BKR Registratie. - ervaringen coderingvrij?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
redhead55

Re: BKR Registratie. - ervaringen coderingvrij?

Ongelezen bericht door redhead55 » 06 jan 2019 23:21

Voorbeeld: als U 2 of 3 maandtermijnen niet aan Uw energiemaatschappij betaalt, krijgt U het dringende advies om contact op te nemen met schuldhulpverlening. Ook zal zij proberen met U een redelijke betalingsregeling te treffen. De schuld c.q. betalingsregeling (in BKR termen een A en/of een H codering) vindt U echter nergens terug.
Het betreffen voorschot bedragen maar strikt gesproken heeft U een jaar contract (een schuld, gebaseerd op Uw geschat verbruik) die U in termijnen mag voldoen (middels de voorschot bedragen).

En waarom een hypotheek bij 4 maanden achterstand wél registeren en een huurachterstand van gelijke omvang niet ?
Beide betreffen een schuld m.b.t. woonlasten. Het verschil zit hem in het feit dat U een hypotheek (het geleende bedrag) op enig moment zal moeten terugbetalen.
Een huurovereenkomst kunt U, op enig moment en met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn, opzeggen (maar ook de verhuurder kan dit) maar dat ontslaat U niet van de verplichting om de huur over de voorgaande maanden (alsnog) te voldoen.

Daarnaast is de kredietverstrekker verplicht om zo'n situatie bij het BKR te melden. Een verhuurder is dat, op dit moment, niet omdat er geen centraal register voor huurachterstanden is. Woning corporaties zouden zoiets nog kunnen opzetten via Aedes maar dan tref je alleen de sociale verhuur. Vrije sector verhuur blijft dan (alsnog) buiten schot.

En zo zijn er nog wel meer zaken te bedenken. Ik gaf slechts een ruwe schets van wat wenselijk zou zijn. Zoiets zet je ook niet van de ene op de andere dag op. Er zal nog heel wat water door de Rijn moeten vloeien voor zoiets tot stand zou kunnen komen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 06 jan 2019 23:46

Ik begrijp wel wat u bedoelt, maar dat neemt de bezwaren niet weg die ik in mijn eerdere reactie noemde. Er zijn zo veel en zulke verschillende organisaties waarbij iemand een schuld of een betalingsachterstand kan hebben, dat het een ongelooflijk complex systeem wordt, met alle fouten en risico's van dien. Geen beginnen aan, dus niet aan beginnen.

Een systeem dat belasting- en gerechtsdeurwaarders kunnen raadplegen, zodat er niet dubbel beslag kan worden gelegd is een stuk simpeler -- en zelfs dat wil maar niet lukken.

CrniB

Ongelezen bericht door CrniB » 23 jan 2019 13:33

Ik ken coderingvrij niet, maar ken wel iemand die ervaring heeft met Dynamiet Nederland. Het is ook allemaal afhankelijk van welke codering er op je naam staat, afhankelijk daarvan kunnen ze wel of niet iets doen. Je kan het beste met hen contact opnemen om te overleggen.

De persoon die ik ken had een issue met Neckermann, die had meerder espullen op afbetaling gekocht bij hen, en hierdoor een BKR registratie. Maar daarna was Neckerman falliet gegaan en hierdoor bleef de BKR bestaan en werd de BKR codering niet afgemeld en er was bijna niemand bij Neckerman hiervoor te benaderen, de curator boeide het ook niet. Hierdoor dus uiteindelijk wel via Dynamiet Nederland kunnen laten oplossen.

Elisabeth124

Ongelezen bericht door Elisabeth124 » 08 mei 2019 08:46

@ ellenflower kun je uitleggen hoe dit dan werkt? Lukt me niet om een pb te sturen

jandeks

Ongelezen bericht door jandeks » 16 jul 2019 20:25

ElleFlowers schreef:
03 jan 2019 23:15
Er zijn mogelijkheden om een negatieve BKR registratie te verwijderen/te laten wijzigen. Ik heb het zelf een aantal keer gedaan voor anderen. Let goed op en schakel geen dure club in, vaak wil degene die code heeft geregistreerd (bijv bank) niet eens praten met deze clubs omdat ze vaak bekend staan om het vragen van veel geld voor hun diensten.

Terechte registraties kunnen wel worden verwijderd en is me ook gelukt. Er zijn een paar regels die van toepassing zijn. Het hoeft niet altijd te lopen zoals je denkt er zijn mogelijkheden. Er word hier 1 groot ding vergeten. Stuur mij maar een bericht wat dat is want dat gaan publiceren is niet in het voordeel van de consument.
Ik ben een nieuw lid en weet niet zeker of ik een privébericht kan sturen, maar ik ben dringend geïnteresseerd in wat u moet delen met betrekking tot negatieve BKR, ik zou het op prijs stellen als u hierover contact met mij kunt opnemen. Bedankt

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 jul 2019 16:22

jandeks schreef:
16 jul 2019 20:25
ElleFlowers schreef:
Er zijn mogelijkheden om een negatieve BKR registratie te verwijderen/te laten wijzigen. Ik heb het zelf een aantal keer gedaan voor anderen. Let goed op en schakel geen dure club in, vaak wil degene die code heeft geregistreerd (bijv bank) niet eens praten met deze clubs omdat ze vaak bekend staan om het vragen van veel geld voor hun diensten.

