Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
heerschap

Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

Ongelezen bericht door heerschap »

Moneyman schreef:
31 mar 2019 11:53
Dan mis je volledig het punt van de misleiding/oplichting.
Zodra je oplichting in de overweging meeneemt dan gaat je vergelijking uiteraard op. Ik heb echter geen bewijs van oplichting gezien dus dat neem ik dan ook niet aan.

Edit: Ik heb even teruggelezen om te kijken waar je precies op doelt. Wellicht ga ik iets te kort door de bocht. Ik vind echter nog steeds dat er geen bewijs is voor oplichting. Dat het bedrijf mensen oplicht met nepwinsten is puur speculatief. Meer realistisch lijkt mij dat TS gehandeld heeft met een hoge leverage, waardoor een kleine schommeling kan zorgen voor liquidatie van je positie (en dus je inleg verdampt). Hij benoemt ook dat hij met een te kleine margin zou aanhouden en daarover mails kreeg. Zijn "collatoral" was dus te laag voor zijn leverage. Misleiding kan ik me - als de gang van zaken zoals door TS voorgespiegeld klopt - wel voorstellen. In dat geval heeft hij mogelijk een vordering op die partij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens mij zitten we niet zover bij elkaar vandaan :wink:

Mocht TS zich op misleiding of oplichting willen beroepen, ligt de bewijslast primair bij hem. Dat is nog wel een dingetje :wink:

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 »

"Een trading bedrijf in Griekenland". Heeft TS wel voldoende onderzoek gedaan ? Handelen in CFD's is vergunningplichtig onder de Wft
(Nederland). Ook in het VK gelden deze regels. Zie bijvoorbeeld deze waarschuwing van de FCA (Financial Conduct Authority):
https://www.fca.org.uk/news/warnings/cf ... rised-firm. Je mag dus veronderstellen dat dit ook in Griekenland het geval is.
Staat het trading bedrijf in de Griekse registers vermeld ? Of is daar een soortgelijke "warning" als hiervoor te vinden ?
Of heb je met fraudeurs te maken ? (gelet op de door TS gestelde "dwang" van de Senior acccount manager valt dit niet uit te sluiten.)
Het komt nog al vreemd over dat een Grieks trading bedrijf precies weet aan te geven bij welke bank in Nederland je veel geld kunt lenen.
Zit men wel in Griekenland ? Zomaar wat vragen die opkomen. Want dat kan een heel ander licht op de zaak werpen.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 »

TS zou ook geholpen kunnen zijn met het raadplegen van deze site:
https://www.iosco.org/investor_protecti ... rts_portal
Hier worden alle waarschuwingen gepubliceerd.
Specifiek waarschuwingen van de HCMC (de Griekse AFM) zijn hier te vinden:
http://www.hcmc.gr/en_US/web/portal/warninghcmc

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

redhead55 schreef:
31 mar 2019 22:40
TS zou ook geholpen kunnen zijn met het raadplegen van deze site:
TS is na zijn eerste bericht nooit meer teruggekomen. Vermoed niet dat iets hem nog kan helpen als hij al zo weinig interesse in zijn eigen probleem heeft.

Plaats reactie