LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapot onderdeel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Na een aantal weken gebruik gemaakt te hebben van onze opblaasbare jacuzzi deed de bijgeleverde lichtslang het niet meer. Om het voor reparatie aan te kunnen bieden moesten we het bad leeg laten lopen daar de lichtslang onder het bad bevestigingd zat.
Omdat we het bad niet steeds vol en weer leeg wilden laten lopen besloten we op de reparatie te wachten.
We hebben de slang 15 september ingeleverd en wachten tot op heden nog steeds op de gerepareerde slang.
We hebben zeker 6x gebeld maar steeds krijgen we excuses en zeggen dat ze weer actie gaan ondernemen richting de leverancier.
Vanochtend kregen we een telefoontje dat we de kapotte slang maar moesten ophalen en dat de leverancier bij ons thuis zou komen voor de reparatie??
Dit wil ik echter niet. Het voelt alsof ze nu van hun probleem mijn probleem maken. Ik vind dat de Makro, daar heb ik het bad gekocht, de reparatie moet laten uitvoeren. En niet bij mij het probleem neerleggen.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Dirkie »

De Makro is eigenlijk een groothandel die verkoopt aan detailhandelaren. Dit is een comsumenten forum en eigenlijk dus niet de juiste plek voor deze vraag. Los daarvan is de optie dat het thuis gerepareerd wordt volgens mij een hele goede oplossing. Maar dat is mijn mening.

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Makro levert ook aan consumenten......en dat ik dan moet vrijnemen en thuis moet blijven om het probleem op te lossen met hun leverancier die blijkbaar het probleem niet wil oplossen met de Makro, is normaal?
Ik wacht nu al bijna 2 maanden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door mahadma »

Tja, kopen (goedkoop) via de macro heeft plus en min punten. Dit wachten en minder klantvriendelijke gedrag is dus een min punt.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mobielzijn schreef:
31 okt 2018 10:50
Makro levert ook aan consumenten......
Nee Macro levert in principe niet aan consumenten aangezien de pas alleen alleen aan mensen (bedrijven) die in geschreven staan bij de KVK wordt verstrekt. Dat er heel veel misbruik van wordt gemaakt (ff pas lenen van de buurman) mag duidelijk zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door mahadma »

Om een Macro pas, die je nodig hebt als entreekaart, heb je wèl een KvK Nummer nodig. De gemiddelde particulier heeft die niet.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Thuis ophalen lijkt me in principe een nette service. Mogelijk wil de fabrikant ook het opblaasbad zelf zien, bv om onoordeelkundig gebruik uit te sluiten.

Het afgeleide onderwerp "Makropas en particulieren" laat ik maar voor wat het is :wink:.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mahadma schreef:
31 okt 2018 13:47
Om een Macro pas, die je nodig hebt als entreekaart, heb je wèl een KvK Nummer nodig. De gemiddelde particulier heeft die niet.
KvK inschrijving is niet nodig, men kan ook bij een SER register ingeschreven staan, is ook voldoende voor de Makro.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Brainless »

Lady1234 schreef:
31 okt 2018 21:38
KvK inschrijving is niet nodig, men kan ook bij een SER register ingeschreven staan, is ook voldoende voor de Makro.
Volgens hun voorwaarden niet.
Wat heb je nodig om Makro-pas aan te vragen?
Online
KvK nummer
Geldig e-mailadres & telefoonnummer

In een van onze 17 vestigingen
Een recent KvK uittreksel (niet ouder dan 1 jaar)
Geldig legitimatiebewijs
Waarom heb ik een KvK inschrijving nodig?

