LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
drunkatnip
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2014 10:05

In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door drunkatnip »

Afgelopen December ben ik telefonisch benaderd door het Zakelijk Energie Collectief met een ontzettend mooi verhaal.
Ik kon volgens hun gegevens 280 euro per jaar besparen op gas/licht als ik via hun over zou stappen naar Eneco zakelijk aangezien ik nu zzp-er ben.

Ik ben absoluut niet snel te vangen voor dit soort ronsel praktijken en hang eigenlijk meestal meteen de hoorn op de haak.
maar deze jongeman was erg vriendelijk en overtuigend.
na een goed verhaal over de kosten die te besparen waren en uitgebreid mijn verbruik besproken te hebben (deze informatie had hij van mij) wou ik er graag even over na denken.
dit was moeilijk volgens deze jongen aangezien de aangeboden tarieven morgen misschien wel hoger zouden liggen.
Ik gaf aan er toch even over na te willen denken en het aanbod op de mail na wou kijken.
na even overlegd te hebben met zijn manager (zij hij) kon dit en kreeg ik een email met daarin de tarieven die zij mij aanboden en de verwachte kosten per jaar.

overigens stond hier ook 2x duidelijk in beschreven dat na dat ik akkoord zou gaan ik nog een contract via Eneco zou krijgen. en dat dus via HUN afsluit.
Dit klonk allemaal erg goed ik zou daar inderdaad kosten gaan besparen.

Een paar dagen later werd ik terug gebeld door de jongen en ben ik akkoord gegaan met het aanbod.

FORWARD naar januari.

Niks meer vernomen van een eventuele overstap.
Geen contract van Eneco gezien en geen belletje van mijn oude gas/licht leverancier (wat ze vaak wel doen als je overstapt)
na voor de zekerheid het Zakelijk Energie Collectief even gebeld te hebben verzekerde zij mij dat ik sinds 1 januari was overgestapt maar dat het erg druk was bij Eneco en dat daarom het contract vertraagd was.

Nog een week later weer contact gezocht maar er neemt niemand meer op.
Eneco maar even gebeld maar vanwege een wachtrij van 45 minuten maar weer opgehangen.

Een paar dagen later krijg ik van Eneco 2 facturen in de mail.
een van 64,63 euro voor licht en een van 129,33 voor gas!
Waar ik eerder 133 euro per maand betaalden nu bijna 200 euro PER MAAND!

Na onmiddellijk Eneco gebeld te hebben met de vraag hoe dit in godsnaam kan krijg ik het antwoord dat zij sinds kort met nieuwe agenten werken en dat ze blij zijn met de feedback maar dit zijn wel de kosten voor elke maand voor minstens 1 jaar.

Ik heb de mevrouw van de Eneco even door het e-mailtje heen gelezen wat ik via ZEC gekregen heb en dat ik dus geen contract heb ontvangen of ondertekend.
en nu blijkt dat het verwachte jaar bedrag vermeld in deze email gebaseerd is op een onrealistisch laag verbruik.
dus niet mijn eigen verbruik!

Deze mevrouw wou mij wel helpen in het onderzoeken of dit telefonische akkoord rechts geldig is en heeft dus gemaild met ZEC met de vraag of zij mijn contract doorgestuurd kan krijgen.

dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik voel mij ongelofelijk in de maling genomen en verwacht zulke wan praktijken absoluut niet van een groot vooraanstaand bedrijf als Eneco.

Ik ben echt geen goedgelovig persoon en val niet zomaar voor een aanbieding of korting maar deze manier van nieuwe klanten werven is toch wel heel erg laag en vals.

Zijn hier nog meer mensen met dezelfde ervaringen toevallig?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het internet staat vol met dezelfde verhalen. En de bedragen die aan u genoemd zijn zullen ongetwijfeld ook nog zonder btw zijn. Met dat u waarschijnlijk ook nog aan een vijfjarig contract vastzit.

Maar dat heeft allemaal niets van doen met Eneco, maar alleen met uw toestemming in dat telefoontje aan de opbeller.

Overigens zijn die maandelijkse nota’s maar voorschotten. U hebt de tarieven ontvangen, maar zelf niet even uitgerekend.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ja hoor, ik word regelmatig door dit soort bedrijven gebeld. Met een vriendelijk bedankje en 'geen belangstelling' breek ik het gesprek dan af. U maakt mij allang niet meer wijs dat u 'echt geen goed gelovig persoon bent', zoals u zelf zegt.
Neem uzelf voor - en voer dat ook uit - om nooit meer dan twee zinnen te besteden aan elk onbekend telefoontje dat u aannneemt.
Er zijn er hier inmiddels honderden zoals u langs gekomen. Helaas is het aantal hardleerders te groot om ze tegen te houden....

