LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur voorrijkosten betalen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hansteraaij
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2018 21:31

Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door Hansteraaij »

Beste Radar,
Hier dus mijn beknopt verhaal met de vraag of ik de ontvangen faktuur moet betalen .

Ivm gaslek . Bel ik met gasdetectiebedrijf om 13.00 uur . Zij kunnen de volgende dag om 10.00 u voor meting . Op dat moment prima idee . Maar in de loop van de middag onderweg voor mijn werk had ik al twijfels over de bruikbaarheid van deze firma en de hoge kosten ( totaal bijna € 500,00 ) .Ik kon op dat moment niet vermoeden dat ze mij al direkt bevestigings mail hadden gestuurd (om 14.00 uur )die ik dus voor 15.00 u had moeten annuleren als ik hun service niet wenste . Dit zag ik overigens ‘s avonds pas toen ik achter computer ging zitten . De volgende morgen heb ik dus direkt afgebeld maar faktuur voor voorrij kosten a €400 volgde wel ? Ook al weer binnen een dag .... ! Niets heb ik getekend en schriftelijk bevestigd . Is dit een Eenzijdig overeenkomst ? Kan dit zo maar ?? Ze zijn dus ook niet geweest en hebben bij het annuleren niets nochmaals toegelicht dat de faktuur toch zou volgen. Maar dit terzijde .

Graag een reactie !
Laatst gewijzigd door Radar op 13 okt 2018 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bestelt een bedrijf en de volgende dag belt u af. Uiteraard moet u de kosten betalen. En hoeft u het gaslek nu niet meer te vinden?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een beetje bedrijf begint om 8:00 in de ochtend. Dus even er van uitgaande dat u om 8:00 hebt gebeld om de afspraak van 10:00 te annuleren. En dan gek vinden dat u wel gewoon kosten moet betalen? Er wordt personeel voor u ingepland die nu niets te doen heeft. Elke afspraak die op de dag zelf geannuleerd wordt zal volledig berekend worden. Tenzij u er hele goede redenen voor heeft. Maar dat lees ik niet in uw verhaal.

Een eenzijdige overeenkomst is het ook niet. U belt dit bedrijf op en u maakt er een afspraak mee.

Zonde geld en een mogelijk probleem met gas is ook nog niet opgelost.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door kokka »

Opzich vind ik het wel redelijk dat er iets gerekend wordt voor het annuleren van de opdracht. maar 400 euro vind ik wel erg veel. en 400 euro voorrijkosten is helemaal bizar.
Je zou ze eens kunnen vragen om dit te onderbouwen.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan zou ik daar informatie inwinnen.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door witteflits »

Volgens mij heeft u de eerste de beste via Google genomen? Dit maak ik op
Uit de hoge kosten die dit bedrijf rekend en totaal niet klantvriendelijk
Reageerd. Het gebeurd vaker dat mensen opgelicht worden door bedrijven die boven aan in Google staan. Ik hoor het veel van een bevriende slotenmaker en ook van een witgoed reparatie bedrijf! Er zou eens een voede voorlichting moeten komen die mensen wegwijs maakt met zoeken via Google! Ik zeg eerst recenties lezen over een bedrijf en dan een keuze maken!

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witteflits schreef:
17 okt 2018 16:22
Volgens mij heeft u de eerste de beste via Google genomen? Dit maak ik op
Uit de hoge kosten die dit bedrijf rekend en totaal niet klantvriendelijk
Reageerd. Het gebeurd vaker dat mensen opgelicht worden door bedrijven die boven aan in Google staan. Ik hoor het veel van een bevriende slotenmaker en ook van een witgoed reparatie bedrijf! Er zou eens een voede voorlichting moeten komen die mensen wegwijs maakt met zoeken via Google! Ik zeg eerst recenties lezen over een bedrijf en dan een keuze maken!
Heeft niets te maken met oplichting. Voorlichting campagnes bereiken deze mensen helaas niet, ze leren het enkel door het te ervaren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hansteraaij schreef:
13 okt 2018 21:40
Beste Radar,
Hier dus mijn beknopt verhaal met de vraag of ik de ontvangen faktuur moet betalen .

Ivm gaslek . Bel ik met gasdetectiebedrijf om 13.00 uur . Zij kunnen de volgende dag om 10.00 u voor meting . Op dat moment prima idee . Maar in de loop van de middag onderweg voor mijn werk had ik al twijfels over de bruikbaarheid van deze firma en de hoge kosten ( totaal bijna € 500,00 ) .Ik kon op dat moment niet vermoeden dat ze mij al direkt bevestigings mail hadden gestuurd (om 14.00 uur )die ik dus voor 15.00 u had moeten annuleren als ik hun service niet wenste . Dit zag ik overigens ‘s avonds pas toen ik achter computer ging zitten . De volgende morgen heb ik dus direkt afgebeld maar faktuur voor voorrij kosten a €400 volgde wel ? Ook al weer binnen een dag .... ! Niets heb ik getekend en schriftelijk bevestigd . Is dit een Eenzijdig overeenkomst ? Kan dit zo maar ?? Ze zijn dus ook niet geweest en hebben bij het annuleren niets nochmaals toegelicht dat de faktuur toch zou volgen. Maar dit terzijde .

Graag een reactie !
Even quoten...

Gaat die 400 euro echt alleen om de voorrijkosten, of gaat het ook om andere kosten? Wat zegt de offerte hierover?

oberniki
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2015 16:41

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door oberniki »

400 Euro voorrijkosten...........waar moest die monteur vandaan komen, Zuid Frankrijk ? (of zo ergens)

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hansteraaij schreef:
13 okt 2018 21:40
Ivm gaslek . Bel ik met gasdetectiebedrijf om 13.00 uur . Zij kunnen de volgende dag om 10.00 u voor meting . Op dat moment prima idee .
Ik heb de indruk dat u het aanbod heeft aanvaard en er op dat moment dus een overeenkomst tot stand is gekomen. Het gaat om een koop op afstand, maar ook om dringende herstellingen. Wat heeft men in het gesprek aangegeven over de kosten?

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door A. Smit »

~Bij mijn weten zijn voorrij kosten al JAREN verboden. Enige annuleringskosten allà, maar zoveel nee. Heb ooit zelf gaslek gehad. GEB (tegenwoordig nuon) stond binnen 10 minuten op de stoep. Met snuffelaar miniem lek ontdekt. Halve straat ontruimt maar na 1/2 uur alles weer ok.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur voorrijkosten betalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

A. Smit schreef:
17 okt 2018 19:11
~Bij mijn weten zijn voorrij kosten al JAREN verboden.
Dat is onjuist.

Gesloten