Pagina 1 van 1

Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 17 nov 2018 12:44
door Danielle123
Omdat wij slecht beeld hadden op onze tv hebben we ziggo gevraagd een monteur te sturen (tv was niet kapot) om de ontvangst van het signaal te checken. Volgens hem was het doortrekken van een kabel het probleem, dat moesten we zelf oplossen. Wij regelden een elektricien, die concludeerde na lang zoeken dat het probleem in het kastje van Ziggo zat. Hij stuurde natuurlijk wel een factuur en die willen wij verhalen bij Ziggo. Zij bieden een korting op ons abonnement voor een aantal maanden. Wij willen gewoon ons geld... Weer iemand wat onze rechten zijn?

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 17 nov 2018 18:55
door NeoDutchio
Wat maakt het voor u voor verschil of u die factuur in cash of natura vergoed krijgt?

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 17 nov 2018 19:01
door Lady1234
U had natuurlijk ook de monteur van Ziggo op uw kosten kunnen laten komen en als toen gebleken was dat het aan Ziggo lag, had u die niet hoeven betalen.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 17 nov 2018 19:29
door scontra
Danielle123 schreef:
17 nov 2018 12:44
Omdat wij slecht beeld hadden op onze tv hebben we ziggo gevraagd een monteur te sturen (tv was niet kapot) om de ontvangst van het signaal te checken. Volgens hem was het doortrekken van een kabel het probleem, dat moesten we zelf oplossen. Wij regelden een elektricien, die concludeerde na lang zoeken dat het probleem in het kastje van Ziggo zat. Hij stuurde natuurlijk wel een factuur en die willen wij verhalen bij Ziggo. Zij bieden een korting op ons abonnement voor een aantal maanden. Wij willen gewoon ons geld... Weer iemand wat onze rechten zijn?
Indien de geboden korting op het abonnement in overeenstemming is met het bedrag van de rekening, dan kunt u deze korting maar beter accepteren. Het uitgegeven bedrag komt dan netjes terug, al is het niet op de wijze die u graag wil.
U krijgt uw geld terug en dat is toch wat u wil :!:

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 17 nov 2018 19:45
door sylvesterb
Danielle123 schreef:
17 nov 2018 12:44
Omdat wij slecht beeld hadden op onze tv hebben we ziggo gevraagd een monteur te sturen (tv was niet kapot) om de ontvangst van het signaal te checken. Volgens hem was het doortrekken van een kabel het probleem, dat moesten we zelf oplossen. Wij regelden een elektricien, die concludeerde na lang zoeken dat het probleem in het kastje van Ziggo zat. Hij stuurde natuurlijk wel een factuur en die willen wij verhalen bij Ziggo. Zij bieden een korting op ons abonnement voor een aantal maanden. Wij willen gewoon ons geld... Weer iemand wat onze rechten zijn?
Erg netjes dat aanbod van Ziggo zou het accepteren. De vraag is namelijk wat het probleem was in het kastje van Ziggo? Als het kastje niet is vervangen en het probleem is weg dan lag het toch in uw domein.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 17 nov 2018 22:40
door alfatrion
Je hebt in principe wel recht op "contant" geld, maar de weg van de minste weerstand lijkt me wel duidelijk.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 21 nov 2018 13:35
door Erwin uit Oosterhout
Staat het advies van de Ziggo monteur zwart op wit (papier of mail)? In dat geval kan je een poging wagen en anders zou ik gauw de korting aanvaarden...

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 21 nov 2018 13:49
door Bovendien10
Ter aanvulling. Misschien ontkent Ziggo dat de ontvangst slecht is en aan u ligt, maar ik heb wel meer dan 100 keer een slechte ontvangst. Laatst heb ik de coaxkabel vervangen en het kastje opnieuw geïnstalleerd. Het deed 2 weken alles goed, maar na 2 weken weer slechte ontvangst. U staat niet in uw eentje, dus het ligt echt aan Ziggo. Ik volg al hun adviezen op en 100 keer lukt het niet, want na 1 week wordt gemeld dat het aan de kabels ligt. Altijd maar weer.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 21 nov 2018 14:59
door yan
Ziggo gebruik nog wel eens de meest vreemde smoezen om een fout van hun toch bij de klant te laten liggen.

Hier werden we ook afgescheept dat we "groene stroom" hadden en dat daardoor het internet kon wegvallen.
Onzin natuurlijk en 3 medewerkers later werd er inderdaad toegegeven dat ze zelf een administratieve fout hadden gemaakt, 2x klikken en alles werkte weer.

