LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Paneelplusser
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:03

Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door Paneelplusser »

Ik hoorde dat wanneer ergens iets word verbouwd of nieuwbouw dat je de afgifte vab deze vergunning in de plaatselijke krant kunt zien en je dan nog bezwaar kunt maken.
Klopt dat?
En waar kan je deze informatie ook vinden?

En wat als de plaatselijke krant weigert te bezorgen in je straat?

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22
Beste antwoord
Gekozen door Paneelplusser

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

door ErnieG » 04 feb 2019 07:54

Je kunt het je laten toesturen via https://www.overheid.nl/aankondigingen-over-uw-buurt
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit staat in de 'Bekendmakingen' van de gemeente. Die staan in het algemeen wekelijks in een huis-aan-huis krantje, maar worden ook op de website van de gemeente geplaatst. Bij veel gemeentes kun je je ook abonneren om die bekendmakingen wekelijks in de mail te krijgen en je kunt ze vaak ook via een app op je telefoon krijgen.

Als het huis-aan-huis krantje niet bij je wist bezorgd, dan kun je die vaak wel ergens oppakken, bijvoorbeeld bij een supermarkt.

mh73

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door mh73 »

Bij ons worden die juist niet meer in het huis-aan-huis krantje gepupliceerd, maar alleen op de website van de gemeente. Dat schijnt tegenwoordig voldoende te zijn.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door ErnieG »

Je kunt het je laten toesturen via https://www.overheid.nl/aankondigingen-over-uw-buurt

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door sjohie »

tigertjheu schreef:
04 feb 2019 01:45
Ik hoorde dat wanneer ergens iets word verbouwd of nieuwbouw dat je de afgifte vab deze vergunning in de plaatselijke krant kunt zien en je dan nog bezwaar kunt maken.
Klopt dat?
En waar kan je deze informatie ook vinden?

En wat als de plaatselijke krant weigert te bezorgen in je straat?
De (lokale) overheid moet die aanvragen publiceren, en wel op zo'n manier dat elke burger er redelijkerwijs, en op tijd, kennis van kan, of had kunnen, nemen. Vroeger werd dat inderdaad in het lokale sufferdje gedaan, en lagen de aanvragen op papier ter inzage op het gemeentehuis, maar tegenwoordig gebeurd dit meer in het digitale publieke domein, aangevuld met die berichten in een lokale krant waar nog mogelijk. Papieren inzage kan vaak (alleen) nog op afspraak.

Grotere (infrastructurele) vergunningen worden vaak ook nog in de regionale kranten geplaatst, denk aan alle smaken van de Stentor hier in het oosten in het geval van de aankomende verbreding van de A1.

Dat een krant weigert te bezorgen in een bepaalde straat, is volgens mij niet automatisch iets waar een gemeente wat aan kan doen, dat is een bedrijf, die die keuze om reden X of Y volgens mij wel mag maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je naast 85 Nee/Nee stickers gaat wonen en er maar 2 stickervrij zijn... is de kans op alles overslaan erg groot.
Gewoon de gewenste folders en kranten online doorkijken.

Maar elke gemeente heeft wekelijkse nieuwsbrief en online info die wel droog en op tijd komt...
Ik heb vaak kranten gekregen die zo vochtig waren geworden tijdens bezorgen....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door scontra »

tigertjheu schreef:
04 feb 2019 01:45
Ik hoorde dat wanneer ergens iets word verbouwd of nieuwbouw dat je de afgifte vab deze vergunning in de plaatselijke krant kunt zien en je dan nog bezwaar kunt maken.
Klopt dat?
En waar kan je deze informatie ook vinden?

En wat als de plaatselijke krant weigert te bezorgen in je straat?
De meeste Gemeenten geven een nieuwsbrief per e.mail uit waarvoor u zich kunt aanmelden of bezoek zelf met enige regelmaat de site van de Gemeente.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door witte angora »

Of de plaatselijke krant weigert te bezorgen weet ik niet. Soms is er niet aan bezorgers te komen. Hier worden twee van de drie ook niet bezorgd, simpelweg omdat er geen bezorgers zijn.

Het alternatief is dan een krantje bij de bibliotheek, het gemeentehuis, de supermarkt, of waar dan ook te scoren.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door ErnieG »

Al die krantjes hebben ook wel een website waarop ze zijn te lezen.

Paneelplusser
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:03

Re: Bezwaar tegen ver/nieuwbouw

Ongelezen bericht door Paneelplusser »

Bedankt voor de nette antwoorden!
Ik ben ermee geholpen, en heb mij ingeschreven bij de overheid voor emails.

Fijne dag verder!

Gesloten