392 euro voor een kwartier werk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marcella2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018 10:12

392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Marcella2 »

Ik heb de keukenafvoer laten ontstoppen door "O. 24/7", een ontstoppingsdienst via internet. De afspraak was op een werkdag om 08:00 uur in de ochtend, dus een normale tijd. Ik had van tevoren gehoord dat het voorrijtarief 35 euro was en "u krijgt dan een prijsopgave als ze weten wat er gedaan moest worden". Dat wist ik zelf trouwens redelijk goed: de verstopping zat niet in de zwanenhals, die had ik er al afgehaald, en ik had er ook een gewone schroefveer in gestoken maar na anderhalve meter liep die helemaal vast, dus daar moest de verstopping zitten. Ik weet dat ongeveer op twee meter ook de aansluiting op het riool is. Ik heb ook gezegd dat ik er van uitging dat het bij die twee meter zou kunnen blijven.
Toen ze kwamen kreeg ik te horen dat het tarife voor ontstoppen 169 euro (ex btw) was, inclusief twee meter voor de ontstoppingsveer. Ik kreeg uiteindelijk een rekening voor 392 euro (incl btw) "want we hebben tien meter ontstoppingsve gebruikt, en er komt dus 8 maal 15 euro siraalkosten bij". Ze zijn minder dan 15 minuten bezig geweest (van 8:33 tot 8:45 staat op de bon), kosten dus bijna 400 euro. Dat is toch idioot?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was dat de eerste de “beste” op het internet?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marcella2 schreef:Ik heb de keukenafvoer laten ontstoppen door "O. 24/7", een ontstoppingsdienst via internet. De afspraak was op een werkdag om 08:00 uur in de ochtend, dus een normale tijd. Ik had van tevoren gehoord dat het voorrijtarief 35 euro was en "u krijgt dan een prijsopgave als ze weten wat er gedaan moest worden". Dat wist ik zelf trouwens redelijk goed: de verstopping zat niet in de zwanenhals, die had ik er al afgehaald, en ik had er ook een gewone schroefveer in gestoken maar na anderhalve meter liep die helemaal vast, dus daar moest de verstopping zitten. Ik weet dat ongeveer op twee meter ook de aansluiting op het riool is. Ik heb ook gezegd dat ik er van uitging dat het bij die twee meter zou kunnen blijven.
Toen ze kwamen kreeg ik te horen dat het tarife voor ontstoppen 169 euro (ex btw) was, inclusief twee meter voor de ontstoppingsveer. Ik kreeg uiteindelijk een rekening voor 392 euro (incl btw) "want we hebben tien meter ontstoppingsve gebruikt, en er komt dus 8 maal 15 euro siraalkosten bij". Ze zijn minder dan 15 minuten bezig geweest (van 8:33 tot 8:45 staat op de bon), kosten dus bijna 400 euro. Dat is toch idioot?
Het tarief voor alleen ontstoppen van €204,49 is al idioot (naar consumenten communiceer je altijd incl. BTW tarief). Ik neem aan dat je de rekening niet betaald hebt?

Marcella2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018 10:12

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Marcella2 »

Ik ben bang dat ik meteen heb betaald, dus dat geld ben ik kwijt. Maar ik kom er achter dat het nog gekker is dan ik dacht: het telefoonnummer dat ik afgelopen zaterdag belde (085 882006) wordt niet eens meer opgenomen, ik kan ook de dienst niet meer terugvinden op internet. Als ik via de Kamer van Koophandel het nummer opzoek dat op de bon staat (71887563) krijg ik een heel andere bedrijfsnaam (Oualid 24/7). Ik ben bang dat ik heel ordinair ben opgelicht, en dat dit een bedrijf is dat zichzelf alleen in het weekeinde op internet zet, als de nood hoog is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zijn ook maar negen cijfers.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door witte angora »

Krijg je die meters ontstoppingsveer dan in eigendom of zo?

Hier was er een tijdje terug ook eentje bezig, met een machine en een hele lange ontstoppingsveer. Het ding ging er gewoon in en er uit, en klaar. Het aantal meters maakte geen fluit uit voor de kosten.

Marcella2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018 10:12

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Marcella2 »

Over hun nummer: inderdaad een typfout, het is 085-888 2006.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Holy53 »

En dit staat in hun advertentie: Wij werken met professioneel materiaal om het probleem vakkundig aan te pakken, Ookal bevind de verstoping zich op een moeilijke plek.

Marcella2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018 10:12

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Marcella2 »

Dankjewel Lady 1234. Ik heb net weer dat nummer gebeld, en kreeg te horen dat klachten over de tarieven door hen niet in behandeling worden genomen!
Er gebeurde vervolgens iets geks met het doorschakelen, en ik kreeg daardoor een andere klant aan de telefoon die afgelopen week ook met hen te maken had gehad voor het ontstoppen van een wc. Ook daar hadden ze het werk goed gedaan én een enorme rekening achtgelaten! Hij moest meer dan 500 euo betalen voor twintig minuten werk. Ook hij had het over oplichting, en zo voelt het in elk geval wel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zoek een loodgieter in de buurt. Noteer die naam en het adres voor voorkomende gevallen. Vraag buren, kennissen of familie of zij weleens een loodgieter ingeschakeld hebben en hoe het werk gedaan is. Dan hebt u een vertrouwd adres.

