LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Flipje1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2019 13:48

Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door Flipje1968 »

Hallo,

Mijn vrouw is zelfstandig ondernemer en heeft al jaren een eigen webstite: natalia-extenstions.nl
Vorig jaar mei zijn wij in contact gekomen met Trademark Office B.V. uit Heerhugowaard. Zij boden ons een overeenkomst aan voor de domeinregistratie van natalia-extensions.com met doorlinken naar natalia-extensions.nl. Doel dat als iemand de .com site intypt hij/zij de .nl site krijgt te zien. Deze overeenkomst is voor 10 jaar en heeft ons € 359.95 gekost. ?

Gisteren (12 Februari 2019) werden we ineens verrast door een nieuwe nota van € 62.15 . In de bijbehorende e-mail staat
"De factuur betreft de jaarlijkse verlenging van uw domeinnaam www.natalia-extensions.com. "

Wij zijn hierdoor uiteraard verrast en aan Trademark Office gevraagd naar deze nota. Het antwoord luid als volgt:
"De kosten welke wij aan u hebben gefactureerd middels de factuur 19700918 omvatten de volgende kosten. Kosten voor het onderhoud van de domeinnaam, eveneens de administratiekosten welke daarmee gemoeid zijn. Tevens omvat de factuur de kosten voor het redirecten (paginaverwijzing) van de domeinnaam en de kosten om de DNS gegevens actueel te houden."
.

Tevens wordt er bij verteld wat er gebeurt als wij niet betalen:
"Mochten de kosten niet voldaan worden, dan zal de betreffende domeinnaam komen te vervallen bij de huidige hosting partij. Het voorgaande houdt in dat de domeinnaam niet meer werkend zal zijn."
Hier mijn vragen:
Klopt dit allemaal wel ? We hebben toch een overeenkomst voor 10 jaar ?
Waarom moeten we dan elk jaar extra bijbetalen, zonder dat dit vooraf kenbaar gemaakt is.

ik vind het heel erg stinken deze manier van handelen.

Kan iemand ons helpen dan wel uitleggen van het een en ander?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

P. Holla, Gorredijk namens natalia-extensions

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Reclame maken is niet de bedoeling hier. Tevens stelt u een vraag als ondernemer terwijl u hier op een consumentenforum bent. Beter is om uw vraag te stellen op www.higherlevel.nl. Consumentenrecht is iets anders dan zakelijk recht.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

U bent er denk ik ''ingetrapt''. Ik en mijn vriendin (ook ingeschreven kvk met website) werden ook benaderd door hetzelfde soort bedrijven, zij geven dit aan wat geld kost, maar de verlenging jaarlijks kost ook geld. Vaak bezitten zij de domeinnaam zelf nog niet, deze registreren ze pas als u akkoord gaat. Een .com domein kost jaarlijks ~15 euro, doorkoppeling naar een .nl domein is binnen 10 minuten geregeld. Waarschijnlijk staan de verlengkosten ook in de voorwaarden c.q. het contract.
Laatst gewijzigd door Mark1992 op 13 feb 2019 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door bprosman »

Jammer genoeg weer iemand die er ingetrapt is om een dure "service" af te nemen voor iets wat je zelf voor 4...5 Euro/jaar kunt regelen.
De initiele factuur is zeer summier maar wekt bij mij wel de indruk dat dit gewoon voor 10 jaar is. Dus ik snap die 2e factuur ook niet.
Is er verder nog een overeenkomst tussen Trademark en uzelf ?
Overigens zou ik de facturen anonimiseren, voorkom je ook de discussie als hierboven.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is hier zaak om de overeenkomst er bij te pakken. De factuur is niet de overeenkomst. Het lijkt er op dat men u voor iets wil laten betalen waar u al voor heeft betaald, maar dat kan niet met zekerheid worden aangegeven zonder te weten wat er precies is afgesproken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u hebt zich verleden jaar al jammer genoeg laten tillen, en nu proberen ze het opnieuw.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door Radar »

NeoDutchio schreef:
13 feb 2019 16:06
Reclame maken is niet de bedoeling hier. Tevens stelt u een vraag als ondernemer terwijl u hier op een consumentenforum bent. Beter is om uw vraag te stellen op www.higherlevel.nl. Consumentenrecht is iets anders dan zakelijk recht.
Dat klopt voor een groot deel! Maar toch even een toelichting op onze beslissing om dit topic te laten staan:

- Reclame maken is inderdaad niet de bedoeling, maar in dit geval zijn de links niet in een wervende context genoemd - en bovendien gaat het topic over de registratie van precies die url's.

