is geweest om op deze manier de woning te betreden om zijn werkzaamheden te verrichten.

Maar op het moment dat je gebruikt maakt van de diensten van een netbeheerder, ben je akkoord gegaan met de AV van dat netbeheerbedrijf.

En dat vind ik dit nou niet echt een fijn advies ( ook niet voor toekomstige lezers van dit topic) om te stellen dat;
De monteur van Stedin heeft geen bevoegdheid om zonder begeleiding van een opsporingsambtenaar / gerecht deurwaarder met gerechtelijk bevel binnen te komen.

En ja, zeker een klacht indienen, maar misschien beter dit niet als argument gebruiken.....

maar dit:
Bob Schurkjens schreef:Het zesjarige zoontje van de contractant is toch niet de contractant

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door mahadma »

snuffel1 schreef:Ik zie het zo, contractant heeft een betalingsachterstand die onoplosbaar is. Het zoontje maakt de voordeur open tegen de regels van een ouder die wel thuis is maar op dat moment nog in de slaapkamer aanwezig was. Zoontje wordt gevraagd om die ouder te gaan halen en doet dat ook. De monteur is dan al bezig de meters die in de gang zijn geplaatst te verwijderen en heeft de ouder in kwestie toen die verscheen op de hoogte gebracht dat een regeling of direct de achterstand betalen geen optie was. De monteur heeft de meters die eigendom van de netbeheerder zijn weggenomen of verzegeld en heeft behalve de gang de woning niet betreden. Ik snap best dat Ts niet blij is met de gang van zaken maar ik begrijp de monteur ook want bij een afsluiting van de energielevering ontstaan vele discussies die soms zodanig escaleren dat een monteur moet rennen om zichzelf in veiligheid te brengen. In dit geval ga ik er van uit dat Ts wel heeft geprobeerd een oplossing aan te bieden maar dat was geen optie meer want het contract met uw toenmalige energie leverancier is vanwege niet tijdig betalen opgezegd.
Dus feitelijk "contractloos" als ik de laatste regel lees.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door NoNo123 »

snuffel1 schreef:De monteur is dan al bezig de meters die in de gang zijn geplaatst te verwijderen
En hier is m.i. de monteur de fout in gegaan, omdat deze niet door de contractant het perceel is binnengelaten.


Misschien dan wel contractloos qua energieleverancier, maar dat wil niet gelijk zeggen, dat je dan ook contractloos ben bij de netbeheerder. Dat ben je pas als je ben afgesloten.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NoNo123 schreef:Ik ben het er helemaal mee eens dat het nogal onfatsoenlijk van deze Stedin medewerker is geweest om op deze manier de woning te betreden om zijn werkzaamheden te verrichten.

Maar op het moment dat je gebruikt maakt van de diensten van een netbeheerder, ben je akkoord gegaan met de AV van dat netbeheerbedrijf.

En dat vind ik dit nou niet echt een fijn advies ( ook niet voor toekomstige lezers van dit topic) om te stellen dat;
De monteur van Stedin heeft geen bevoegdheid om zonder begeleiding van een opsporingsambtenaar / gerecht deurwaarder met gerechtelijk bevel binnen te komen.

En ja, zeker een klacht indienen, maar misschien beter dit niet als argument gebruiken.....

maar dit:
Bob Schurkjens schreef:Het zesjarige zoontje van de contractant is toch niet de contractant
Je onttrekt de aangehaalde tekst aan zn context, namelijk de situatie waarin nog geen toestemming is gegeven. En binnen die context is de opmerking volkomen juist.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NoNo123 schreef:
Misschien dan wel contractloos qua energieleverancier, maar dat wil niet gelijk zeggen, dat je dan ook contractloos ben bij de netbeheerder. Dat ben je pas als je ben afgesloten.
Onzin. Je hebt überhaupt geen contract met de netbeheerder. Waardoor diens AV ook toepassing missen.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Moneyman schreef: Onzin. Je hebt überhaupt geen contract met de netbeheerder. Waardoor diens AV ook toepassing missen.
Oke sorry, geen contract, maar een overeenkomst. Je heb de ATO, en daarin staat dan weer;
- de kleinverbruiker sluit daarvoor een aansluit- en transportovereenkomst voor elektriciteit en/of gas met de netbeheerder,
- de kleinverbruiker brengt voor een reeds bestaande aansluiting een overeenkomst tot stand door zich via zijn
leverancier als afnemer te melden bij de netbeheerder.


en die netbeheerder heeft vervolgens weer Algemene Voorwaarden, die dus gewoon gelden op het moment dat je ergens een contract of overeenkomt hebt, om energie te leveren.

Gesloten