Stroom is gewoon stroom, dat heeft geen enkele invloed op je signaal.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 21 nov 2018 15:07
door bprosman
dus het ligt echt aan Ziggo.
De signaalwaarden van het binnenkomend signaal zijn eenvoudig uit te lezen in het modem. Dus of je het "binnen of buiten" moet zoeken is ook nog wel redelijk eenvoudig te bepalen.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 21 nov 2018 19:30
door renewouters
yan schreef:
21 nov 2018 14:59
Ziggo gebruik nog wel eens de meest vreemde smoezen om een fout van hun toch bij de klant te laten liggen.
Komisch om dat op uitgerekend dit forum te zeggen. Zelfs als een probleem overduidelijk door een consument is veroorzaakt wordt over het algemeen de schuld binnen een aantal berichten bij de leverancier gelegd.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 21 nov 2018 20:40
door Erthanax
renewouters schreef:
21 nov 2018 19:30
Zelfs als een probleem overduidelijk door een consument is veroorzaakt wordt over het algemeen de schuld binnen een aantal berichten bij de leverancier gelegd.
In dit topic is dat niet het geval, dunkt me.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 22 nov 2018 01:21
door jji.smits
Geachte dame/heer ik heb ook een akkefietje gehad met Ziggo over een telefoon gesprek gehad van twee uur met mijn mobiel .
Dit was een bedrag van 18,75 dit gesprek had ik met de man waar ik in de stalling sta met mijn camper.
Het nummer waar ik naar gebeld had van twee uur kon ik mij goed herderin Dat ging er over dat ik onderweg was naar hem on de camper onder te brengen,dat ik met de beller 2 uur Beld dat is niet als je onder weg ben naar hem ik kom er aan en dan twee uur praat.
Ik heb dit ook aan Ziggo gemeld dat dit niet klopte.
om mijn verhaal kort te houden na velen telefoontjes en ongeveer 45 E-mails met hen over en weer.
Besloot Ziggo om het bedrag te laten in vorderen door een deurwaarder dit heb ik terzijde geschoven tot ik werd gedaagd voor de recht bank te verschijnen .
Ik ben naar deze zitting gegaan met onder mijn arm de 45 E-mails die over en weer zijn gestuurd,daar heeft de rechter op besloten dat de vordering van Ziggo ongegrond was en heeft mij vrij gesproken.
Het was maar 18,75 en was tegen principe om een onterechte nota te betalen,dat heeft Ziggo veel geld gekost wand zij werden veroordeelt om alle kosten van de rechtsgang te betalen.

Eind goed algoed zeg ik maar.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 22 nov 2018 09:03
door sake1987
Eigenlijk is dit of topic, maar wil het toch even vermelden.
Nadat mijn schoonouder 3 x een ziggo monteur hadden gehad i.v.m wegvallen telefoon internet en slecht TV ontvangst.
Nadat ze 2 x een nieuwe modem en muurkastje hadden gekregen.
Keek de laatste monteur eindelijk in het aansluit kastje in de straat, wat bleek hier was alles wit van de oxidatie.
Na het schoonmaken werkt alles weer perfect.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 22 nov 2018 10:05
door alexander.rosen
Het is altijd dom om niet te beginnen bij de aanbieder van de service. Ik weet toevallig dat Ziggo een tijd geleden ging overstappen op een nieuw ontwikkeld type aansluitdoosje dat in moeilijke situaties net dat beetje extra geeft om het signaal perfect te maken. Dat houdt zeer zeker niet in dat wat U ervoor had slecht was maar de techniek ontwikkelt zich nog steeds.
Verder is het zo dat binnenshuis uiteraard niet iets als slijtage of roest zou moeten optreden - in een normaal huishouden tenminste - maar ik zou me kunnen voorstellen dat er een schroefje met de jaren los trilt of er te had aan een kabel getrokken wordt, allemaal dingen die je in eerste linie laat oplossen door een Ziggo monteur en niet door iemand die daar niets mee te maken heeft. Je gaat tenslotte ook niet naar het gemeentelijk vervoersbedrijf als je een probleem met je auto hebt.
Ik vind het uitermate netjes van Ziggo dat men U zo tegemoet wil komen, en heel vreemd van U dat U daar dan nog eens een potje moeilijk over gaat doen. Je hebt gewoon geen recht als je naar een verkeerd loket gaat met je probleem en boft als je dan toch nog een aardige respons krijgt.

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 22 nov 2018 10:56
door berndv
niet dat ik verwacht dat ts nog terug komt, maar is het probleem inmiddels dan door Ziggo opgelost in "het kastje" (wat ik me daar bij moet voorstellen weet ik nog niet echt, is dat de verdeler in de straat of het AOP of de antenneversterker).

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Geplaatst: 22 nov 2018 12:14
door sylvesterb
alfatrion schreef:
17 nov 2018 22:40
Je hebt in principe wel recht op "contant" geld, maar de weg van de minste weerstand lijkt me wel duidelijk.
Waar staat dit recht dan? Ziggo heeft volgens mij gevolgschade gewoon uitgesloten in hun overeenkomst.