LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
camperfun
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2019 14:55

Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door camperfun »

DE KLACHT
Op klachten kompas staan meer dan honderd klachten over Total energie. Volkomen begrijpelijk. Advies; Ga nooit zaken doen met deze club.
Total belooft mij al weken lang het door hun onterecht afgeschreven bedrag terug te storten. Maar het ook echt doen, ho maar. Eerst moest ik 2 weken wachten. Ik wacht dus maar ff 3 weken. Maar als je er weer over klaagt duurt het weer 2 weken.En zo gaat dat maar door. Nu krijg ik weer een mail van Total, zie hier:

Ik heb voor u nagevraagd of het mogelijk is het bedrag sneller over te maken, maar dat lukt helaas niet. U ontvangt het geld op 25 april. Onze excuses hiervoor. Met vriendelijke groet Emelie .

Ik heb onder tussen mijn advokaat ingeschakeld,en die wacht nu even tot 25 April. Als het geld er dan niet is zoek ik meer mensen die samen met ons het faillisement willen aanvragen voor Total.
DE OPLOSSING
voor 25 april mijn geld terug

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

camperfun schreef:
14 apr 2019 15:14
DE KLACHT
Op klachten kompas staan meer dan honderd klachten over Total energie. Volkomen begrijpelijk. Advies; Ga nooit zaken doen met deze club.
Total belooft mij al weken lang het door hun onterecht afgeschreven bedrag terug te storten. Maar het ook echt doen, ho maar. Eerst moest ik 2 weken wachten. Ik wacht dus maar ff 3 weken. Maar als je er weer over klaagt duurt het weer 2 weken.En zo gaat dat maar door. Nu krijg ik weer een mail van Total, zie hier:

Ik heb voor u nagevraagd of het mogelijk is het bedrag sneller over te maken, maar dat lukt helaas niet. U ontvangt het geld op 25 april. Onze excuses hiervoor. Met vriendelijke groet Emelie .

Ik heb onder tussen mijn advokaat ingeschakeld,en die wacht nu even tot 25 April. Als het geld er dan niet is zoek ik meer mensen die samen met ons het faillisement willen aanvragen voor Total.
DE OPLOSSING
voor 25 april mijn geld terug
Mooi dat u een boodschap achterlaat, maar wat is nu de vraag? Wij zijn u graag van dienst bij het beantwoorden ervan.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er onterecht een bedrag is geincasseerd, kunt u dat bedrag simpel storneren. Hoeft u nergens op te wachten.

Dat moet wel binnen acht weken na de afschrijving. Daar hebt u geen advocaat voor nodig.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kent u 1 nutsbedrijf waar geen klachten over te vinden zijn? En waarom is er onterecht afgeschreven? Als u vaste kant bent wordt een betaling meestal met een volgende rekeningdatum verwerkt. Als u geen klant bent, hoe komen ze dan aan uw gegevens?

Het is heel makkelijk om te roepen om ergens weg te blijven (als we hier daar naar zouden luisteren kunnen we nergens meer energie afnemen, nergens meer boodschappen doen en in geen enkele auto meer rijden), maar onderbouwen waarom het zo is doen weinigen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een stornootje is zo gepiept...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog erger;

Ik ben nooit gebeld, nergens getekend en ook nooit een mail gehad.
Wel zag ik dat de huidige aanbieder een boete stuurde voor te vroeg weglopen.

Maar Total, gewoon gestorneerd en geblokkeerd via online bankieren.
Ze dreigen nu met incasso en gerechtelijke kosten zonder dat er ooit een contract is ontvangen of getekend.
Ik wacht wel op de deurwaarder en ga zeker niet bellen of mailen.

De oude aanbieder heeft nu alles teruggezet zonder boete en ze bekijken het maar.
Niet Total maar een bedrijf die klanten voor hun moet winnen maakte fouten.

Omdat er nooit is gebeld, ook niets getekend en ook nooit een contract is ontvangen ga ik lekker niets doen.
Zij maken de fout met dubieuze klanten wervers te werken en ik wacht lekker op de beloofde deurwaarder!
Ik hoop dat Moneyman in mijn regio werkte en dit mag doen....
uit de brief bleek er een zakelijk contract op mijn adres afgesloten te zijn.
Er is nooit een bedrijf gevestigd geweest en ook niets afgesloten.

