LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Maxdeprez
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2018 13:34

Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Maxdeprez »

Knipsel.PNG
foto is iets van minderen kwaliteit wegens weinig upload ruimte
(57.56 KiB) 3750 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
ik hoop dat iemand mij wil en kan helpen.
ik ben max en heb een paypal account via mijn paypal account is via deutsche post voor 332.00 euro aan goederen gekocht. nadat dit mij is opgevallen heb ik contact opgenomen met paypal en gemeld dat dit niet door mij is besteld en dat hier iets mis is gegaan. paypal heeft mij via de mail gecontacteerd en verteld dat deze betaling via mijn thuis computer is uitgevoerd. Nadat ik dit terug heb gekregen via mijn mail heb ik gelijk paypal gecontacteerd en paypal heeft mij toen nogmaals verteld dat ik het via mijn thuis computer heb gekocht en ik hierdoor niet onder de bescherming van paypal val en dat ik dus aansprakelijk blijf voor het bedrag van 332.00 euro.
Nu heb ik ook al aangifte gedaan bij de politie en paypal wil dat ik met bewijs kom dat mijn pc door een virus of een hacker is overgenomen.
Weet iemand wat ik nu nog kan doen want paypal blijft mij aansprakelijk houden voor een bedrag van 332.00 euro en het enige wat ik weet is dat er iets is besteld bij deutsche post.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Het lastige is dat iemand via jouw PC (IP adres) de transacties heeft uitgevoerd jij zal moeten bewijzen dat dit via een hack is geweest. Het lijkt me verstandig je PC te controleren op virussen e.d. of na te gaan of een derden geen toegang heeft gehad.

Los daarvan heb je schijnbaar je Paypal wachtwoord niet goed beveiligd (veelal door automatische opslaan) en dat is erg naief. Het is raadzaam om direct je account te beveiligen met een SMS code. Dan kun je enkel een paypal betaling doen als je de code uit de SMS invult.

Heb je weinig aan maar voorkomt dit soort gevallen. Paypal keert enkel uit wanneer je kunt bewijzen dat een hacker de transactie heeft gedaan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Revoked »

Wat is het bewijs van PayPal dat het jouw pc zou zijn geweest?
Vervolgens zou je in de data-historie op dat tijdstip iets moeten kunnen zien. Maar eerst het PayPal bewijs.

atlas1302

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

PayPal hoeft niets te bewijzen, die voert alleen opdrachten uit. Zij krijgen de opdracht om 332 euro uit te voeren en dat doen zij. Als de opdracht niet van u is van wie dan wel? en dat moet u bewijzen.

Op te lossen: uw account goed beveiligen en liefst met dubbel verificatie controle, geen W.W. op pc. Uw saldo op nul zetten en kopen wanneer nodig, Ideal helpt u ermee.
Of gewoon PayPal aan de kant schoppen en betalen met Master Debet Card van Revolut of N26, gratis en werkt wel zo gemakkelijk.

PayPal is na een akkefietje met de Deutshe Postbank ook niet meer mijn vriend, wel toevallig eigenlijk dat ons probleem soortgelijk overeenkomt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou eens met Deutsche Post contact opnemen om na te gaan waarvoor is betaald en van wie de bestelling afkomstig was.

Je kan altijd aangifte doen - online - in Duitsland.

Het grote verschil met de Nederlandse politie is dat de Duitse politie bij wet verplicht is elke aangifte in behandeling te nemen.

Heeft u al uw wachtwoord gewijzigd?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Revoked »

Als PayPal beweert dat het via de pc van TS zèlf is gebeurd, dan lijkt mij dat ze dat gewoon aan TS kunnen laten zien. Het is geen, Nederlandse, bank. Aangifte bij de politie doen, da's stap 1. Die mogen dan de machine van TS onderzoeken en PayPal moet medewerking verlenen.
Wordt een lang verhaal, maar zou uiteindelijk goed moeten komen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ik met mijn Paypal account iets afrekenen bij Deutsche Post AG, dan moet ik

-een creditcard met voldoende krediet gekoppeld hebben aan mijn pp account, of

- mijn bankrekening met voldoende saldo hebben gekoppeld, of

- voldoende pp saldo hebben.