Omdat Makro een groothandel is, mogen wij alleen ondernemers, verenigingen en stichtingen als klant aannemen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door mahadma »

Lady1234 schreef:
31 okt 2018 21:38
mahadma schreef:
31 okt 2018 13:47
Om een Macro pas, die je nodig hebt als entreekaart, heb je wèl een KvK Nummer nodig. De gemiddelde particulier heeft die niet.
KvK inschrijving is niet nodig, men kan ook bij een SER register ingeschreven staan, is ook voldoende voor de Makro.
Dus niet.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, ik heb hem al jaren en ben nooit bij de KvK ingeschreven geweest.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door mahadma »

Lady1234 schreef:
01 nov 2018 00:14
Nou, ik heb hem al jaren en ben nooit bij de KvK ingeschreven geweest.
Dan heeft de macro de regels veranderd in de loop van de tijd. Volgens de huidige geldende normen : zie de site van de macro.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of je nou wel of niet als particulier aan aan makropas kunt komen is ook niet heel relevant: een koop bij de Makro is hoe dan ook geen consumentenkoop, de bijbehorende consumentenbescherming is er dus evenmin.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daar heb je gelijk in. Maar toch, maar toch. Het assortiment en de wijze van aanbieden van de non-food producten lijkt wel heel erg gericht op particulieren. Prijzen incl. btw vermelden, aanbieden van losse exemplaren van kleding, speelgoed, seizoensartikelen, wit- en bruingoed, enz., enz. Ik zie daar nooit een winkelier met veertig shirts bij de kassa staan. Bij de foodafdeling is dat beslist anders. Daar gaan artikelen vaak per tray of in grote verpakkingen/gewichten en zie ik ook horecamensen inkopen.

Het pasjessyteem is een smoesje om een vergunning te krijgen voor een vestiging (nee, geen detailhandel hoor, we zijn echt een groothandel, zie maar). Ik vraag me wel eens af of dat in een rechtzaak over consumentenrechten bij aankoop stand zou houden, en of een rechter niet zou beslissen dat, gezien... en hoewel... dat toch... en zo uiteindelijk een klant toch consumentenbescherming zou kunnen geven in een specifiek geval.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hoe je het wendt of keert, ze willen dat ding ter plekke komen repareren maar dat schikt de Ts niet. Dus waar hebben we het nu over?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over een onwillige consument.

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Laten we het erop houden dat ik het ontzettend vreemd vond dat een lichtslang van nog geen 20 euro bij mij thuis gerepareerd zou worden. En ik dus vrij zou moeten nemen. Terwijl de slang al door de Makro opgestuurd zou zijn naar de leverancier.....
Nu heb ik een telefoontje van de Makro gekregen dat de slang uit coulance gemaakt is.
Probleem opgelost.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door witte angora »

Mobielzijn schreef:
31 okt 2018 10:30
Na een aantal weken gebruik gemaakt te hebben van onze opblaasbare jacuzzi deed de bijgeleverde lichtslang het niet meer. Om het voor reparatie aan te kunnen bieden moesten we het bad leeg laten lopen daar de lichtslang onder het bad bevestigingd zat.
Omdat we het bad niet steeds vol en weer leeg wilden laten lopen besloten we op de reparatie te wachten.
We hebben de slang 15 september ingeleverd en wachten tot op heden nog steeds op de gerepareerde slang.
We hebben zeker 6x gebeld maar steeds krijgen we excuses en zeggen dat ze weer actie gaan ondernemen richting de leverancier.
Vanochtend kregen we een telefoontje dat we de kapotte slang maar moesten ophalen en dat de leverancier bij ons thuis zou komen voor de reparatie??
Dit wil ik echter niet. Het voelt alsof ze nu van hun probleem mijn probleem maken. Ik vind dat de Makro, daar heb ik het bad gekocht, de reparatie moet laten uitvoeren. En niet bij mij het probleem neerleggen.
Kortom, dit probleem is dus een dag na plaatsing van dit bericht opgelost? Toch wel apart. Of krijg je 'gewoon' een andere? Voor 20 euro valt er niet veel aan te repareren snap je.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kapot onderdeel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Reparatie van een led-lichtslang kan misschien wel, maar dat wordt in ieder geval een tijdrovend en dus kostbaar klusje. Voor een ding van 20 euro is dat niet realistisch.

Zoals ik al eerder schreef, kan ik me voorstellen dat de fabrikant/importeur/Makro eigenlijk de complete jacuzzi wil zien om te beoordelen of het wel om een garantieaanspraak gaat. Maar ja, als de klant die lichtslang zelf kan verwijderen en plaatsen, én als dat ding maar 20 euro kost...

Het lijkt erop dat er bij Makro of diens leverancier toch nog iemand wakker is geworden. Fijn dat het alsnog wordt opgelost.

Gesloten