LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

renewouters schreef:
03 jan 2019 13:57
Lady1234 schreef:
03 jan 2019 13:51
Men zou toch van ondernemers mogen verwachten dat ze niet op telefonische colportage ingaan.
Inderdaad. Daarom is er ook minder bescherming voor ondernemers in vergelijking met consumenten. Omdat je meer mag verwachten van ze. Als je al makkelijk aan de telefoon bent om te praten dan vrees ik het ergste als er echt onderhandeld moet worden met klanten.

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Iedereen kan opgelicht worden. Zeg nooit, nooit. Het is zelfs deze man overkomen:

https://www.sprout.nl/artikel/een-open- ... t-door-een


Dit was trouwens niet de eerste keer dat ik gebeld werd. Het afgelopen jaar ben ik meerdere malen gebeld door dit soort bedrijven. Alleen waren zij ten minste eerlijk en wist je meteen met wie te maken had. Deze man was gehaaid en deed zich voor alsof hij van Stedin is en mij in opdracht van Eneco had gebeld. Hij wist ook mijn (oude) meterstanden.


ZZP'ers vallen tussen wal en schip. Het zijn geen bedrijven, het zijn geen consumenten, ze zijn niet in loondienst. ZPP'ers worden nauwelijks beschermd. Opdrachtgevers zijn vaak in het voordeel. Neem het voorbeeld van verkapte loondienst. Een opdrachtgever heeft vaak meer macht. Als jij de opdracht niet doet dan zijn er zo tien anderen die dat kunnen. Als de belastingdienst onderzoek doet en concludeert dat er sprake is van verkapte loondienst, dan heeft dit geen gevolgen voor de opdrachtgever omdat de de wet op dit vlak nog niet gehandhaafd wordt. Maar voor jou als ZZP'er heeft dit enorme gevolgen: wat je hebt verdiend met deze opdracht is dan geen omzet/winst meer, daar moet je gewoon loonbelasting over betalen. En de uren die je hebt besteed aan de opdracht tellen ook niet mee in het urencriterium waardoor je in de eerste jaren belangrijke aftrekken mist met alle gevolgen van dien.

ZPP constructie loont alleen in bepaalde sectoren waar je een hoog tarief kan vragen, maar dat zijn niet veel sectoren. Daarnaast vind ik dat ZZP constructie in bepaalde sectoren niet echt kunnen/passen.

Het wordt tijd dat ZZP'ers zich verenigen en meer rechten gaan eisen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kunt U vanavond terug bellen, ben nu aan het werk!

Dat moet U voortaan doen, want nu moet ik voor een vakman betalen die door opdringerige verkoper zijn tijd verspilde.
Gewoon later laten terug bellen, ook als het wel deze firma was.

En je kunt dit vaker herhalen tot ze stoppen.
Ik neem stroom af na online te zoeken dus nooit per telefoon.

En de hogere maandbedragen, dat is wegens Den Haag, de belasting aanpassingen en hoef je niets voor te doen.
Ook een Email vragen en ophangen....

Je bent een vakman/ZPPer en geen telefoniste!

Als ze jou over zetten, gewoon binnen 1 week naar oude terug laten zetten en niets aan hun betalen.
Als er energie bedrijven klanten accepteren die op deze misleidende manier binnen gehaald worden hebben ze een echt probleem als je geen duidelijk ja tegen het contract hebt geroepen en niets bevestigd.

Vooral die roepen dat ze goedkoper zijn, 99,99% is juist duurder!

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 14:27
Kunt U vanavond terug bellen, ben nu aan het werk!

Dat moet U voortaan doen, want nu moet ik voor een vakman betalen die door opdringerige verkoper zijn tijd verspilde.
Gewoon later laten terug bellen, ook als het wel deze firma was.

En je kunt dit vaker herhalen tot ze stoppen.
Ik neem stroom af na online te zoeken dus nooit per telefoon.