Maar bij topicstarter is dit dus anders gegaan. En dat klopt niet. Zonder het bovenstaande kunnen gewoon geen betalingen verricht worden. Paypal moet dus uitleggen hoe dit kan. Ik gebruik Paypal al meer dan tien jaar intensief dus weet wel hoe een en ander werkt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Revoked »

Okay. Dus volgens jou klopt het verhaal van TS niet, of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb PayPal 8 jaar geleden voor het laatst gebruikt.... Voornamelijk omdat ik een derde partij bij betalingen niet kan vertrouwen. Geldstromen horen via de legale-oplichters ( als banken) te gaan, niet via een niet-te-controleren-website-met-zelfverzonnen-veiligheidscertificaat. Inderdaad, ik vertrouw PayPal totaal niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of het verhaal van pp klopt niet of topicstarter heeft zijn bankrekening gekoppeld en afboekingen van pp gestorneerd.


En inderdaad: Paypal is niet veilig. Ik heb zelf ook tweestapsverificatie ingesteld maar dat wordt door pp niet gepromoot. Hoe je het moet instellen is vrijwel onvindbaar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:mijn bankrekening met voldoende saldo hebben gekoppel
Je gaat fout bij het stukje "voldoende saldo" dat is geen vereiste. Je koppelt je rekening (via een cent overboeking) en daarmee machtig je Paypal om af te schrijven. TS heeft waarschijnlijk geen saldo op zijn bank en staat dus nu in de min bij Paypal. Paypal heeft geen mogelijkheid om vooraf jouw saldo te controleren. Bij een creditcard betaling doen ze dit ook niet, je koppelt hem en als je in de min gaat heb je een schuld bij Paypal.

Paypal is prima veilig als je je wachtwoord niet opslaat in je browser en je anti virus gebruikt. 2 traps verificatie is prima vindbaar en ik gebruik het altijd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt inderdaad: voldoende saldo bankrekening is geen vereiste. Creditcard trouwens wel; betaling wordt realtime uitgevoerd. Als Visa nee zegt tegen Paypal dan gaat de betaling niet door. Heb het zelf meegemaakt. Bankrekening koppelen aan je Paypal account: niet doen. Je kan altijd direct opwaarderen met iDeal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Klopt inderdaad: voldoende saldo bankrekening is geen vereiste. Creditcard trouwens wel; betaling wordt realtime uitgevoerd. Als Visa nee zegt tegen Paypal dan gaat de betaling niet door. Heb het zelf meegemaakt. Bankrekening koppelen aan je Paypal account: niet doen. Je kan altijd direct opwaarderen met iDeal.
Als je de SMS verificatie gebruikt is er weinig dat fout kan gaan. IDeal heeft het nadeel dat het direct uitgevoerd wordt. Bij Paypal al meermaals gebruikt gemaakt van de klacht procedure. Creditcard gebruiken vind ik toch iets linker online.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Revoked »

Via iDeal geld naar PayPal, naar een andere partij overmaken?
Waarom niet via iDeal alleen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door bprosman »

Geldstromen horen via de legale-oplichters ( als banken) te gaan, niet via een niet-te-controleren-website-met-zelfverzonnen-veiligheidscertificaat. Inderdaad, ik vertrouw PayPal totaal niet.
Paypal heeft al meer dan 10 jaar een bankvergunning :
https://tweakers.net/nieuws/47569/paypa ... nning.html

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Revoked »

Zozo...ik wist het niet. Maar gekoppeld aan eBay vertrouw ik het zeker niet. Dat businessmodel ondersteun ik totaal niet.

atlas1302

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

E-bay en Paypal zijn broeders van elkaar en ik doe er zeker geen zaken meer mee.

Dat je op een negatief saldo uit kan komen vind ik heel apart, en dat je er voor moet opdraaien nog apparter terwijl je geen betalingen heb verricht. Daarom heb ik een DEBET CARD, no money no honey.

Maxdeprez
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2018 13:34

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door Maxdeprez »

oke bedankt voor de reacties ik ga weer veder zoeken wat ik kan doen bedankt. ik zal dit wel blijven lezen dus tips zijn altijd fijn

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account hacked geld kwijt wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:Via iDeal geld naar PayPal, naar een andere partij overmaken?
Waarom niet via iDeal alleen?
Omdat iDeal niet overal wordt aangeboden online
Omdat iDeal geen mogelijkheid heeft om een claim in te dienen (betaald is betaald)

Ik vind persoonlijk een creditcard onveiliger gezien je geen SMS beveiliging e.d. hebt zoals Paypal.

Gesloten