Ik voel me niet verplicht uitzoek werk te doen en laat het lekker voorkomen bij de rechtbank want dat beloven ze!
Ik hoop dat ze de factuur flink laten oplopen en beslag leggen kan niet zonder bewijs waarvoor en bewijs dat ik iets verschuldigd zou zijn.
Zolang de overheid dit toestaat wacht ik op dure rechtszaak die nog maanden kan duren voor ik aan de beurt ben.
Ik ga geen uitzoekwerk doen of iets melden, ik heb niet en weet niet eens mijn klant nummer.

Deze weg lijkt me beste en duurste en het word tijd dat de energie aanbieders met hoge gerechtelijke kosten geconfronteerd worden dus niets regelen en wacht op de beloofde zitten, graag zelfs.
Ook ga ik zeker geen bepaald niet gratis 0900 nummer bellen wat ze vermelden!

Als we dit massaal gaan doen zijn de kosten van elke foute klant zo hoog dat ze wel met dit soort tussenpersonen die op provisie werken moeten stoppen, helaas is dat het enige wat blijkbaar nog werkte.

Zie ook Kassa uitzending van afgelopen Zaterdag die op woensdag 17 april op NPO 2 om 14.02 uur herhaald word.

Tot die tijd blijf ik lekker TOTAL niets doen!

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door criticus2 »

camperfun schreef:
14 apr 2019 15:14
DE KLACHT
Op klachten kompas staan meer dan honderd klachten over Total energie. Volkomen begrijpelijk. Advies; Ga nooit zaken doen met deze club.
Total belooft mij al weken lang het door hun onterecht afgeschreven bedrag terug te storten. Maar het ook echt doen, ho maar. Eerst moest ik 2 weken wachten. Ik wacht dus maar ff 3 weken. Maar als je er weer over klaagt duurt het weer 2 weken.En zo gaat dat maar door. Nu krijg ik weer een mail van Total, zie hier:

Ik heb voor u nagevraagd of het mogelijk is het bedrag sneller over te maken, maar dat lukt helaas niet. U ontvangt het geld op 25 april. Onze excuses hiervoor. Met vriendelijke groet Emelie .

Ik heb onder tussen mijn advokaat ingeschakeld,en die wacht nu even tot 25 April. Als het geld er dan niet is zoek ik meer mensen die samen met ons het faillisement willen aanvragen voor Total.
DE OPLOSSING
voor 25 april mijn geld terug
dan de advocaat vragen een aanmaning te sturen met 2 of 3 dagen betaaltermijn. moet u wel die advocaat betalen voor dat werk natuurlijk.
verder vraag ik mij af wat er zinvol is aan aanvragen faillissement. dan weet u zeker dat u niets meer krijgt. en waarom zijn er altijd anderen nodig om mee aan te haken waar het juridisch een individuele zaak is?


aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door aspera »

Waarom deze mededeling?
Het is toch nog niet 25 april?
Bovendien heeft u een advocaat ingeschakeld.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
15 apr 2019 12:51
verder vraag ik mij af wat er zinvol is aan aanvragen faillissement. dan weet u zeker dat u niets meer krijgt. en waarom zijn er altijd anderen nodig om mee aan te haken waar het juridisch een individuele zaak is?
In je eentje kan je geen faillissement aanvragen.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door criticus2 »

ok, heb ik gelukkig geen ervaring mee.
Los daarvan lijkt het mij niet zinvol, in een casus als dit. Overigens is aanvraag 1, honorering ervan nog 2.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Costnix »

Het moet wel om heel veel geld gaan. Een advocaat kost 150 tot 200 Euro per uur. De hele bekende advocaten gaan zelfs tot 400 Euro. Of heeft u een advocaat in de familie?
Het aanvragen van een faillisement is niet bepaald eenvoudig. Zie deze webstek:
[url]https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... edure.aspx[/url]

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Total energie stort onterecht afgeschreven bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
15 apr 2019 17:30
ok, heb ik gelukkig geen ervaring mee.
Los daarvan lijkt het mij niet zinvol, in een casus als dit. Overigens is aanvraag 1, honorering ervan nog 2.
Het zinvolle zit 'm er juist in dat een aanvraag niet automatisch tot honorering leidt. De simpele manier voor Total Energie om de faillissementsaanvraag te blokkeren is namelijk... de vordering betalen.

Gesloten