En de hogere maandbedragen, dat is wegens Den Haag, de belasting aanpassingen en hoef je niets voor te doen.
Ook een Email vragen en ophangen....

Je bent een vakman/ZPPer en geen telefoniste!

Als ze jou over zetten, gewoon binnen 1 week naar oude terug laten zetten en niets aan hun betalen.
Als er energie bedrijven klanten accepteren die op deze misleidende manier binnen gehaald worden hebben ze een echt probleem als je geen duidelijk ja tegen het contract hebt geroepen en niets bevestigd.

Vooral die roepen dat ze goedkoper zijn, 99,99% is juist duurder!
*rolleyes*

Lees mijn eerdere reactie ajb.

Wat betreft dikgedrukte: helemaal mee eens....

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
03 jan 2019 13:57
Lady1234 schreef:
03 jan 2019 13:51
Men zou toch van ondernemers mogen verwachten dat ze niet op telefonische colportage ingaan.
Inderdaad. Daarom is er ook minder bescherming voor ondernemers in vergelijking met consumenten. Omdat je meer mag verwachten van ze. Als je al makkelijk aan de telefoon bent om te praten dan vrees ik het ergste als er echt onderhandeld moet worden met klanten.
Iedereen heeft zijn zwakke momenten, zowel consumenten als ZZP-ers. Wat mij betreft mogen ook ZZP-ers wel enige bescherming hebben tegen evidente misleidende handelspraktijken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ogenblikje AUB, ik zet even de opnamen knop aan voor dit gesprek......
Heb je bewijs van deze fraude en meestal stoppen dit soort mensen dan gelijk.

Ik doe het voor elk zakelijk contract en vrijwel iedereen vind het goed dat ik mondeling overeengekomen later nog precies weet.
Alleen dubieuze hangen gelijk op en ben ik er vanaf...

Een oud ondernemer die nog regelmatig word lastig gevallen, maar ik heb niet eens een KVK nummer op dit moment meer!
Vele verkopers nemen ook gesprekken als bewijs om maar als tegen bewijs mag je dit doen.....
Wedden dat de kans op dit soort slimme gesprekken minder word, en bij geheim nummer, even hun normale nummer vragen zodat U weet wie er aan de lijn was!
Elk Call Center heeft dit niet, maar elke Energie leverancier wel!

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

Moneyman schreef:
03 jan 2019 15:10
renewouters schreef:
03 jan 2019 13:57
Lady1234 schreef:
03 jan 2019 13:51
Men zou toch van ondernemers mogen verwachten dat ze niet op telefonische colportage ingaan.
Inderdaad. Daarom is er ook minder bescherming voor ondernemers in vergelijking met consumenten. Omdat je meer mag verwachten van ze. Als je al makkelijk aan de telefoon bent om te praten dan vrees ik het ergste als er echt onderhandeld moet worden met klanten.
Iedereen heeft zijn zwakke momenten, zowel consumenten als ZZP-ers. Wat mij betreft mogen ook ZZP-ers wel enige bescherming hebben tegen evidente misleidende handelspraktijken.
Precies dat!!
Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 15:31
Ogenblikje AUB, ik zet even de opnamen knop aan voor dit gesprek......
Heb je bewijs van deze fraude en meestal stoppen dit soort mensen dan gelijk.

Ik doe het voor elk zakelijk contract en vrijwel iedereen vind het goed dat ik mondeling overeengekomen later nog precies weet.
Alleen dubieuze hangen gelijk op en ben ik er vanaf...

Een oud ondernemer die nog regelmatig word lastig gevallen, maar ik heb niet eens een KVK nummer op dit moment meer!
Vele verkopers nemen ook gesprekken als bewijs om maar als tegen bewijs mag je dit doen.....
Wedden dat de kans op dit soort slimme gesprekken minder word, en bij geheim nummer, even hun normale nummer vragen zodat U weet wie er aan de lijn was!
Elk Call Center heeft dit niet, maar elke Energie leverancier wel!