Terechte registraties kunnen wel worden verwijderd en is me ook gelukt. Er zijn een paar regels die van toepassing zijn. Het hoeft niet altijd te lopen zoals je denkt er zijn mogelijkheden. Er word hier 1 groot ding vergeten. Stuur mij maar een bericht wat dat is want dat gaan publiceren is niet in het voordeel van de consument.
Ik ben een nieuw lid en weet niet zeker of ik een privébericht kan sturen, maar ik ben dringend geïnteresseerd in wat u moet delen met betrekking tot negatieve BKR, ik zou het op prijs stellen als u hierover contact met mij kunt opnemen. Bedankt
Twee dingen:
- verwacht op korte termijn geen antwoord van deze forumdeelnemer...
- zelfs als je dat wél krijgt: als iets te mooi klinkt om waar te zijn...

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 17 jul 2019 16:48

jandeks schreef:
16 jul 2019 20:25
ElleFlowers schreef:

Ook wel knap, terechte registraties laten verwijderen zou in het voordeel zijn van de consument, maar de manier waarop mag niet naar buiten gebracht worden omdat het niet in het voordeel van de consument zou zijn?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 17 jul 2019 16:57

Ik snap so wie so niet waarom de mods deze onzin hebben laten staan.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 20 jul 2019 00:15

Het is anders toch gelukt

-om een bank zover te krijgen de registratie te negeren.
- een partij de registratie te laten verwijderen.
- Verder is het gelukt de registratie anders te laten coderen.

Hoezo onzin? Waar denk je dat Dynamite zn geld mee verdiend? Die vragen nog veel geld ook...

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 jul 2019 07:04

ElleFlowers schreef:
20 jul 2019 00:15
Het is anders toch gelukt

-om een bank zover te krijgen de registratie te negeren.
- een partij de registratie te laten verwijderen.
- Verder is het gelukt de registratie anders te laten coderen.

Hoezo onzin? Waar denk je dat Dynamite zn geld mee verdiend? Die vragen nog veel geld ook...
-Een registratie negeren is niet zo'n probleem. Overigens zal het niet negeren zijn, maar wel meenemen in de beslissing.
-Een terechte registratie zal niet verwijderd gaan worden.
-Een registratie anders te laten coderen kan als dit nog niet gedaan is. Echter zal iemand met een a code niet ineens een H code krijgen als er nog een achterstand is. Idem voor de meeste andere coderingen.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 20 jul 2019 07:23

Er zijn wat opties om een codering proberen te verwijderen. Indien de schuld nu open staat is dat uiteraard een probleem. De oplossingen die er zijn zijn enigszins gevarieerd...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 jul 2019 08:56

ElleFlowers schreef:
20 jul 2019 07:23
Er zijn wat opties om een codering proberen te verwijderen. Indien de schuld nu open staat is dat uiteraard een probleem. De oplossingen die er zijn zijn enigszins gevarieerd...
Oh ja, daar hebt u trucjes voor, die niet op een forum gepubliceerd mogen/kunnen worden.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 20 jul 2019 09:48

Omdat het publiceren niet in het voordeel van de consument is.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 20 jul 2019 10:02

ElleFlowers schreef:
Ik gok dat we "gevarieerd" moeten lezen als "illegaal".

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 20 jul 2019 10:08

Tussen de regels lezen, Dynamite doet het voor veel geld dus iemand doet het voor weinig geld. Het lijkt wel reclame.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 21 jul 2019 08:40

Als je schulden hebt bij een bedrijf zoals Neckermann, dan word dit door Curator overgenomen.
Dan moet je de Curator vragen die notering laten verwijderen na betalen schulden.

Iedereen die iets op afbetaling kocht heeft dit risico.
Ook een telefoon bij mobiele aanbieder kan dit zo lopen.
Aan de Curator vooraf eisen dat deze de BKR notering gaat verwijderen, en dan pas betalen.

Ook een After Pay bestelling die nooit op jou adres geleverd werd kan dit veroorzaken!
De fout bezorgde pakjes, Rijswijk of Rijswijk, ja net als Vijfhuizen, (nieuw) Amsterdam en zo zijn er meerdere plaatsen
die zonder postcode of onleesbare totaal andere kant van het land kwamen en zo een BKR kunnen opleveren!

BKR is voor en door bedrijven en we kunnen als Consumenten zelfs met bewijzen een foute codering nauwelijks weg krijgen.

Als je via Afterpay een pakje bestelde, nooit kreeg is het soms toch handig om wel te betalen als je binnenkort een huis wilt kopen!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 jul 2019 09:18

Ook een After Pay bestelling die nooit op jou adres geleverd werd kan dit veroorzaken!
De fout bezorgde pakjes, Rijswijk of Rijswijk, ja net als Vijfhuizen, (nieuw) Amsterdam en zo zijn er meerdere plaatsen
die zonder postcode of onleesbare totaal andere kant van het land kwamen en zo een BKR kunnen opleveren

Dat kan dus geen BKR registratie opleveren.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 jul 2019 09:58

Komkommer vertelt weer sprookjes..

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jul 2019 05:29

renewouters schreef:
20 jul 2019 10:02
ElleFlowers schreef:
Ik gok dat we "gevarieerd" moeten lezen als "illegaal".
Denk je dat "illegaal"? Wat jij denkt zegt wat over jou lijkt me ;-)

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 25 jul 2019 22:33

ElleFowers

Wat is uw specialiteit als jurist ?.

Plaats reactie