LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oversluitclaim en DAS

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JACNOO
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2018 19:15

Oversluitclaim en DAS

Ongelezen bericht door JACNOO »

Hallo, ik ben aangesloten bij Oversluitclaim en die hebben mij geadviseerd om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.
Dus ik heb DAS ingeschakeld en zij hebben de zaak in behandeling genomen. Nu heeft DAS mij een bericht gestuurd dat ik me moet afmelden bij Oversluitclaim met een tekst die ik kon gebruiken zodat zij ook geen aanspraak kunnen maken op de 10% Fee.
Dat heb ik gedaan, nadat ik nagevraagd heb bij DAS waarom dat is. Volgens DAS heeft Oversluitclaim nog niets gedaan of bereikt en is de FEE van 10% veel te veel. Zij lieten het een beetje overkomen als oplichting. Dus ik heb de mail met de tekst gestuurd.
Daar heeft Oversluitclaim weer op gereageerd, dat zij de ontbinding niet accepteren en een heel verhaal waarom DAS verkeerd bezig is en er niet op uit is om mij echt te helpen. En dat er al diverse klanten van DAS op dezelfde wijze hebben gereageerd.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen en wat dus raadzaam is. RADAR is dit bij jullie bekend? En wat adviseren jullie mij?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Oversluitclaim en DAS

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Ga op uw rechtsbijstandverzekering af en laat hen de discussie voeren.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: Oversluitclaim en DAS

Ongelezen bericht door Erwin85 »

Kaart dit nieuwe probleem ook aan bij uw rechtsbijstandsverzekering. Zij zullen je waarschijnlijk helpen om de ontbinding er toch door te krijgen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Oversluitclaim en DAS

Ongelezen bericht door Har45 »

door JACNOO » 21 nov 2018 19:27

Hallo, ik ben aangesloten bij Oversluitclaim en die hebben mij geadviseerd om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.
Mocht Oversluitclaim u daadwerkelijk dit geadviseerd hebben dan kunt u volgens mij gebruik maken van artikel 8.1 immers dan acht Oversluitclaim uw actie niet meer als nuttig in.
Bent u op eigen initiatief veranderd van Oversluitclaim naar de DAS dan gaat artikel 7.2. in werking treden.

Deelnemersovereenkomst Oversluitclaim : https://www.oversluitclaim.nl/deelnemersovereenkomst/

Artikel 7 Opzegging door Deelnemer
7.1 Deelnemer heeft het recht om de overeenkomst op te zeggen. Opzegging geeft geen recht op terugbetaling van de eenmalige bijdrage van € 15.

7.2 Bij opzegging door Deelnemer houdt Hypotheekboete B.V. recht op de succes fee van 10%.

Artikel 8 Opzegging door Stichting OversluitClaim of Hypotheekboete B.V.
8.1 Indien Stichting OversluitClaim het voortzetten van de collectieve actie niet langer nuttig acht of indien Hypotheekboete B.V. daar geen voldoende financiële middelen voor heeft, kunnen zij hun activiteiten beëindigen en deze overeenkomst opzeggen. Deelnemer heeft in dat geval geen recht op terugbetaling van de eenmalige bijdrage van € 15.

Artikel 9 Bedenktijd Deelnemer
9.1 Deelnemer heeft het recht deze overeenkomst binnen 21 dagen zonder opgaaf van reden te herroepen door dit formulier (pdf, 243kb) in te vullen en toe te sturen aan Hypotheekboete B.V. De termijn van 21 dagen begint als Deelnemer zich heeft aangemeld.

Artikel 10 Aanmelden en betaling
10.1 Door zich aan te melden en de bijdrage van € 15 te betalen, verklaart Deelnemer zich akkoord met het bovenstaande
.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Oversluitclaim en DAS

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Uw Jurist schreef:
22 nov 2018 15:15
Ga op uw rechtsbijstandverzekering af en laat hen de discussie voeren.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Een prima advies.
Vooral als TS sluitend bewijs meestuurt.

Gesloten