Ik heb mijn lesje nu echt wel geleerd. Heb gisteravond meteen een app op mijn telefoon gezet die alle gesprekken opneemt. Vandaag heb ik alle gesprekken opgenomen. Jammer dat ik em gisteren niet had.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas is DJOEN een nog onbekende hier maar als je via een tussenpersoon op provisie die alleen maar zoveel mogelijk wil binnen halen klant word.... voor 5 jaren?

Misleiding mag niet en ik denk dat de grote aanbieders als Eneco of Essent geen boze klanten willen of hun naam kwijt.
Ga naar de echte stroom aanbieder en vraag of ze hier hun kant van het verhaal willen plaatsen!
De kans dat ze deze overeenkomst wegens misleiding annuleren en stoppen met deze klanten werver... ze hebben liever 1 klant minder als slechte naam omdat ze dubieuze misleidende criminelen inhuren die hard werkende ZZPers misbruiken.

Je voordoen als andere firma mag niet, en laat ze dat maar eens uitleggen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit vond ik online, hoop dat dit de goede is....

Contactgegevens
DJOEN
Kleveringweg 23
2616LZ Delft
Bedrijfspresentatie

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2019 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://koopplein.nl/nederland/20941748 ... r-zzp.html

Deze vond ik ook, blijkbaar verkeerde verkopers aangenomen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Glimlach schreef:
03 jan 2019 14:04
renewouters schreef:
03 jan 2019 13:57
Lady1234 schreef:
03 jan 2019 13:51
Men zou toch van ondernemers mogen verwachten dat ze niet op telefonische colportage ingaan.
Inderdaad. Daarom is er ook minder bescherming voor ondernemers in vergelijking met consumenten. Omdat je meer mag verwachten van ze. Als je al makkelijk aan de telefoon bent om te praten dan vrees ik het ergste als er echt onderhandeld moet worden met klanten.

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Iedereen kan opgelicht worden. Zeg nooit, nooit. Het is zelfs deze man overkomen:

https://www.sprout.nl/artikel/een-open- ... t-door-een


Dit was trouwens niet de eerste keer dat ik gebeld werd. Het afgelopen jaar ben ik meerdere malen gebeld door dit soort bedrijven. Alleen waren zij ten minste eerlijk en wist je meteen met wie te maken had. Deze man was gehaaid en deed zich voor alsof hij van Stedin is en mij in opdracht van Eneco had gebeld. Hij wist ook mijn (oude) meterstanden.


ZZP'ers vallen tussen wal en schip. Het zijn geen bedrijven, het zijn geen consumenten, ze zijn niet in loondienst. ZPP'ers worden nauwelijks beschermd. Opdrachtgevers zijn vaak in het voordeel. Neem het voorbeeld van verkapte loondienst. Een opdrachtgever heeft vaak meer macht. Als jij de opdracht niet doet dan zijn er zo tien anderen die dat kunnen. Als de belastingdienst onderzoek doet en concludeert dat er sprake is van verkapte loondienst, dan heeft dit geen gevolgen voor de opdrachtgever omdat de de wet op dit vlak nog niet gehandhaafd wordt. Maar voor jou als ZZP'er heeft dit enorme gevolgen: wat je hebt verdiend met deze opdracht is dan geen omzet/winst meer, daar moet je gewoon loonbelasting over betalen. En de uren die je hebt besteed aan de opdracht tellen ook niet mee in het urencriterium waardoor je in de eerste jaren belangrijke aftrekken mist met alle gevolgen van dien.

ZPP constructie loont alleen in bepaalde sectoren waar je een hoog tarief kan vragen, maar dat zijn niet veel sectoren. Daarnaast vind ik dat ZZP constructie in bepaalde sectoren niet echt kunnen/passen.

Het wordt tijd dat ZZP'ers zich verenigen en meer rechten gaan eisen.
Natuurlijk zijn dat wel ondernemers en bedrijven. En wat u er allemaal bijhaalt, heeft natuurlijk niets van doen met colportage aan de telefoon. U zou moeten weten dat Stedin een netbeheerder is, maar geen energieleverancier, en dat die dus niet bellen.