Wat u gebeld hebt, is geen loodgieter maar een bedrijf wat loodgieters in het land inschakelt. En verder overal de handen van af trekt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marcella2 schreef:Dankjewel Lady 1234. Ik heb net weer dat nummer gebeld, en kreeg te horen dat klachten over de tarieven door hen niet in behandeling worden genomen!
Er gebeurde vervolgens iets geks met het doorschakelen, en ik kreeg daardoor een andere klant aan de telefoon die afgelopen week ook met hen te maken had gehad voor het ontstoppen van een wc. Ook daar hadden ze het werk goed gedaan én een enorme rekening achtgelaten! Hij moest meer dan 500 euo betalen voor twintig minuten werk. Ook hij had het over oplichting, en zo voelt het in elk geval wel.
Dat iets voelt als oplichting maakt het geen oplichting. Je bent akkoord gegaan door betaling met het tarief. Achteraf kun je dan nog weinig ondernemen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door yan »

Hoe vaak is al gezegd dat als je het niet eens bent met de rekening het erg dom is om deze toch te betalen.
Geld terugkrijgen is veel lastiger dan geld inhouden :|

Het tarief voor ontstoppen bent u wel mee akkoord gegaan, dus dat moet betaald worden: de rest hadden ze van mij niet gekregen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Was dat de eerste de “beste” op het internet?
... die ook binnen no time ter plaatse kon zijn voor deze spoedklus?
Laatst gewijzigd door tttlocke op 27 aug 2018 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door tttlocke »

Marcella2 schreef:I... Ik ben bang dat ik heel ordinair ben opgelicht, en dat dit een bedrijf is dat zichzelf alleen in het weekeinde op internet zet, als de nood hoog is.
Doordeweeks is hij waarschijnlijk slotenmaker,

sake1987

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door sake1987 »

Marcella2 schreef:Dankjewel Lady 1234. Ik heb net weer dat nummer gebeld, en kreeg te horen dat klachten over de tarieven door hen niet in behandeling worden genomen!
Er gebeurde vervolgens iets geks met het doorschakelen, en ik kreeg daardoor een andere klant aan de telefoon die afgelopen week ook met hen te maken had gehad voor het ontstoppen van een wc. Ook daar hadden ze het werk goed gedaan én een enorme rekening achtgelaten! Hij moest meer dan 500 euo betalen voor twintig minuten werk. Ook hij had het over oplichting, en zo voelt het in elk geval wel.

Hoezo oplichting ? dat het extreem duur is ben ik het mee eens, maar voor er ook maar iemand bij mij in huis iets doet, wil ik een prijs zwart op wit.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

tttlocke schreef:
Lady1234 schreef:Was dat de eerste de “beste” op het internet?
... die ook binnen no time te plaatse kon zijn voor deze spoedklus?
Er staat niet dat het een spoedklus was. En dat is een gootsteen niet bepaald. Wc is wat anders.

sake1987

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
tttlocke schreef:
Lady1234 schreef:Was dat de eerste de “beste” op het internet?
... die ook binnen no time te plaatse kon zijn voor deze spoedklus?
Er staat niet dat het een spoedklus was. En dat is een gootsteen niet bepaald. Wc is wat anders.
Ook een WC kan wel een weekend over, even 2 dagen emmer en gat in de tuin :D

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Marcella2 schreef:Ik ben bang dat ik meteen heb betaald, dus dat geld ben ik kwijt. Maar ik kom er achter dat het nog gekker is dan ik dacht: het telefoonnummer dat ik afgelopen zaterdag belde (085 882006) wordt niet eens meer opgenomen, ik kan ook de dienst niet meer terugvinden op internet. Als ik via de Kamer van Koophandel het nummer opzoek dat op de bon staat (71887563) krijg ik een heel andere bedrijfsnaam (Oualid 24/7). Ik ben bang dat ik heel ordinair ben opgelicht, en dat dit een bedrijf is dat zichzelf alleen in het weekeinde op internet zet, als de nood hoog is.
Nee hoor, u bent niet opgelicht. U heeft een dienst afgenomen zonder van te voren af te spreken hoeveel het u zou gaan kosten. Daarna is u een absurd hoge rekening voorgeschoteld, die u betaald heeft en daarmee dus ook geaccepteerd heeft.

Dit is geen oplichting, dit is het zoveelste gevalletje slotenmaker, rioolreiniger, sleepdienst, garage, hoveniers dienst, noem maar op waarbij een consument een werkopdracht verstrekt zonder eerst overeenstemming over de kosten te bereiken waarna er een peperdure rekening volgt.

O(ualid) 24/7 en O. 24/7 lijken overigens behoorlijk op elkaar. De een is de KvK inschrijving, de ander is een handelsnaam? Alleen in het weekend werken is op zich wel te begrijpen, dan zijn de tarieven een stuk hoger. Wellicht is hij doordeweeks in loondienst bij een bedrijf en klust hij in het weekend bij voor zichzelf. Daar is op zich niets mis mee. Dat het zakelijke telefoonnummer alleen geactiveerd wordt wanneer men aan het werk is, dat is ook wel te begrijpen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 392 euro voor een kwartier werk

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik denk dat we eens moeten stoppen om te kijken naar de tijdsduur van een klus maar naar het resultaat gaan kijken. Even er van uitgaande dat het probleem is opgelost, dan is het vlot verlopen. Je had ook een kluns kunnen inhuren die misschien 2 uur bezig was. Had je dan een hoger bedrag wel acceptabel gevonden omdat hij zo lang bezig was geweest?

Gesloten