- Onlangs hebben wij onze huisregels aangepast, waardoor er wat meer ruimte is voor topics over zzp'ers en kleine bedrijven.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door Costnix »

@Radar: Maar toch is d topic starter beter op haar plek bij higherlevel.nl

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die discussie is mijn inziens beter op zijn plaats hier:
viewtopic.php?p=2658221#p2658221

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door bprosman »

Mensen als Alfa en Moneyman hier zijn ook prima in staat om een overeenkomst/contract te beoordelen. Waar ik daar technisch ook wel toe in staat ben.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Radar schreef:
13 feb 2019 17:42
- Reclame maken is inderdaad niet de bedoeling, maar in dit geval zijn de links niet in een wervende context genoemd - en bovendien gaat het topic over de registratie van precies die url's.
De aflsluiting
Flipje1968 schreef:
13 feb 2019 14:27
...namens natalia-extensions
kan natuurlijk ook opgeschreven als "namens mijn vrouw". Ook de toevoeging van de website lijkt mij niet relevant. Het gaat om de .nl en .com.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
13 feb 2019 20:03
3. als je niet betaald zal het bedrijf de naam als dreigement een tijdje vasthouden, maar aangezien niemand anders die naam wilt komt die ook vanzelf weer vrij. Ze gaan natuurlijk geen kosten maken voor een domein dat niemand wilt.
Behalve nu dan. Een slimmerik wacht tot de naam .com weer vrij is, registreert het en verkoopt het weer te duur door. Dat is het nadeel van je volledige naam weergeven.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zie oa het volgende artikel... Ik denk dat deze partij idd niet fris is.

https://www.emerce.nl/nieuws/trademark- ... omeinnamen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja, je eigen domein naam noemen in een dergelijk topic is en niet relevant
Dat is het wel want nu kun je de gegevens van het domein opvragen. Het oude truukje is weer van stal gehaald. Een domein wordt geregistreerd, en "onderverhuurd". TS is niet eens eigenaar van het domein. Ben het eens met eerdere reacties, de toegevoegde waarde van een .COM domein is nihil.
Domein registratie verloopt in Mei, als TS onder het contract uit kan (en niet voor 10 jaar getekend heeft) zou ik het lekker laten gaan.Zeer kleine kans dat het na 18 Mei dan nog verlengd wordt, TS zou het dan zelf kunnen registreren.

"Wild-west domains" , wel een toepasselijke naam voor dergelijke praktijken.

Raw Whois Data
Domain Name: natalia-extensions.com
Registry Domain ID: 2264671009_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.wildwestdomains.com
Registrar URL: http://www.wildwestdomains.com
Updated Date: 2018-05-18T10:11:09Z
Creation Date: 2018-05-18T10:11:08Z
Registrar Registration Expiration Date: 2019-05-18T10:11:08Z
Registrar: Wild West Domains, LLC
Registrar IANA ID: 440
Registrar Abuse Contact Email: [email protected]
Registrar Abuse Contact Phone: +1.4806242505
Reseller: Domains Priced Right
Domain Status: ok http://www.icann.org/epp#ok
Registrant Organization: Natalia Hairextensions
Registrant State/Province: Noord-Holland
Registrant Country: NL
Registrant Email: Select Contact Domain Holder link at https://www.secureserver.net/whois?plid ... nsions.com
Admin Email: Select Contact Domain Holder link at https://www.secureserver.net/whois?plid ... nsions.com
Tech Email: Select Contact Domain Holder link at https://www.secureserver.net/whois?plid ... nsions.com
Name Server: NS07.DOMAINCONTROL.COM
Name Server: NS08.DOMAINCONTROL.COM
DNSSEC: unsigned
URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System: http://wdprs.internic.net/
>>> Last update of WHOIS database: 2019-02-13T19:00:00Z <

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door yan »

Trademark Office zijn bekende oplichters uit de domein-naam-wereld.
Ze geven vaak aan dat jouw naam door iemand anders in aanvraag is, of doen zich voor als je huidige hoster.

Een domeinnaan doorverwijzing kost hoogstens een paar tientjes per jaar bij een betrouwbare hosting partij.

Simpelweg: aangeven dat er voor 10 jaar is betaald en het daarmee klaar is, en indien de domeinnaam eerder dan deze periode onfline gaat ze een dik probleem hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Jaarlijks betalen voor domeinnaam bovenop tienjarige overeenkomst?

Ongelezen bericht door bprosman »

Er is voor IETS voor 10 jaar betaald maar zonder het contract te zien is het te kort door de bocht dat dat 10 jaar lang domein doorverwijzing is.

Gesloten