Maar goed, u bent in dezelfde val gestapt als vele particulieren, “korting”, “ voodeliger”, en ga maar door.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door heerschap »

Is WvS artikel 326 hier niet gewoon van toepassing, of is dat teniet gedaan doordat TS zelf heeft ontdekt dat de contractpartij niet Stedin betrof en toch heeft ingestemd met de overeenkomst?

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 16:48
Helaas is DJOEN een nog onbekende hier maar als je via een tussenpersoon op provisie die alleen maar zoveel mogelijk wil binnen halen klant word.... voor 5 jaren?

Misleiding mag niet en ik denk dat de grote aanbieders als Eneco of Essent geen boze klanten willen of hun naam kwijt.
Ga naar de echte stroom aanbieder en vraag of ze hier hun kant van het verhaal willen plaatsen!
De kans dat ze deze overeenkomst wegens misleiding annuleren en stoppen met deze klanten werver... ze hebben liever 1 klant minder als slechte naam omdat ze dubieuze misleidende criminelen inhuren die hard werkende ZZPers misbruiken.

Je voordoen als andere firma mag niet, en laat ze dat maar eens uitleggen!

Ja, ik hoop dat Essent zich dat ook beseft. Het is denk ik een bizarre constructie: dus dat Essent zaken doet met bepaalde bedrijven en die bedrijven huren weer andere bedrijven in die zorgen voor de 'call center' medewerkers.

Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 16:50
Dit vond ik online, hoop dat dit de goede is....

Contactgegevens
[contactgegevens door moderator verwijderd]

[Tekst verwijderd]
Ja dat is em. Het bedrijf is erg jong. Via Drimble (en ook KvK) zie je dat het bedrijf is gestart op 10 december 2018. Er is ook een ander bedrijf [contactgegevens door moderator verwijderd] Investments op hetzelfde adres
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2019 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke gegevens door moderator verwijderd

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

Komkommertijd schreef:
03 jan 2019 16:48



Ga naar de echte stroom aanbieder en vraag of ze hier hun kant van het verhaal willen plaatsen!

De kans dat ze deze overeenkomst wegens misleiding annuleren en stoppen met deze klanten werver... ze hebben liever 1 klant minder als slechte naam omdat ze dubieuze misleidende criminelen inhuren die hard werkende ZZPers misbruiken.

Je voordoen als andere firma mag niet, en laat ze dat maar eens uitleggen!
Wat bedoel je met dat dikgedrukte?
heerschap schreef:
03 jan 2019 17:27
Is WvS artikel 326 hier niet gewoon van toepassing, of is dat teniet gedaan doordat TS zelf heeft ontdekt dat de contractpartij niet Stedin betrof en toch heeft ingestemd met de overeenkomst?

Ik heb niet vrijwillig met de overeenkomst ingestemd; het is me door de strot geduwd. Misschien moet je naar de uitzending van Radar kijken van 22 oktober. Daarin zie je hoe dwingend ze tekeer gaan. Ik besefte pas later dat het rammelde en dat het om Djoen ging.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door heerschap »

Ik heb niet vrijwillig met de overeenkomst ingestemd; het is me door de strot geduwd. Misschien moet je naar de uitzending van Radar kijken van 22 oktober. Daarin zie je hoe dwingend ze tekeer gaan. Ik besefte pas later dat het rammelde en dat het om Djoen ging.
Hoe rijm ik dit?
Eenmaal op die link zie ik de naam DJOEN en een Amsterdams telefoonnummer
Is een klik op een link direct accepteren van de overeenkomst ? In dat geval zie ik wilsgebrek.
Als je daarna handelingen hebt ondernomen om tot instemming over te gaan dan heb je de overeenkomst willens en wetens gesloten.
Indien je pas ontdekt hebt dat het niet Stedin betrof na het sluiten van de overeenkomst zie ik een strafbaar feit.