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door limburgs »

Gelukkig zijn wij nooit op zo"n aanbod ingegaan . Maar ja , ook hier bellen ze geregeld of staan ze op de stoep met aanbiedingen. Omdat mijn man secretaris van de schietvereniging is en ons adres staat vermeld bij de inschrijving kamer van koophandel komen ze dan met een "zakelijke aanbieding " Ze zijn erg opdringerig en gegevens krijgen ze van mij al helemaal niet. Ik wijs altijd eerst eens naar het dak , zonnepanelen . Daarna kap ik het verhaaltje direct af . Heren ik stap niet over . En zou ik dat al willen , dan nooit via verkoop aan de deur. Ik wens jullie nog een fijne dag en veel succes bij de volgende. Dan gaat de deur gewoon dicht. Eentje heeft het eens gewaagd zijn voet tussen de deur te zetten. Ik heb hem eens aangekeken en toen duidelijk naar zijn voet , en gezegd voet naar buiten of ik voel mij bedreigd en bel de politie . Vreselijk hoe opdringerig ze kunnen zijn !

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lwe »

Hier ook iemand die erin getrapt is, maar dan via een andere bemiddelaar.
Eind september een mooi aanbod gekregen via de mail na een telefonisch gesprek met iemand van Gaslicht Nederland. Het contract zou ergens halverwege november in gaan.
In januari belde ik hoe het ervoor stond, omdat ik niks hoorde van Eneco op geen enkele wijze. Ik kreeg na lang wachten eindelijk een dame aan de telefoon die me 2 facturen stuurde. Mijn e-mailadres was nergens ingevuld en zodoende werd er ook geen mail verstuurd. De rest van de facturen zouden nog volgen, was dat was allemaal wat moeilijker te regelen vanwege een nieuw systeem. Ik bleek opeens ook de energie gescheiden te moeten betalen en ik bleek facturen open te hebben staan t.w.v. zo’n 540 euro.
Ik heb de dag erna weer contact gehad, na lang wachten, want dit kon gewoon niet. Daarnaast kloppen de tarieven helemaal niet met wat er is afgesproken. Ik ben nogal uit mijn slof geschoten, want het enige wat de jongeman mij zei, was dat ik een e-mail moest sturen naar de zakelijke afdeling.
Nou, dat heb ik dan na het nutteloze gesprek maar gedaan en vandaag, bijna een maand later, nog maar eens gevraagd hoe het ermee staat.
‘Sorry, ik kan niet zien of er al iets mee gedaan is en ik kan u ook niet helpen’ , was het antwoord. ‘Ik kan wel zien dat de facturen op hold gezet zijn’.
Het is werkelijk niet te geloven dat zo’n groot bedrijf zo met klanten om kan gaan.
Waar is dat telefoonnummer van de service nou eigenlijk voor?
Ik had de 2 ontvangen facturen betaald, omdat ik toen nog niet wist wat ze voor tarieven rekenden. Zolang er niks is opgelost, betaal ik de overige niet.

Ik heb het contract ook voor een lange periode vastgezet. De tip van de medewerkster was om over te stappen naar Eneco particulier om vervolgens boetevrij het contract te beëindigen. Nou, dat gaan we eerst maar eens uitzoeken of dat wel zo is...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Het is werkelijk niet te geloven dat zo’n groot bedrijf zo met klanten om kan gaan”.

En over welk groot bedrijf hebt u het dan? Gaslicht Nederland lijkt mij tamelijk onbekend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Iemand die op de naam van gaslicht.com meelift?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
07 feb 2019 21:37
Iemand die op de naam van gaslicht.com meelift?
Ja, maar die bellen niet.n

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gaslicht.com niet, maar die zogenaamde gaslicht Nederland?

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lwe »

Het ging niet om Gaslicht.com
Gas Licht Nederland bestaat ook.

Ik ben er inmiddels ook achter wat het addertje is waar ik ingetuind ben. GLN vraagt namelijk een dienstenvergoeding en een coördinatie fee. Per rekening betaal ik hen ca. 45 euro. En dat dus nu al een aantal maanden.
Inmiddels heb ik het geluk bij een ongeluk dat ik met mijn bedrijf gestopt ben en dat betekent dat ik boetevrij het contract mag opzeggen.
Het is heel erg dat deze vorm van oplichting toch kan samengaan met grote bedrijven als Eneco, maar ik ben blij dat ik eindelijk een medewerker (van Eneco) heb gesproken die eerlijk vertelde hoe het werkt.
Voor mij nooit meer een tussenpersoon.
Wees gewaarschuwd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Per rekening € 45,00. Dat is binnenlopen. En ze proberen dus op de naam van een bekend bedrijf mee te liften. Zullen die blij zijn. Altijd al vreemd gevonden dat ze het .com achtervoegsel gebruikten. Net getest, met .nl kom je ook op gaslicht.com.

Lwe
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2016 13:35

Re: In de maling genomen door Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lwe »

Dat is zeker makkelijk binnenlopen. Ik kreeg wel te horen dat Eneco dit spelletje deels meespeelt, want zij ontvangen 3 euro per maand.
En de site bestaat wel degelijk: https://gaslichtnederland.nl/

Gesloten