Pagina 1 van 1

Bank heeft verkeerde BKR-gegevens

Geplaatst: 17 mei 2019 17:40
door M33S
Beste allemaal,

Laatst vertelde de bank mij dat ik een BKR registratie heb, persoonlijk verbaasd omdat ik nog nooit een lening heb aangevraagd of dergelijke. Rare kwestie die ik z.s.m. wilde oplossen, dus mijn volgende logische stap was mijn BKR inzage aanvragen. Aantal werkdagen gingen erover heen en daar waren ze, mijn gegevens. Eindelijk kon ik inloggen met mijn iDIN om mijn gegevens te bekijken, eenmaal ingelogd staat er vermeld dat ik geen registratie heb. Iets wat moet kloppen, omdat ik in mijn financiële verleden nog nooit wat geleend heb. Ik weer met de bank bellen en vermeld, maar ik heb helemaal geen registratie. Mijn volgende vraag hierop was: "hoeveel kredieten heb ik dan lopen?" met als antwoord dat kunnen wij u niet vertellen meneer. Wat ik begrijp i.v.m. persoonlijke en vertrouwelijke informatie. Advies was ga even langs op kantoor. Volgende dag gelijk langs het de bank geweest en mijn verhaal voor de derde keer verteld en uiteindelijk inzage gehad in (niet) mijn BKR. Als advies werd gegeven dat ik contact op moet nemen met het BKR. Waar ik op dit moment mee bezig ben (gaat extreem snel.. :). Nu vroeg ik mij twee dingen af:

1. Zijn er mensen die dit wel eens eerder mee hebben gemaakt en mij hierover kunnen adviseren?
2. Klopt het dat ik degene ben die contact op moet nemen met het BKR, ondanks dat hun "link" met het BKR niet correct staat?

Voor nu alvast een prettig weekend allemaal!

Re: Bank heeft verkeerde BKR-gegevens

Geplaatst: 18 mei 2019 12:55
door Lady1234
Als u afgesproken rood mag staan, hebt u ook een notering bij het BKR. Als u een telefoon op afbetaling hebt van meer dan € 250 hebt u ook een notering.

En waarom vertelde de bank dat aan u? Hebt u een lening aangevraagd?

Re: Bank heeft verkeerde BKR-gegevens

Geplaatst: 18 mei 2019 12:59
door Bob Schurkjens
Vreemd, het kostte mij met idin een minuut om online inzage te krijgen bij het BKR. Geen dagen.

Re: Bank heeft verkeerde BKR-gegevens

Geplaatst: 18 mei 2019 13:19
door StevieNL81
Als alles goed gaat, matcht het BKR systeem je correct wanneer je een MijnBKR account aanmaakt. Toen ik dat deed, kreeg ik ook een melding dat mijn gegevens niet "direct" gekoppeld konden worden, en moest ik dus ook een dag of 2 wachten.

Mijn aanname is dat op zo'n moment je "mijn" omgeving handmatig aan een persoonsrecord word gekoppeld en dat dit bij u fout is gegaan. Grote aanname, maar toch.

Re: Bank heeft verkeerde BKR-gegevens

Geplaatst: 18 mei 2019 13:53
door renewouters
Lady1234 schreef:
18 mei 2019 12:55
Als u afgesproken rood mag staan, hebt u ook een notering bij het BKR. Als u een telefoon op afbetaling hebt van meer dan € 250 hebt u ook een notering.
En als je een credit card hebt ook.

Re: Bank heeft verkeerde BKR-gegevens

Geplaatst: 18 mei 2019 14:41
door Cornelis7
renewouters schreef:
18 mei 2019 13:53
Lady1234 schreef:
18 mei 2019 12:55
Als u afgesproken rood mag staan, hebt u ook een notering bij het BKR. Als u een telefoon op afbetaling hebt van meer dan € 250 hebt u ook een notering.
En als je een credit card hebt ook.
Niet altijd. Alleen wanneer je bij die credit card het geleende bedrag in meerdere termijnen mag terugbetalen. Cards waarvan het bestede bedrag binnen 30 dagen moet zijn terugbetaald, worden niet geregistreerd: https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... egistreerd