Kun je e.e.a. duiden ?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Niet vrijwillig ingestemd” Werd er een pistool op uw hoofd gericht? Dat hebt u gelijk. U hebt als ondernemer op een link geklikt en daarmee een overeenkomst bevestigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nog één keer dan https://youtu.be/vV7jmXGwT2Y

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een bedrijf in Delft kan en Call Center ruimte in 020 regio huren waar slimme Marketing studenten hun salaris kunnen verdienen en omdat misleiding rendabel is helaas.....

Verder lijkt de December 2018 inschrijving erop dat ze regelmatig een nieuwe naam nemen zodat je geen schade kunt claimen.
Diverse studenten die nog veel salaris tegoed hebben, en alleen eerste maand snel kregen wachten ook op hun provisie,
ze kregen geen salaris maar werden betaald per klant!

Dit is ook de reden dat zelfs UVW voor dit soort tijdelijke firma's de provisie niets uitbetaalde omdat het geen inkomen was.
Helaas is een KVK voldoende en ik weet dat als je naar de plaatselijke koffieshop gaat en iemand daar €200,- bied voor met legitimatie een bedrijf te laten openen op zijn naam......

Er zijn mensen die een katvanger zoeken voor nieuwe firma/call center, eerste maand personeel keurig betaalden en vele nieuwe klanten binnen halen dus opdrachtgever is zeer tevreden en bij de eerste ontbindingen wegens fraude spoorloos met veel geld verdwenen!

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

Komkommertijd schreef:
04 jan 2019 12:34
Een bedrijf in Delft kan en Call Center ruimte in 020 regio huren waar slimme Marketing studenten hun salaris kunnen verdienen en omdat misleiding rendabel is helaas.....

Verder lijkt de December 2018 inschrijving erop dat ze regelmatig een nieuwe naam nemen zodat je geen schade kunt claimen.
Diverse studenten die nog veel salaris tegoed hebben, en alleen eerste maand snel kregen wachten ook op hun provisie,
ze kregen geen salaris maar werden betaald per klant!

Dit is ook de reden dat zelfs UVW voor dit soort tijdelijke firma's de provisie niets uitbetaalde omdat het geen inkomen was.
Helaas is een KVK voldoende en ik weet dat als je naar de plaatselijke koffieshop gaat en iemand daar €200,- bied voor met legitimatie een bedrijf te laten openen op zijn naam......

Er zijn mensen die een katvanger zoeken voor nieuwe firma/call center, eerste maand personeel keurig betaalden en vele nieuwe klanten binnen halen dus opdrachtgever is zeer tevreden en bij de eerste ontbindingen wegens fraude spoorloos met veel geld verdwenen!

Ja dat gevoel heb ik ook. Dat deze persoon/personen aan de lopende band bedrijven oprichten, opdoeken en vervolgens weer opnieuw beginnen. Vreselijk is dit zeg. De naam die je op Drimble ziet van de bestuurder ziet er ook zo verdacht uit. Als je gaat googlen dan vind je niks.

Ik hoop trouwens dat Essent verstandig genoeg is en de aanmelding/contract annuleert/nietig verklaart. Dit is acquisitiefraude. Kan me niet voorstellen dat Essent het OK vindt om op deze manier aan klanten te komen.

Bovendien is de AVG ook overtreden; ik sta in het Bel-me-niet-register en heb bij KvK aangegeven dat ik niet wil dat commerciele bedrijven mij benaderen. Ik heb nooit contact gehad met Essent en heb nooit hen toestemming gegeven om mij te benaderen voor commerciele doeleinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jammer AGV geld voor personen, niet voor bedrijven.....

maar wel misleiding en vraag Essent om hier te antwoorden!
Zij willen geen slechte naam en zullen niet meer met dit soort zeer goede verkopers in zee gaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
04 jan 2019 16:38
Jammer AGV geld voor personen, niet voor bedrijven....
In één woord: onzin. Tenminste, als je op de AVG doelt.

Gesloten