LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
LindsayvanOmmeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2019 13:07

Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door LindsayvanOmmeren »

Ik had een Huawei Mediapad besteld bij Coolblue en voor de optie gekozen "voor 3 uur besteld, zelfde dag in huis"
Heb de hele dag thuis zitten wachten tot in de late uren toen ik opeens zag dat de track & trace op "bezorgd" sprong.
Contact opgenomen met Coolblue en die vertelde mij dat ze een zogenoemd onderzoek zouden starten bij PostNL.
Ik wacht nu al langer dan 7 dagen en er komt nog steeds niks uit. Telkens hoor ik maar dat ik nog even moet wachten. PostNL zegt dat er geen onderzoek gestart kan worden voor niet aangetekende pakketten, Coolblue zegt van wel. Hierdoor voelt het alsof ik van het kastje naar het muurtje gestuurd wordt.
Coolblue wilt geen verantwoordelijkheid nemen en schuift alles op PostNL af.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door juliomariner »

U heeft niets te maken met PostNl. Stel Coolblue in gebreke dmv een aangetekende brief. Op consu wijzer zullen wel voorbeeldbrieven staan

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door mahadma »

Er kan nooit als u het pakket zelf niet ontvangen heeft een handtekening van u persoonlijk op staan op de "afleveringbon". Dus heeft u het niet gehad, dus is coolblue de partij om te klagen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door k2p »

Coolblue zal heus wel verantwoordelijkheid nemen. Maar ze geven PostNL de schuld van de vertraging en ze willen het onderzoek afwachten.

Stuur ze een bericht dat je snapt dat het belangrijk is dat ze onderzoek doen, maar dat jij daar niet verder op kunt of wilt wachten. En dat je dus graag per ommegaande een vervangend product of geld terug wilt. Stel ze ook een redelijke ultimatum.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door renewouters »

LindsayvanOmmeren schreef:
19 feb 2019 13:16
Coolblue wilt geen verantwoordelijkheid nemen en schuift alles op PostNL af.
Geef eens exact aan wat Coolblue heeft gecommuniceerd. Ik durf er veel om te verwedden dat ze niet iets hebben gezegd als "Ja sorry hoor, wij hebben het verstuurd en het is allemaal de schuld van PostNL. Dus opzouten nu met je klachten."

castieltje
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 feb 2019 11:06

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door castieltje »

Coolblue is verkozen als beste webshop en klantenservice dus zullen dit vast wel oplossen

bennietgek
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door bennietgek »

Het is één grote bende bij dat postNL .
Ze tekenen zelf aangetekende stukken om er vanaf te zijn, en knikkeren pakketten neer waar het hen uit komt.
Alles draait om snel snel en goedkoop.
Ik heb 14 jaar in een flat gewoond en daar ben ik over die periode maar liefst 7 postpakketten kwijtgeraakt.
Heb er ook niet veel vertrouwen in dat het nog ooit goed komt

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat u dan maar blijft bestellen. Zou ik niet meer doen. Inieder geval niet meer thuis laten bezorgen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wel ja. Leg de zwarte piet maar weer bij de gedupeerden van Post.nl neer. Terwijl degene die betaald wordt voor de bezorging van producten aan hen toevertrouwd, geen enkele verantwoordelijkheid neemt als dat bij hun fout gaat. En natuurlijk is het je makkelijk verschuilen achter een wet uit het jaar nul die dit soort grote bedrijven ook nog beschermd tegen wanbeleid van hun personeel.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met die wet uit het jaar nul is niet zo veel mis, met dat moderne postbedrijf des te meer, geloof ik. Overigens is er ook een wet (ruimschoots na het jaar nul) die consumenten vergaand beschermt bij internetaankopen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
24 feb 2019 21:16
Wel ja. Leg de zwarte piet maar weer bij de gedupeerden van Post.nl neer. Terwijl degene die betaald wordt voor de bezorging van producten aan hen toevertrouwd, geen enkele verantwoordelijkheid neemt als dat bij hun fout gaat. En natuurlijk is het je makkelijk verschuilen achter een wet uit het jaar nul die dit soort grote bedrijven ook nog beschermd tegen wanbeleid van hun personeel.
Die gedupeerde ontvanger (want daar ging het om) is helemaal geen gedupeerde. Die meldt zich gewoon bij de verzender voor nakoming. Die verzender, dát is de gedupeerde.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik weet het Mm. U vertelt mij niets nieuws. Ontvangers van post hebben geen rechten . . . . Maar heeft de betalende verzender voor zo'n dienst dan ook geen rechten meer? Ook al is het in dit geval een "grootgrutter". Financieel zullen die dit verlies wel ingecalculeerd hebben.

Maar als je als particulier iets via dit wat vreemd handelende bedrijf, ik druk mij zwak uit, verstuurt en je hebt maar het geringste foutje gemaakt qua verzenden, verzekeren, brief of pakje en wat nog meer tegen klanten wordt opgeworpen, dan heb je gewoon het nakijken.

Of dit in alle gevallen goed valt te praten, ondanks één of andere bescherming van een wet, daar durf ik een groot "?" bij te zetten.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik herkende de realiteit die ik schetste niet in je bijdrage, vandaar.

Dat de postwet een verouderd en doorgeschoten fossiel stuk wetgeving is, dat ben ik volkomen met je eens.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gelukkig moeten de problemen op de postmarkt nu opgelost zijn, aldus PostNL....
https://nos.nl/l/2273395

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
25 feb 2019 07:34
Gelukkig moeten de problemen op de postmarkt nu opgelost zijn, aldus PostNL....
https://nos.nl/l/2273395
De paarse toverwoorden privatisering en marktwerking hebben na 20 jaar natuurlijk forse sporen achter gelaten, die maak je niet met een pennestreek ongedaan.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

bennietgek schreef:
24 feb 2019 20:46
Ik heb 14 jaar in een flat gewoond en daar ben ik over die periode maar liefst 7 postpakketten kwijtgeraakt.
Heeft bij jou - of iemand anders - 'onderzoek' wel eens wat opgeleverd??

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
25 feb 2019 07:51
Moneyman schreef:
25 feb 2019 07:34
Gelukkig moeten de problemen op de postmarkt nu opgelost zijn, aldus PostNL....
https://nos.nl/l/2273395
De paarse toverwoorden privatisering en marktwerking hebben na 20 jaar natuurlijk forse sporen achter gelaten, die maak je niet met een pennestreek ongedaan.
Eens! Deze overname zal vooral tot een flinke kostenbesparing leiden, maar dat garandeert op geen enkele manier dat de kwaliteit en efficiency tegelijk ook omhoog gaat.

Gesloten